Tea Talks #2 - Umíte si odpočinout?


Ahoj, všechny vás zdravím. Vím, že jste si na další video z rubriky Tea Talks museli počkat,
já jej v notebooku mám už asi týden, ale nebyla jsem schopná to natáhnout na YT a
sestříhat ☺ Tak teď konečně. 

Dnešní téma bude o tom, zda si umíme v dnešní uspěchané době odpočinout. Ale ne fyzicky, 
ale v hlavě. Dnešní doba je o tom, že všichni někam spěcháme, za něším se honíme a 
nezbývá nám tak dostatek času pro nás samotné. Takže jak odpočívám já? A jak 
odpočíváte vy? Co děláte, aby jste se dostali do režimu OFF a věnovali se jen svému 
nitru a tomu, co vás baví? 

Budu ráda, když mi to napíšete ☺

Nikki



16 komentářů:

  1. Já odpočívám hlavně čtením, to je moje velká láska :-D Potom chozením na výlety, hlavně do hor :-) Taky si skvěle odpočinu u vaření a pečení - hlavně, když dělám něco speciálnějšího a strávím třeba celé dopoledne v kuchyni :-) Akorát v poslední době na ten odpočinek nemám tolik času, kolik bych ráda...

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkné video, téma je pro mě aktuální, protože funguji většinu týdne od rána do půlnoci - praxe, pak doučování, jindy zůstanu na praxi dýl jako brigádnice, večer cvičení, které mě nakopne, abych mohla ještě pár hodin psát absolventskou práci. A hlava šrotuje pořád. Knížky jsem dříve četla dost, dneska si už na ně neumím najít čas, ale mohla bych to změnit a napravit.
    Mimochodem už z dřívějších videí jsem si všimla, jak moc pozitivně a vyrovnaně působíš. Například jak píšeš o svých dětech, nebo mluvíš na malou, to je pro mě naprosto úžasné. Doufám, že jednou budu taky taková báječná a hlavně klidná máma :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, moc děkuji, to mě fakt zahřálo u srdce :) Určitě budeš skvělá máma, já jsem si sama sebe také nedokázala představit jako mámu (neměla jsem ráda děti :D) a je to teď ta nejbáječnější věc na světě :)
      A s tím časem pro sebe, zkus začít aspoň s troškou, já vím přesně, jaký to je, když hlava šrotuje a není moment, kdy by se mozek zastavil. Zkus to. Aspoň na pár minut, pokud nenajdeš třeba půl hodinky ;)

      Vymazat
  3. Já se veřejně přiznávám, že odpočívat neumím :-D Dokonce mám poslední dobou "problém", že už náročnějšího cvičení začnu zívat :-D Vypadá to pak dost vtipně, ale cvičení je asi má jediná činnost, kdy vypínám mozek a ten to očividně dává najevo takto :-D

    Jinač Kristi, měla bych menší poznámku (možná je to jen můj problém a nikomu to nevadilo), ale ikdyž chápu, že ta hudba v pozadí měla působit uklidňujícím dojmem, tak jelikož zvuk ve videu není úplně nejkvalitnější, dost mi to dorušilo, co jsi říkala. O to víc jsem se teda musela soustředit. Tak třeba poučení pro příště. Ale jak říkám, třeba to vadilo jen mi. Jinač samozřejmě super a z natáčení videí jsem nadšená :* Jen tak dál.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru děkuji, ta hudba mě nasrala, protože neměla být tak slyšet :D Může za to YT, který to ve výsledku při konverzi jaksi vytáhl, taky jsem si toho všimla, minule to neudělalo, Tak to příště víc ohlídám :)

      Vymazat
  4. Eliška je strašně roztomilá! :)
    U čtení knížek taky hrozně ráda odpočívám, hlavně u fantasy knížek :) Teď mám rozečtenou sérii Noční lovci, jestli to neznáš, přečti si, já jsem z té série opravdu nadšená! :)
    Taky strašně relaxuju u kytary, tím, že se jí věnuji už 8 let, pomalu ani nepřemýšlím nad tím, co hraji :) Hraji, poslouchám a hlava si odpočine :)
    Nebo stejně jako ty u nějakých seriálů :)
    A někdy pouze "vyčistím" mozek psaním deníku, kdy přenesu vše z hlavy na papír a cítím se dokonale :)

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. Malinká je krásná, jak tam tak stála nahatoučká :D :)
    Zajímá mě co děláš se složeným puzzlem? Já jich mám doma už několik složených co čekají na nalepení a hrozně se mi to hromadí. Já totiž miluju skládání puzzle, u toho si odpočinu jak u ničeho :) A knihy jsou moje závislost, nemohla bych být bez knih. Taky se mi knihovna doma krásně rozrůstá :)

    http://fitness-windows.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Any, já u toho také úplně vypnu :) A na nic jiného nemyslím. Co se týče toho, co s puzzlemi dělám pak, radši se ani neptej.. dva tři dny ho mám ukázkově sestavený na obdiv :D a pak ho zbourám :D S knihovničkou to máme podobně, také už s přítelem plánujeme novou, teď už to fakt nemáme kam dávat :)

      Vymazat
  6. Já si dokonale odpočinu u seriálů, vždycky je hrozně prožívám s mými vybranými hrdiny. :D
    Čtení jsem se teď začala po chvilkách také věnovat, i když toho volna není tolik.
    Potom si ráda odpočinu v divadle. Začala jsem teď pravidelně chodit se sestřenkou, takže je to zase o něčem jiném, když si navlíknu šaty, vyparádím se a jdu za kulturou. :))
    A v neposlední řadě ráda odpočívám u psaní pohledů, věnuju se Postcrossingu, takže to je taková má malá radost. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Postcrossing míním teď zaktualizovat na vánoce :D prostě ráda dostávám vánoční pohledy a ráda posílám a mám jich asi třicet, tak to musím zužitkovat, nechceš taky jeden? :D
      Jinak za kulturou chodit je prima věc. Moc chválím! V dnešní době je to potřeba víc než dost, aby člověk nezatemněl :)

      Vymazat
  7. Když si chci opravdu vyčistit hlavu, jdu střílet z luku. Nesmírně mě to baví a jediná věc na, kterou je třeba se soustředit je terč. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Když si chci psychicky odpočinout, nejvíc mi na to pomůže tvoření. Dělám koláže, navlékám korálky, náušnice, prostě tvůrčí činnost - to je pro mě v tu chvíli meditace. Nebo uklízím. Prostě musím dělat něco, u čeho nemusím přemýšlet a zpracovávat informace. Bohužel čtení pro mě proto není odpočinek, ale to je tím, že mám kancelářskou práci, kde mozek musí být zcela soustředěný a ono právě i u čtení se musíš soustředit,vnímat ty slova, věty, proto to pro mě není odpočinek. Hodně mi pomáhá pustit si svou oblíbenou hudbu, zavřit oči a jen tak si tančit v pokojíčku (žádné naučené kroky, ale jen se tak hýbat do rytmu tak, jak to v tu chvíli cítím). A ano, postcrossing, což je vlatně taky tvorba, vybrat pohled, vyzdobit ho, napsat...Ideální.

    OdpovědětVymazat
  9. Ja vypnem tiez pri seriáloch, knihach, ked ideme s priatelom do kina, tiez ked nakupim pekny baliaci papier, ozdoby a zacnem balit darceky (väčšinou na Vianoce), opalovanie sa na slniecku, tam viem vypnut perfektne :)
    A co sa tyka nametovna videa, mna by potesili typy na serialy, ako zvladas matersku, ake je to byt p.ucitelkou, co to obnasa, ake to ma +/-, typy ako hospodarit s peniazmi, ako si udrziavat dobru a pozitivnu naladu a tak :)
    Uz sa tesim na dalsie videá. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Emilly za náměty, některé zní dobře a asi je zrealizuji :)

      Vymazat
  10. Vždycky jsem si myslela, že u knížek odpočívám, ale teď když jsem se nad tím zamyslela, zjistila jsem, že je to strašná dřina, se soustředit jen na tu knihu. Knížky miluju, když se začtu, tak se horkotěžko můžu odtrhnout. Ale u seriálů absolutně vypínám už při první vteřině, na ně potřebuju klid :) Jinak co se týče námětů na videa se přidávám k Emily a za mě to je téma ty a joga :)
    A Eliška opět nemá konkurenci :D

    OdpovědětVymazat
  11. Pro mě je největší relax procházka se psem. V lese, po polích, sama. Jen vnímat rozlítanýho psa a okolí, jít rychlejším tempem, kochat se tím klidem a tou necivilizací kolem. Žádný hluk, nic, co by rušilo klid. Vůbec pohled na zvířata mě uklidňuje. Doma máme kocoura a pozoravat ho, na mě také působí pozitivně. Bohužel se utrhnu opravdu jen zřídka. Práce a rodina zaberou prostě naprosto snadno celý den. Vím ale, že jprocházka se psem je balzám na moje nervy i prospěšné mému tělu :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)