Z mého stolu (28): pokračování

Jak jsem slíbila, po dlouhé pauze je zde pár fotek, které by mohly sloužit jako inspirace pro vás. V současné době se stravuji stylem 'low-carb", ale mám své určité meze, o kterých jsem se již zmiňovala. Sacharidy si dopřávám na snídani a po tréninku, což je často na oběd. K večeři už se snažím sacharidy vynechávat, ale nejedu "no-carb", občas si šoupnu pár kuliček hroznového vína nebo jiného ovoce, ale opravdu jen trošku. Stravuji se takto už teď momentálně 8. týden (cca ☺) a výsledky jdou opravdu znát. Samozřejmostí je pak navýšení zdravých tuků, které řeším nejčastěji kokosovým olejem, oříšky, oříškovými a semínkovými krémy/másly apod. O víkendu nemám "low-carb" tak přísný, protože to je doba, kdy záměrně peču, částečně jako odměnu za dobře odvedený týden ☺ a taky aby tělo dostalo nějaký sacharid navíc a na nízký tok sacharidů si "nezvyklo". Něco jako šoková terapie :-) Nevím, zda to dělám dobře či ne, ale funguje to, tak se toho držím a zbytečně se nestresuji, že musím přísně každý den. Přesto se držím toho, že pokud peču, mělo by to být z kvalitních surovin, pokud sladím, tak jedině agave nebo xylitolem, který je tedy úžasný! ☺ Také jste se mne ptali, na jak dlouho takový typ stravování vidím. Nevím. Sama nevím. Prozatím stále na sobě pozoruji úbytky, ale držet se od sacharidů dál je vážně kumšt a hlavně v pondělí (po mňam víkendu) to chce pevnou vůli :-) Tak pojďme na to.

Oběd: salát, 250 g kuřete na kokosovém oleji, koření, celozrnné špaldové těstoviny, granátové jablíčko. Těstoviny nevážím. Vypadá to, že jich tam je dost, ale dávám jich fakt málo, co mi naberou prsty. To neříkám na obhajobu, ale jako fakt. Talíř byl při focení prostě natočený :-)

Snídaně: odspodu kiwi, řecký jogurt, snídaňová směs z ječmene(top!!!), bio kokos, mražené lesní ovoce

Svačina: Rozmarýnové bio crackery s tvarohovým sýrem, luxusní!!!

Snídaně: koktelj z jahod, banánu a kokosového mléka.

Oběd: grahamové těstoviny se zeleninovým salátem a vejce.

Víkendová bašta :-) dýňové kostky se skořicovým toppingem (recept zde)

Večeře: snad tuna ledového salátu :D opět 250 g kuřecích kousků se zázvorem, kurkumou a kajenským pepřem, čínské houby, okurka, oříšky

Večeře: opět tuna ledového salátu a 250 g kuřecích kousků s mletou paprikou, koriandrem a žampiony, plus pár ředkviček

Večeře: ledový salát (tady ho vypadá málo, opět natočen z druhé strany než má být :D), žampiony s vajíčkem a rajče.

Večeře: Bodyrock vejce. Dělala jsem podle Zuzky Light. Dvě vejce byly málo :-D Mňam :-)

***

Snad se vám fotky a inspirace líbí, když tak se ptejte, další fotky opět za týden.


Kristina/Nikki Kristina Čechová (rubrika "výzvy", "tréninky", "tea talks" a "z mého stolu")
"Nikki" je zakladatelkou stránky Moje tělo. Momentálně na mateřské dovolené. V roce 2012 propadla fitness a zdravému stravování a drží se jí to do teď. Ve volném čase studuje otázky z oblasti cvičení, funkce těla a metody stravování. Vyznavačka HIIT, IF a "clean-eating". Kromě toho ráda peče, háčkuje, fotí, tancuje, sleduje zahraniční blogy a dívá se na seriály.  

23 komentářů:

  1. tyhle tipy mám hrozně ráda, jsem ráda, že budou zase nové :-)

    OdpovědětVymazat
  2. To byl nápad článek rozkliknout takhle večer, teď bych jedla až bych brečela :-D Když já byla tak natěšená, že jsem zkrátka neodolala. Parádní inspirace, moc děkuju :-)

    http://mydiarymyjourneymylife.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. Páni, ty celozrnné těstoviny vypadají zajímavě :O mrknu se po nich v krámě

    OdpovědětVymazat
  4. Nikki, ty pekanové ořechy kupuješ balený, ve skořápce nebo je to součást nějaké ořechové směsi? Já je mám totiž hrozně ráda, ale už kolikrát se mi stalo, že balené z Albertu byly hrozně hořké, přišlo mi, že zkažené a ve skořápce se hrozně blbě loupou :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, já nakupuji pekany u nás ve zdravé výživě, mají je tam ve velkých skleněných dózách, takže je beru na váhu. Nikdy se mi nestalo, že by nebyly chutné, což je možné právě v momentě, kdy se ty ořechy balí :( Je to risk no :-( Zkus se třeba mrknout na net, zda je také někde neprodávají vážené apod. Někdo mi te´d radil svetplodu.cz tak zkus se podívat tam :)

      Vymazat
    2. Peti zkus obchod svetplodu.cz. Narazila jsem na to přes někoho tady z blogu a mám v plánu od nich objednat ořechy a semínka ve velkém... Vyjde to i levněji než něco baleného...

      Vymazat
  5. Líbí se mi, jak umíš jídlo naaranžovat, taky to tak mám ráda:) a když čtu komentáře, na svetplodu.cz taky mrknu ;)) :)

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. Je super, že ti to takto vyhovuje. :))
    Já teď jedu také low carb, držím se kolem 80-100 g sacharidů za den, a je super vidět, jak se mi zase vrací energie. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím ano :) Někde jsem psala, že mám tak 50-100g za den,. ale je to také spíše 80-100. 50 se mi podařilo na začátku :D a je fakt, že ty stavy a rychlost úbytku byly nepopsatelné :)) už chápu to, když jsem několikrát četla, že přemíra sacharidů vyčerpává. Fakt je to pravda.

      Vymazat
  7. Kristynko, ja jsem ted trochu na rozpacich. Ty vis, ze mam tvuj blog rada a skoro ve vsem co pises, jsem za jedno. Ale ted me prekvapily hned dve veci. Prvni, ze chces stahnout vahu na 58kg, proboha proc? DOBRE si pamatuju fotku, kde jsi mela nejakych 62kg, vypadala jsi ultra stihlounce, nekteri ti radili pribrat (me ses tak libila), ale nechapu, vubec nechapu, proc jit jeste niz...
    Druhy problem vidim v sacharidech. Nemyslim, ze cesta pojidani maleho mnozstvi sacharidu je pro vetsinu lidi vhodna. Proc? Je to asi mesic, kdy jsem skoncila v ordinaci MUDr. Cajthamlove, ja tam sla s tim, ze budeme resit proc mam 32% tuku v tele, abych se dozvedela, ze krome blby vahy (vahy kolem tisicovky fakt neumi zjistit podil slozek v tele, nota bene kdyz funguji na principu, ze analyzuji slozky pres zpocene chodidlo ;-)), mam taky malinko cukru. Jednoduse, uz v tehotenstvich jsem patrila mezi ty, ktere mely blizko k hypoglykemii a pri cviceni Insanity a striktnejsim stravovani (nicmene s celkem dost sacharidy), jsem se dostala k hranici na hypo a straaasne se divila, proc jsem tak silene unavena, proc mam problem vubec fungovat (myslela jsem, ze je to kvuli detem, ze se nevyspim, ze jsem relativne kratce po porodu, ze za to muze Insanity), nenapadlo by me, ze musim jist podstatne vic sacharidu a muj kaloricky prijem na pohodu je 2100kcal. Ano, ano, mam to jak chlapi. Ja fakt nemuzu fungovat z 1500kcal...opravdu ne. Jo, a ten tuk v tele, tak mam 22%. Co tim vsim chci rict je, ze cvici-li nekdo intenzivne a jeste k tomu ma stres kolem deti, malo spanku apod...tak fakt nemuze jet na low-carb, ne, to je proti prirode. Promin, to je prvne, kdy nemuzu rict, jasnacka ;-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Mirko, tak teď jsem trochu v rozpacích já :D Kdo mi radil při 62 kg přibrat? To jsem nepostřehla ani jedinkrát. Proč chci zhubnout na 58 kilo? Číslo není v tomto směru podstatné, chtěla jsem sundat tuk, který mě trápil. Na to mám nárok ;))) Jinak díky low-carb mám už 57,5 a jím stále stejně velké porce, jen jsem omezila sacharidy, kterých jsem měla zhruba 200 g na den. Ne méně. Stáhla jsem to postupně na polovinu a výsledky jdou vidět. a možná tě překvapí to, že právě díky vyšším sacharidům jsem mohla děkovat za to, že jsem bývala unavená, bez nálady, všude samý pupínek, co jsem na 100 g, asi 8. týden, o všechny tyhle úchvatné věci jsem přišla. Mám víc energie? To si piš. :) To opravdu nelze takto soudit z jednoho jediného pohledu, ani já to už dlouhé měsíce nedělám vůči vám, protože každý jsme jiný. a každý máme ve svých životech období, kdy potřebujeme rozdílný přístup. Od toho jsou ale i studie ohledně stavby těla apod.
      Já také necvičím Insanity :)) Mně by nikdo nedonutil dělat HIIT déle než 10-15 minut. Pokud ty cvičíš Insanity, přijímat stravu o 1500 kcal je pomalá "sebevražda". Ani se nedivím, že jsi to nedávala a byla vyčerpaná, pro takové cvičení je nutno hodně energie. Kdybys necvičila, hned by jsi měla enegrie na rozdávání. Můj bratr to měl to samé. 12 hodin v práci tahal 80 kg palety, pak šel domů cvičit, věčně unavený, radila jsem mu "víc jez, cpi do sebe sacharidy, navíc jako chlap, nebo omez cvičení". Neposlechl, nakoupil vitamíny a myslel, že mu to pomůže. začal přibírat (což byla jeho hlavní motivace) až když si udělal něco s rukou a na měsíc ho to vyřadilo z práce i ze cvičení. To chce prostě přizpůsobit. Pokud máš navíc stres s dětmi, pak asi tím spíš. Nevím, asi jsi spíše psala o sobě a o své situaci, já to mám krapet jinak ;)
      Navíc low-carb nejedu 7 dní v týdnu, ale střídám to, cyklování je úžasná věc. Tělo u toho "nespí". Cítím se báječně. Kdybych se cítila pod psa, zasáhnu. Což určitě víš. Nebo aspoň myslím, že mne za tu dobu už znáte. Nejsem typ, co by se odrovnával na úkor zdraví, kdyby tomu tak bylo, proč bych vedla tento blog s mottem, jaký má?

      Vymazat
  8. Ahoj Nikki som strašne rada, že si spat.
    Rada by som sa tá opýtala, či riešiš nejako kvalitu kuracieho masa.Kedze sa teraz toľko hovorí o hormónoch a antibiotikách a spôsobe chovu kurčiat?
    Či máš zdroj bio kuracieho masa ?
    Tam odkiaľ som ja v obchode totiž žiadne bio mäso nekúpim:-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzi, chápu. Upřímně střídám dva prodejce. Jeden je český chovatel místní, který zásobuje jeden malý obchůdek u nás, druhý je polák, kde si nejsem tedy původem jistá :( Ale vyhrává cena. Bio kuře jsem u nás snad také neviděla... nebo chodím po špatných obchodech.

      Vymazat
  9. Kris, dekuju za obsahlou a uprimnou odpoved. Ty sacharidy vychazi ciste z me zkusenosti. Insanity jsem musela prestat cvicit nejen kvuli nizkemu cukru, ale taky kvuli LD (dehydrantu, ktery jsem mela vyssi nez je norma pro sportujici muzskou populaci). Shrnuto, cvicim zase Jill a to pouze ob den.
    K te vaze, nechapu porad. Ja mam ted 72kg, to vis, ze takovych 65 by bylo bezva, ale sla bych proti prirode. Ono kdyz mas ve 20 65kg tak ok, jenze co 10 let ma zenska pribirat cca 5kg, a s kazdym dietem jeste cca 2-3 (aktivni sval. hmota). Toto mi vysvetlovala prave MUDr. Cajthamlova ktere si moc vazim. Ja bych tedy ted ve 30 mela mit kolem 74-76kg, tlacit to na vahu ze dvaceti je plavat proti proudu. Lame se to ve me, chci jit s vahou niz, ale vim, ze bych nemela (a tuk na 22% je na jednicku s hvezdickou...ty budes mit jeste nizsi..).

    OdpovědětVymazat
  10. Posledni technicka, neni 100g sacharidu nezbytne mnozstvi denniho prijmu cukru pro mozek? Co potom ostatni organy? Opravdu se da cukr nahradit tukem, nebo bilkovinou, chovaji se v tele jako glukoza??? Ja ti nevim Kris, ja jsem porad proto, aby pomer zivin byl vice mene vyvazeny, zadny restrikce. Neber to ode me osobne, me proste jen mrzi, ze se ted v tak zasadni otazce zdravi rozchazime...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miri, tohle jsem osobně studovala několik měsíců. Asi bych ti doporučila to samé :) Neberu to osobně. Já nebyla nikdy proti low-carb, i když jsem měla stravování jiné. Protože jsem měla načteno, jak to funguje a za jakých podmínek. Pravdou zůstává, že bych se k těm 58 kg dostala tak jako tak, akorát že s low-carb přístupem je to rychlejší proces. Proč? Protože tělo rychle vyčerpá cukry a o to dřív si energii míchá z tuků. Logicky pak ano, je nutné navýšit ve stravě ZDRAVÉ tuky. Kaloricky to vychází pořád stejně (možná i víc), jako předtím, jen je ten poměr sacharidy vs tuky jiný.

      Nicméně, je v pořádku, pokud neholduješ mému současnému přesvědčení :) Já jsem na to zvyklá, vždycky se najde někdo, komu něco nebude sedět na tom, co zrovna momentálně dělám :) Už jsem odpovídala na tolik různých věcí co dělám a nedělám, že mě to nepřekvapuje, ani neovlivňuje :) Vážně ne. Pokud mě někdo žádá o radu, poradím, ale nevnucuji směr ani systém. Paní Mudr Cajthamlová je fajn, stejně jako Jillian, ale obě 100% vědí, že existuje spousta alternativních přístupů, které mají hlavu a patu, člověk se v tom musí najít a třeba si i vyzkoušet. Podstatou věci zůstává, že nikdy nebudu podporovat boření fungujícího metabolismu, tzn. omezovat kalorie. To je špatně vždycky (pokud někdo vyloženě nemusí ze zdravotního hlediska). Ostatním přísupům jsem otevřená. Mjusí to vždy fungovat na ostatní? Samozřejmě, že ne. Zkoušela jsem i ketodiet. Ale není to už pro mne. Přesto podporuji význam toho, proč se lidem na keto dietě dobře sviští. A jiné přístupy. Kdyby mi někdo řekl, zda bych mu doporučila ten a ten přístup, nikdy neřeknu ano nebo ne. Jen na přání napíšu o tom, co to dělá se mnou.
      A nakonec, to tvé "tlačit na váhu" se mi fakt moc nelíbí :D Myslím ten výraz. Netlačím na váhu, ale na tuk. A o něm pouze já jediná vím své. ;)

      Vymazat
    2. Mirka29: Sacharidy na rozdíl od tuků (esenciální mastné kyseliny) a bílkovin (esenciální aminokyseliny) nejsou esenciální (esenciální=organismus je nedokáže syntetizovat a musíme je přijmout v potravě) složkou potravy. V případě potřeby tělo dokáže glukózu syntetizovat z tuku (v případě delšího hladovění i z bílkovin) a dodat jí mozku a dalším orgánům.

      Kristina: Moc hezký a inspirující blog!

      Vymazat
  11. Ahoj,

    vše vypadá super! Co jsou, prosím, body rock vejce? :)

    Díky a hezký den

    OdpovědětVymazat
  12. Jéé to jsou zase krásné fotky :) Mně se moc to low carb stravování líbí, ale nemám na to takovou tu pevnou vůli. Třeba si udělám večeř převážně z bílkovin, ale stejně mám potom hlad a musím se dojíst těma sacharidama, takže tohle pro mě asi není :D
    http://fitlucy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)