Shaun T: 10 úprav při cvičení při bolesti kolen a jiných

Často se mne lidé ptají, jak cvičit mé workouty, pokud mají problémy s koleny či jiné komplikace. Tak tedy, zde je pár způsobů, jak se tomu vyhnout a přitom být při cvičení úspěšný. 

1. Neskákejte. Pouze napodobujte onen pohyb. Při různých výskocích můžete střídavě zvedat kolena.
2. Nedělejte dřep příliš nízko, ale jakýsi "mezi-dřep". Kolena ohněte zhruba ve 25% namísto 100%. 
3. Místo běhání zvedejte kolena vysoko.
4. Při klicích dejte kolena na zem. 
5. Při burpee cviku (angličák) a pohybech jemu podobných do pozic neskákejte, ale "jděte". 
6. Zpomalte. Není třeba frčet stejně rychle jako lidé na videu. 
7. Přesuňte ruce/paže tak, aby byly více od sebe (větší rozsah).
8. Pokud nemůžete z jakéhokoli důvodu dělat jakýkoli cvik na podlaze, choďte místo toho na místě nebo skákejte jumping jacks.
9. Kliky dělejte o stěnu.
10. Nevykopávejte tak vysoko. Zkrátka jen nepřestávejte se cvikem. 

Nemusíte zvládat všechno. Dělejte zkrátka to, co dokážete. NEZAPOMEŇTE! "Něco je lepší než nic!!!" 

Shaun T.

8 komentářů:

  1. Super článek! Na ten jsem čekala... =)

    OdpovědětVymazat
  2. supr, shauna miluju, za chvíli dokončím T25, tam většinou problémy nemám, ale chystám se potom na insanity a to se mi nejspíš nějaká ta 'úleva' bude hodit :o)

    OdpovědětVymazat
  3. sinapis alba: mám dotaz...když budeš dokončovat T25 vidíš nějaké výsledky? já jsem teprve na začátku tak by mě to zajímalo :)

    OdpovědětVymazat
  4. Super, díky Niki . Já jsem se Shaunem cvičila Insanity, přešla jsem po měsíci na Focus a ted dokončuji Beta verzi a pak se vrhnu na Gamu. Výsledky jsou suprové shodila jsem za 4 měsíce 24kg a hlavně centimetry šly dolů a celkově se mi zpevnilo tělo . Samozřejmě mám i zdravý-vyvážený jídelníček 8000Kj takže za mne Shaun určitě ano , je perfektní ....

    OdpovědětVymazat
  5. Verunko, rozhodně, hlavně nohy se mi krásně vytvarovaly, někdy na konci alfy jsem dokonce zjistila, že mi zmizela celulitida :o) jinak od začátku T25 dole 7 kilo, 7cm v pase, 9cm přes boky a 3cm přes stehna a to se cpu jak nezavřená :o)))

    OdpovědětVymazat
  6. Super článek, zrovna jsem začala s T25, tak se mi to bude hodit :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)