Nikki: moje proměny od počátku do současnosti


Ještě čerstvě si pamatuji na první den, kdy jsem se na sebe zdravě naštvala a pustila se do toho. Vážila jsem 73 kg, byla všude rozkydlá a vyhýbala se pohledu do zrcadla bez oblečení. Měla jsem se plné zuby, toho, jak zacházím se svým tělem, jak se stydím před přítelem, a kroutila hlavou nad tím, jak rychle a kam jsem to nechala dojít. Já. Člověk, co miluje pohyb a sport. Stačil jediný měsíc a zamilovala jsem se do toho všeho. Do zdravého stravování, do cvičení, ze kterého se pak staly tréninky, do objevování nových věcí, které se týkaly tohoto životního stylu a díky tomuto blogu našla spoustu dalších nadšenců, kteří žili s podobnou láskou a odhodláním. 

Duben 2012                            Květen 2012                         Červenec 2012

***

Týden za týdnem plynul. Vždycky jsem si říkala, jak je to strašně dlouhá doba, než uvidím výsledek, než něco dokážu. Ale život letí tak závratným tempem, že místo čekání na neuskutečnitelný zázrak, bylo nutné vydat se jedinou cestou a to jít si pro výsledek tvrdě a bezhlavě. Bez možnosti kapitulovat a nechat se svést těmi, co nevěří, na scestí, ze kterého se jen špatně dostává. Vydržela jsem. Naposledy jsem vážila 62 kg někdy na střední a dosáhla jsem toho znovu. A navíc s pevným tělem, které jsem v zrcadle ještě na sobě nikdy neviděla.

Srpen 2012                                 Říjen 2012                                Leden 2013

***

A pak se to celé poto... a já opět začala kynout. Ale tak nějak jinak :-) Dozvěděla jsem se, že s přítelem čekáme miminko a místo six-packu si v zrcadle fotila čím dál krásnější one-pack. Během té doby jsem cvičila jen mírně, ale udržovala se stále v pohybu. Jedla jsem zdravě, jak se jen dalo a jak to situace dovolila. Odměnou mi byl pak snadný porod, i přesto, že jsem přibrala na 80 kg. Ale byly to zdravé kilogramy :-) A byla jsem na ně pyšná. Byly naše. Moje a dcerky!!!

Květen 2013                             Červenec 2013                 Září 2013

***

Z porodnice jsem se vrátila po týdnu plná sil (kupodivu) a hned se fotila. Začínala jsem opět na 73 kilogramech. Jako na počátku. Měla jsem tentokrát výhodu. Věděla jsem, jaké cvičení na mě zabírá (krátké intenzivní HIIT tréninky), jak na to jít se stravováním, jaké metody s jídlem mi absolutně nevyhovují a toho jsem se chytla a znovu bojovala. Měla jsem vás po boku a byla pod vaším dohledem. Moc mi to pomáhalo :-)

                           Říjen 2013                       Listopad 2013                          Březen 2014                               
***

Na fotografii ze srpna (níže) mám 60,5 kg. Takové číslo jsem měla na váze naposledy snad před dvaceti lety. Jak jsem toho docílila? Vlastně ani nevím. Šlo to samo. Stále věřím, že pokud se na něco příliš soustředíme, výsledku se nedočkáme. Respektive, když něčemu věříme a hlava bude v pohodě, bude v pohodě fungovat i tělo. Pokud na něco příliš tlačíme, ironicky uvidíme výsledky úplně někde jinde, než chceme. A tak jen žiju. Žiju, jím, cvičím tak, jak mi to příležitost dovolí. Nic nelámu přes koleno. Fungují na mne krátké intenzivní intervalové tréninky, necvičím déle než 20 minut denně. Pauzu mám zhruba dvakrát třikrát do týdne. Nepřeháním pitný režim, s každým jídlem si dám zdravé tuky a bílkoviny. Stále vyznávám přerušovaný půst, jelikož na něj věřím nejen z hlediska spalování tuku, ale i jakési sebekontroly. Pomohl mi se sebekázní a stále více vnímám, jak dobře na něj tělo reaguje. Navíc, studie o přínosu půstu nelžou :-)


Červenec 2014                                           Srpen 2014                     

***

Trvalo mi dva roky a něco k tomu, než jsem zjistila a našla to, co mi skutečně vyhovuje a že už nechci dál nic zkoušet a nic hledat. Je bláhové myslet si, že za první měsíc se všechno naučíte, všechno zjistíte, všechno pochopíte a tělo všemu naučíte. Je to o objevování, trpělivosti, možná vám hlava padne několikrát do dlaní, jelikož si nebudete vědět rady. Ale věřte, že když něco nejde tak, musí to jít jinak. Nevzdávejte to. Nevzdávejte se! Učte se. Studujte. Pište si všechno, co jste na sobě vyzkoušeli a jak na to vaše tělo reaguje. Jak se cítíte. Jaké výsledky vám přináší to a ono cvičení, zda tělu něco dává nebo zda ho příliš nevyčerpává. Takhle jsem se naučila vnímat i já sama sebe a věřte, že i já měla období, kdy jsem bezhlavě dřela s činkami a odmítala naslouchat tomu, že mé tělo takový zápřah nechce. Nebo že ta či ona metoda stravování není pro mne vhodná. 

A teď? Jsem maximálně spokojená a i přes některé nedostatky nemám vůbec v plánu už na sobě dál cokoli měnit. Možná se to samovolně stane, ale moje snahy to nebudou :-) A upřímně musím říct, že nějaký ten špíček, který doslova krášlí mé křivky, mám nadevše ráda :-)

Buďte se sebou za každou cenu spokojeni. Za sebemenší pokrok, o kterém víte jen vy, se pochvalte. Z tréninku odcházejte šťastni, ať už jste cvičili deset minut nebo hodinu. Vždy je to víc, než kdybyste nedělali nic ;-)

Hodně štěstí!

Nikki ♥

27 komentářů:

  1. Páni... takhle shrnuté v jednom článku mi to znovu vyráží dech. Jsi neuvěřitelná motivace!

    OdpovědětVymazat
  2. Toto je dokonalé ....perfektně napsané ! Jen na to HIIT musím trochu potrénovat ať ta intenzita je dost intenzivní :) Víš je to perfektní ,protože jsi ...no zkrátka jsi normální :) Děkuji za tvoje stránky Jitka

    OdpovědětVymazat
  3. Krásně napsané, jsem tak ráda, že jsem kdysi narazila na tvůj blog:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Krása! Vždy mě nakopneš, abych šla dál! DÍKY!!

    OdpovědětVymazat
  5. Nikki, krásná proměna nejen ta tělesná, díky za tento blog, moc mi dal, urazila jsem kus cesty a ještě pěkný kus mě čeká, ale směr mám dobrý :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Seš skvělá! :)!!! co na to říct... prostě smekám. :) Corculum♥

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Nikki musím říct že se k tobě vracím stále častěji a opravdu ráda čtu tvé články a cvičení trošku mně mrzí že si se více nerozepsala o přerušovaném půstu protože to je téma které mne velmi zajímá.I tam moc děkuji za všechen ten čas který tomu věnuješ opravdu nevím kde bereš.Ušla si kus cesty a výsledek je skvělý.

    OdpovědětVymazat
  8. super článek!(: na našem blogu novy clanek a giveaway. komenty oplacim a budu ráda kdyz se zúčastníte:).
    http://www.daifash.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  9. Iris: článků o přerušovaném půstu je zde několik :)) klikni nahoře na obrázek v menu "Intermittent Fasting (IF) :)))

    OdpovědětVymazat
  10. máš ted krásnější postavu než na poprvé! tvé druhé těhotenství se vyplatilo! :D

    OdpovědětVymazat
  11. Nikky, jsi skvělá a ty hamstringy?!? Bomba!!

    OdpovědětVymazat
  12. Tak tohle je bomba! Aneb co dokáže i nejmenší změna :) Máš můj obdiv :)
    Fit Maddie

    OdpovědětVymazat
  13. Jsi skvělá! Super :)
    veru-life.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  14. Nikki ta tvoje proměna je úžasná a určitě inspirací por nás všechny! Je úžasné, kolik jsi toho dokázala za dva roky!! Máš můj obdiv a doufám, že jednou se mi konečně zadaří a bude ze mě taková kočka, jako jsi ty ;)

    OdpovědětVymazat
  15. Nikki, jsi krasna.... Je to uzasne, co jsi dokazala se sebou i s nami ostatnimi.. libi se mi, jakym zpusobem pises, jak premyslis... preju ti moc stesti a lasky. Az pujdes po materske do prace, budes idealni zamestnanec :o) protoze jsi moc chytra a dusledna. jsi proste borec ;o)

    OdpovědětVymazat
  16. Fakt moc pěkný článek - moc se mi líbí!! :) Všechno, co je v něm napsané je tak výstižné a pravdivé! :) :)

    OdpovědětVymazat
  17. teda...to je tak inspirativní! jsi vážně úžasná!! :)

    OdpovědětVymazat
  18. Krásně napsané a opět velmi motivující.
    Tvůj blog jsem objevila, když jsem hledala nějaké informace o Jillian (tápala jsem, do fitka jsem nechtěla chodit, styděla jsem se a kamarádka mi řekla, že existuje šílená ženská, která má nějaký programy) a dozvěděla jsem se o jejich programech opravdu hodně. A pak jsem si začala číst i ty další články od Tebe a zjistila jsem, že má nechuť ke všemu sportovnímu a zdravému, kterou jsem proklamovala celou pubertu a definovala se jako kavárenský povaleč, se postupně (také díky Tobě) mění a že se stává mým životním stylem. Novou drogou. To, co bych dřív řešila např.alkoholem, jdu teď vyběhat. Oceňuju především ty psychické výhody cvičení a zdravé stravy. Hlava se srovnává a je to nádherný pocit. Zlatý endorfiny! :)
    Kdyby mi někdo před půl rokem řekl, že budu chtít k svátku činky a podložku na cvičení, tak ho pošlu do blázince.
    No a proč to všechno píšu - díky Tobě za spoustu super rad, že jsi byla průvodcem těmi všemi informacemi, které se na "hubnoucí" všude valí (kalorie, bílkoviny, kdy cvičit, co cvičit, kdy jíst, kdy nejíst, co jíst, měřit se nebo vážit se, ...i ty recenze na podprsenky byly super :) ).
    Takže díky a ať se Ti daří vše! :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Nikki, vyzeráš super a si skvelou motiváciu. Doslova dokážeš človeka nabiť pozitívnou energiou.

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj, super blog. Určitě se ti za dobu co sbíráš zkušenosti podařilo hodně zhubnout a nejspíš si užíváš komplimenty ze všech stran :). Sám vím jaké to je, povedlo se mi shodit za rok a půl 40kg. Kdyby tě nebo někoho jiného zajímala moje cesta - www.nebudprase.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  21. Fakt pekné zhrnutie tvojej premeny, veľmi dobre sa to čítalo. Je super, že si sa dostala do bodu, kedy si so sebou naozaj spokojná. Ja ešte nie som spokojná úplne, ale je to hodne lepšie ako to bolo kedysi. Tak nejak som sa naučila užívať si už proces a nesústreďovať a netešiť sa len na jediný cieľový bod.

    http://gettingfromfat2fit.blogspot.co.uk/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)