pátek 4. července 2014

Proč je dobré psát si fitness deník


Kolikátý už? Pátý? Sedmý? Dost možná. Od počátku svého nového životního stylu jsem se rozhodla, že si budu psát deník. Budu si psát své dojmy ze cvičení, své pokroky a možná se po čase podívám a budu se usmívat nad tím, jak mi ty 1,5 kg činky připadaly neskutečně těžké při tom extrémním cviku, se kterým se dnes zahřívám před tréninkem. 

Můj první deníček byl, jak jistě víte, internetový. Začala jsem si své pocity psát do tohoto blogu. Ale postupem času, když se mi kondice zlepšovala a já chtěla od cvičení víc a nechtěla čísly každý den zatěžovat více a více čtenářů a hlavně! jsem chtěla mít své výsledky kdykoli po ruce, začala jsem si psát deník. Fitness deník. Byl to malý fialový sešit, který mám dodnes. Později přišel na řadu další, speciálně pro Zuzčiny workouty, pak opět další, který byl určen primárně na své vlastní rekordy v počtech kliků, dřepů, burpees a podobných cviků v různých časových limitech. 

Ano, od té doby jsem vystřídala spoustu bločků a deníků a tentokrát to nebylo jinak. Musím si přece někam psát, co dokáže a zpětně vyhledávat tréninky odcvičené a snažit se pokořovat vlastní rekord :) A tak mám před sebou opět šanon, který bude sloužit přímo pro tréninky se Zuzkou Light. Jednou jsme se bavily s Veronikou po chatu a říkaly si ze srandy, za jak dlouho by nám trvalo odcvičit všechny tréninky od Zuzky. Počítaly jsme a počítaly, myslely a přemýšlely, až z toho vznikl hec, že se do toho skutečně pustíme.

Takže tento blok je přímo určený na maratón se Zuzkou Light. Jsou to stovky workoutů :) Některé jsem už odcvičila, ale stále jich strašně moc zbývá. Nicméně, je dobré si takový deník a takové záznamy vést, jelikož vás to hodně motivuje. Baví mě sledovat zpětně, co jsem dokázala. Porovnávat časy a použité sportovní náčiní zrovna při Zuzčiných trénincích s ostatními. Vím, neměla bych, říká se, že srovnávat se má člověk sám se sebou, to samozřejmě ano, ale přesto vás i výsledky druhých ženou kupředu, motivují vás k tomu, abyste vy sami ze sebe vytřískali být lepší vůči sami sobě, ne vůči jiným. Já sama, když pro vás dělám workouty, nemám časy, na které se dotahovat, nemám motivaci, ale vy ji máte a dělá mi radost, když se pochlubíte s lepším výsledkem nebo časem, než mám já :) A o to jde. 

A proto mám tento deník. A co vy? Vedete si nějaký? Kolikátý již? :) Nebo plánujete? 

Nikki

8 komentářů:

  1. Ahoj, já sice nevedu deník, ale pokouším se o maličký blog jen pro sebe.. Ale jsem tabulkář, každý den vybarvuju políčka, pitný režim, druhy tréninků, plank pozici, dokonce i kolonka nejez sladké nebo slané.. A pak mám měsíční tréninkový plán a k němu dopisuju co bylo bonusové cvičení např a jak jsem splnila a na konci týdne je vyplněn stav mého těla.. :D Momentálně jsem stáhla ze skříně celou splněnou tabulku od tebe (zakroužkuj splněné úkoly).. Plus mi na skříni visí Kliky jak je libo.. :D Začala jsem 20.6 a mám vždy po trénincích 200kousků hotovo (dámské).. Pak hotové tabulky a vyplněné schovávám a kochám se.. Rekordy si asi budu vést taky, momentálně zkouším zda udržím svou váhu na rukou v polotureckém sedu, protože mě tím děsně provokuje syn.. :D Vydržím asi 2 sekundy.. :D Cvičím půl roku a od porodu (říjen) mám dole 19kg.. Uf uf.. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tak ja hned jak jsem zacala, jsem si zacala do sesitu jidelnicky, miry a tak. Ale kdyz ty jsi vytvorila fitness zapisnik, tak jsem si zacala psat den po dni co jsem cvicila, jak dlouho, jidelnicek, pitny rezim a hodnoceni a dneska mam 245. den uz druhy sesit. Nedavno jsem si zalozila sesit pro rekordy Zuzcinnych workoutů a vcera jsem si koupila velky denik na vyzvy, denni ukoly, motivace, miry a tak:) a za vsechno muzes ty Nikki :**

    OdpovědětVymazat
  3. já si tak jednou za měsíc vzpomenu a zapíšu si váhu a míry a občas i co zrovna cvičím do kalendáře a pak se na ně radši nekoukám :o] zrovna cvičím focus t25, ten má svůj rozpis, tak jsem ráda, že to mám bez práce :o)

    OdpovědětVymazat
  4. No já mám svoje cvičící období (a i životní v podstatě) rozdělené na dobu "před Anglií" "v Anglii" a "po Anglií". Před Anglií jsem cvičila více méně pravidelně, s přítelem jsme chodili do posilky, plavat, běhat, hrát badminton. Během třičtvrtě roku v Anglii jsem byla půlku času nemocná, takže jsem necvičila vůbec, začala jsem přibírat (špatná strava), tak jsem si od ledna, kdy jsem začala být víceméně zdravotně ok, naordinovala běh, občas 30DS, to jsem si zapisovala do diáře, ať si hlídám, že cvičím aspoň 4x týdně. I přesto jsem pořád přibírala, z Anglie jsem přijela teď na konci května o 10kg těžší, takže jsem se do toho pořádně obula, snažím se cvičit efektivněji a hlavně lépe jíst. A právě na cvičení jsem si založila deníček taky. Ani ne kvůli hecům, mě vůbec nemotivuje že toho dokážu odcvičit víc, ale mám tam i centimetry, dílčí cíle (chci se vlézt do svého "předanglického" oblečení!) a hlavně mě to nutí cvičení nešidit a opravdu se mu věnovat pravidelně! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já si všechno zapisuju do excelu, mám to hezky rozdělený po měsících + každé roční období má svoji barvu :D Zapisuju si, jak dlouho jsem cvičila a hezky se mi to sčítá a já pak vždycky na konci měsíce porovnávám, jak jsem byla aktivní. Ale nebylo by na škodu si zapisovat i někam do sešitu, protože když by se mi notebook rozbil, tak nemám nic.

    OdpovědětVymazat
  6. Já měla všechno v excelu, ale před měsícem jsem si řekla dost, počítač u sebe nemám pořád, může se s nim něco stát atd atd, tak jsem si jeden večer sedla a všechno přepsala do deníku, teď už teda Fitness deníku :D po letech jsem si připadala zase jak ve škole, zvýrazňovače, pravítko, spousta poznámek.. :D takže mám svůj první a jelikož je to A4 a ještě s 80 stránkama, počítám, že bude i poslední :)

    OdpovědětVymazat
  7. Občas si tréninky zapisuji, ale jen pro čtenáře na blogu, aby měli představu :) Jinak v tom mám víceméně dokonalý přehled, vím,jak vypadala má kondice předtím a jak vypadá dnes a pamatuji si, co jsem cvičila, takže to nijak neřeším a vždy si zacvičím, na co mám chuť :D Každopádně se mi vždycky líbila ta Tvá preciznost ve vedení podobných sešítků :))

    OdpovědětVymazat
  8. Já si pouze zapisuju, datum a druh cvičení, plus každý týden se vážím a měřím :-) Abych měla trošku přehled a představu. Jinak jsem také dva měsíce využívala tvůj zápisník, který mně moc pomohl :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)