Vzkaz smutné čtenářce.

Jelikož se mi nedaří kontaktovat zpětně jednu z mých čtenářek, rozhodla jsem se, že ji odepíši takto veřejně. Slečna K. mi napsala moc milý e-mail, nicméně se cítila trošku smutně nad mým rozhodnutím začít chodit do fitka. Věřím, že ve stejném rozpoložení jako ona je i možná několik dalších slečen a paní, pro které jsem splňovala jakýsi ideál toho, že cvičit se dá zásadně doma a fitko k tomu není potřeba. Upřímně, dřív nebo později jsem takové reakce čekala a a rozhodla jsem se tedy, že ji musím napsat takto, aby si nemyslela, že jsem se na odpověď vykašlala, protože se mi skutečně mejly od ní vrací nazpět :) 

Ahoj K. a všichni ostatní, 
je mi líto, pokud jsem vás něčím zklamala nebo jsem návštěvou fitka nadobro zlomila jakési kouzlo toho, že cvičit a získat pěknou postavu se dá pouze cvičením doma. Nyní jsem to vzala trochu za jiný konec a vy jste ztratili jakousi víru, že doma cvičení nestačí a ta tělocvična je k velkým změnám potřeba. 
Ačkoli se mi ve fitku líbilo, nemíním jej navštěvovat denně ani víc jak jednou do týdne. Určitě víte, že plánuji nákup fitness vybavení, abych si cvičení doma zpříjemnila. Doma hodlám cvičit nadále, protože mne to baví a protože mám pokroky i doma. 

Chci, abyste věděli a pochopili jinou věc. Do fitka jsem se rozhodla chodit proto, že jsem celodenně zavřená s dětmi doma a už jsem začínala na sobě pociťovat efekt vězeňské cely. Víte, abych se z toho všeho nezbláznila, potřebuji taky občas vypnout a neběhat na každé zavolání dětí jak poslušný králíček :) Přítel také chodí jednou týdně se odreagovat sportem s kamarády, protože to potřebuje. Ani netušíte, jak jsem si cvičením ve fitku psychicky odpočinula. Už ani nepamatuji, kdy jsem byla na celou hodinu schopna vypnout a nemusela hlídat čas, kolik minut cvičím a kdy se malá probudí a budu s tím muset praštit a letět k ní. Ani domů se mi nechtělo. A za celý trénink jsem si nevzpomněla na dění doma, dokud trenérka neřekla: "Nemyslete na to, co je doma!"

Snad mne chápete :) Myslím, že ano... nezanevřela jsem jediným tréninkem na domácí cvičení. Naopak. Věřím na něj.  Člověk nepotřebuje kupu peněz na to, aby se hýbal a něco pro sebe dělal. Většina z nás začínala s ručníkem místo podložky a naplněnými pet lahvemi místo činek. Miluju cvičení doma, ale fitko je pro mne "únik" ze všeho toho frmolu, který už jsem potřebovala jak sůl :)

Posílám všem hodně pozitivní energie :)

Nikki


19 komentářů:

  1. Strašně se mi líbí, Nikki, jak udržuješ takto kontakt se čtenáři a že se snažíš jim dát odpověď a vysvětlení stůj co stůj. :) Úplně chápu tvoji potřebu se nějakým způsobem odreagovat, takže vím, že to není proto, že bys na domácí cvičení zanevřela a vůbec mě nenapadlo, že by to takhle někdo mohl pochopit. Ale asi to k tomu patří. :)

    gettingfit.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Já si také myslím, že doma se dají vykouzlit s tělem velké věci! :)) A navíc je už tolik možností, když si člověk udělá takovou menší posilovničku doma, zásobí se vybavením, tak to není žádný problém. :))
    Upřímně já už si neumím představit, že bych cvičila jen doma. Posilovna mi dává mnohem víc, cítila jsem, že už nemůžu být takový asociál, který se neustále straní lidí. A to nešlo jen o cvičení. Proto jsem se rozhodla překonat sama sebe a začít chodit mezi lidi. Cítím se lépe po všech stránkách. :)) Je pravda, že v posilovně jsou stroje a velké množství činek, které se domů nevlezou, ale to není žádná překážka, která by nám měla bránit v domácím cvičení. Já ho také milovala, akorát jsem se posunula trochu jiným směrem. :))
    Tvůj způsob relaxu naprosto chápu. Já sice neběhám kolem rodiny, nicméně potřebuji vypínat holt častěji, v tomto okamžiku 4x do týdne. A jsou to ty nejkrásnější hodiny, kdy se věnuji jen sama sobě a nikomu jinému. A nesejde na tom, zda se sobě člověk sám sobě věnuje doma nebo někde mimo, jde o to si najít cestu, která každému vyhovuje. :))
    Přeji ti další krásné odpočinkové hodiny ve fitku. Užívej si je plnými doušky. Je to potřeba. Obzvlášť v dnešním uspěchaném světě plném stresu. :*

    OdpovědětVymazat
  3. Uplne te chapu nikki, vypnout je potreba:) ja treba tim ze delam cely dny s lidma zase vypnu az pri cviceni doma, sama jen s cinkama a mp3:) zatim me posilka nelaka( kdysi jsem ji par mesicu navstevovala) ale je to i tim ze mame takovou mini posilku doma ktera mym moznostem zatim plne vyhovuje a az nebude kdo vi:)
    Tak si to hezky uzivej imo si to zaslouzis:)

    OdpovědětVymazat
  4. a mňa to, že si šla do fitka tak vnútorne potešilo... lebo tiež mám doma dieťatko, síce iba jedno, ale veľkého výmyselníka... má iba pol roka a dosť máličko spáva iba po 15 až 20 min. tak v poslednom čase ani nestíham cvičiť a dumám ako by som to vymyslela... lebo keď človek odcvičí 10- 15 min a je v strese kedy sa malý zobudí alebo vôbec nedocvičí je to troška náročné a ešte, keď manžel chodí služobne preč tak katastrofa... A je to úplne super, keď človek môže len tak niekam vybehnúť a vie, že je o ten poklad doma dobre postarané... takže je super, keď môžeš ísť do fitka... :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Nikki, je fajn, že to fitko zkoušíš.
    Pro mě je cvičení doma řešení mojí situace - děti nemusí nikdo hlídat, mohu cičit kdy chci.
    Hlídání dětí využiju na pokec s kamarádkami, zajití si do knihovny nebo do města a nebo na rande s manželem:-)
    Vypadnout od dětí je důležité a každá to potřebujeme jinak.
    Když jsem bydlela v blízkosti fitka, ráda jsem chodila na předcvičovací hodiny, bylo to moc fajn.

    OdpovědětVymazat
  6. I mně se moc líbí, jak držíš kontakt s čtenáři a vše chceš uvést na pravou míru :). Takové odreagování je určitě potřeba, když jsi celé hodiny s dětmi. Na domácí trénink také věřím a to jsi velkým důkazem, že se toho doma dá zvládnout hodně :)
    Hezký den.

    OdpovědětVymazat
  7. Abych pravdu řekla, taky mě to u tebe dost zamrzelo..
    protože už snad všechny blogerky se nahrnuly do fitness center..
    Naději na získání krásné postavy to bere hlavně těm, co si fitko třeba z finančních důvodů nemohou dovolit :(

    OdpovědětVymazat
  8. Kristýna: to je prostě hloupost :) nechápu, jak někomu může moje jedna hodina týdně ve fitku vzít naději na hezčí postavu cvičením doma.

    OdpovědětVymazat
  9. Já jsem kdysi byla odhodlaná chodit do fitka, no byla jsem tam dohromady asi 2x :D Nebavilo mě to a hlavně, bez trenéra, který ti ukáže jak a na čem cvičit, to bylo na nic. Hlavně, doma se mi líbí, že nemusím nikam cestovat, zabere mi to přesně tu půlhodinu času a ne další čas, který strávím cestováním tam a zpět. Pak jsem asi měsíc chodila na HEAT, to mě celkem bavilo, ale stálo mě to spoustu pěněz a spíš, než hubnutí jsem tím získala jen odreagování - což nebylo mým cílem :D No, jinak závěrem bych snad napsala, že je každého věc, pro co se rozhodne, ale já jen doufám, že u tebe nepřestanu a budu i nadále čerpat nové a nové informace na domácí cvičení :))*

    OdpovědětVymazat
  10. úplně to chápu a myslím, že máš pravdu! doma to cvičení musí být hrozně svazující, když neustále musíš hlídat děti. Je potom jasné, že se tomu nemůžeš plně oddat a to je škoda :).

    OdpovědětVymazat
  11. Naprosto tě chápu, já samozrejmě ještě vlastní rodinu nemám, ale i tak mi fitko dost pomáhá odrelaxovat se od té stávající.
    Fitko navštěvuji jednou týdne a tim, že mám občas problém se donutit po těžkém školním dni cvičit doma, ve fitku je to zkrátka automatické.
    Ale přesto si myslím, že daleko větších změn dosahuji právě cvičením doma :)
    Jinak si myslím ,že je moc hezké, jak jsi to nám všem vysvětlila, protože je vidět, že ti skutečně záleží na každém čtenáři :)

    OdpovědětVymazat
  12. Nikki, síce detičky nemám ( a dúfam, že ešte ani tak skoro mať nebudem ) ale mamina, ktorá nás má 3, i keď vysokoškoláčka sa už asi tak moc nepočíta, tiež potrebuje vypadnúť sem-tam a skočiť si na jógu, do fitka či zaplávať, skrátka len preto aby jej nešiblo, a to cvičí každý deň doma už nejaký ten rok. Je to úplne normálne že treba zmeniť prostredie, stretnúť nových ľudí a trošku sa vytrhnúť zo stereotypu, nerozumiem že to niekto nechápe, je to prirodzená potreba nás všetkých. Niekto si ide von zabehať, niekto na bicykel, so psom do lesa, iný do fitka, na jumping...každý sme iný, každému je dobre inde a iní by to mali rešpektovať. Môžme Ti byť vďační za to čo robíš, za články, postrehy, motiváciu, drž sa a posielam Ti tiež veľa pozitívnej energie.

    OdpovědětVymazat
  13. Já fitko ne, ale naprosto chápu tvoje pocity ohledně vězeňské cely. Děti mám tři v rozmezí pěti let. Když byl nejmladšímu rok, už jsem nemohla. Ale místo fitka (které opravdu nemůžu), jsem začala běhat. Prima, že jsi tu napsala tenhle článek :-)

    OdpovědětVymazat
  14. No dámy, to mě teda zvedlo ze židle! Malinko mi to připadá jako alibismus. Pokud nemám motivaci cvičit, je to mou slabou vůlí, leností atd. Rozhodně ne tím, že blogerka, jejíž stránky sleduju, vyměnila jeden domácí trénink za hoďku v posilovně...Samozřejmě, co člověk, to názor. Sama jsem už rok a půl na mateřské a ten luxus, že by mi někdo pohlídal, abych měla chvíli pro sebe, bohužel nemám. Nikki, nenech si zkazit radost z nového zážitku nepodloženými výčitkami:)

    OdpovědětVymazat
  15. Jelikož je to reakce na můj mail, tak jsem se rozhodla vložit komentář, i když to nedělám, protože se to zvrhává k tomu, k čemu se to tady zvrhlo. Já Niki cvičení přeji a doopravdy plně chápu, že se chce odreagovat a odpočinout si od lítání kolem dětí. Každý má svůj způsob odreagování, odpočinku. Někdo kadeřnici, jógu, pokec s kamarádkama a někdo má poslovnu. V mailu stálo, že jí přeji to fitko, jen jsem si povzdechla, že se světem šíří mánie posiloven. Nic by nikoho nemělo zvedat ze židle, jelikož jsem i psala, že Niki je důkazem, že i cvičením v domácíh podmínkách lze dosáhnout nádherné postavy. Já cvičím už od začátku puberty pravidelně denně a rozhodně nemám problém, že by se mi hýbat nechtělo. Pohyb miluju. Akorát ať se snažím jak chci, tak nedokážu vytvarovat břicho a vybudovat si svaly na zádech a já měla takovou nutkavou potřebu si postesknout, jelikož jsem nabyla dojmu, že kdo nechodí do posilovny si zkrátka svaly tam kde potřebuje nevyrýsuje. Takže abych vše shrnula. Jestli jsem tě Niki pohoršila, tak se omlouvám. Vůbec to tak nebylo myšlené. Fakt jsem si jen chtěla postesknout, že všichni okolo mě se jen baví o mrtvém tahu, jak těžké závaží zdvihnou.... a já si připadám jak z jiného světa, protože jim často vůbec nerozumím, páč názvy spousty cviků neznám. A jeden z mála lidí, které znám (i když tě znám neosobně) a nechodí do posilovny už taky propadl posilovně. Kdyby kolem mě nebyla ta mánie a já se už x let netrápila se svaly na zádech, tak bych si neposteskla. Kdo ví, co bude mánie za 5 let. Třeba všichni budou cvičit tai-či nebo taebo. A třeba tentokrát já budu patřit mezi maniaky. Jinak moc děkuju za odpověď

    OdpovědětVymazat
  16. Katko, naopak :) Vůbec nejsem pohoršená :)) ani ses mne nedotkla, naopak jsem tě chtěla povzbudit, že já neberu fitko, abych se v něčem zlepšovala, ale jako odreagování, je dost možné, že jej budu střídat s bazénem, s během... ale kdybys viděla to fitko, do kterého chodím já :)) teda, do kterého jsme jednou šla :D je vyloženě pro ženy, všechno je takové něžné, v hezkých barvách, voňavé :)) vsadím se, že by se tam líbilo i tobě :)) jinak, co cvičíš? mně jde třeba krásně bříško s bodyrock.tv, aale chápu, že je to individuální záležitost, někomu se snadno budují svaly na břichu, někomu na nohách, apod... :)

    OdpovědětVymazat
  17. Katko, můj komentář nereagoval na Tvůj mail (jeho znění ani neznám), ale na jeden komentář, který tady padl :)

    OdpovědětVymazat
  18. Dík za doporučení. Já cvičím různě. Musím si vybírat, abych moc nezatěžovala pravé koleno, které se ozve, jakmile ho nešetřím. Prevít. I přesto si odvažuju říct, že nohy mám o dost vypracovanější než břicho. No, každý je citlivý na to, co mu jde vypracovat nejmíň. Moc se mi líbí představa něžného a voňavého fitka :D. Já zas fitka tak úplně neodsuzuju, jen si myslím, že se úplně zapomíná na takový ten přirozený pohyb - jízda na kole, plavání i obyčejná chůze. A jelikož jsem z vesnice, myslím, že nejlepší posilovna je rytí zahrádky, štípání dříví... ale uznávám, že lidé z paneláku bez zahrádky budou asi těžko někde rýt záhony.

    OdpovědětVymazat
  19. ..jakože někomu vadí, že jsi šla do posilovny ?!...no to je trochu "za roh" ... :)... jsi svéprávná, prosím, dělej si co chceš a já si o tom ráda přečtu :):):) ... cvičení (doma či kdekoliv jinde) ZDAR!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)