Kalkulátor pro výpočet kalorií při hubnutí


Ach, ano. Opět a pořád dokola, kalorie. Jenže co si budeme povídat, právě kalorie jsou tím nejdůležitějším faktorem při hubnutí. Převážně začínající a lidé, kteří mají neustálé problémy s váhou, si můžou říkat co chtějí a oddalovat počítání kalorií jak chtějí, pokud nemají přehled o tom, jak energeticky vydatné je pečivo, jablko, sušenka, mísa zeleniny či plátek masa, nemohou to nikdy dotáhnout do zdárného konce. Jíst od oka se právě začínajícím nevyplácí, to si mohou dovolit jen ti, kteří si těmito začátky prošli a vše se již naučili. Když s hubnutím začínáme, nemáme absolutně přehled o tom, co je moc, co je akorát a co je naopak nebezpečně málo. Můžeme mít tak zpomalený metabolismus, že už ani po trošce jídla nemáme hlad. Pokud chceme brát hubnutí a hlavně následné udržení váhy vážně, musíme znát, kolik kalorií si můžeme dovolit.

Našla jsem pro vás jednu malou pomůcku, jak si spočítat, kolik kalorií potřebujete při současné aktivitě na udržení váhy a kolik jich potřebujete v případě, že chcete zhubnout nějaké to kilo. Uvedla jsem vám to na svém vlastním příkladě.

Na této adrese http://www.caloriesecrets.net/how-many-calories-should-i-burn-a-day-to-lose-weight/ si do tabulky zadejte následující informace - váš věk, pohlaví, výšku v cm (automaticky se vyplní ve stopách a palcích), současnou váhu nebo váhu, na které se poslední dny pohybujete, zadejte míru vaší aktivity - já si zadala "moderate", jelikož cvičím 5x týdně a do toho se doma dost hýbu, zvažte míru aktivity v případě, že máte sedavé zaměstnání, dále zadejte, kolik kg si ještě přejete zhubnout a nakonec za jak dlouho dobu ve dnech.


Jak vidíte, kalkulátor mi vypočítal, kolik kalorií potřebuji pro udržení váhy - zeleně zakroužkované, dále spočítal můj hrubý bazální metabolismus a v posledním řádku uvedl, kolik kalorií bych měla denně sníst, pokud chci za uvedený počet dní (v mém případě 60) zhubnout ony 4 kg. Zde je nutné dávat pozor. Rozhodně není v pořádku, pokud se váš bazální metabolismus pohybuje nad spodní číslo v červeném oválku. To musí být rozhodně vyšší!!!! Nesmíte se s kaloriemi dostat pod bazální metabolismus. Pokud se tak stalo, musíte si zadat do tabulky vyšší počet dní pro uskutečnění svého cíle.

Podle tabulky jde jasně vidět, že kdybych chtěla zhubnout 4 kg za 60 dní, musím své kalorie pro udržení váhy snížit denně o 525 kalorií. Jak na to? Jednoduše. Musím je ušetřit na jídle, spálit cvičením nebo kombinací obojího ;))

Ještě jedna rada pro vás pro všechny. Neřešte příliš, pokud se vám jeden den v hubnutí nepodaří. Tělo za jednu noc nepozná a nedokáže se přizpůsobit tak rychle nějakým výkyvům ve stravě. Jen proto, že jste snědli pixli burákového másla to na druhý den na váze neuvidíte. Dbejte na to, aby váš kalorický deficit poukazoval na výsledky vašeho celotýdenního snažení. Z toho důvodu se také važte pouze jednou za týden, ve stejnou dobu, ráno, po toaletě, mějte vlastní váhu, važte se na stejném místě, na tvrdé zemi (ne na koberci), na rovné zemi (váha by se neměla kývat) a nejlépe nazí. Takto získáte nejobjektivnější výsledky celého snažení. 

Poslední rada: nedávejte si velké cíle. Namísto 30 kg, které chcete zhubnout, si dejte za cíl například 10 kg. Bude se vám lépe pracovat a budete vždy blízko a často svým výsledkům. 30 kg je v nedohlednu, 10 kg je za rohem. Motivujte se malými cíli, kterých můžete dosáhnout :)

♥ Nikki

23 komentářů:

  1. Počítá to bohužel blbě :( opatrně se zadáváním váhy. Na 67,5 mi to počítá úplně jiné - cca poloviční hodnoty než na 68kg..přišla jsem na to tím, že mi to na aktuálních 67,5 kg počítalo strašně málo...

    OdpovědětVymazat
  2. Takže doplňuji - pro starší jako je Holasová :D - zadávejte váhu s tečkou místo desetinné čárky :D

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj,
    počítám kalorie na kaloricketabulky.cz. Už si myslím, že mám docela přehled a daří se mi vejít se do kilojoulů. Problém mám s tím, že šíleně překračuju sacharidy (cca o 30%) bílkoviny a hlavně tuku-třeba i o 50%. Fakt nevím, co mám jíst, mám pocit, že jím zdravě. Dnešní jídelníček:ráno cereální chlém se sýrem a zeleninou, knackebrot, celozrnné těstoviny se zeleninovou omáčkou, tvaroh, cottage se zeleninou. Budu vděčná za jakoukoli radu.
    Díky Z.

    OdpovědětVymazat
  4. prosííím pomoc, já se v tom pořád ztrácím :-( zadala jsem si moderate activity (cvičím 6x týdně a pokaždé spálím kolem 400 - 500 kcal - možná bych místo moderate mohla zadat hight actitivy?) a když mi vyšlo:

    Your Basic Metabolic Rate is 1536.4 calories

    Your daily calorie needs based on your current activity level is 2381 calories

    To reach your goal, you will need to reduce your daily calorie intake by 490 calories, which means to consume 1891 calories daily.


    kolik bych teda měla sníst? těch 2381 nebo 1891? :-(

    OdpovědětVymazat
  5. sacharidy se snad nedají nepřekročit, hrozně je zvedá i zelenina, já si zkusila zadávat jídlo na STOBklub a měla jsem sacharidy vždycky strašně překročené :o) zato tuků a bílkovin vždycky polovinu než bych údajně měla mít, a když jsem jedla tak, abych se těm ideálném bílkovinám a tukům aspoň přiblížila, tak mi bylo špatně :oP

    OdpovědětVymazat
  6. Ája: abys zhubla, musíš od udržovacích kalorií vytvořit deficit, tzn těch 490 kcal. Takže jíst cca 1800.

    Zuza: moje rada - hlídej si kalorie, nebo se z toho hlídání všeho zblázníš!!! Jez jak máš! Ne všechno je na kalorických tabulkách správně, moje zkušenost i zkušenost ostatních,

    OdpovědětVymazat
  7. ZUza:podle me jaké koli těstoviny mají hodně sacharidů a co se týče cereálního chlebu je to to samé.

    OdpovědětVymazat
  8. ahaa, ale přece když sním 1800 kcal a spálím těch 500, tak jsem na 1300 kcal a to je pod bazál ne? nebo to takhle má být?

    OdpovědětVymazat
  9. tyyy jo Niky vážně super...:) mockrát děkuji:)

    OdpovědětVymazat
  10. Tak mě vyšel aktivní metabolismus 1960 :D To nesním nikdy ani omylem (tak jo, možná omylem, když bych si dopřála nějakou bombakalorickou dobrůtku) :D Ale teď nevím, jestli je těch 1960 započítán jako celek bez výdeje (celkový denní příjem), nebo i s výdejem, který musím doplnit? :O
    Jo a Nikki prosímtě, zajímalo by mě, když se hubne na váze, ale cm ne, tak co se hubne? Předem díky za odpovědi :))

    OdpovědětVymazat
  11. Mě ze začátku počítání kalorií na STOBu moc pomohlo. Hubnutí najednou šlo skoro samo. Líbí se mi, že pokud člověk poctivě zadá vstupní údaje, tak vás výpočet nepustí za hranici hubnutí 0,5kg týdně, tedy 1-2 kg za měsíc, což je zdravá rychlost hubnutí. Časem jsem to měla v oku. Teď už se těším na porod, protože vidím, že přesnější hlídání potřebuju jako sůl. Vzhledem k tomu, že začínám i dost otíkat, tak ten přehled přibírání už není tak jednoduchý jako na začátku.

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj,
    také používám kalorické tabulky. Mohla bych se zeptat co tam není správně, abych si na to případně mohla dát pozor. Díky moc K.

    OdpovědětVymazat
  13. Moc hezký článek. Zrovna to řeším u manžela, vyplnit mých 2000kcal není problém, ale jak nasytit cvičícího chlapa, to mi pořád dělá problémy..
    Jinak já mám moc ráda aplikaci na výpočet kalorií od MyFitnessPal, není tak přísná jako STOB, má velkou databázi potravin a navíc funguje i jako apka v mobilu, kde stačí třeba jenom naskenovat čárovej kód toho, co jíte (nevím třeba jogurtu), a většinou to najde hned v databázi a zařadí do jídelníčku. To je dobrá vychytávka. A taky se tam dobře zadává kalorický výdej :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Děkuji, ale to vše vím. Až na to, že jsem o cca 150 kcal podkrmována...

    OdpovědětVymazat
  15. Myslíš Nikki že je možné za 60 dnů zhubnout 4 kila? Chci to samé co ty .. ale ty 4kila shazuji již přes půl roku :-( na začátku hubnutí jsem měla o 10kilo víc než teď. Krásně jsem to zhubla ale ty poslední kila jsou na mě hrozně nalepené :-(

    OdpovědětVymazat
  16. Možné to je samozřejmě. Chce to hodně přizpůsobit kvalitu a množství stravy. Já to psala jen jako příklad, můj cíl to není :) Ale lze toho samozřejmě dosáhnout. Je možné, že je tvoje tělo jen unavené a potřebuji si od hubnutí odpočinout. Mohlo se dostat do bodu, kdy prostě už nechce. Dej tomu čas ;)

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj Nikki, asi jsem natvrdlá, ale pořád to nechápu (nebo spíš si nejsem jistá). BMR mi vyšel 1486, max. abych nehubla ani netloustla 2303 kcal. A můj denní cíl, abych zhubla to, co chci 1603 kcal. Aktivitu jsem zadala moderate (cvičím cca 6 dní v týdnu). A teď mi jde o to - těch 1603 kcal je to co bych měla denně sníst a nebo mám sníst třeba 2000 kcal a zacvičit si např. Jillian a dostat se tak na oněch 1600 kcal? Nebo v těch 1600 už to cvičení je "zabudováno" (zadávala jsem cvičení 3x až 5x týdně). Jsem zmatená a nechci jíst málo...Předem moc děkuji za reakci. Lucy

    OdpovědětVymazat
  18. je to v tom již započítáno, kdyby sis to zadala bez aktivity, uvidíš, že by to číslo bylo nižší.

    OdpovědětVymazat
  19. Tak podle téhle kalkulačky bych při své aktivitě měla jíst cca o 1000 KJ víc než podle tabulek na STOBu...Tak teď nevím, čemu věřit :) akorát teda netušim, kam bych tu tisícovku měla přidat, už takhle jím opravdu hodně, jedu IF a neumim si představit jíst ještě o tolik víc...To už by bylo opravdu přežírání :D Jinak Nikki moc děkuji za tvoje články, dozvěděla jsem se tu spoustu užitečných informací a konečně jsem tu změnu životního stylu vzala za ten správný konec - od února mám dole zhruba 7,5 kg a obléknu džíny, které jsem naposledy nosila před 6 lety. Účastním se i proměny, tak doufám, že budou nějaké další výsledky znát :) Ještě jednou díky ;-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)