TOP 8 nejoblíbenějších cviků

Za poslední dva roky se stalo jen třikrát, že mne příspěvek blogera/blogerky inspiroval k sepsání podobného nebo stejného. A jinak tomu nebude ani dnes, protože tohle si prostě žádalo :) Inspirovala mě k tomu Kriss a její výběr jejich nejoblíbenějších cviků. Musím říct, že se s oblíbeností párkrát trefila do té mojí, ale přeci jen jsem se rozhodla udělat vlastní výběr a nakonec jsem jich vytasila osm :D. Možná vám to přijde divné, co za cviky se mi momentálně líbí, protože například před dvěma lety jsou většinu z nich z hloubi duše nenáviděla :D Takže moje TOP 8 jsou:

1. High Knees
To je cvik, který jsem dřív naprosto nesnášela. Dnes jej zařazuji pravidelně mezi tréninkové sety, když cvičím a hodně je využívám i při skocích přes švihadlo. Musím přiznat, že tohle je přesně ten typ cviku, který si zamilujete, když jej umíte s lehkostí. Dříve jsem u toho dupala jak slon a připadala si hloupě :D

2. Mountain Climbers
Výborný cvik na kardio, kterého musím už dnes udělat několik desítek opakování, abych jej cítila. Stejně jako cvik výše, chce to trpělivost při tréninku, než jej začnete cvičit s naprostou lehkostí. Také zařazuji jako kardio mezi tréninkové sety. A provádím s ním různá komba s jinými cviky :)

3.  Single Leg Dumbbell Row
Jestli něco opravdu miluju, tak to jsou cviky na rovnováhu se zapojením posilování. Zrovna tenhle cvik na jedné noze i v jiných kombinacích mi pořád dává zabrat :) Nesnáším, když padám a neustojím to :D Místo činek si občas vemu do ruky i kettlebell a s jednou rukou to je taky sranda :)

4. Kettlebell Swings
Tohle je prostě klasika a miluji tohle pohupování činkou již od prvního okamžiku, co jsem se s tímto cvikem seznámila. Výborný na zadeček a stehna. Samozřejmě i v kombinaci s houpáním pomocí jedné paže a střídavě :)

5. One Leg Jump Rope
U tohoto cviku jsem dříve neskutečně nadávala, protože jsem nebyla schopna to švihadlo po jedné noze přeskočit aspoň pětkrát. Chtělo to, jako se vším, trénink, a dneska to je úplně o něčem jiném. Výborné na tvarování lýtek :) Zařazuji během tréninku jako "odpočinek" při náročném kardiu :)

6. Backward Lunge
Záměrně jsem napsala "backward", protože naopak "forward" z hloubi duše nesnáším :D Nevím, proč, ale dopředu mě ten výpad prostě nebaví. Kdežto dozadu, pěkně se zátěží, mi to táhne zadeček a stehna. Luxusní cvičení právě na tyto partie!!!

7. Scissor Sit Ups
Tento cvik jsem objevila teprve nedávno a naprosto jsem si ho zamilovala. Cvičím jej bez činky i s činkou, je to pak náročnější. Jsou to takové střídavé nůžky a výborně se mi po nich stahují na bříšku svaly. Kdykoli je tento cvik v nějakém tréninku, hodně jej využívá Lisa z Bodyrocku, tak chytnu druhý dech. Tohle prostě miluju :)

8. Hammer Curls
Vypadá to jak klasický zdvih činek na bicepsy, ale ve skutečnosti je tento kladivový zdvih zaměřený na jiné čtyři různé svaly v pažích. Vyjmenovávat je nebudu :D Nicméně, díky těmto kladivovým zdvihům mi jdou pěkně vidět vřetenní svaly, které dělají ruce celkově hezčí vjem :) 

*******

A na kterých cvicích ujíždíte vy a máte opravdu v oblibě? :))

Nikki.

17 komentářů:

  1. Fuuu High knees na prvom mieste? Woooow no u mna by to malo trosku ine poradie a to: 6, 7, 4, 3, 8, 1, 2, 5 :) Ja skor zaradujem Jumping jacks, sumo squats, obycajne squaty a vyse mesiaca vzdy pred treningom davam beh. Zacala som 8.3.2014 a vtedy som ledva zvladla 1 km a fucala ako o zivot, momentalne zabehnem 3,2 km za 24 min ale moj ciel je samozrejme postupne zvysovat a zvysovat....:) Mojim velkym zelanim je dosiahnut tak pekne nohy ako mas ty a nevzdam sa kym to nedosiahnem :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já už se konečně prokousala k tomu, že mám ráda burpees! Ono, když jsou v každém tréninku, tak už to ani jinak nejde. Taky mě začaly bavit shyby, protože už mi konečně jdou. :) Sice si musím povyskočit, ale přitáhnu se. A všechny cviky s olympijskou osou - hlavně power clean. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jelikož jsem na samém začátku, tak ještě nedokážu říct, které cviky jsou pro mě ty oblíbené a které ne. Spíš všechny zatím beru jako výzvu a strašně se rozčiluju, když mi nějaký cvik nic nedělá. To vím, že dělám určitě něco špatně :-D tak se snažím přijít na to, co (u jednoho cviku u 30 DS 3. level jsem ale pořád nepřišla :-( ). Nejtěžší jsou asi všechny cviky na ruce, jsem prostě máčka a nejsem schopná dělat chlapský kliky a nedejbože, že mám s činkama máchat v úrovni očí, to umírám :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Tak zrovna high knees a moutain climbers řadím do seznamu mých NEoblíbených cviků :D:D Vlastně takový seznam by byl pro mě možná lehčí, než oblíbené cviky :D Ale je typické, že cvik, který ti jde, tě baví, oproti tomu, co ti nejde :) Ale jak sama píšeš, své názory ohledně všeho kolem fitness měním tak rychle, že se sama nestačím divit x) Takže, kdo ví, třeba si je časem taky oblíbím :D

    OdpovědětVymazat
  5. nikki, jsi ďábel :o) doufám, že se někdy dopracuju k tomu, aby tohle byly moje oblíbené :oD cokoli co má něco společného s kliky nebo plank pose je pro mě zabiják, nemám na to (zatím) svaly a hlavně mi to odrovnává rameno, takže moje oblíbené jsou hlavně klasické sedy lehy a jejich všechny možné variace, cviky s činkami (malými a lehkými :o)) a momentálně ujíždím na hip hop abs od Shauna T

    OdpovědětVymazat
  6. ...šmankote, já mám nejraději odpočinek po cvičení :):):)

    OdpovědětVymazat
  7. U mě vedou angličáky, kliky, přítahy, dřepy, mosty, kettlebell swingy, turecké vztyky a přednosy.

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Nikki, uz davno som sa Ta chcela opytat na Tvoj nazor na odburanie celulitidy. Neviem, ci si niekedy mala celulitidu, ale ak nahodou ano, vsimla si si nejake zmeny odkedy si zmenila stravovanie a zacala cvicit? Naopak, zmenilo sa nieco k horsiemu pocas tehotenstva? Veris tomu, ze cvicenim a zdravou stravou sa da zbavit celulitidy? Dakujem za odpoved. Potesia ma aj komentare ostatnych holek.

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Nikki, uz davno som sa Ta chcela opytat na Tvoj nazor na odburanie celulitidy. Neviem, ci si niekedy mala celulitidu, ale ak nahodou ano, vsimla si si nejake zmeny odkedy si zmenila stravovanie a zacala cvicit? Naopak, zmenilo sa nieco k horsiemu pocas tehotenstva? Veris tomu, ze cvicenim a zdravou stravou sa da zbavit celulitidy? Dakujem za odpoved. Potesia ma aj komentare ostatnych holek.

    OdpovědětVymazat
  10. Neda mi nereagovat na Katku, mne osobne sa dost viditelne zmiernila celulitida na vonkajsej strane stehien, najma po 30 days shred :)

    OdpovědětVymazat
  11. já miluju burpees :D ale jen ty co jdou rychle, třeba s klikem dole ty mě tolik nebaví, moc zdržování :D a pak taky upažování, kliky a pistols <3

    OdpovědětVymazat
  12. Katka: ahojky, já byla zacelulitidovaná až běda :D zadek, stehna, břicho i ruce... :( změna je rozhodně znatelná a viditelná kdykoli dbám na správnou životosprávu a cvičím. Jakmile polevím, ihned se celda zase dere na povrch :)

    OdpovědětVymazat
  13. Těší mě, že jsem tě svým článkem inspirovala. :))
    Jak vidím ty cviky, hned jsem si vzpomněla na své začátky s Jill. High knees a mountain climbers jsem bytostně nesnášela! :D Dneska už mi ovšem vůbec nevadí. :))
    Kettlebell swings mám také ráda, hrozně se mi líbí ten pohyb. :D Přijde mi takový vtipný, hehe. U nás v posilovně sice nemáme kettlebelly, ale jedu to s těžší činkou a je to vždycky hrozná sranda. Alespoň pro mě. :D

    OdpovědětVymazat
  14. Katka: Nevím, jestli znáš blogerku Lili, the fresher - dnes už její stránky bohužel nefungují, ale jako jedna z prvních propagovala např. 30 days shred. Tak ta uváděla, že na celulitidu je dobré protahování a strečink. To odůvovdnění, které uváděla, znělo i logicky, ale dneska už to z hlavy nevysypu.

    OdpovědětVymazat
  15. celulitida vzniká prý hlavně vinou překyselení organismu, to krabacení mají být vlastně kyseliny a i další škodliviny uložené v podkožním tuku, takže zdravé stravování (hodně zásadotvorných potravin) rozhodně pomáhá.. a cvičení je bez debat, jakmile odbouráváš tuk, nemají se fujtajbly kde ukládat a celulitida mizí :o) mě osobně nejvíc pomohlo co nejvíc vynechat dobrůtky z jednoduchých cukrů a necpat se tolik mléčnými výrobky.. v dalším těhotenství jsem pak sice zase hrozně nabrala, ale víc jsem se držela zdravých potravin, takže celulitida se mi nezvětšila... mimochodem, nevíte někdo, co s tou příšerně vytahanou kůží na břiše? :oD

    OdpovědětVymazat
  16. Perfektná inšpirácia. Musím vyskúšať :))

    OdpovědětVymazat
  17. Dakujem za vsetky komentare :-) som rada, ze som na dobrej ceste k zbaveniu sa tej potvory :-) Citala som raz clanok o tom, aku dost zlu celulitidu maju niektore skutocne stihle modelky, ktore extremne dietuju. A dost ma to zaskocilo.... Asi je teda naozaj dolezite pravidelne cvicenie a kvalitna strava... ( a nie strava niektorych modeliek = vata s pomarancovym dzusom (!!!!)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)