středa 26. března 2014

Z deníku Nikki: Fitness zápisník, den 26


Jak já miluji obyčejná jídla. Chci říct, nic náročného, naplácat na pánev to nejzdravější a smíchat. ☺ Zamilovala jsem si hnědou rýži a špaldovo-pohankové těstoviny. Mňam. Asi budu muset zkoušet častěji, protože mne doslova překvapuje, jaké a kolik dobrých věcí jsem ještě nejedla. 

Všimli jste si, že nám chybí posledních 5 dní do konce výzvy? Budeme mít za sebou celý měsíc a srovnávací fotky. Zrcadlo prozradí vše. Určitě jste zjistili, že hubnutí a tvarování není žádná sranda a je to každodenní odříkání a soustředěnost na své cíli. Mě se často lidé ptají, tedy ženy se mě ptají v mejlech a zprávách, jak jsem to či ono dokázala? Co jsem dělala, že jsem to vydržela? Často si myslí, že jsem překonala nějakou bariéru a zdravé stravování mi jde samo. Ale vždy je musím vyvést z omylu. Nic nejde samo. Jak mi jednou jeden terapeut řekl, "ani vyrážka na prdeli se sama neudělá!" Je to boj každičký den. Každé ráno, když se probudím, tak myslím na nové boje a na to, co jsem si předsevzala, čeho chci dosáhnout. Komu by nechutnaly koblihy a čokoláda? To chutná prostě všem tady takové věci ☺ Já bych donekonečna mohla ujíždět na perníku, makovci, sladkých buchtách, sladkých vodách, salámech a brambůrkách. Oh bože, jen když to píšu, tak se mi sbíhají sliny. Takže určitě nečekejte, že se jednoho dne probudíte a nebudou vás tyhle věci lákat. Budou, ale vybudovanou disciplínou a posílenou vůlí si je budete schopni odsunout na druhé místo, nemyslet na to příliš a neříkat si, jaký jste chudák, že se toho všeho musíte vzdát. Naopak. Budete na sebe pyšni a budete brát za samozřejmé, že je samozřejmé mít na talíři úplně jiné věci. Ne jen pro to, že zhubnete, ale protože tyhle zdravé věci jsou pro vaše tělo vitální! Doslova mi hlavou koluje, jak si tělo šmakuje nad zdravým obědem nebo večeří a jak se mu po hot dogu zvedá kufr :D Jak to tam přebírá zprava a zleva a neví, co by z takových nezdravých věcí mělo užít, aby se cítilo dobře. Takhle na to koukám já ☺ A pak mi jde celá ta cesta snadněji. 

Předevčírem byl u nás na návštěvě bývalý manžel. Stěžoval si, jak nemůže zhubnout. O stravovacích návycích nebudu mluvit, ale miluju, když si někdo stěžuje a doslova při tom, jak to říká, usrkává další plechovku energeťáku (protože to přece dobře chutná). A když jsem zmínila, na základě čeho by to jeho tělo mělo hubnout, když mu nedodá žádné živiny, něco, z čeho by mohlo žít, bylo mi odpovězeno: "Čas od času dostane mandarinku, to mu musí stačit." - je vám jasný, že jsem kapitulovala. Řekla jsem jen "ok", protože vysvětlovat nemělo cenu. Člověk něco chce, ale čeká, že to asi přijde samo odněkud... nebo já nevím. 

Tak jsem si postěžovala :D A jde se do práce. 

Jakou novou poslední potravinu nebo produkt jste vyzkoušeli? ☺

DEN 26 (zápis z 11. března 2014)
Trenér: vlastní
Název tréninku: tabata trénink
Délka tréninku: 12 minut
Neřesti: ---
Snídaně: ano
Pitný režim: ano
Hodnocení dne: 5/5

Oběd: špaldovo-pohankové těstoviny, kuřecí masko, rajčata, salát

Večeře: hnědá rýže, kuřecí kousky, salát, obloha okurka a jahody
(strašně ráda míchám ovoce se zeleninou :D)

Oběd: celozrnný kuskus, vepřové nudličky na paprice, lollo salát

***

29 komentářů:

  1. Ohledně té stravy, musím za sebe říct, že na některé nezdravé věci mám chuť dodnes a občas si i dám, ale při pomyšlení na něco, co jsem dřív milovala,se mi zvedá žaludek a i když ochutnám, vůbec mi to nechutná.Před vánocema (období mojich neřestí), byla v lednici klobása a já jentak ochutnala kolečko a ani jsem ho nepolkla, jak moc mi to nechutnal. A špekáčky na ohni už dneska taky nedám Asi to jsou uzeniny, které do sebe dneska už nedostanu, naštěstí :).

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Nikki, jojo, takové mám nejradši :). Jdu třeba s kamarádkou na procházku s kočárkem a ona se rozplývá, jak jsem hubená, a ptá se, jak se mi to povedlo. Když řeknu, že cvičím a zdravě jím, řekne jen "Hmmm"... zdá se mi, že všichni prostě čekají, že jim řeknu nějaký zaručený recept, jak zhubnout a při tom nic nedělat :D Ale to jaksi nejde, že :)
    Fotky jídel moc hezké a inspirativní.
    Jinak já se konečně rozhoupala a koupila si Matcha čaj. Je moc dobrý, akorát mi na dně pořád zůstává ta sedlina, ať šejkuju jak šejkuju :) Nějaký tip, jak na to?
    Krásný den,
    Lenka

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj holky, máte některá zkušenosti s dělenou stravou (tou L.Kořínkové)? Strava se mi pořád nějak nedaří a z počítání kalorií mi už za chvilku asi přeskočí. Chtěla jsem na nastartování držet Dukana, ale jen ty bílkoviny mi nedělají dobře. U dělený by se to střídá. Poradíte? Díky moc ;o)

    OdpovědětVymazat
  4. Podobný reakce okolí mě taky docela baví. Přítel mě neustále zabíjí hláškama typu : no neříkej, že si nemůžeš dát svíčkovou se třema, nebo " no tak snad pár kousků dortíku ochutnáš?" nebo " a to si jako nemůžeš dát pár panáků Jägra?" a ještě to říká takovým tónem, že jsem nějak zabržděná, že jsem nepochopila, že hubnutí a zdravý životní styl není o zelenině, ovoci, mléčných výrobcích, ale o poloviční porci knedlíků :) budiž mi zadostiučiněním, že já se ke své vysněné váze blížím mílovými kroky, zatímco můj miláček má dvacet kg nadváhu... jinak Nikki, když je řeč o jednoduchých jídlech, oblíbila jsem si tohle: kousky krůtího orestuju na lžičce oliváče, přidám na kostky cuketu a libovolný koření a vše promíchám s celozrnnými špagetami a zasypu trochou NT sýra. Rychlý, jednoduchý a chuťově úžasný :) Klárka

    OdpovědětVymazat
  5. Nikki, ja taky miluju obyčejné jídlo, ale včera mi právě to byčejné jídlo zpusobilo úplný "rozvrat" jídelníčku.... v rámci jedné akce jsem se dostaal k chlebu upečenému v tradiční peci, dostala jsem ho do ruky ješte horký a jelikož něco takového se v marketu nekoupí, tak jsem se neovládla a snědla jsem v prubehu dne asi 5 krajícu namazaných "opravdickým" máslem :(((. Ale nelituju, byl to kulinářský zážitek a už tak brzo se nebude opakovat. Dnes to vykompenzuju jídlem i pohybem....

    OdpovědětVymazat
  6. No, můj bratr a vlastně většina členů rodiny až na výjimky trpí minimálně nadváhou, ne-li někteří už obezitou. U bráchy mě to nejvíc drásá, protože je ještě mladý (17let) a když vidím jeho způsob stravování a vůbec celého života, tak je VŠE špatně! Ale nenechá si pomoct, bohužel :( Já jsem se odklonila a jsem za to neskutečně ráda, protože nebýt té změny, dopadla bych asi stejně (s tou nadváhou). Nejhorší je, že tito lidé asi nikdy nepochopí, o čem to je. Občas jsem terčem nějakých blbých poznámek, když si nedám zákusek na oslavě, nebo úšklebků, když vidí, co jím já - protože podle nich to prostě nemůže být dobré! A to víš, že když jsem zhubla, ptali se mě "Jak"? Nechci nikoho urazit, ale na otázky tohoto typu jsem alergická. Jakoby čekali, že si míchám nějaký extra lektvar :D Vždycky říkám - Zdravá strava a pohyb - to zná úplně každý!

    Jinak včera jsem konečně zabruslila do zdravé výživy, takže nových potravin mám dost :D Konkrétně dnes jsem vůbec poprvé (jsem ostuda :D) vyzkoušela ovesnou kaši a pomazánku "Tataráček" ze sóji. Obojí mi zachutnalo :)) A ještě mě k obědu čekají sójové nudličky s názvem Ďobáčky :D Tak snad nezklamou.

    OdpovědětVymazat
  7. Jen co to píšeš, tak se mi také sbíhají sliny! :-D Vidím to jako Ty, hlavně ta vůle a odhodlání!

    OdpovědětVymazat
  8. Od začátku výzvy se držím a nezdravého jsem se nedotkla (nebudu-li počítat asi 3 kostičky kvalitní čokolády). Další z nových potravin, které jsem ochutnala, byly Ďobáčky a Olomoucké tvarůžky. Obojí super. Ještě se chystám na grahamové těstoviny.

    OdpovědětVymazat
  9. Taky miluju šapldovo pohankové těstoviny. A jak říkáš někomu zdravý životní styl vysvětlovat nemá cenu. Samé výmluvy... Nádherné fotky. Love run eat repeat

    OdpovědětVymazat
  10. Ja jsem vyzkousela pohanku a ovesne vlocky. Z vlocek si delam kasi nebo je sypu do jogurtu a planuju z nich udelat strudl.

    A ted mam zase otazku ;o) nedavno jsem cetla doporuceny jidelnicek na hubnuti sestaveny Havlickem a psal tam, ze by se nemela michat zelenina s ovocem. ja to teda delat rada, chutna mi to, ale nevim, proc by to nemelo byt spravne pro hubnuti, nevite nekdo?

    OdpovědětVymazat
  11. já už to taky četla asi před rokem. prý se obojí rozdílně tráví a kombinace vyvolává nadýmání. no, já žiju a a neprdím, asi tak :D

    OdpovědětVymazat
  12. Také mi doporučovali to nemíchat (přímo u nich v centru), údajně to tělo špatně snáší dohromady, ale i u mě naprosto bez problémů. Niky zkoušela jsi pohankové vločky? To jsem si teď oblíbila hodně. Jen se to zalije jako kuskus a s kouskem máslíčka...ňamka :)

    OdpovědětVymazat
  13. Já si koupila a ochutnala tahini a musím říct že kdybych si to neschovala tak mi to můj syn(13) doslova shltá, je to opravdu ňamka.
    K tomu míchání ovoce a zeleniny, mám ráda ledový salát s mandarinkama.

    OdpovědětVymazat
  14. Já jsem minulý týden měla asi po sto letech kebab a vůbec mi nechutnal :-) Ale mé choré těhotné tělo prostě vyžádalo něco slaného. S tím teď obecně mám problém, protože já vůbec nesolím (krom brambor a vajec a i to jen velmi málo). Jenže asi mám teď nějakou potřebu soli, protože na svoje jídlo, které jinak miluju, nemám vůbec chuť a jedu po samých vyloženě slaných věcech, ze kterých je mi ve výsledku akorát blbě :-)

    Jinak ty těstovinky ze zdravé výživy mám také ráda, mají spoustu druhů, jsou levné a všechny jsou moc dobré :-)
    A já do zeleninových salátů zas pořád cpu jablka nebo hrozny, hodně to tu chuť oživí :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Já jsem nedávno zkoušela pečivo s otrub buď ovesných, nebo pšeničných. Ty se smíchají s tvarohem a vajíčkem, trochu soli a nahoře posypu semínky a upeču na peč.papíře. Tohle jím místo pečiva. Snažím se mu vyhnout..:-). Opravdu jsou mńamkozníííí...:-). Poslala bych foto, ale nevím jak..:-). Jinak Nikky, tak mám chu´t na energetický nápoj...ježíííš...dneska jsem byla tak unavené..:-). A odolala jsem..:-). A 100% s Tebou souhlasím, někomu hold není pomoci..:-).

    OdpovědětVymazat
  16. Blondinette: No jo, rodina... :-) Hele u nás to zkoušej tak nějak průběžně pořád. Na mě věděj, že už nedostanou. Na syna to ani nezkoušej, abych nešílela, že mi ho trávěj "jedama" (jsou mu dva roky) a tak to zkoušej jenom na manžela a ten se někdy nechá a pak mi doma brečí, že je mu blbě a proč jsem to dovolila :-D Na mě to zkoušeli minulý týden, že prej ať neblbnu, že jsem těhotná a musím jíst. Tak jsem jim řekla, že mám přikázáno od doktora moc v těhotenství nepřibrat, aby se snížila pravděpodobnost, že budu mít opět preeklampsii (to je taková debilní těhotenská nemoc, kdy tělo vylučuje skoro všechny bílkoviny a může dojít až ke smrtelným křečím, měla jsem to u prvního). A už neřekli ani slovo :-) No, trochu jsem kecala, doktor mi nic takovýho neřekl, ale dost jsem četla zahraniční materiály o vlivu stravy na stav rodičky, zvlášť při těchhle komplikacích, tak to byla jenom taková maličkatá poloviční lež :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Bez práce nejsou koláče ( nebo spíš buchty na břiše ), tak tak :-D Já byla včera utrácet a koupila jsem taky ďobáčky, už nejsou, byly moc dobrý a ještě jsem hodila do košíku fazole mungo a dočetla se, že jsou nejlepší naklíčené, tak klíčím, už jim lezou růžky, jsem zvědavá. Jo a výborný byly taky bambusový výhonky v plechovce, pěkně křupou ;-) Lence o matcha tea: Usazuje se pořád, takže zamíchat a napít se, jiná rada není ;-)

    OdpovědětVymazat
  18. U me ani tak nejde o hubnuti, vahove jsem pribrala o dve kila (na svalech, tuku mam porad stejne - 22%), takze jsem ted pri 173 cm na necelych 59 kg. Spis se ted prave kazdy divi, kde jsem nabrala tu silu :-DDD A s jidlem posloucham to same :-)

    Bel-ami: ja na delene strave byla pred deseti lety, ale uz bych si to nezopakovala. Vubec mi to nevyhovovalo. nepotrebovala jsem zhubnout, ale chtela jsem jist zdraveji. Pamatuju si, ze jsem hodne postradala energii. Ale mozna jsem to proste delala blbe (i kdyz jsem mela obe knizky od Korinkove nastudovane)...ale bylo mi 18...:-)
    Co se tyce mixovani ovoce a zeleniny, tak to ja bezne skoro nedelam, ale do smoothie ano - do ovocneho si pridavam spenat nebo rapikaty celer nebo stavu z cervene repy.
    Novy vyzkouseny produkt byl pro me tento tyden "zdravy" indicky snack murukku - z ryzove mouky a mouky z cerne cocky (v tomhle konkretnim byla jeste cizrnova mouka), olej, sul, sezam, rimsky kmin.
    Jinak jsem se konecne dostala k tomu spocitani spalenych kalorii pri cviceni za tyden, protoze jsem si konecne dala hrudak pokazde, a ne jenom na beh - delalo mi to za minuly tyden lehce pres 2100 kcal. Z toho 1750 bylo z behu....ted tu zrovna koukam na ctyri chlapiky z firmy z protejsiho baraku, kteri jsou uz po ctvrte za tu hodinu, co tu sedim, na balkone a kouri. Vsichni maji slusny pupek a to je jim kolem 30...

    OdpovědětVymazat
  19. Džusy se prodávají taky ovocno-zeleninové :) takže ovoce+zelenina nevadí podle mě.

    OdpovědětVymazat
  20. poslední co jsem vyzkoušela tak hnědou rýži co jsi dávala sem na blok, ve stejný den co jsem si ji koupila tak sis ji sem zrovna dala :D

    OdpovědětVymazat
  21. Tak já se dnes až do oběda držela, k obědu jsem si dala výborné krůtí maso s dušenou paprikou a rajčaty, trochu rýže a zel.salát, bylo to moc dobré....ale nevím jestli to je tím, že na mě něco leze, ale pak mě popadly šílené chutě. Od 15:00 prostě žeru co dům dá, vím že v lednici je výborný perník s pudingem, tím to začalo 2 kusy (velké jako zákusek, takže 2 zákusky), to mě na chvíli sklidnilo, pak jsem dojedla pudingovo-máslový krém na dort, potom Delissu bílou, domácí klobásu jen s hořčicí, na to malé Koko a Margotku, a trochu čokolády, mezi jsem jedla slané sušenky, trochu suš. švestek, pak dala vývar s houskou celozrnou, a nakonec jablko. Máte to taky takhle někdo? Je mi šíleně blbě, skoro 2 měsíce se stravuji bez problémů zdravě. Občas si tu buchtu dám, protože ráda peču hlavně nové recepty, ale dnes to byl masakr k nezastavení.

    OdpovědětVymazat
  22. Xbabino rozhodně v tom nejsi sama, koukni sem,! http://fitnessgirl-lifestyle.blogspot.com/2014/03/brain-over-binge-kniha-ktera-vam-pomuze.html

    OdpovědětVymazat
  23. Moc hezky jsi to napsala...není to o tom, že by člověk miloval mrkev víc než čokoládu, ale miluje své tělo a váží si ho víc než již zmiňované sladkosti, takže raději sáhne po mrkvi. Je to otázka volby :))

    OdpovědětVymazat
  24. Díky PETRO za typ na přečtení, fakt to sedí, i to že si člověk myslí, že je to stresem a problémy, ale dnešek byl naopak úspěšný pro rodinku a žádné problémy nebyly a přesto to přišlo. Budu to zkoušet překonávat. Mívám to tak jednou za 2-3 týdny.

    OdpovědětVymazat
  25. HOLky, jsem naštvaná. Naštvaná, že bych každé z vás nejraději odpověděla zvlášť a nemám na to čas. Všechny jsem si vás přečetla a moc se mi líbí, jak spolu komunikujete a strašně moc ráda vás čtu třeba při kojení z mobilu :D

    KačA: díky za tip na vlastní pečivo, zní to suprově :)

    Lumiere: hrozny v salátu jsou úplně nej :)

    OdpovědětVymazat
  26. Blondinette: Máš můj obdiv. Mám už svou rodinu, kde já určuju, co se koupí :-) Ale když jsme u babiček, těžce se odolává. Ale lepším se. Taky používám výmluvy ze zdravotních důvodů.

    OdpovědětVymazat
  27. Gabina T: Ani nevíš, jak se těším, až budu mít také svou domácnost a budu moct vařit a nakupovat jen podle sebe! :) Teď to dělám tak, že si chodím do obchodu nakupovat sama pro sebe a obědy si snažím upravovat - třeba když se doma smaží řízky, klasické obalované, tak upozorním, aby mi ho neobalovali, udělali jen přírodně a udělám si z toho třeba salát :) Doma už mě celkem tolerují, nic jiného jim nezbyde :D Horší to je na těch návštěvách, no.

    OdpovědětVymazat
  28. Co se týče toho pečiva, tak to mám s Dukanové diety..:-).Já ji chvíli zkoušela, ale chyběla mi zeleninka a i ovoce, ale narazila jsem na spoustu fajn receptů, kde se používá minimum tuků a cukrů..:-). Jinak do toho pečiva dívám i česnek a krásně potom voní...Mňam..:-). Pošlu odkaz..:-).https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.154685454722098&type=1..ale nevím, zda se tam přes to dostanete...je to uzavřená skupina, klidně si klikněte na ně a uvidíte, je tam spoustu fajn receptů..))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)