Z deníku Nikki: Fitness zápisník, den 17


Dnes jsem si udělala opět vlastní workout v délce 20 minut za použití kettlebellu, cvičila jsem hlavně na nohy, zadek a bříško. Přesný rozpis nemám, vymýšlela jsem totiž na místě různé cviky, co jsem pochytala z různých tréninků, takže tentokrát to bude bez průvodce :) Ale!!! Našla jsem jeden prima článek, který popisuje 7 potravin, které by nikdy nesnědli výživový poradci. Alespoň ti v USA :))) Pokud umíte anglicky, tak si jej přečtěte a pokud ne, velmi rychlé shrnutí v češtině. 

Rýžové chleby - se staly světovým hitem v 90. letech u nás, mají glykemický index 91 a čistý cukr má 100. Asi chápete, kam tím mířím. Často se mne na použití těchto chlebů ptáte a já se na to vždy dívám skrz prsty ... :)) Taky bych je nikomu nedoporučovala, pokud chcete zhubnout. 

Dresinky "bez tuku" - je jasné, že tam kde není tuk, tam se to dožene cukrem kvůli chuti nebo často i různými "éčky". Naopak, dresink, který obsahuje zdravý olej, jako například olivový, je skvělým doplňkem každého zeleninového salátu.

Seitan - je náhradou masa, ale nevyrábí se s použitím sóji, nýbrž je kompletně vyroben pomoci pšeničného lepku. Pšeničný lepek je vysoce alergenní bílkovina a v pšeničných potravinách se objevuje pouze velmi málo.  

Žralok - na rozdíl od ostatních ryb, žralok obsahuje třikrát víc rtuti.

Rafinované obiloviny - tyhle vévodí snad všem policím v obchodech. Patří sem určité cereálie k snídani, těstoviny a rýžové výrobky. Takovým výrobkům je dobré se vyhýbat, jelikož byly zbaveny vlákniny, minerálů a vitamínů.

Slazené nápoje - pokud byste měli přestat jíst jedinou věc z tohoto seznamu, měly by to být slazené nápoje. Cukr pomáhá snižovat hladinu dobrého cholesterolu a zvyšuje hladinu triglycerinu. Obojí je riskantní pro onemocnění srdce. 

Kukuřičná krupice - se vyrábí ze zbytků kukuřice, která prochází výrobou. Neobsahuje skoro žádné vitamíny ani minerály, obsahuje nepatrné množství vlákniny a žádné esenciální tuky. Jelikož nemívá výraznou chuť, přidává se do ní hora másla, a tak vzniká nebezpečná kombinace jednoduchých cukrů a nasycených tuků.


DEN 17 (zápis ze 2. března 2014)

Trenér: vlastní
Název tréninku: Silový trénink s kettlebellem
Délka tréninku: 20 minut
Neřesti: ---
Snídaně: ano
Pitný režim: ano
Hodnocení dne: 5/5

Snídaně: ovoce, oříšky, rýžový jogurt

Večeře: vícezrnná kostka, lollo salát, vepřové plátky

A úplně na závěr jeden další splněný úkol do zápisníčku. Zasadila jsem si bylinky ☺ Každoročně hrášek, prostě tím vítáme jaro a letos tedy nově i bylinky. Už si pěkně na okně hoví bazalka, máta, pažitka a petrželka ☺

Nákup

Příprava

Je hotovo :) Teď už to jen dát vysoko na okno, aby stejně jako loni nešel pes zahradničit a hledat poklad, pošuk jeden chlupatej :D


***

15 komentářů:

  1. ..to bude pěkná zahrádečka, já mám taky stejné bylinky, navíc už mi "vylezly" keříková rajčátka na balkon a měsíční jahůdky....no zatím mají rostlinky asi 2 cm, ale však je zatím čas...

    OdpovědětVymazat
  2. Není kukuřičná krupice polenta? Pokud i ta patří mezi nežádoucí potraviny, jen dobře, nechutná mi :).
    Ty vepřové plátky vypadají báječně,jak se ti podaří jim dát tak krásnou barvu?
    Jojo, bylinky, už jsem je taky doma zkoušela pěstovat, ale vyrostly mi vždycky takové ubožačky,že to ani nemělo cenu je použít.

    OdpovědětVymazat
  3. Zrovna dneska ráno jsem si říkala, že už ne nejvyšší čas vysít si bylinky, tak mě to čeká tento víkend! Máš krásné nachystané květináčky! ;-) Já to budu muset všechno omýt, vyplít + celoúklid balkónu, už teď se toho děsím.

    OdpovědětVymazat
  4. Kukuřičná krupice je náhodou fajn, když se na ní nedá ta hora másla a hora cukru :-D
    Zajímavý:)

    OdpovědětVymazat
  5. Nikki, kde kupuješ ty rýžový jogurty? Včera jsem koukala v Kaufu, minulý týden v Albertu a nikde jsem je nenašla. Někde ve zdravé výživě? :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Aký substrát si použila na bylinky, stačila by aj obyčajná zemina zo záhrady? :)

    OdpovědětVymazat
  7. Tak je to tady,moje měření :) a dopadlo dobře,řekla bych móc dobře!Teda až na stehna,ty jaksi zatím stagnujou,ale já je udolám :) Váha -1.3kg(to se může zdát málo,ale cítím se moc dobře,což je pro mě důležité) a hlavně ty cm jdou dolu(pupek -3cm,boky -1.2cm)jsem moc spokojená.
    Překvapila mě info o těch obilovinách,budu se dívat po jiných.
    A taky jsi mě namotivovala k sázení bylinek.Mě vždycky poměrně rychle odejdou,že by to bylo péčí :)

    OdpovědětVymazat
  8. Healthy: koukala jsem na to a vesměs jde o polentu, Grits nebo Polenta pochází z Itálie,jen každý pokrm z jiné světové strany :) Vepřové plátky jsem se přiznávám učila dlouho takto udělat :D Přítel je dělal vždy pod pokličkou a na mírný plamen, takže jsem to od něj odkoukala a teď se mi kupodivu daří dělat tak, jak jsem si vždy představovala..

    Petra: jojo, je to u nás ve zdravé výživě, obávám se, že v těch velkých obchodech je neseženeš. Taky jsem sháněla dlouho a marně. Jmenuje se Amunáček, tak možná mrknout na net, kde se prodává.

    Laurette: určitě bude ok ze zahrádky :))

    Bygou: cm jsou hlavní :))) super změna :))) a váha taky, co si budem říkat :D a stehna poleví, uvidíš, když setrváš :) moc gratuluju, jsem ráda, že jsi spokojená :))

    OdpovědětVymazat
  9. Ahojky,tak ja mam dnes za sebou taky mereni +2cm pres paze,-3cm v pase,-2,5pres boky a -1cm pred stehna,jsem nadsena,65 v pase jsem nemela hodne dlouho:-)Můj cíl je moct zase nosit piercing v pupíku,dnes jsem si ho poprve dovolila a tesim se,az si ho zaslouzim jeste vic,az budu mit zase vyrysovany svaly na brise.Nikki,jak dlouho myslis,ze je videt dozavinujici se deloha?Ja mam pas uzounkej ted,ale lehce jeste podbrisek mám,jak to nazvat...Ne tak dokonale plochej jako horni cast briska...Nebo cvicim spatne?

    OdpovědětVymazat
  10. Skvělý článek! Ty potraviny, co jsi vypsala, vbc nepoužívám, tak se mi ulevilo :-D teda kromě těstovin...těch se nikdy nevzdám, ikdyby v nich byly jedy :-D:-D ale taky je jím max jednou týdně :-) spíš méně.

    OdpovědětVymazat
  11. Ahojky, trošku jsi mě překvapila s tím seitanem, chápu, že pro alergiky to vhodné není, ale pro ostatní je taky nezdravý?
    Já ho mám docela ráda, tak mě to trochu vyděsilo :D

    OdpovědětVymazat
  12. My momentálně máme zasazenou akorát řeřichu, nic jiného tu nedáme, máme úplně pidi byt (a ještě nám údržbář řekl, že tu máme plísně proto, že tu máme rostliny - řeřicha za všechno může :-D). Ale už se těšíme, až se nastěhujeme do nějakého normálního bytu a budeme si toho strašně moc pěstovat, strašně se nám líbí představa mít toho co nejvíc vypěstovaného doma - bylinky jsou jasné a uvidíme, co bude dalšího :-) Jinak doma u rodičů se toho na zahradě pěstuje spousta, to je pak hlavně v létě úplně super, jít ven a natrhat si skoro celou svačinu :-D

    OdpovědětVymazat
  13. Doma mám zasazenou bazalku, kerblík, pažitku, petržel, pelyněk a mateřídoušku a tenhle rok poprvé doma zkouším rozmarýn, šalvěj a oregano, tak snad se povede. :) Už se těším, až začne být pravé teplé letní počasí u nás, odleze zase sníh a zase se vrhnu i na venkovní zahrádku. Jinak tvá večeře vypadá moc zajímavě, asi jsi mě inspirovala na naší dnešní.

    OdpovědětVymazat
  14. Já už jsem taky koupila semínka, teď už jen čekám na sluníčko, aby mi dodalo jarní náladu a abych je zasadila.
    Jinak dneska jsem si místo tréninku doma dala běh, který úplně nesnáším. Ale v létě bych chtěla jet na Korsiku na hory, takže prostě musím pořádně zabrat... Bude to teď taková moje osobní výzva:-)
    Hezký večer všem:-)

    OdpovědětVymazat
  15. jsou kukuřičné lupínky zdravé ? cornflakes ?

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)