Z deníku Nikki: Fitness zápisník, den 12

Dnes jsem si udělala plánované volno a o to víc jsem se snažila soustředit na stravu a opravdu se mi to dařilo zase na plný počet. Sice jsem večer měla dva bramboráky, ale vím, co do nich dávám a nedávám a že je nesmažím v tuně oleje a navíc je dělám malinké, takže to neberu jako prohřešek. Je to jen z brambor, vajíčka a česneku a majoránky. Jediné, co nesnáším na bramborácích je škrábání brambor a pak strouhání :D Jak já to nenávidím. Takže já si vzala dva (i když je na obrázku jen jeden), a zbytek z kila brambor snědli kluci :D

Dneska jsem také našla takovou pomůcku na výpočet ideálních kalorií pro hubnutí. U nás jsem to neviděla, ale našla jsem to v jednou článku v zahraničí u člověka, který si dělal kurz výživy a tam se to takto také učil počítat (následně jsem tento výpočet našla i na více fitness stránkách).

Nejdřív musíte znát svou váhu v librách. Tu zjistíte tady :) Pak číslo vynásobíte číslem 13 (což je číslo, které určuje počet kcal na 1 libru vaší váhy). Tím získáte počet kalorií, které jsou potřeba na udržení vaší váhy - nebudete hubnout, ani nepřiberete. Pak odečtete z tohoto čísla 20% a tím dostanete vaše ideální kalorické číslo pro hubnutí. ☺

Např. máte 80 kilo. To je cca 176 liber. Potřebujete tedy 2288 kcal na udržení, a abyste hubli, pak odečtete 20%. Výsledné číslo je 1830 pro hubnutí. 

Je u toho samozřejmě uvedeno upozornění, že jde o výpočet pro ženu, která má pomalý metabolismus. Číslo 15 (namísto 13) se používá pro ženu s rychlým metabolismem. 

Přeji pěkný den a zítra zase ahoj, Nikki ☺

Snídaně: Sójový čokoládový dezert, oříšky, jablíčka + kiwi

Svačina odpolední: ovesné placky

Večeře: vepřové plátečky, bramboráček a salát


***

DEN 12 (zápis z 25. února 2014)

Trenér: volno
Název tréninku: ---
Délka tréninku: ---
Neřesti: -----
Snídaně: ano
Pitný režim: ano
Hodnocení dne: 5/5



***


38 komentářů:

  1. Cca 1623 kcal :D to se mi zdá strašně malinko :D :D

    a tvoje jídlo vypadá luxusně ;) mňam

    OdpovědětVymazat
  2. Nikki a prosím znamená to hodnotu jídlo minus aktivity, chápu dobře?

    OdpovědětVymazat
  3. Díky Nikki za další poškádlení pro chuťové buňky a za nový vzorec. Podle vzorce na výpočet aktivního metabolismu z BMR (při aktivitě 300 kcal denně) mi vyšlo cca 1800 kcal, tady 1376 kcal. Jak tomu mám prosím rozumět? BMR mám 1364 kcal. Díky a přeju Ti krásný den!

    OdpovědětVymazat
  4. cca 1 415, momentalne sa snazim mat prijem do 1 200 kcal a pri cviceni spalit aspon 300 kcal, ostatne aktivity denne do toho neratam

    OdpovědětVymazat
  5. Výpočty kalorických tabulek, podle metabolismu, nebo tento výpočet mi vychází kolem 1 300 (bazál) :))

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj dámy,
    tak mě vyšlo pro hubnutí 1529 kcal. Což mi přijde tak akorát. Jenže fakt netuším, jestli jsem nad, pod nebo jestli tuto normu splňuji. Neumím si nějak přibližně jídla spočítat. Samozřejmě kromě věcí, na kterých už počet kalorií je. Ale je to fajn. Ještě že neužíváme libry...vypadá to děsně. 147 liber. Uff:-) :-)

    OdpovědětVymazat
  7. dakujem dakujem - presne toto som hladala po celom nete, nejaky dobry vypocet kcal - vsade je to inak - ale tak tebe verim :) tak ide sa pocitat

    OdpovědětVymazat
  8. Lenka: těch 1376 kcal je pro hubnutí nebo na udržení? :) Pokud na hubnutí tak to souhlasí.:)

    OdpovědětVymazat
  9. ...no prostě zase mi to říká, že mám jíst víc než jím :(.... patřím mezi ty sraby, kteří mají děs z přidávání jídla ze strachu, že přiberou...proto se pohybuju na bazálu a samozřejmě nehubnu...:( hlavně, že mám zmáklou teorii.....

    OdpovědětVymazat
  10. Nikki, jak velký prohřešek jsou slunečnice v barevné čokoládě? Nikde jsem nenašla energetickou hodnotu. Jsem na nich trošku závislá :-) Týdně kupuju 150-200g a většinou mi to ani na celý týden nevydrží. To se asi s hubnutím moc neslučuje, viď?

    OdpovědětVymazat
  11. Já si neodpustím bramboráky například na jarmarku nebo nějakých slavnostech, pro mě k tomu mastný a křupavý bramborák patří :)

    OdpovědětVymazat
  12. Kristýnko, tak tady máš slibovaný obrázky, jsem fakt "kus" :-P
    http://fit-po-detech.webnode.cz/news/jupiiii-konec-sestinedeli-a-par-motivacnich-obrazku-/

    OdpovědětVymazat
  13. Začla jsem s vámi o pár dní později a při přeměřování a vážení jsem zažila zklamání.Váha stojí a cm jsou buď na stejno nebo i o pár víc ach jo,Věřila jsem že se to rozhoupe :( Ale jedu dál a věřím že se to vyplatí.Jsem na sebe hrdá,že zvládám odpoledne bez sladkostí...a že je to vážně těžké :)
    Díky Nikki za motivaci :) hezký slunný den

    OdpovědětVymazat
  14. Mě to vyšlo lehce pod bazalem...tak nevím...

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj... Delší dobu sleduji tvůj blog a nevím, jestli je to mým problémem z nedůvěry či co, ale vážně tomu prostě nevěřím... Každý den cvičit půl hodiny a upravit jídelníček? Vážně to jde? Proměnit se nebo si cvičili denně víc ?? Já tak moc chci následovat tebe a tvé fanoušky...
    Připadá mi že nemám ale vůli...
    Už se nemůžu ani podívat do zrcadla, mám 72 kilo a jsem zoufalá... Žiju ve světě holek s velikostí S... Připadám si tak veliká... Chci změnu a stejně skončím u čokolády... Asi jsem jedna z těch co se bude ptát.. Jak jsi to dokázala....

    OdpovědětVymazat
  16. Rose: půl hodina každý den? na to nemám čas :D cvičím tak 15 minut každý den a dávám si přestávky. Tvoje nedůvěra je zbytečná, protože cvičení ty zázraky nedělá, ale jídelníček. ten je důležitý z 80%, a to je valná většina. Pokud bych jedla špatně a cvičila, tak je mi to k ničemu. A všem ostatním taky. Takže začni u stravy. čokoláda je fajn, ale ne denně. JInak to nepůjde :((( Pokud bude zmáklá strava, pak opravdu stačí i 15 minut denně se cvičením, kterým ladíš tělo. Ale pořádným cvičením!!! Proto cvičím se Zuzkou, kde 15 minut vydá za 30. ;))) Hodně štěstí :))

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj Nikki, ráda bych se zeptala, jestli mám držet redukční dietu i když mám BMI v normě. Mám ho ale v horní části a tak bych chtěla shodit jen tak dvě kila, abych se cítila líp :)

    OdpovědětVymazat
  18. Nikki, mě se vždy tak sbíhají sliny, když vidím ty tvoje dobroty! Mňam! A chtěla jsem se zeptat, objednala jsi si někdy muslli z mixit? Já právě dnes a je vynikají, dáš si tam co chceš! Das muslli je taky moc dobré, ale i tohle se zdá vynikající :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Všetko to vyzerá tak dobre. Hlavne čokoládový dezert :)

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj Nikki, tvoje jídlo vypadá skvěle jako vždy :) potřebovala bych se s něčím poradit. Stal se mi takový úraz při kterém musím ležet pořád, nemůžu ani cvičit (štve mě to, jsem si cvičení moc oblíbila teď cvičím Jillian Michaels 30 shred 2 level – když jsem začala 2. Level cvičim tak mě to málem zabilo ! :D ), jsou to už 3 dny. První dny jsem byla celkem ve stresu, protože jsem si nemohla připravit skoro žádné jídlo, a to si většinou připravuju do krabičky. Bojím se že to může nějak zpomalit můj organizmus nebo nějak ublížit ohledně málo jídla. Snídani jsem měla do 1 hodiny. A necítila jsem hlad. Když jsem ho měla tak jsem se najedla. Ani jsem teda necvičila. Celkově se nemůžu nijak pohybovat. Nevím co dělat v těchto dnech. Prosím pomoz mi:((((( :'(((

    OdpovědětVymazat
  21. Tak jsem od pondělka taky začla se zápisníčkem :) Už mám svoje období triumfu v podobě shozených sedmi kil za sebou, ale teď jsem lítala kolem nové práce (otevřeli jsme si s přítelem zdravou výživu) a na cvičení nějak nezbyl čas. Stravu jsem taky neřešila, takže jsem za měsíc přibrala kilo a zas bych to chtěla napravit. Kalorie si hlídám na kalorických tabulkách, i když se tam většinu naštvu :D Dělá mi problém sníst těch 1500 kcal, kolik bych měla, a čokoládou se mi to nahánět nechce. Ale už se lepším :) Ty tři dny cvičení mi po měsíci nicnedělání úplně zlepšily náladu. Sice mě všechno bolí, ale mám ze sebe daleko lepší pocit.

    OdpovědětVymazat
  22. Jídlo vypadá skvěle :) a není nad to si dopřát něco domácího-zrovna bramboráky miluji. Akorát od těch stánkových smažených v tuně oleje, jsem už upustila :D

    OdpovědětVymazat
  23. Brámboráky já mám moc ráda - nejlepší dělá přítel, to si vždycky pochutnám :-)

    OdpovědětVymazat
  24. Ahoj :) Tak tady mi vyšlo něco přes 1 200 kcal (pro hubnutí), jinde zas okolo 1 450 kcal, tak fakt nevím.. snažím se dodržovat to, abych jedla do těch 1 450, a nedokážu si představit, že bych jedla ještě míň, podle mě bych pak měla hrozně málo energie na večerní běhání nebo cvičení (což už jsem vypozorovala, když jsem někdy snědla jen okolo 1 150 kcal)..asi si to dám na 1 300 :D Ale jinak jsem za poslední 2 měsíce zhubla 6cm přes břicho a 4cm přes zadek, takže asi těch 1450kcal není zas tak moc.. doufám :D Tak snad to nějak zvládnu :D

    OdpovědětVymazat
  25. Ahoj Nikky, podle tvého výpočtu mi to vychází 1690kcal na den na udržení váhy a na kal.tabulkách mi to píše 1610kcal. Takže jsem ráda, že to skoro sedí. Jinak asi chápu dobře, že ten výpočet je bez nějakého cvičení, viď? Jinak jsem tím zápisníkem tak nadšená a inspirovaná na další výzvy co jsi připravila, že v tu 30denní výzvu si budu zapisovat 90 dní. Fakt mě to baví. Včera jsem vytvořila tvé jogurtové poháry s banánem (já dala mango) a měli obrovský úspěch. Tak už jsou zase další v lednici s jahodami a skořicí a budu je dělat i dětem, když to viděli, jak to vypadá, tak se jim sbíhali sliny. :D, Jinak díky tobě a zápisníku jsem dnes poprvé zkusila jógu a musím to zkusit zase znova.

    OdpovědětVymazat
  26. Petra: pokud máš 100 g balíček na celý týden, tak to je určitě ok :))

    Miška: pokud ti stačí dvě kilča, tak žádné moc velké redukční diety. Prostě jen dávat větší pozor na to, co baštíš... čím víc přirozenější potraviny vůči přírodě, tím lépe :) žádné továrensky upravené věci. A postupně se i ty dvě kilča vytratí :)


    Tereza: oh, děkuji :D Mně se taky sbíhají sliny zpětně, když to vidím :D Jinak nene, mixit jsem nezkoušela a prozatím nemám v plánu, jsem jaksi oddaná (až zaslepeně) právě Das Müsli :D

    Lucie NOvá: oh, to je mi líto, že se teď potýkáš s takovou věcí... též bych byla rozhozená :((( každopádně, i bez cvičení se můžeš snažit. Bašti stravu, která je co nejméně továrensky upravená, čím přirozenější, tím lepší, určitě nejez méně než máš, udržuj si bazál, pokud jej znáš a hlavně se netrap. Dělej co můžeš ve stravě a uvidíš, že ti tělo bude vděčné. Když jsem byla teď s dcerou v nemocnici, taky to moc nešlo, ale snažila jsem se z toho, co se nabízelo aspoň vytřískat maximum, co to šlo :)

    Katherine: ono je to výpočet (jako každý jiný) jen přibližný :) Určitě si z toho nedělej hlavu a jez tak, jak to tvému tělu vyhovuje, proč to měnit :)

    Xbabina: jééé, to je prima :)) jsem ráda, když chutná i dětem :)) s mangem to muselo být famózí, já si dnes taky koupila.... zítra se budu zase kochat :D miluju ho :D


    OdpovědětVymazat
  27. Tak jsem si to pěkně spočítala, liší se to tedy od mého bazálního, ale neva, jenže opět se ukázalo, že pro hubnutí bych měla přijmout jen 1099Kcal...se z toho picnu...

    OdpovědětVymazat
  28. Hmm u mne to dělá 1673,36 kcal tedy 7006 kj coooo? Já mám plán nastaven na 6400 je to moc velký rozdíl?

    OdpovědětVymazat
  29. Nikki,mám dotaz.Vyšlo mi,že na hubnutí mám mít na den 1459kcal.A nevím,jestli když od toho odečtu aktivitu v kcal,jestli to můžu přesáhnout.Např,včera jsem snědla 1832kcal a odečetla aktivitu 533kcal a nakonec mi vyšlo 1299kcal.Takhle se to počítá?

    OdpovědětVymazat
  30. Bygou: ano ano, musí ti zbýt ty kalorie po té aktivitě :))) takže např. včera byl tvuj čistý příjem 1300 kcaL,:)

    OdpovědětVymazat
  31. Díky moc.Bála jsem se,že to celé chápu špatně.

    OdpovědětVymazat
  32. Ahoj nikki,
    mám problém je mi 15 let,važim asi tak 50kg,chodím 4x týdně běhat,2x týdně mám trenink(tancuji) a jeden den nic.K tomu ještě posiluji 15min na břicho (s videem na youtube) a 15min na nohy(taky s videem na youtube),piju denně 3litry vody..ale se stravou to mám horší...Můj den vypadá asi takhle: ráno si dám hrnek kakaa a potom si koupím nějaký sladký (většinou) rohlík v obchodě,protože se nestíhám nasnídat doma,než jdu do školy.Ve škole mám na svačinu buď nějaký tmavý rohlík s lučinou nebo bulku,třeba s bananem nebo jablekm...oběd mám školní,což je normální české domácí jídlo.Odpoledne se snažim,toho už moc nejíst,ale když mám moc chuť tak si dám třeba malý krajíc chleba s máslem nebo lučinou atd...zelenina ani ovoce ani ty zdravá jídla mi nějak moc nejedou...žádně musli ani nic podobného prostě nedokážu sníst..:/ myslím,že mám nějakou šanci?Nemůžeš mi prosím nějak poradit?
    Děkuji moc!

    OdpovědětVymazat
  33. Kristy: Ahojky, nějak jsem nepochytala, s čím chceš vlastně poradit? :D co jíst odpoledne? jak zhubnout? přibrat? nebo ??? A kolik měříš? nějak nevím s čím radit :)

    OdpovědětVymazat
  34. aha,promin za neuplnost.Jak zhubnout...měřím asi tak 165cm.:)

    OdpovědětVymazat
  35. Kristy: zlatíčko , co ty chceš ještě hubnout? 165 cm, 50 kg, navíc se budeš ještě tvarovat, já bych na tom, co děláš nemělnila nic, pokud cvičíš, jakože si myslím, že dost intenzivně, tak bych určitě na jídle nic neubírala. :))) kdybych ti poradila, jak zhubnout, tak by z tebe přestala být ženská bez tvarů a to se mi nelíbí :D takže máš mou podporu pokračovat v tom , jak to děláš doposud, a prosím, neblbni s dietami, jak to dělá určitě spoustu tvých kamarádek. Měj na mysli svoje zdraví, protože to je teď doufám v pořádku u tebe :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)