Z deníku Nikki: Fitness zápisník, den 1


Pokud jste potřebovali impulz, abyste začali s novým stylem života a se cvičením, nebo jste jen potřebovali nad sebou bič, díky kterému se pohnete z místa a začnete pracovat na tom, co si tak moc přejete, ať už jsou to kila dolů, vypracovaný zadek, bříško nebo zkrátka cítíte, že jste polevili, tady máte důvod! Je jím 30 denní výzva, ve které si můžete splnit jakékoli vaše sny a stanovené cíle. 

Dnešním dnem tedy začínáme, pokud chcete, můžete si do výzvy vytisknout Fitness zápisník, který jsem pro vás vytvořila a který by vám měl dost pomoci při vaší cestě. Samozřejmě to není povinnost. Ale sama ze zkušenosti vím, jak moc zapisování pokroků při cestě pomáhá. Díky tomu vlastně vznikl i tento blog ☺

Jsem příjemně nervózní z toho, kam se společně za ten měsíc dostaneme. Jste připraveni na boj? Já rozhodně.

Stanovení cílů
Co musíme ale ze všeho nejdříve udělat? Rozhodně zde patří důležitý bod a to, napsat si své cíle, kam se za měsíc chceme dostat. Pozor! Ať jsou vaše cíle reálné. ☺ Já jich moc nemám, ale o to víc mi na nich záleží.


Vážení a měření
Abych zjistila, zda jsem se objemově či váhově zmenšila, na to mi ty džiny asi stačit budou, ale přeci jen bych to ráda viděla taky na papíře a proto se dnes všichni bez výjimky změříme a zvážíme! Určitě si také vyberte nějaký kus oblečení, který si vždy po týdnu obléknete, abyste také "pocitově" zjistili, zda nějaké změny jsou ☺ Takže jdeme na to. Já se neměřím přes prsa, protože mi to jako stále kojící mamině je prd platné a každou hodinu je můj hrudník jiných rozměrů :D A nezapomeňte, kde se přesně měříte. Mně pomáhají znamínka na těle :D A taky přes bříško se měřím přes nejširší část, ostatně to samé u stehen.


Když už jsem zmínila to, že kojím, je mi jasný, že se tady za tu dobu objeví hned několik nesouhlasných názorů ohledně hubnutí a kojení. K tomu řeknu jen jediné, pokud to přestanu mít pod kontrolou, řeknu vám a zařídím se ☺ Maličkou chci nadále kojit, ale taky chci už kromě cvičení a zpevňování začít něco dělat s tukem, který potřebuje dost na prdel a už mě na mém těle nebaví. Budu vám o tom samozřejmě referovat ☺ Chci do toho praštit pořádně, protože tady to laškování s mou váhou a krejčovským metrem už je dlouho na bodu mrazu a cca 3 měsíce jsem se nepohla z místa, i když pořád cvičím a dobře jím. Tělu se momentálně za současné situace asi líbí ve stavu, v jakém se nachází, ale já vím, že to umí lépe ☺ Takže u mne je jen jediný problém, pokrátit kalorie a navýšit zeleninu, ta mi v posledních trochu chyběla na talíři. No a méně hřešit, že jo :D 

Jídlo a systém stravování
Pravidlo celého projektu je: zdravé jídlo musí převažovat nad špatným, je nutné jíst dostatečně, není absolutně vhodné hladovět a kdykoli má tělo hlad, mělo by se mu vyhovět a jít se najíst. 

Já osobně se neřídím žádnými hodinami, nejím pravidelně po určitých hodinách, někomu vyhovuje jíst menší porce častěji, někomu větší porce méně častěji. Já jsem se naučila a nejvíce mi vyhovuje jíst tehdy, když má tělo hlad. Někdy je to méně, jindy více. Nejde o to kopírovat něčí systém ve stravování, ale o to, najít se, vyzkoušet a držet se toho, co funguje. Mně hodně vyhovoval systém, který zde představila Jillian a kterého se drží i Zuzka Light. Jíst každé 4 hodiny 4 krát denně. Vyhovuje mi v tom, že nemusím neustále myslet na jídlo a na to, co budu jíst, řídím se pocitově a vymýšlím jídlo de facto na místě nebo prostě v ten den. Kolikrát nemám ráno představu o tom, co budu jíst večer ☺. Po 4 hodinách se mi už začne žaludek ohlašovat, takže mi to krásně vychází. Pokud vám ale vyhovuje něco jiného, nevzdávejte se toho. 

Focení
Teď příjde na řadu focení. Vyfoťte se. Je možné, že se centimetry ani kilogramy nikam nepohnou, ale v zrcadle / na fotce budete vypadat jinak a změny pozorovatelné budou. Já se také vyfotila, moc dobře mi to nedělalo, ale vím, že jsem byla nemocná, tělo udělalo ve tvarech trochu krok zpět (jo, už na tom bylo líp) a trochu bych tu svalovou hmotu chtěla poškádlit ☺ Jsem asi 5 měsíců po porodu a léto klepe na dveře a šatník mám plný krásných věciček... takže hurá k činkám. 



***

DEN 1 (zápis z 14. února 2014)

Trenér: Zuzka Light
Název tréninku: Six Pack Abs Workout 1
Délka tréninku: 20 minut
Moje neřesti: neodolala jsem korbáčiku :D
Snídaně: ano
Pitný režim: splněn
Hodnocení dne: 4/5

Tip na snídani: ovocná miska s müsli (banán, bluma). Já jsem fanoušek a používám čokoládové Das müsli

Dnešní večeře: celozrnný chléb, míchaná vejce se šunkou + salát

Dopolední svačina: flapjack s pekany


Pište si své jídelníčky, zapisujte poznámky, je to důležité, abyste zpětně věděli a viděli, co vám pomáhalo, co zabíralo nebo naopak se vyvarujete chyb, na které ještě přijdete ☺ Já si to, co sním, také píšu ☺ Akorát to nebudu psát sem, i když to zde původně bylo, ale jsem trošku v jiné situaci a tak jsem se tomu raději vyhnula, protože se mými potřebami řídí i lidé, kteří mají potřeby úplně odlišné a nerada bych, abych někomu nevědomě ublížila. Nemyslím to špatně, ale mám už svou zkušenost a ti, kteří neví a teprve se učí, mají za to, že jeden jídelníček někde na netu stačí. Nene, sami se naučte zdravě a vhodně jíst. Studujte, protože jinak nepochopíte a nenaučíte se nic. Nikdo vás po zbytek života nepotáhne za ručičku a nebude vám říkat jak a co jíst. Držím palce, věřím, že to zvládnete. 
Jen poznamenám (informativně), že se s jídelníčkem pohybuji nad bazálem. Jak jsem říkala, jím tehdy, když mám hlad a tělo potřebuje víc než je jeho bazální hodnota, takže ani vy se tím moc neřiďte a pokud nevíte, o co jde, co je bazál... tak to ani nezjišťujte!!!! :D 

Přeji vám všem úspěšný první den a jsem zvědavá na vaše poznatky a zážitky z dnešního dne ☺
Budete-li mít dotazy, prosím, ptejte se v komentářích zde, aby i další návštěvníci do budoucna si popřípadě našli odpovědi na vaše dotazy, ráda zodpovím.

Hezký den, Nikki ♥.

PS: Co říká citát pro dnešní den v zápisníku? Mějte to na paměti ☺ Zítra už to bude zase o chlup snadnější ☺

31 komentářů:

  1. Skvělý start. Mrzí mě, že začnu o pár dní později, protože jsem přes nemocná, takže jakmile si odbudu i takové to "necvičit, je po nemoci" jsem v tom taky :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mila Nikki je uplně úžasné mit takovouto každodenní motovaci od tebe. Zcela a jednoznačně je to energizujíci. Ja už mám dnes za sebou měření,vážení a zápis do zápisníku. Tobě přeji také spoustu energie a ohledně toho kojení na lidi nedej. Ja kojila téměř do dvou let prcka,jedla intuitivně a byla aktivní a prcek je zdravej vic než dost. Hezký den :)

    OdpovědětVymazat
  3. Myslím, že tím, jak nás "otravuješ" svými zápisky, jedině motivuješ ostatní. A tak to má být! :)) Obzvlášť začátečníci nad sebou pořád někoho musí mít. :))
    Mimochodem večeře vypadá skvěle. :P
    Ať se ti daří!

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Niky, už 3 měsíce se snažím zdravě jíst a cvičit s Jillian, výsledky vidím úžasné, jen jím pod 6000 kJ, ale nejsem unavená, nemám hlad, mám daleko víc energie než dříve. Myslíš,že bych v tom měla pokračovat, když mi to vyhovuje a nebo přidat, abych se dostala víc nad bazál (necelých 6000)? Děkuji a držím palce, akorát tisknu zápisník :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Niky, už 3 měsíce se snažím zdravě jíst a cvičit s Jillian, výsledky vidím úžasné, jen jím pod 6000 kJ, ale nejsem unavená, nemám hlad, mám daleko víc energie než dříve. Myslíš,že bych v tom měla pokračovat, když mi to vyhovuje a nebo přidat, abych se dostala víc nad bazál (necelých 6000)? Děkuji a držím palce, akorát tisknu zápisník :)

    OdpovědětVymazat
  6. Uk pedagogika: já sice teorie prezentuji zde na blogu, ale sama vím, jak je každé tělo odlišné (včetně toho mého). Takže pokud ti to takto vyhovuje, respektive tělu, pak bych neměnila to, co funguje. Je ale možné, že se časem tělo dostane do stavu, kdy mu to přestane stačit. Pak se tomu nevzpírej a vyjdi mu vstříc :)

    OdpovědětVymazat
  7. Prosím kde seženu ten workout ke stažení ?

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Niki, přidávám se k výzvě a já určitě potřebuju denní motivaci! Zápis pro dnešek už mám, snídani a měření. Díky moc! :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Fitgirl: pouze na torrentech to je k mání.

    OdpovědětVymazat
  10. Super! Připojuji se! Na blogu budu zveřejňovat svoje denní reporty.Už taky potřebuju řád :) Hezký první den Vám všem :)

    http://piecesofmybeautifullife.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  11. Andy: skvělé :)
    Barbarach: prima :) blogování je určitě dost motivační, vlastně jsem tak sama začala i já :D a hodně mi to pomohlo :) držím palce.

    OdpovědětVymazat
  12. Skvělé, skvělé! :) Poslala jsem odkaz na Tvé stránky mamince, která se teď trochu trápí s tím, že jí narostlo po 40 bříško a je naprosto nadšená! Pouští se do toho s Vámi:))
    Díky!

    OdpovědětVymazat
  13. Ták, první cvičení máme zvládnuté.. Jsem moc zvědavá za měsíc! :) Je to super, že je tu takové povzbuzení na každý den! :))

    OdpovědětVymazat
  14. Úplně se díky Tobě těším, až porodím a taky začnu přesvědčovat svoje tělo, že s menší zátěží mu bude líp :) :)

    OdpovědětVymazat
  15. Nikki, celý tenhle fitness zápisník je naprosto skvělá věc. Myslím, že pro lidi, kteří jak ty píšeš "polevují a potřebují nad sebou bič" je to jako dělané. Hrozně se mi líbí, jak všechny motivuješ a nabádáš je k tomu, aby si šli za tím, co sami chtějí. A sezením na gauči toho nedosáhnou. Vlastně díky tobě jsem se dopracovala tam, kde dnes jsem. Bez tebe bych asi pořád "seděla na gauči", cpala se nezdravým jídlem a fňukala bych sama nad sebou. Takhle jsem nejspokojenější, co jsem kdy byla. :)) Takže děkuju! Rozhodně se nevzdám a nepolevím. Zdravá strava a cvičení už je prostě neodmyslitelná součást života. :)
    gettingfit.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  16. Večeře vypadá skvěle, zrovna včera jsem měla skoro to samé - dokonce i stejný typ chleba asi :-D

    OdpovědětVymazat
  17. Holky, jsem ráda, ze to berete vážně, ať už začínáte teď nebo později. všem moc držím palce :)

    OdpovědětVymazat
  18. Ach jo, tak jsem se na dnešek těšila!! Vytiskla jsem si plán, a no a prostě měl být pro mne dnešek zlomem. Cvičit začala už před týdnem, a bylo to super. Poslední dva dny jsem se musela dost přemáhat a včera jsem už to nemohla docvičit, No a dneska ráno mi bylo jasné, že s vámi prostě cvičit nebudu a budu muset začít o něco později, jen co se uzdravím. Silné nachlazení, bolest v krku a hlavně zánět dutin :( Sice jsem s myšlenkou, že se zase přemůžu laškovala, ale já potřebuju se co nejdřív uzdravit abych se k vám připojila a ne se hned odrovnala :( mám strach, že budu mít zítra výčitky :( Mimochodem zdravím Bruntál - prožila jsem tam 4 roky na škole :) celou dobu jsem si si Nikky myslela, že jsi z ostravy :) Všem moc držím palce a doufám, že se ovládnu a svoje plány ohledně cvičení dodržím. Myslím, že tento blog je moc motivující...

    OdpovědětVymazat
  19. Ahojte já dneska taktéž začala. Musela jsem si ale dát na konci 3 body z 5ti , páč byl dnes masopust tak ta strava nebyla uplně ideální ale naštěstí dopoledne a odpo už jsem se snažila :) A když jsem si to tak dneska napsala tak hned vidím kolik málo zeleniny jím a musím ji přiřazovat ke každému jídlu - moje výzva na zítřek. Každopádně škoda že se tady neřeší i jídelníček, já se těšila na inspiraci :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dada: a co potřebujes z jídelníčku vědět? :)

      Vymazat
  20. Tak za mě dneska 5 hvezdiček. Jsem naprosto spokojená, odcvičila jsem si Jill (která mi dala hoooooodně zabrat, občas jsem měla pocit, že vidím všechny svaté a nadávala, proč se takhle mučím :-D), dle tvého krásného rozpisu a ještě jsem po několika letech vzala do ruky švihadlo a dala těch 200 přeskoků :). Jídelníček jsem vzala z gruntu a udělala jsem to takto (Třeba to někomu taky pomůže). Pomocí kalorických tabulek, jsem si sestavila naprosto vyhovující jídelníček (jak energeticky, tak poměrem sacharidů, bílkovin apod.) a ten mám na celý tento týden. Takže mi docela odpadá i čas strávený vařením, jelikož si připravím jídlo na 3 dny dopředu. Naštěstí jsem ten typ člověka, kterému nebude až tak vadit jíst celý týden to samé (protože jsem si tam dala samé dobréééé věci. Mňam, dneska jsem si pochutnala :) ). No a na příští týden si sestavím zase nový jídelníček a tak pořád dokola a dokola, dokud budu chtít hodně přísný režim. :) Jsem zvědavá jaké budou za měsíc výsledky a to nejen moje, ale všech zdejších bojovnic.

    OdpovědětVymazat
  21. Nikky neni to vylozene o vedeni...takove ty zasady jsou zname kazdemu a mas je tu krasne popsane v jinych clancich...spis jsem myslela ze to tu bude i jako inspirace,nejsem moc presne na stanoveny jidelnickovy typ to nikdy nevydrzim a rozhoduju se podle chuti co si dam;)ale tak je mi jasne ze to muzu hledat i jinde a nebo i tady v tvych receptech;)))

    OdpovědětVymazat
  22. Holky, jsem v tom s váma:-) Zápisník začínám už podruhé, první jsem zvládla v lednu. V únoru jsem to zkoušela sama bez zápisníku, ale přece jen to nebylo ono (neměla jsem napsaný všechny moje "hříchy":-)). Takže ode dneška opět s Nikki. Hurá do boje!!!

    OdpovědětVymazat
  23. Ani nevieš s akým nadšením som ráno vstávala a už o 8 som čakala post :D A s veľkým optimizmom som sa púšťala do cvičenia, to samozrejme počas neho prešlo :D asi som si vybrala ťažké cvičenia, ale ja to dám a idem do toho naplno s vami ženy! :*
    A mojim cieľom je už len to že zvládnem odcvičiť celý ten náročný mesiac, asi som fakt precenila sily :D Držte palce a ja držím Vám, všetky to zvládneme :D Ešte stále mi ostalo dačo z toho optimizmu :D

    OdpovědětVymazat
  24. Tak já hlásím úspěšnost jen 1* z 5. Byla jsem dva předchozí dny ve fitku (ve čtvrtek jsem se po 3 letech nicnedelani doslova zvedla z gauče a trochu se odrovnala) a dneska jsme si s rodinou udělali úžasnou procházku po Divoké Šárce cca 7km no a večer už jsem Jill prostě nedala :( Ten jídelníček bude boj, kalorie napíšu, neb vůbec netuším kolik má porce domácí gulasove polévky a francouzské zapekane brambory.. Prostě nevím, jak na ten jídelníček :(( Pitny režim se nepovedl dodržet a dokonce ani nejdu spat do 22:30, jak to mám ve svých cílech.. Ani teď vlastně nevím, za co jsem si dala tu hvězdičku :D Jo za těch 7km :D :D
    A taky jsem dneska s radostí bezela ráno na blog, co nás tu čeká a nezklamalo!! ;)) Jsi skvělá, Nikki!

    OdpovědětVymazat
  25. Jé, ty jsi rychlík Niky :)
    Já se měřím tak, abych to měla co nepřesnější... Vždycky si vezmu mini triko a kraťasy. Tam kde kraťasy a triko končí, tam se měřím :)
    Už se těším na zítřejší úkol! :)

    OdpovědětVymazat
  26. Yasmine: jsem se nasmála :D s těmi jídly, kde se nedají spočítat kalorie, bych si nelámala hlavu. Jez tak, abys byla nasycena, ale ne přecpaná, pak bych počkala min 3-4 hodiny a uviděla, zda mám hlad či ne. Pokud jo, tak se normálně zase najez, pokud bys byla pořád plná, vydrž, dokud nebudeš cítit potřebu. řídím se tím samým. Ale pokud jsi jedla správně, tedy správnou porci, měla bys 4 hodiny vydržet :)

    OdpovědětVymazat
  27. Jeeee moc děkuju za reakci, Nikki! To jsem ráda, že není nic ztraceno, když se nedopočítám! Radami se budu řídit :)

    OdpovědětVymazat
  28. na torrentech jsem hledala Zuzku Light a nemůžu to tam najít :)

    OdpovědětVymazat
  29. Milá Nikki,

    Já sice úplne nejdu do vaší výzvy,protože zítra to jsou teprve tři týdny od porodu našeho Lukajdíčka,který nebyl snadný,brali na mě kleště,kiwi a sešitá jsem byla tak,že bych mohla do časopisu o patchworku:-)Takže já si doteď trénovala když byl čas 30day shred 1 a ted si dávám za cíl začít pomalu,takže 5x týdně toto po dobu jednoho měsíce a pak další měsíc dvojku a pak už s vámi dám snad i já nějakou výzvu:-)Po porodu si myslím vypadám dobře,jen mi na břiše zbylo cosi malého,ale břečkózního,takže chci zpevnit a postupně až ta vytahaná kůže zmizí tak i ten mini špíček "odtučnit" a "odcvičit".Moc ráda sleduji,jak stále valíš na 1000% i při Elišce,já se tebou moc ráda inspiruju a snažím se splnit si nejvíc svou předporodní výzvu a to zase dělat,co mě baví a najít zase sebe sama:-)Jsi skvělá a moc díky!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)