Konopný olej - poklad mezi oleji


Jsou věci, které by mne nikdy nenapadlo zkoušet. Ale díky blogu a studování zdravé výživy vždy narazím na něco, co mne nenechá chladnou a tzv. "vyruší z klidu". Stejně tak se tomu stalo v případě konopného oleje. Moje první myšlenka byla: "Konopí? To jako vážně?" Ano. Vážně. A tak jsem si vyhlídla tento z eshopu Fitness pro tebe, kde jej nabízejí ve dvou velikostních variantách - 250 ml a 500 ml. Myslím, že bychom si mohli říct, proč zrovna konopný olej vyzkoušet. 

V první řadě jde v tomto případě o opravdu kvalitní značku z britské produkce společnosti Good Hemp. Vždy jsem tento olej viděla v různých videích při přípravě nějakého pokrmu a vrtalo mi hlavou, co na tom všichni maj. Čím je jiný? Musím říci, že téměř ve všem. Má neskutečně přitažlivé balení a doslova si jej můžete v kuchyni vystavit. Radila bych velmi dobře hned neotvírat, protože po prvním otevření zkracujete dobu použitelnosti. Jestli je jediné minus na tomto oleji, pak je to jeho trvanlivost, která činí 6 týdnů od otevření, ale je to v zásadě to, co jsem se dočetla, možná vydrží i déle. Nicméně, pokud neodoláte stejně jako já, pak vás možná zklame vůně. Olej totiž téměř nijak nevoní (alespoň já mám ten pocit, specifickou vůni měl až při vaření) a proto jsem byla zvědavá, zda se předvede úplně stejně neutrálně i v chuti. Barvou bych jej přirovnala k olivovému oleji, nicméně chuťové vlastnosti má naprosto rozdílné.


Já osobně jsem si konopný olej velmi oblíbila, jeho chuť mi nesmírně sedla a rozhodně se řadí vedle kokosového oleje mezi moje dva nejoblíbenější. A jelikož jsem při psaní této recenze s ním dokonce vařila, nemohla jsem se vám nepochlubit svým výtvorem z kuchyně ☺ Nečekejte žádné zázraky, možná by bylo fajn, kdybych vám onu vůni pokrmu mohla skrz tento příspěvek poslat, ale snad vám pomůže i pár mých postřehů přímo při vaření.

  • nepřipaluje se
  • i když trošku prská
  • vždy mi po vaření dost oleje zůstane v pánvi (mám pocit, že se snad ani do jídla nevsakuje)
  • příjemně voní
  • neodmítl ochutnat i přítel a další jídlo připravené na konopném oleji mi z talíře ujídal (nesnáším, když mi někdo leze do talíře)
  • salát s kapkou tohoto oleje je delikatesní záležitost


Na trošce konopného oleje jsem osmažila 150 g vepřových nudliček, asi 200 g žampiónů, osolila mořskou solí a položila na ledový salát. Kromě bílkovin a zdravých tuků jsem přikusovala zdravé sacharidy ve formě celozrnného chleba. Prima rychlá, lehká a zdravá večeře ☺

***

Pár slov o zdravotním prospěchu
V minulosti se konopný olej používal na léčení různých zánětů a kožních problémů díky obsahu omega 3 a omega 6 mastných kyselin. Ty jsou pro naše tělo důležité, ať už toužíte po vypracovaném těle či nikoli. Jsou považovány za zdravé tuky, které byste vašemu tělu měli pravidelně dodávat, jelikož si jej neumí samo vytvořit.

Poměr omega 6 a omega 3 mastných kyselin obsažených v konopném oleji je 3:1, což je doporučený poměr omega mastných kyselin v těle člověka, co posiluje a věnuje se fitness. Konopný olej ale také obsahuje vitamin E, což je přírodní antioxidant s jehož pomocí dochází k optimalizaci imunitního systému a pomáhá při cestě za svalovou hmotou.

V kuchyni vám bude konopný olej skvělým pomocníkem, jelikož kromě omega mastných kyselin příjemně voní, já bych to přirovnala k vůni přírody, jako byste byli v lese a nasávali vůni trávy (ups ☺) po dešti, ale hlavně má neskutečně příjemnou chuť, která pokrmu dodá opravdový šmak. Dá se použít jak ve studené kuchyni, tak i v teplé - do salátů, na těstoviny, v rýži či s rybou.

Další body, které stojí za to si zapamatovat:

  • Výsledky studií při použití konopného oleje ukazují, že omega mastné kyseliny nejenže napomáhají s růstem svalové hmoty, ale také snižují cholesterol již po 4 týdnech užívání.
  • Budete-li používat konopný olej během tréninků a ve zdravé stravě, pomůže vám s elasticitou kůže. 
  • Omega mastné kyseliny jsou nezbytné pro zdravou strukturu buněk, obzvláště nervových. Pro děti jsou omega 3 a omega 6 velmi důležité pro zdravý vývoj mozku.


A zde je již hodnocení toho, jak jsem s konopným olejem spokojená. Čili maximálně ☺ Pokud máte zájem vyzkoušet stejný jako mám já doma, koukněte do e-shopu fitnessprotebe. Určitě najdete i jiné zajímavé věci ze sortimentu, který tento eshop nabízí. Velký úspěch mají například tyto proteinové flapjack tyčinky nebo vás možná zaujala samotná značka GoodHemp, několik produktů od této firmy zde také najdete ☺


Ať vám chutná ☺ Nikki.

8 komentářů:

  1. Mám od GoodHemp protein a na rozdíl od ostatních raw/vegan proteinů se dá pít.. v příští objednávce asi tedy zainvestuji do oleje

    OdpovědětVymazat
  2. Já se nechala nalákat a koupila ho právě kvůli skvělým vlastnostnem, ale ta chuť mě drásá, na mě je moc výrazný a cítím potom takovou divnou pachuť jak kdybyl jedla šťovík :D

    OdpovědětVymazat
  3. Bastera: tak šťovík znám, ale chuťově mi příjde teda úplně někde jinde :D

    OdpovědětVymazat
  4. Nikki: asi jsem divná :D nebo možná dám ještě šanci jinému třeba bude lepší :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, používáš ho na vaření? Na mém oleji je napsáno, že není určen k vaření, pečení a smažení (podobně jako je to u lněného oleje). Mám pocit, že při zahřívání se v něm degradují ty dobré látky a vznikají velmi škodlivé.
    Mně tenhle olej moc chutná, pravidelně jsem si večer dávala lžičku. Jeho chuť se mi zamlouvá, taková jakoby oříšková...

    OdpovědětVymazat
  6. V žiadnom prípade nevariť na oleji lisovanom zastudena...všetky výživné látky sú v prdeli...na varenie radšej kokosový určený va varenie alebo palmový.

    OdpovědětVymazat
  7. Škodlivé látky vznikají a dobré látky se ztrácejí při dlouhém a hlubokém smažení. Pokud jde o rychlovku, není problém. Já jsem vyčetla právě tyto informace ;)

    OdpovědětVymazat
  8. XXIIXXI: na tomto je uvedeno, že je jak vhodný do dresinků, na vaření a na rychle smažení ("stir fry") http://www.goodwebsite.co.uk/good-products/good-hemp-food/good-oil-hemp-oil

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)