Den 643

Ahoj, všechny vás zdravím :) Už se blíží 31. ledna, tzn. že finišují práce na mé první opravdové knížce (proto tady teď nejsem), respektive její první části. Čím víc se ono datum blíží, tím víc mám pocit, že to nestihnu podle plánu. Ale dám to. 

Jinak, možná si pamatujete, jak jsme se před pár dny bavili o atopickém ekzému mé holčičky, tak jsme na to nakonec přišli. Mizí to pomalu, ale mizí. Vyloučila jsem z jídelníčku bílkovinu z kravského mléka a taky kuřecí bílkovinu a vypadá to, že se to ubírá skvělým směrem. Mám teď ale ohromný problém vybírat si potraviny, připadá mi, že nemám co jíst, spoustu zeleniny a ovoce vynechávám z důvodu nadýmání, zbývá mi jen pečivo, ale to musím taky hlídat, protože i zde se používá v některých kouscích mléko nebo bílky. Nemůžu vajíčka, na kterých jsem byla doslova závislá... Dnes jsem si koupila rýžové dezerty a sójové, jako dá se to jíst, ale jogurt to není. Co si budem povídat. Navíc ty rýžové jsou dobré, ale strašně mi chybí bílkoviny a tady v těch je prakticky nula celá nula nic bílkovin. Takže zbývají jen oříšky, ale z těch mě prostě jak naschvál bolí břicho. Zvládám jen slunečnice. Takže to doháním žampionáma, ale modlím se, ať si je nezprotivím. Nicméně, vydržím to. Kvůli ní všechno :)) Ale - netušili byste, kam všude cpou mlíko, to je fakt strašný, jako bychom bez toho neuměli nic udělat, nebo vajíčko... taky je snad všude... to jen tak na okraj. ☺


Koupila jsem si také nový druh rýže, který jsem nikdy neochutnala. Natural. Je přirozená, obsahuje více draslíku a vlákniny. Chtěla bych ještě vyzkoušet tu černou rýži / indickou někdy v budoucnu. Miluju rýži. Co vy? Jaká je vaše nejoblíbenější? :)) 


Taky jsem vám nafotila, jak teď vypadaj mé nožky, ty jsem vám do teď nefotila, tak jen tak okrajově :)) Moc toho teď nenacvičím, jen chodím na dlouhé procházky s malou, pořád mi není nejlíp a nechci to uspěchat. Cítím, jak nemám na nic sílu. Možná to bude i tím přísnějším režimem ve stravování. Takže jen chodím a chodím :))) A zase ty svoje nožky začínám poznávat :) Musím brzy udělat zase příspěvek o nějakých změnách, něco nafotit apod. 


Posílám vám pozdravy s mou nejmenší :) fotku najdete i na instagramu

N.

52 komentářů:

  1. Tak to je fajn, že jste na něco přišli, ale je to síla..máš pravdu, když si přečteš složení potravin, tak všude je, může obsahovat stopy mléka...achjo!
    A rýže, doporučuju Basmati, má nízkej GI a docela dost bílkovin (9g), což na přílohu není špatný, v Lidlu se dá sehnat okolo 28kč/1kg ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Miruška: Basmati je moje úplně nejoblíbenější ze všech ♥ :))) tu bych jedla po kilech :D (brání mi v tom jen ta vyšší cena :D)

    Nany: děkuju :)

    OdpovědětVymazat
  3. Moje holcicka mela taky ABKM od 2m nesnesla jakykoli mleko, ale uz je dobre, ma skoro 3r, uz je to za nama a ted se cpe mlecnyma vyrobkama uplne v pohode, vsechno prejde, preji hodne zdaru.
    A slecna je moc krasna, princeznicka mala, moc Vám to slusi.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to nezavidim nikki. Ja sem teda taky atopik a nektery potraviny me to zhorsujou( cokolada, palivy, citrusy apod) nastesti na mlecny vyrobky sem to nezpozorovala a uprime vubec nevim cim bych to nahradila v tvy kuzi kdyz jako kojici nemuzes ani protein, lusteny soja nadyma hm fakt nevim. A co nakej uplne raw protein by neslo? Asi je drazsi ale mozna aspon jako castecna nahrazka? Mozna blbost ale.. Fakt nevim. Tak drzim palce at se vam to podari prekonat a mejte se fajn:)

    OdpovědětVymazat
  5. Juuuuj tá je tak krááásna :)
    A tvoje nožky tak isto! ;)
    Adrien

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Nikki, zkus ty oříšky přes noc namočit a ráno propláchnout, jestli to nebude lepší, měly by být lépe stravitelné a navíc se ti nestane, že bys rozkousala zkažený ořech, protože na první dotek zubu je úplně jiný, než zdravý. Pokud máš odšťavňovač, zkus z ovoce a zeleniny udělat fresh a ten pak pít co nejpomaleji, hodně převalovat v puse. Ať ste brzo zdravé :-) Klára

    OdpovědětVymazat
  7. Tak s tím jídlem ti to nezávidím, já mám problém nahnat bílkoviny, i když tak omezená nejsem...chudáku :-( Držím palce, at se daří a jste s Eliškou obě zdravé :-)
    Rýži natural miluju, jinou teď ani nekupujeme :-D
    Nohy máš úplně skvělé :-)
    A Eliška je nádherná, hned bych ji brala domů :-D :-D

    OdpovědětVymazat
  8. To je zlaty ditko :-) Preju hodne zdravicka at uz jste vylecene :-* a nozky mas teda vystavni to ti zavidim i ja bezdetna 17nactka ;-) :-D

    OdpovědětVymazat
  9. Nikki, krásná holčička, krásné nohy! Sluší vám to! Já taky miluju rýži basmati. Vždycky číhám na akce. Jednou jsem koupila třibarevnou rýži. Nebyla špatná. Jen po uvaření se ty barvy nějak smíchaly...Co ovesné vločky? Dáváš jejich chuť? Já je mám ráda. Píše se, že mají dost bílkovin. Tak holt zkusit kaši ze sójového mléka nebo vody a ochutit, aby to bylo k jídlu. Určitě se teď roztrhne pytel s radami, jak na bílkoviny. ;-) Držte se holky!

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Nikki, moje holčička taky trpí na atopický ekzém. Měla ho po celém tělíčku. A pak mi doktorka z Motola poradila krém A-DERMA Exomega Emollient Cream (Pozor- musí to být krém) a jsem vážně ohromená - červený fleky mizí jako zázrakem! Stojí asi 570 Kč v naší lékárně, což je docela dost, ale podle mne se to vyplatí. Doporučuji :)

    OdpovědětVymazat
  11. Eliška je krásná, má nádherné oči! A asi to bude šibalka ;)

    OdpovědětVymazat
  12. nádherná, taky bych pro ni udělala cokoliv :) snad se to brzy zlepší, já bych bez mléka a vajíček asi umřela :O
    nádherně hubená nožka! jsi skvělá :)

    OdpovědětVymazat
  13. Jé ta je hezká. Hele napadlo mě, že u nás v knihovně jsem viděla knížky o bezmléčné a bezlepkové dietě, tak snad to pomůže ;)

    OdpovědětVymazat
  14. Jste nádherné :)* a přeju hodně zdraví! :) a ty nohy nemají chybu :) :D

    OdpovědětVymazat
  15. A zkus instantní nápoj Zajíc, je to skvělá náhrada za mléko :)

    OdpovědětVymazat
  16. moc vám to sluší :)) a ta nožka je výstavní!

    OdpovědětVymazat
  17. Zkus kozí jogurty/mlíko/sýry. Je to dražší, ale alespoň něco. :) je to mnohem líp stravitelný než kravský mlíko.

    OdpovědětVymazat
  18. Zkus kozí jogurty/mlíko/sýry. Je to dražší, ale alespoň něco. :) je to mnohem líp stravitelný než kravský mlíko.

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj, jako malá jsem také trpěla atopickým ekzémem a pak se mi vrátil cca v 18 letech a to bylo teprve něco. Vyloučit asi 50% potravin a dva roky to striktně dodržovat dokud vše nezmizelo. Můžu ti doporuči krém DERMA Exomega Emollient Cream, je sice dražší, ale je určen i pro miminka a skutečně pomáhá:) Ať je z toho brzo venku, chudinka:)

    OdpovědětVymazat
  20. To je nádherná holčička! Teda dvě :-)
    Já mám nejraději takovou rýži, která má načervenalou barvu a když se vaří, voní jako popcorn :-) Jen si nemůžu vzpomenout na název :-/ Možná hnědá, ale vážně i nejsem jistá. Kupovala jsem ji v Kauflandu a byl to tuším 500 gramový sáček.

    OdpovědětVymazat
  21. Syn má taky ekzém, zkoušela jsem vypustit kde co, kosmetiku, prací prášky, potraviny,... Bohužel na nic jsem nedošla. V únoru by mu měli dělat testy na potraviny, tak jsem zvědavá.
    Nožka výstávní a Eliška krásná!

    OdpovědětVymazat
  22. To je krásné...mít dítě není asi žádná legrace a velká zodpovědnost, al emohu říct, že se těším, až budu mít doma také takového drobečky, kterému obětuji všechno :))

    OdpovědětVymazat
  23. Zkusila jsi tofu,robi maso a podebné bílkovinové věci, které používají veg lidé? Třeba nastrouhaný tofu mezi zapečenou zeleninu je naprosto dokonalé a nasytíto až až... Já maso jím,ale stačí mi to jednou za týden nebo 14 dni a jinak jsem zvyklá bílkoviny brát z tohoto a pak z luštěnin (které bohužel nemůžeš, kvuli nadýmání:-(...

    OdpovědětVymazat
  24. Jinak jsem ti zapomněla napsat, že tvůj blog sleduju a byl/je mi velkou inspirací! jsi skvělá! (doufám, že neva, že tykám) :-)

    OdpovědětVymazat
  25. Paja- je to cervena ryze, z kauflandu za 29,90kc. Tu uplne miluju

    OdpovědětVymazat
  26. ahoj holky, upřímně musim říct, že mlíko i kuřecí maso mne poslední rok dělali tak špatně na zažívání, že jsem je taky už téměř vyloučila. a to nejsem alergik, nic, zdravá. holt už to není, co bývalo. kdo ví, co nám do toho přidávají....tak bacha!)

    OdpovědětVymazat
  27. Lucka: no, musím říct, že vše zlé je pro něco dobré, takže si vyzkouším, jaké to vlastně je být bez mléčných výrobků a kuřecích (včetně vajíček), ale prozatím mi to dost chybí :))

    Z bílkovin tak můžu jen asi ty ovesné vločky a hřiby, luštěniny nemůžu, tofu mě nadavuje, chtěla jsem vyzkoušet nějaký rostlinný protein, ale ten zase nevypiju jen tak s vodou, takže bych ho musela míchat do jídla... otázkou je, do jakého? :D Ale dobrý, neztěžuju si, prostě to kvůli malé udělám, jak potřebuje... když vidím na ni to zlepšení, je to neskutečně dobrý pocit :)

    upřímně, ani mi tak nechybí kuřecí maso jako vajíčka, dávala jsem je všude, do těstovin, hříbků, na pečivo.. no, teď je tomu konec... i ty těstoviny musím bezvaječné :D a dívala jsem se na složení sojových "jogurtů", to je šílená chemie... možná jak které, ale třeba v Bille, co prodávají, první tři položky jsem ani nedokázala přečíst :D jakési maltošity nebo co ..

    OdpovědětVymazat
  28. To mi povídej s tím mlékem :D Když jsem postupně přecházela na veganství tak jsem chodila od výrobku k výrobku a nestačila se divit že to mléko narvou snat úplně všude :D Ted kvůli cvičení a stravě si dávám občas jen bílý jogurt a vajíčka ale některý věci mi i tak chybí.. (většinou ty tučný sýry :D) zkus zdravou výživu tam mají plno věcí které jsou i dobré a vcelku zdravé

    OdpovědětVymazat
  29. Jo a taky místo mléka které ti nedělá dobře zkus mandlové mléko (uděláš si ho úplně jednoduše doma - rozmixuješ mandle s vodou, můžeš osladit něčím, přecedit a hotovo) je to výborné třeba do koktejlů nebo na cereálie a podobně :)

    OdpovědětVymazat
  30. Já bych doplnila Any a navrhla rostlinná mléka všeobecně, takové ovesné je navíc naprosto primitivní na přípravu - 80g vloček do litru vody, půl hodiny máčet, rozmixovat, scedit a je to. Rozhodně bych ale doporučila mléka doma dělaná, než kupovaná, člověk ví, co v nich je a jsou podstatně levnější...
    a taky bych určitě zkusila připravit domácí sojový jogurt, receptů se dá najít povícero.
    Jinak držím palečky, ať se toho protivného exému co nejdřív zbavíte.

    OdpovědětVymazat
  31. Teda na téhle fotce je celý tatínek :D Ten výraz očí! :)

    OdpovědětVymazat
  32. Ahoj Nikki, jelikož jsem veganka, tak naprosto rozumím tvým problémům najít v obchodě cokoliv kde není (mnohdy i zbytečně) nacpané žádné mléko, kasein a živočišné přísady vůbec. Pro inspiraci se můžeš mrknout třeba sem https://www.facebook.com/groups/veganskaDIYkucharka/?bookmark_t=group ;) Je tam spousta skvělých jídel a mimo jiné i ty recepty na různá rostlinná mléka.

    OdpovědětVymazat
  33. Nebo mě pak ještě napadla fb skupina Malý veg(etari)an
    https://www.facebook.com/groups/449977788400387/?fref=ts
    Je tam spousta veganských maminek a ty ti určitě poradí nějaké "vychytávky" bez mléka, vajec apod.

    OdpovědětVymazat
  34. Basmati rýži miluju <3 A na syna mi zabral opravdu zázračně A-Derma Exomega creme. Nemusela jsem použít nic jiného a za 2 měsíce nemá jediný flicek :)

    OdpovědětVymazat
  35. Natural si varím vždy na kolejích. Je iná a chutí skvelo :)

    A posielam pozdrav Eliške, ste obidve nádherné ;) A Eliška je rozkošná ako si papá prstík <3

    OdpovědětVymazat
  36. teda Nikki, máš to teď pěkně složitý. to ti nezávidím. to mně mrzí, že zrovna Ty. ale bude to mít nějaký hlubší důvod..............osobně vajíčka miluju na všechny způsoby. k tomu fazole a sojový maso a vlastně už víc nic moc kromě zeleninky a ovocíčka :) zkoušela jsi proteiny z Jagr-sportu? jsou sojové a čoko nebo jahoda příchuť. jdou i s vodou, chutnají....a jsou pěkně levné...a nezapomeň na bylinky, určitě by se něco našlo i tam. co řasy??
    držím palce lůca

    OdpovědětVymazat
  37. Ahojky Nikki, zkus se mrknout na knížku doktorky Strnadelové - Radost ze zdravých dětí. V knížce se zcela vyhýbá živočišným bílkovinám .... a hlavně je tam spousta nápaditých receptů. Doporučuji. Moc zdravím Zuzka

    OdpovědětVymazat
  38. Moc krásné miminko. :) Sestra má taky mimi. :) Ta rýže vypadá dobře. :)

    OdpovědětVymazat
  39. Ahoj Nikki,zase po delsi dobe k tobe koukam,prekvapive jsem stale tehotna:-)Uplne chapu tvuj pocit,ze nemas co jist,pred 4lety mi zjistili rakovinu zaludku a ja se to rozhodla resit psychoterapii a dietou.Zacinala jsem breussovou dietou a postupne jsem zacala jist,ale vicemene makrobioticky.Moje nejoblibenejsi ryze je basmati,myslim,ze ta chutna nejvice lidem.Pokud toho moc nemuzes,tak stoji za to uvarit si prave italske risoto z arborio ryze,nebo jakekoliv kulatozrne.Hodne vdecny je i couscous a kroupy,jedla jsem dost podobne jako ty asi.Zadne mliko ani mlecne vyrobky,z peciva jen chleba,zadne maso pokud nebylo domaci nebo bio,zadne uzeniny,zadny cukr,kofein,nic prazeneho nebo smazeneho.Clovek si zvykne,ale je to neco,zase chci na tohle po porodu najet,ted mi nejde zit bez jogurtu,syru a takovych tech sladkych cerealii.Jinak miluju tempeh nebo tofu pomazanku,sice jsou to drazsi veci,ale ve zdrave vyzive se da stravovat i tak,aby to cloveku chutnalo.Dobry veci maji i v DMku,z tech sojovych dezertu nebo mlik asi nejlepsi...Jinak vypadas uzasne,taky se moc tesim az zacnu po porodu se formovat,zpevnovat,hubnout i kdyz mam trochu strach,abych nebyla z pohledu na sebe spatna a hlavne abych dokazala dodrzet to,co si planuju!Moc diky za tvou posledni odpoved,kdyz mi v porodnici oddalovali porod,moc moc jsi mi pomohla,tak ti chci jeste jednou podekovat!

    OdpovědětVymazat
  40. K jidlu jeste...Ja a cela ma rodina roky snidame ovesny vlocky na slano.Das varit zlehka vlocky jako kdyz delas kasi-jen vlocky(ja nejradsi jemne od emco) a voda,sypeme si na to kukuricne lupinky emco a sypeme si na to bud koreni Bolonske spagety od vitany a nebo francouzske susene drozdi a sul ze zdrave vyzivy,zakapnute olivovym olejem.Je to moc dobre,vyzivne,clovek pak je syty opravdu na cele dopoledne.Co jsem tehotna,malej mi vlocky nedovoli moc jist,ale az se narodi,moc se na ne tesim:-)A v DMku prodavaji moc dobry pomazanky ve sklenickach(z cervene repy a toskanska jsou me nejoblibenejsi) a taky maji moc dobry omacky na testoviny:-)Neboj,ono ti to zachutna a pak uz zas ti bude pripadat divny jist normalne:-)

    OdpovědětVymazat
  41. Nina: pořád ještě 2 v 1??? no tohle? :D
    koukám, že máš oblíbené věci z DM, kéž bychom tady tohle taky měli, my máme jen Rossmanna a tam seženeš jen to, co koupíš všude jinde... Corny tyčinky, možná čaje...ubohost docela, navíc na tom mají trochu jiné ceny než v obchodech :( Ale jinak jsem si už v tom jídelníčku udělala systém, vadí nám opravdu kravská bílkovina a je neskutečné, kde se všude objevuje. posledně se mi malá osypala a napadlo mě jen že je to po běžném vícezrnném pečivu, tak jsem zjišťovala obsah a bylo tam mléko. Fakt děs. Ale jsem ráda, že aspoň vím, co je původem, předtím jsem byla dost nešťastná, furt se jí ten ekzém objevoval a mizel a já nevěděla proč.

    Ty se drž, ať si pro malého zdravá :)

    OdpovědětVymazat
  42. Krásné holky! Nikki, já maso a mléčné výrobky skoro nejím (ale vegetarián ani vegan nejsem) a protože hodně běhám a cvičím, protein je potřeba, používám veganský. Je pro mě stravitelný jen v koktejlu/smoothie - do mixeru ovoce - třeba jahody, kiwi, hrušku, brusinky, banán...co je zrovna po ruce. Jinak tady je prima článek o rostlinných bílkovinách: http://www.vegan-fighter.com/vyziva/veganske-zdroje-kvalitnich-bilkovin.html
    Rýži bílou nejím už několik let a moje oblíbená je mix hnědé a divoké. Ať se daří!

    OdpovědětVymazat
  43. Jinak ještě vřele doporučuji Spirulinu. Dávám ji i psům :-)

    OdpovědětVymazat
  44. Ahoj, teprve dnes jsem našla tento příspěvek a nedá mi to nereagovat... mému synovi se AE objevil na 5 měsících... díky jedné ochotné mamince z diskuzního fora jsem začala držet eliminační dietu pro atopiky a kojící maminky malých atopiků (bez mléka, lepku, vajec, kuřecího, cibule, medu, některých druhů zeleniny a ovoce atp.) - po týdnu synovi začala "zapálená" místa blednout a ohraničovat se, po měsíci se mu ložiska začala přesouvat z rukou, hlavy a horní části těla na bříško a nohy... po 2 měsících mu zmizelo poslední ložisko, které měl na lýtku... já za ty 2 měsíce zhubla 10 kilo :D (škoda, že to nevydrželo)... pila jsem rýžové, ovesné a mandlové mléko, ráno na lačno pila vápník (Biomin H) a doplňovala to probiotiky... jedla jsem hodně krůtí, králičí a libové vepřové maso (mám asi zkříženou alergii mléko+hovězí - tak to jsem vynechávala úplně) - po měsíci (cca) jsem zkusila soju (někomu hodně vadí, protože její bílkovina je podobná kravské), nám naštěstí ne, takže jsem bílkoviny doplňovala sojovým masem... super na bílkoviny je pohanka (přes 10g bílkovin na 100g)... každopádně synovi se trávicí trakt zhojil, dozrál a ekzém se mu už nikdy neobjevil (jen v zimě mívá sem tam suchá lýtka - nesvědí ho to) - budou mu 4 roky a fakt denně děkuji prozřetelnosti, že mě postavila do cesty tu maminku, co mi poslala zmíněný dokument... sama jsem si pubertu díky AE protrpěla a rozhodně bych to nikomu nepřála...
    Držím palce, ať se z toho dcerka taky vylíže...
    Pa J.

    OdpovědětVymazat
  45. Ahoj Jitko, od příspěvku se toho dost změnilo, vypuštění kravské bílkoviny nám neskutečně pomohlo, ještě jde vidět občas světlý flíček... ale je to 100 a 1... já sice "trpím", nemám si do čeho dávat müsli :D ale nevadí... jsem ráda, že ona je v pořádku a že jsem na to přišla, byla jsem fakt bezradná, ekzém jeden pitomý :D

    OdpovědětVymazat
  46. a co skusit sojove masicko, kdyz si jej dobre pripravis nepoznas skoror rozdil, navic je v soji jenvice bilkovin ze vsech potravin:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)