Bob Harper: Kettlebell Cardio Shred


Už je to dlouho tomu, co se Bob Harper pustil do série DVD s podnázvem Inside Out Method, v rámci níž natočil hned několik tréninků včetně dvoudílného workoutu s využitím kettlebellu. My si dnes představíme tedy jedno z těchto dvou DVD a to Kettlebell Cardio Shred
U nás se tohle DVD sehnat nedá, ale prodává se jak na prodejním portále Amazon, tak i na eBay, odkud mi vždy došly objednané věci v pořádku a rychle. 
Ke cvičení budete potřebovat podložku a samozřejmě kettlebell. Otázka, která vás asi napadne je, zda by se tohle dalo odcvičit i s těžší činkou. Ano, samozřejmě, ale kilovku si do rukou vážně neberte. Jinak vám tohle cvičení nepřinese chtěné výsledky.


S touhle milou dívkou Becky budete po celou dobu tréninku. Jak vidíte, nejde o žádnou namakanou fitnessku, ale obyčejnou ženu, která má ráda pohyb a pro kterou také Bob připravil přiměřeně náročný trénink. Takže se nemusíte bát, že byste již po deseti minutách plivali krev. Trénink to sice náročný je, ale já osobně se nepovažuji za nikoho pokročilého a zdálo se mi to prostě fajn. Neměla jsem problém jakýkoli cvik zvládnout, jen jsem si u něj prostě klasicky zafuněla a pak se cítila pyšná, že jsem to zvládla.


Bob je po celou dobu připraven napravovat chyby cvičící Becky a náročnější cviky vždy před odcvičením sám osobně demonstruje tak, jak by měly být prováděny. Budete za tohle menší "zdržení" tréninku vděčni, protože se vám tak naskytne příležitost si vydechnout a nabrat síly. 
Jak vidíte, ne celý trénink je tvořen čistě se cviky využívající kettlebell, ale občas jej i odložíte stranou, abyste se věnovali cvikům jiným. Nevyhnete se tradičně již klikům (push-ups), angličákům (burpees) nebo výpadům (lunges).


Ehm, Bobovi to po celou dobu děsně sekne... ☺


Celý trénink trvá asi 54 minut, ale rozhodně to není čistý čas celkového záběru. Prvních 5 minut z něj tvoří úvodní zahřátí a pak již trénink. Ten trvá 38 minut, což není vůbec hrozné, jak jsem říkala, je zvládnutelný, nebudete se v žádném případě nudit délkou, u Boba to vždy vypadá, jako by cviky vymýšlel na místě a celý trénink vlastně ani neměl smysl, ale opak je pravdou. Má všechno perfektně promyšlené a vy s přibývajícím jeho povzbuzováním pochopíte, že se vlastní blížíte do cíle a Bob vás i ve finiši burcuje k tomu, abyste ze sebe vydali to nejlepší a nejvíc ze sebe. Když začnete s Bobem procvičovat a tónovat břišní partie, je to už vlastně opravdu samotný závěr, já podle cviků na břicho vždy u Boba poznám, že trénink pomaličku končí, nechává si tuhle část posilování vždy až na samý závěr, a vesměs si i u posilování břišních svalů "odpočinete". Po těchto pár minutách tónování následuje závěrečný strečink. 


Kromě těžšího kettlebellu bych vám doporučovala mít po ruce ještě jeden lehčí kettlebell nebo činku. Já jsem celý trénink odcvičila již dvakrát se 6 kg kettlebellem a vždy mi u některých cviků dost ztěžkl a není nic horšího, než když díky nemožnosti odcvičit cvik správně trpí technika. Vždy je lepší pak činku či kettlebell odložit nebo prostě pokračovat s něčím lehčím. Nezapomeňte na to. Je to jedno ze zásadních pravidel Boba a vštěpuje to i ve svých trénincích na placeném kanále Team Bob cvičícím neustále. 


Vyzkoušela jsem již spoustu tréninků s kettlebellem, ale upřímně, i když se mi všechny zamlouvaly, Bob s tímto "shredem" nasadil velmi vysokou laťku, až tak skvěle to s ním šlo. Nepředvádí nic, co byste už neznali, přesto vás provede tréninkem profesionálně sestaveným a i zdánlivě jednoduché cviky vám dají co proto. Na konci tréninku jsem se cítila velmi příjemně, sice unaveně, roztřeseně, valil ze mne pot a v krku mne pálilo, ale vy znalí jistě víte, o jakém příjemném pocitu mluvím ☺ 
Zabrouzdala jsem proto i internetem, abych zjistila, jak si v recenzích stojí tohle DVD i ve světě a našla jsem z velké převahy samé skvělé reakce. Lidem se líbí, líbí se i samotným trenérům, kteří vedou své hodiny, dle slov některých uživatelů lze během tohoto tréninku spálit i 400 kalorií (ach my ženy, pořád nás ta vysoká čísla při spalování budou těšit ☺)


Občas netuším, podle čeho se každému tréninkovému DVD přidělují oficiální stupně náročnosti, protože například jeho Beginner's Weight Loss je určen začátečníkům a já osobně bych jej viděla jako daleko náročnější. V tomto případě se Kettlebell Cardio Shred hodnotí jako náročný s určením pro pokročilé až velmi pokročilé cvičící. Nezalekněte se, protože zrovna u tohoto tréninku si myslím, že je náročnost přemrštěná. Pokud máte už něco odcvičeno a kettlebell vám dělám kamaráda, bude tohle pro vás uspokojující, i když neříkám, že to bude hračka ☺

Závěrem: hodnotím tento trénink jak velmi vydařený, skvěle sestavený, s výborným tempem i nábojem, nebudete se nudit, budete si připadat důležitě a snad se mnou budete po odcvičení souhlasit, když řeknu, že máte Boba zase o chlup víc rádi ☺ Kettlebell Cardio Shred ode mne dostává 




***

Ukázky z DVD


Nikki.

17 komentářů:

  1. Vypadá to dost drsně. Až si koupím kettbell (k čemuž se chystám už dlouho :P), tak určitě vyzkouším. díky za inspiraci! :)

    OdpovědětVymazat
  2. mam ten workout rada:) urcite se ty cinky hodi...jinak ke stahnuti na ulozto ho najdete

    OdpovědětVymazat
  3. vypadá to úžasně:) jen ten Kettlebal mi schází :D na ebay jsem nikdy nenakupovala, ale asi se kouknu, všichni ji vychvalují :)

    OdpovědětVymazat
  4. Koncem týdne očekávám příchod nového kettlebellu. Tedy přijde mi osm kilo betonu poštou. Tohle cvičení jsem dělala jednou se dvěma tříkilovkami v jedné ruce, nebylo to ono, blbě se to drželo ale už se ho nemůžu dočkat, až pojedu naostro. Díky za detaily, Nikki!

    OdpovědětVymazat
  5. Nikki, dala bys sem primej odkaz od koho jsi objednavala prosim?

    OdpovědětVymazat
  6. Anetko, tohle DVD jsem neobjednávala , přiznám se, ale budu nejspíš z AMazonu, nějaké použité :)

    OdpovědětVymazat
  7. Nikki, když jsem včera viděla toto cvičení v Tvém cvičícím kalendáři, říkala jsem si, jestli napíšeš jeho hodnocení. Tento workout jsem cvičila 2x a jsem z něj nadšená a přiznám se, že v mnoha větách Tvého článku jako bys mi četla myšlenky!
    Bob mě fakt baví :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj, kettlebell jsem koupila, už je na cestě. Boba nemusím, docela mě ten jeho škodolibý úsměv štve a mám raději když trenér cvičí, než opravuje, jak to dělá Zuzka. Když vidím že to ona zvládne odcvičit, tak to musím zvládnout taky, i když můj čas je vždycky jednou takový jako její. A jen na okraj a doufám že to nebude vadit, na stránkách victus.cz se dají koupit různá proteinová jídla, třeba pečivo, není to nejlevnější, ale já jsem žrout pečiva (bohužel), tak možná ten chleba pořídím. Díky moc za tyto stránky, moc nekomentuju, ale navštěvuju pravidelně.

    OdpovědětVymazat
  9. A ještě jsem zapomněla na těchto stránkách http://wodshop.org/wods.html jsou workouty podobné jako cvičí Zuzka, jsou to crossfit workouty,docela mě to chytlo (crossfit vůbec) a když necvičím Zuzku, tak si tam něco vyberu, samozřejmě si je musím upravit, je to totiž nářez. Neumím dávat odkazy, tak snad to takhle najdete, kdyby to chtěl někdo zkusit.

    OdpovědětVymazat
  10. taky si chci koupit kettleball, ale abych pravdu řekla, váhám jakou váhu :):) zatím jsem zkoušela s Jillianino cvičení s tříkilovou činkou, což je samozřejmě "lehké" .), ale nevím, kolik víc snesu...myslím, že 5-6 kg by mělo být tak akorát.....Nikky, ty máš ten typ co je na obrázku v nadpisu?

    OdpovědětVymazat
  11. Tak a teď už je koupě kettlebellu prostě nutnost! :P :) a tobě děkuji za recenzi! :)

    OdpovědětVymazat
  12. Renata: jojo, mám ten co je v tom popisu i tréninků na leden :)

    OdpovědětVymazat
  13. Je to fešák :-)
    Díky za recenzi, vypadá to dost dobře.. Jen nemám kettlebell :-D

    OdpovědětVymazat
  14. Tento trénink je můj nejoblíbenější. Cvičím ho obden, a vždy se u něj dobře zapotím :-) Ze začátku jsem cvičila s 4,5 kg kettlebellem, teď už mám 7,5 kg a jak psala Nikki, střídám ho s lehčím, když už docházejí síly. Řadím jako hodně povedené cvičení. Během 14 dní se mi začíná kulatit zadek a tvarují nohy. Začínala jsem s Jill, pak jsem zkusila Boba - Ultimate Cardio a už jsem věděla, že se k Jill nějakou dobu vracet nebudu :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Bob je na zadek a nohy nejlepší :) Jillian zase na ruce :)) Ale zadeček mi šel taky rychle právě s ním :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)