20 pravidel Boba Harpera

Už jsme četli spoustu pravidel a návodů, jak dosáhnout těch nejlepších výsledků v hubnutí, co dělat a nedělat, ale beztak bych vám ráda představila 20 pravidel, kterými se řídí sám Bob Harper a který tato pravidla praktikuje i na svých soutěžících v The Biggest Loser. Bob Harper jim věří natolik, že se těmto svým pravidlům věnoval i ve své knize The Skinny Rules (ano, podle knihy je natočena i pěti dílná cvičební série se stejným názvem) a my si je ve zkratce představíme ☺ Snad vám některé pomohou a zalíbí se ☺

Pravidlo 1: před každým jídlem či svačinou vypít velkou sklenici vody

Pravidlo 2: nepijte své kalorie! Vyhýbejte se sladkým nápojům, které obsahují hodně cukru. Dvě kafe denně jsou oukej.

Pravidlo 3: s každým jídlem konzumujte nízkotučné bílkoviny. Nemusí být jen živočišné. Proteiny snižují hlad! Svou váhu vydělte dvěma a zhruba tolik bílkovin v gramech denně potřebujete.

Pravidlo 4: nepoužívejte bílou mouku a běžné obiloviny. Vyzkoušejte hnědou rýži, quinou, ječmen, špaldu.

Pravidlo 5: zkonzumujte 30-50 g vlákniny denně.

Pravidlo 6: každý den si dopřejte jablko a lesní plody. Každý den!!!

Pravidlo 7: po obědě žádné sladké!

Pravidlo 8: naučte se číst etikety na obalech, ať víte, co jíte! Pozor na jídlo, jejichž obsah vám zní jak chemické experimenty.

Pravidlo 9: neodhadujte, co je správná porce a naučte se jednou provždy, co je správně!

Pravidlo 10: žádná umělá sladidla!

Pravidlo 11: naučte se místo bílých brambor jíst sladké brambory (batáty).

Pravidlo 12: jeden den v týdnu si udělejte bezmasý. Jezte oříšky či jiné rostlinné náhrady!

Pravidlo 13: žádný fast-food a smažená jídla!

Pravidlo 14: snídejte tak, aby jídlo obsahovalo proteiny, obiloviny a ovoce.

Pravidlo 15: dělejte si svoje vlastní  jídla a minimálně 10x do týdne jezte doma!

Pravidlo 16: zakažte si slaná jídla, používejte bylinky!

Pravidlo 17: jezte zeleninu, co nejvíc to jde!

Pravidlo 18: večer choďte spát mírně hladoví. Po večeři už nejezte, po pěti hodinách bez jídla začne tělo automaticky spalovat zásoby tuku a zbytky cukru. Pamatujte na to, že tuk se bude spalovat během spánku!

Pravidlo 19: dostatečný spánek je velmi důležitý!

Pravidlo 20: jednou do týdne si naplánujte libovolné jídlo, po kterém toužíte, ale nepřežeňte to zbytečně s kaloriemi, tuky a cukry.


"Ani nevíte, jak jsem rád za tuhle knihu. Nevěnují se v ní fitness, ale zaměřuji se čistě na stravování. Já zkrátka věřím, že jídelníček je tím nejdůležitějším, chcete-li změnit svůj život a změnit své tělo. Proto jsem napsal The Skinny Rules. V knize najdete dvacet pravidel, podle kterých žít. Pravidla, podle kterých žiju já, které prezentuji ve svých show, po celé ty roky. 

Ve spojitosti s knihou je zde jedna zajímavá historka, manžel jedné z mých soutěžících mě začal sledovat na Twitteu a stravoval se denně tak, jak jsem psal. Najednou zhubl přes sto liber. Byl jsem z toho tak nadšený, tak nadšený, že jsem se dostal do něčí hlavy, aniž bych se s tím dotyčným kdy setkal. A tak jsem napsal tuhle knihu. V knize najdete recepty, veškeré tipy jak jíst, co nakupovat v potravinách. Tahle kniha je pro ty, c chtějí zhubnout dvacet liber a pro ty, co chtějí zhubnout dvě stě liber. Tohle je jediná a taky ta poslední kniha o stravování, kterou budete potřebovat. Určitě si ji objednejte, jsem zvědavý, co na Skinny Rules řeknete." - Bob Harper

13 komentářů:

  1. škoda že je jen v aj, ale spoustu jeho pravidel dodržuju :D okopíruju si je a vytisknu :D

    OdpovědětVymazat
  2. mám stejný plán jako veEee :) hezky si to sepíšu a vylepím v pokojíčku:) a už se kurnik naučím pořádně anglicky ať si tuto knižku a další od Jill možu přečíst a nebudu muset čekat na překlady...to je aspoň motivace;)

    OdpovědětVymazat
  3. Většinu těch pravidel dodržuju, jsou to ty nejdůležitější zásady zdravé výživy :) Akorát jsem nevěděla, že normální brambory by byly nějak škodlivé nebo nějakým způsobem nevhodné :O A pokud jsem to správně pochopila, mám chodit spát 5 hodin po večeři? :D To bych nedala :D

    OdpovědětVymazat
  4. šikovné pravidla:-) dá se říct že všechny dodržuju, až na jedno - udělejte si jeden den bezmasý. Můj problém je, že jsem maso (ryby nepočítám) omezila natolik že ho jím tak 3x do týdne(bílkoviny nahrazuju vajíčkama,protejnem, šmakounem atd..), takže si myslím že bych spíš měla udělat opak pravidla a to jíst aspoň jednou do týdně nějaké maso.

    OdpovědětVymazat
  5. Nemáš tam chybku? Kdybych mela bílkoviny prijimat polovinou své váhy (v g) tak je to hrozně malinko :-)
    Jinak ale díky za preklad:-*

    OdpovědětVymazat
  6. B*: Take your weight and divide it by two—that’s more or less how much protein you should be eating in grams every day. ---- řekla bych, že ne :)) ale mělo by být asi zmíněno, že to Bob evidentně myslel v librách. Jinak není zač :)

    OdpovědětVymazat
  7. Díky za překlad :-) Myslím, že to všechno tak nějak zhruba dodržuju :-) Tu knížku si musím přečíst :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Souhlasím se vším, až tedy na to první pravidlo. Jíst před jídlem je ničení zdraví - voda ředí žaludeční kyseliny, jídlo se dobře netráví a ve střevech poté může kvasit. Kdo tohle pravidlo dodržuje, zadělává si na pořádné problémy s trávením. Pít se doporučuje 20-30 minut před jídlem, později ne, a zhruba až hodinu po jídle.

    OdpovědětVymazat
  9. (Měla jsem samozřejmě na mysli "pít před jídlem", áchjo :) )

    OdpovědětVymazat
  10. ELy: já jsem měla otevřeno několik verzí tady těchto pravidel a bylo uvedeno 30 minut, nevím, proč jsem to tam nenapsala, to je to odbíhání za malou :D takže to tam dopíšu, díky za upozornění :)

    OdpovědětVymazat
  11. Většinu dodržuju tak nějak automaticky, je to takový základ :) Ale samozřejmě ne na 100%, tekuté kalorie si jednou za čas dám velice ráda (jooo ty vínka atd.:D), kousek sladkého po obědě klidně taky, a lesní ovoce nejím nikdy :D

    OdpovědětVymazat
  12. Z velké části vlastně dodržuju přirozeně. :) Ale díky za shrnutí, hezky jsem si to uvědomila. ;)

    OdpovědětVymazat
  13. ..tak nějak se v tom taky vidím, jenom se více zaměřit na batáty a nehřešit slaným... :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)