úterý 29. října 2013

Record Games: HIIT pro začátečníky


Určitě spousta z vás teprve začíná se cvičením nebo se i po několika dnech či týdnech považuje za začátečníka. Já se momentálně při svém návratu do fitness cítím podobně a na nic víc, než na to, co se honosí nálepkou "začátečník" si vážně netroufám. 

Nicméně, nechala jsem se inspirovat Zuzkou Light a jejím tréninkem pro začínající a vytvořila jeden taky sama pro sebe. A tak si říkám... proč jen pro sebe? ☺

Pokud si chcete vyzkoušet HIIT trénink, ačkoli nejste ještě tak úplně zdatní, obujte si tenisky, zahřejte se, přichystejte švihadlo (nemusí být) a činky a jdeme na tento pouze 10 minutový trénink ☺

***

Nastavte si časovač, stopka nebo odpočítávání na všem mobilu na 10 minut. Připravte si švihadlo, pokud nemáte, nemusíte používat. Také mějte po ruce činky (nebo petky 0,5-1,5 l) a podložku či ručník. Budete potřebovat pod kolena u jednoho cviku. 

Úkolem je během 10 minut odcvičit co nejvíce kol následujících cviků. Napište si je někam na papír nebo do vašich fitness bločku ☺ Všechny cviky tak jak jsou dané znamenají 1 kolo. Jste-li zdatnější, klidně si tento 10 minutový AMRAP prodlužte až na 15 minut či déle.

Pozn: AMRAP = co nejvíce kol během stanoveného času

50x skok přes švihadlo (libovolný styl)
10x burpees (obr.)
20x bent over rows (video)

50x skok přes švihadlo (libovolný styl)
10x push ups (obr.)
20x dancing crab (obr.)

50x skok přes švihadlo (libovolný styl)
10x weighted squats (video)
20x plank knee tucks (obr.)

Ať se vám daří. Já se do cvičení pustila nějak minulý týden opět a tenhle workout jsem během 10 minut stihla přesně 2x. Skákala jsem přes švihadlo snožmo a high knees, činky používala 1,5 kilo a po tréninku si dala ještě 400 přeskoků. Pokud potřebujete jakkoli manipulovat s čísly, klidně to udělejte. Z tréninku si můžete udělat 15 minutový workout, navýšit nebo snížit počet opakování apod. Držím palce ☺


Nenesu zodpovědnost za zranění či úrazy způsobené doma, ve fitness centrech či kdekoli jinde. Každý cvičí s vlastním úsudkem ohledně svého zdraví a zdatnosti, nejsem rovněž odpovědna za nesprávné provádění cviků, za nesprávné užívání či manipulaci se sportovním vybavením potřebnými pro tréninky v rámci Record Games.

14 komentářů:

  1. tobě funguje blogger? mě néé :( nemůžu spravovat blog... jinak tenhle trénink rozhodně vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to zajímavě, vyzkouším, díky ;o))

    OdpovědětVymazat
  3. To určitě zkusím :-) Úplný začátečník už asi nejsem, ale jsem na sebe zvědavá, nic takového jsem ještě nedělala (tím myslím co nejvíc opakování za čas), zatím jsem vždycky cvičila jen podle videa.
    Jenom mám otázku - když se v nějakém cviku střídají ruce/nohy, jak se to počítá?

    OdpovědětVymazat
  4. Vanessa: mamce taky nefungoval, používala Explorer, v Chromu ji to šlo... tak zkus třeba změnit prohlížeč, pokud nemáš Explorer, tak třeba přeinstalovat prohlížeč, občas to pomůže :)

    Leni: ono jak kdy se to počítá :) Chce to právě koukat na video, někdy to střídání počítají jako jeden, pak zase zvlášť jako dva :) v případě tohoto workout je to prostě po jednom, žádné párování ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Nikki, paráda, určitě to vyzkouším, díky :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Jsi skvělá Nikki ! Já jsem sice tedy hodně pokročilá a tohle už by bylo pro mě jednoduché, ale mám dvě kamarádky a ty tohle na začátek přesně potřebují! Hned jim to doporučím ! :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Myslím, díky za doporučení :D Aby to nevyznělo egoisticky :D

    OdpovědětVymazat
  8. Ha! Článek jak na zavolanou! Zrovna jsem si říkala, že bych si nějaký HIIT mohla taky konečně vyzkoušet, jenomže Zuzka je pro mě zatím fakt nedosažitelná... Toto bych mohla zkusit zvládnout, jen nevím, jak na tom budu s dechem, vydýchávací pauzy musím dávat i u Jillian :-/
    Jinak ačkoli do Sedmičky jsem se nezapojila, aspoň mě to motivovalo k tomu, abych zkusila trošku víc přeskoků - po 300 s imaginárním švihadlem jsem vytáhla i to opravdické a šlo to (jen dělám radši s meziskokem, nějak mi to jde líp). Sousedi pode mnou mě musí milovat;-)
    Měj se pěkně Nikki:-)

    OdpovědětVymazat
  9. Chtivá pracka: No vidíš, jak jsi šikovná :) s meziskokem to jde taky samozřejmě, proč ne :) hlavně pilovat a uvidíš, že za chvíli pofrčíš jak profík :)

    OdpovědětVymazat
  10. Tak jsem si dneska dala jen tu 10 minutovku hned po 700 přes švihadlo a ty burpees mi dali pěkně zabrat a pěkně jsem se zapotila, až jsem nečekala. Příště už si dám tu pokročilejší, ale když mám obyčejně dneska odpočinkový den, tak to snad stačí :)

    OdpovědětVymazat
  11. Poslušně hlásím, že včera jsem tento HIIT (můj první!) konečně vyzkoušela, zapla jsem stopky a jela - první kolo 9 minut :-/ Takže u mě žádné na čas, prostě jsem odcvičila 2 kola a hotovo! Největší problém byly burpees, ty nezvládám jak s dechem, tak mi nějak nejde ten skok dozadu (dopředu už jó:-) ) a pak vtipně se namotávající švihadlo kolem držátka, to teda byla řádná zrada!
    Takže díky Nikki za super cvičení, celkově mě moc bavilo a vzhledem k tomu, jak mě dnes tělo bolí, usuzuju, že je sestavené na procvičení všech svalových partií:-)

    OdpovědětVymazat
  12. Chtivá pracko: :))) burpees jsem ted taky začínala jen s krokem dozadu a dopředu, ale postupně zesílíš a půjde to neboj. když to jde mě, musí i tobě :))) Drž se a trénuj. Hodně štěstí :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)