Jillian Michaels odpovídá: Co mám udělat se striemi? Zmizí někdy?

(volně přeloženo z webu Jillian Michaels)

DotazMám strie na břiše, zádech a na stehnech. Pokud zhubnu, zmizí?

Jillian Michaels: Budu k vám naprosto upřímná - strie nikdy zcela nezmizí. Ale mohou zeslábnout. Vyblednou samy od sebe časem nebo existují různé kosmetické procedury, jako například léčba laserem a injekce, které k vyblednutí rychleji napomohou. 

Nicméně, proč se na místo obav ze strií nezaměřit spíše na to, jak se ně dívat z jiného úhlu. Já ty svoje vnímám jako odznak cti. Mám je z dob, kdy jsem měla nadváhu, nezdravě jsem žila a byla nešťastná. Slouží mi jako připomínka toho, že dokážu změnit cokoli si umanu. 

Znáte všechny ty modelky na obálkách časopisů? Některé z nich mají také strie. A celulitidu. Pupínky. A podivná znamínka. Nedokonalosti, které jsou v mžiku vyhlazeny štětcem v různých programech pro foto úpravy. Nevěřte všem těm neskutečným dokonalostem, které nám předhazují jako standard. Nikdo není dokonalý. A navíc, dokonalost je nudná. 

Vy tomu říkáte strie. 
Já tomu říkám pruhy tygra!

***

A jak vy vnímáte své tygří pruhy? ☺ Já osobně se za ně nestydím. Protože mě osobně připomínají 
narození mého synka ☺ Největšího pokladu, co mám. Ale je pravda, že pohled na ně mi změnil až život,
kterým jsem se ubrala ve světě fitness. Pochopila jsem, že i ty šrámy na těle si musí člověk zasloužit ☺

20 komentářů:

  1. Bože, to se mi oddychlo, zrovna pár tygřích pruhů se mi za odměnu po zhubnutí objevilo :D ale díky bohu za ně :))

    OdpovědětVymazat
  2. Strie mě nikdy netrápily, ale mám kamarádku, která je krásně štíhlá, nikdy nebyla tlustá, a přesto má strie po celém těle. Není to jen důsledek předchozí nadváhy, takže štíhlou holku to může trápit. Ovšem pokud byl někdo obézní a pak shodil, je to opravdu hezký důkaz toho, že dokázal to, co si umanul :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já mám strie od 12 let, kdy jsem se rychle vytáhla a vyspěla, tudíž i nějaký to kilo přibrala, ale nebyla jsem obézní. Mám je naštěstí málo viditelné, možná díky tomu, že se denně mažu krémem :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jill vždycky dokáže zvýšit sebevědomí. :) Já mám strie už hodně dlouho. V pubertě jsem byla ještě větší buřtík, než jsem teď a z té doby je na sobě stále nosím. Možná se za ně nebudu tolik stydět, až budu mít svou vysněnou váhu. :)

    OdpovědětVymazat
  5. moc hezké=) za tygra bych se mohla z fleku považovat, stačí nasadit uši :D jako první se mi tady ty krasavice objevily už kolem 7 třídy, kdy jsem se vytáhla a narostly mi prsa...a to jsem byla hubeňour a měla jsem je na bocích i ve výstřihu:X nedá se svítit:) tady tím přibíráním a hubnutím tomu člověk taky nepomáhá..ale nejsme sochy:D

    OdpovědětVymazat
  6. Já mám také své strie. Jsou místa, kde mi nevadí - stehna a boky, ale nemůžu se vůbec vyrovnat s tím, že je mám na prsou ( prsa mi vyrostla ve dvanácti letech - z lentilek na trojky ).. Pokud by jste věděli o nějaké "kosmetickém" produktu, který s tím něco málo udělá, tak mi prosím dejte vědět. Předem děkuji.. Jinak Jillian má opravdu krásný názor.

    OdpovědětVymazat
  7. Ja mám strie len na stehnách.. ale sú také akoby biele, vždy ich viac vidno keď som opálená :D
    A nehanbím sa za ne, aj ked dúfam že jedného dňa sa aspoň trocha stratia :D Ale určite mi to sebavedomie neničí :D

    Kat

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Nikky... Máš to tady dokonalý, hrozně se mi tu líbí.. Už půl roku podle tvého blogu se snažím se sebou něco udělat... Mám nadváhu, piju a jím, co bych neměla, dost rychle nabírám a jsem vážně nešťastná, ale vždycky se po týdnu na všechno vykašlu a zase začnu jíst... Vím, že je to jen o tom, jak já se rozhodnu a jak moc se budu motivovat, ale chtěla bych ti říct, že máš můj obdiv.. Dokázala si to a mnohem víc!! :-) Neskutečně tě obdivuju a jsi pro mě hrdinka!! :-) Vážně miluju to tady a nebudu to vzdávat, zkusím to znovu.. Chci to dokázat.. Teď když jsem se dozvěděla, že i Jillian měla nadváhu, čemuž se mi nechce věřit, tak se zdá, že dokázat můžu všechno !! :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Jéjej strie... tak ty já mám jak z dob kdy jsem rychle vyrostla (dostala ženské tvary), tak pak i další na břiše z dob těhotenství (mazala jsem břicho jak jsem mohla a stejně se mi udělaly)... když jsem porodila, byl to hnus, ale jsem s nima smířená a hlavně... jsou moje a jsou od mého synka, takže co? Nic :-) žiju dál i s nima :-)

    OdpovědětVymazat
  10. holky, abych vás uklidnila, tak dokonce můj přítel má strie na zadečku, kde mu zůstaly z dob, kdy prostě rychle vyrostl a zmohutněl do chlapa :))

    Rose Daily: moc ti děkuji :) Já se do toho také vrhnu za chvíli znovu :) tak doufám, že nebudeš dřív hubenější než já :D :D :D dělám si srandu :))) přeju hodně štěstí :) a určitě to nevzdávej... stojí za to bojovat :)

    OdpovědětVymazat
  11. To je TAK krásně napsané...:) Já tu Jillian fakt zbožňuju! :) A tobě velké díky, že nám to takhle hezky překládáš a inspiruješ nás...:) (a přítel má taky pár tygřích pruhů, ale myslím, že o tom ani neví, chlapi se tolik nepozorují...:))

    OdpovědětVymazat
  12. přítel má strie po celých zádech z puberty, kdy se vytáhl, já mám strie na prsech a pod zadečkem...ale oba jsme to překonali, dnes naopak já mám jeho strie ráda, vždycky mu říkám, že chlap bez jizev není chlap a aspoň je nemá z hospodský rvačky ;)

    OdpovědětVymazat
  13. Mně trvalo hodně dlouho než jsem si na ně zvykla. A jelikož bývalý manžel byl idiot co nedokázal, ženskou pochválit natož podržet, tak mi to vydrželo do doby než jsem potkala, nyní už budoucího manžela. Najednou na mě někdo koukal úplně jinak a neviděl co já jsem schovávala, ukázal mi, jaké to je když vás někdo opravdu miluje, že to o vzhledu není, choval se ke mně stejně,když jsem měla v těhotenství téměř metrák (jen měl jeden úlet v šestinedělí, ale budiž zapomenuto). On byl první impuls díky, kterému jsem se začala mít ráda a vážit si sama sebe a naučit se za sebe kopat. A nyní cvičení je to co mi umožňuje zvednout hlavu nahoru a jít po ulici s pocitem, že se cítím dobře ve svém těle, strie nestrie a že jich mám požehnaně, na krásné hladké bříško můžu zapomenout, ale to mi nebráníve cvičení. Jsou tam, přípomínka, že jsem v něm nosila svoje děti a že už mám něco za sebou :D

    OdpovědětVymazat
  14. Mně trvalo hodně dlouho než jsem si na ně zvykla. A jelikož bývalý manžel byl idiot co nedokázal, ženskou pochválit natož podržet, tak mi to vydrželo do doby než jsem potkala, nyní už budoucího manžela. Najednou na mě někdo koukal úplně jinak a neviděl co já jsem schovávala, ukázal mi, jaké to je když vás někdo opravdu miluje, že to o vzhledu není, choval se ke mně stejně,když jsem měla v těhotenství téměř metrák (jen měl jeden úlet v šestinedělí, ale budiž zapomenuto). On byl první impuls díky, kterému jsem se začala mít ráda a vážit si sama sebe a naučit se za sebe kopat. A nyní cvičení je to co mi umožňuje zvednout hlavu nahoru a jít po ulici s pocitem, že se cítím dobře ve svém těle, strie nestrie a že jich mám požehnaně, na krásné hladké bříško můžu zapomenout, ale to mi nebráníve cvičení. Jsou tam, přípomínka, že jsem v něm nosila svoje děti a že už mám něco za sebou :D

    OdpovědětVymazat
  15. Tyjo tak toje hezkýýýýý to jsem asi taky potřebovala číst :-) Jeto super názor, asi ho budu nakonec následovat :-) Fakt párkrát jsem se stím trápila ale je pravda že bych ráda aby zeslábly a zesvětlaly co to jen půjde, ale zrovna strie už extra neřeším. víc mě štve ten pozůstatek špeku... kůže po zhubnutí :-(

    OdpovědětVymazat
  16. Já mám strie především na zadku a stehnách, nicméně hlavu si z toho nedělám, protože vidět nejdou (výjimkou je "promenádování se" v plavkách na bazénu či koupališti). :))
    A označení tygří pruhy se mi moc líbí! :))

    OdpovědětVymazat
  17. Uf, nejsem v tom sama :-)

    Když si někdo naříká na celulitidu, tak se mi chce smát - s tou problém nemám, na problémových místech jsou strie. Strie mám asi od 12 let, a po třech těhotenstvích a nadváze jsou jich je dost.

    Dík Nikki za povzbuzení!
    Jen musím začít makat. Ty se brzy zotavíš po porodu (nepospíchej) a já pak nebudu stíhat :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Uf, nejsem v tom sama :-)

    Když si někdo naříká na celulitidu, tak se mi chce smát - s tou problém nemám, na problémových místech jsou strie. Strie mám asi od 12 let, a po třech těhotenstvích a nadváze jsou jich je dost.

    Dík Nikki za povzbuzení!
    Jen musím začít makat. Ty se brzy zotavíš po porodu (nepospíchej) a já pak nebudu stíhat :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Ja mam biele strie tiez na stehnach a pod kolenami, od puberty ked som mala nadvahu nejakych 20 kg ale urcite to nesuvisi s vahou, kedze moja sestra vzdy bola a je stihla a tiez ich ma, takze si z toho netreba robit hlavu, len hlupak sa nad tym bude pozastavovat a riesit to ako nejaku vadu krasy. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)