čtvrtek 22. srpna 2013

Odpočítávání: 4 týdny do příchodu miminka

Jsem momentálně ve 36. týdnů těhotenství, takže mě čeká poslední 4 týdny příprav a těšení se na ten malý uzlíček, který v sobě nosím ☺ a zrovna ode dneška už je to jen 31 dní ☺ Končíme 9. lunární měsíc ☺

Co se tento týden děje s miminkem
• miminko váží již 2750 g a měří asi 47 cm
• přibere ještě asi 1 kilo 
• začalo se usmívat a mračit
• miminko už má omezený pohyb, nemá moc místa
• je dokázáno, že miminko rádo poslouchá písničky, hlas matky přímo zbožňuje více než jakýkoli jiný
• na konci tohoto týdne je miminko považováno za plně donošené
• pokud ani do teď není hlavičkou dolů, je dost pravděpodobné, že už se samo nepřetočí
• miminko je schopno každý den schopno spolknout a ledvinami přefiltrovat až 400 ml plodové vody

Co se tento týden děje s maminkou
• pod kůží maminka může cítit obrysy loktů a nožiček, miminko už má velmi málo místa (včera jsem nahmatala nožičku ☺)
• porodní cesty se začínají připravovat na porod
• maminka často pociťuje silné a častější kontrakce (ano, někdy i několikrát za den)
• miminko klesá hlouběji do pánve, mamince se tak lépe dýchá (snad se taky dočkám ☺)
• pokud je miminko velmi nízko, je tlak na rodidla opravdu nepříjemný a velký (hmmm, užívám si to)
• mamince vyhovují menší porce jídla, jelikož velkou část místa v bříšku zabírá právě miminko
• děložní hrdlo se zkracuje

 
29. týden versus 36. týden - miminko ohromně vyrostlo 

Nárůst váhy: momentálně mám o 13 kg více než na počátku ☺, čili stejně jako minulý týden

Symptomy: hladinu železa jsme dohnali, testy dopadly dobře ☺ nic až tak zásadně mě nebolí, tedy, chci říct, nic nového mě nebolí :D na každodenní bolesti v pánvi a na stydké kosti jsem si nejspíš zvykla, bolí to jak čert, musím opravdu jen minimálně chodit, jinak mám pocit, že mě táhne nějaké závaží směrem k zemi. Maličká je už těžká, velká a celkově to na mém těle jde znát a já se těším, až se prdelka narodí a mým kostem se uleví.

Pohyby: tomu se ani už nedá říct pohyby, ale spíše strkanice a zkoušení, kolik místa ještě v bříšku máme :D jsem schopna si přes kůži nahmatat její lokty a zrovna teď mi vysílá kopačky pod pravé žebro, jau :D

Chutě: chutě pro tento týden žádné nebyly, příjde mi, že baštím tak nějak všechno, jen méně. Velké porce mi nedělají dobře, protože mám evidentně v bříšku méně místa a strašlivě to pak tlačí, když to přeženu, jako bych měla prasknout a to doslova ☺ Takže baštím třeba i hodinu, pomalu, a častěji a méně ☺

Spánek: čerpám energii jak se dá ☺ ale jde to špatně. V noci se často budím, protože se budí miminko a ty kopance a vrtění vás prostě probudí a vy se přetáčíte neustále doprava a doleva a nedokážete najít tu nejvhodnější polohu. No, ne že by nějaká byla :D Ale víte jak, věříte a nevzdáváte to a hledáte a hledáte :D

Strie: Přítel si mě včera prohlížel a řekl: "Ty pořád nemáš žádné strie! Je to možný?" Jo, a to ani bříško nemažu ☺ Ale myslím, že to je tím, že už tam jednou byly a bříško jsem také měla podstatně větší než teď, i když si i tak připadám jako chodící sud.

Po čem se mi stýská: po nebolavých kostech a po vstávání z postele stylem "normální člověk" a ne stylem "bacha, zvedá se slon"!!! :D

Zajímavosti týdne: zajímavost asi bude ta, že se pojedem podívat v pondělí do krnovské porodnice, kam na onen den D míříme ☺ Už se tam moc těším, až si to prohlédneme s přítelem, aby věděl, kam jet a neztratil se tam :D je to tam dost velké :D

Náladovost: mám hrozné nutkání se furt jen tulit. Přítel by dělal mnohem raději nemravnosti :D A tak mu asi lezu na nervy, ale ráda slyším, že si jen povzdechne a t-r-p-ě-l-i-v-ě čeká :D 

Nové věci pro miminko: Pro miminko až tak ne, i když taky, byla jsem v lékárně dokoupit nějaké poslední věci pro mimčo jako líh na pupíček a bepanthen, také jsem koupila pár dalších věcí, no, nechala jsem tam strašlivě moc peněz, nevím, proč to pro ty miminka stojí tak moc :( Tedy vím, ale nechápu. Mám už přichystané další věci do porodnice, chybí mi už opravdu jen asi 5 věcí ze 30, mám nový župánek do porodnice (růžový, hehe :D).

Tatínek: neměla bych ho moc chválit, ale jelikož si tohle nečte, tak mu to do hlavy nestoupne ☺ Je prostě skvělý, trpělivý, hodný, masíruje mi chodidla, záda, pomáhá mi z vany, někdo tu velrybu z té vody musí zvednout :D a pořád se stará, jak mi je, zda někde netrajdám, když nesmím a už se moc těší na malou. Je sranda, když vám partner ukazuje, jak bude své miminko chovat, ještě větší sranda, když to ukazuje na psovi, kterému u toho lítaj uši vzduchem :D

Příště už 37. týden ☺ 

20 komentářů:

  1. Krasne a vtipne popisujes posledni chvile 2v1. At ti to utika, aspon trochu se vyspis a bolesti zmirni. Krasny den!

    OdpovědětVymazat
  2. Nikki, moc Ti to sluší :-) Vyzařuje z Tebe taková milá pohoda. Přeju, ať to v porodnici zvládnete! Máš termín kolem mojich narozenin, tak třeba se trefíte :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jo mě to čeká za 7 a půl měsíce :/ asi si budu muset pročíst víc tvývh článků, abych měla nějakou inspiraci na mimčo :) atd vše okolo něj moc krásně to popisuješ

    OdpovědětVymazat
  4. Páni, jak popisuješ ty bolesti už pár týdnů, tak nevím, jestli chci někdy být těhotná! :D Doufám, že tě malá nebude už moc zlobit a nechá tě užít si poslední chvilky těhotenství :) Těším se na příští týden, jaké budou změny! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Jsi nádherná maminka a krásně pozitivní a inspirativní! Spokojenost z tebe čiší!

    OdpovědětVymazat
  6. Na tyhle Tvoje zprávy se pokaždé moc těším a už mi pomalu odumírají palce, jak Ti je držím, aby všechno dobře dopadlo. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. hezky jsem si pocetla a zavzpominala jak jsem se citila ja priblizne v tehle dobe v tehotenstvi :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Moc držím pěstí ať to vše dopadne na výbornou :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Krásný, mimčo už je pořádný kousek! :))
    Je zvláštní, že nemáš strie, doufám, že mě v budoucnu také minou! :))

    OdpovědětVymazat
  10. Myslím na tebe, Nikki, zdá se, že jsi velmi fit a vypadáš strašně krásně. V podstatě máš na svém těle pouze přidaný kopačák :) Drž se. Zmínila jsem tě u sebe v naprosto netypickém postu jako inspiraci, tak kukni.
    http://sofastars.blogspot.cz/2013/08/pece-o-zdravi-krasu-tela-snaha-o.html?showComment=1377283503209
    nuf

    OdpovědětVymazat
  11. Děkuji Nuf, to je opravdu moc krásný post :)) a kettlebell máme stejný :D

    OdpovědětVymazat
  12. Teď už většinou cvičím s 8kilovkou. Jakmile jsem se naučila správně cvičit, zjistila jsem, že KB má být fakt těžký. Poznáš, že když umíš moc máchnout, není to dobře. To mi poradili machři z posilovny, nevěřím jim zdaleka všechno, ale tohle oni umí.
    Hlavně se drž, máš teď jiné starosti a nějaký KB ti může drbat záda :)

    OdpovědětVymazat
  13. cute belly. I've never been pregnant

    I follow you beautiful blog. I hope you will follow me back and I will wait for you in my blog www.gabusiek.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  14. Nikki, krásné. Ať máš plno energie! Za sebe a dcerku doporučuju na prdelku sudocrem z lékárny. Je vlastně úplně na všechno. :-)Prozkoušeli jsme toho docela dost než jsme našli něco vhodného (vlastně i pro nás).

    OdpovědětVymazat
  15. Jé to je úžasné! Tak přeji hodně štěstí při porodu :)

    OdpovědětVymazat
  16. Ty o tom umíš tak hezky a vtipně referovat:) Přeju ti, aby se "to" už narodilo!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)