úterý 13. srpna 2013

Když bolí zuby... a hodně!

Dnes jsem měla v plánu úplně jiné věci.

  • Chtěla jsem vám nafotit a sepsat další "odpočítávání", 
  • chtěla jsem odpovědět na vaše zprávy na FB, 
  • chtěla jsem přeložit článek od Jillian, 
  • chtěla jsem vám napsat, jak Jamie Oliver vyhrál bitvu s McDonald's 
  • a chtěla jsem vám na blog Zuzky dát nové články. 

Nic z toho se mi nepodařilo, jsem ve skluzu. Může za to můj zub. Dvě noci a dva dny mě trápil. Když už jsem se včera nemohla ani najíst a v noci mi dělal problém i zapít prášek na zklidnění vodou, tak jsem se naštvala a rozhodla se jít k zubaři.

Už dva roky mě bolela stolička. Moje bývalá zubařka ji neustále otvírala, zavírala, vrtala do ní, až se ze zdravého zubu s milimetrovou plombičkou stál jakýsi pahýl, na kterém už nedrželo nic. Prosila jsem o vytrhnutí. Marně. Zub se měsíce bez výplně držel, až najednou minulý měsíc začal protestovat. Minulý měsíc onu bolest ještě rozehnal paralen, ale jelikož mě zub bolel jen na dotek, říkala jsem si, že to už bude něco vážnějšího a tutově mám v zubu nějakou infekci. Měsíc utekl. Zrovna před dvěma dny. Opět stejný scénář. Začal pobolívat na dotek, nemohla jsem na té straně jíst, o pár hodin později už jsem nemohla kousat ani na druhé straně. První noc mě budil, ale říkala jsem si, třeba se uklidní. Neuklidnil. Další den, včera, už mi zub dělal takové problémy, že jsem se nedokázala ani napít čisté vody. Jakýkoli dotek čehokoli, vody, jazyka, dásně, bolest mi vystřelovala skrz zub až do kosti pod ní. Začaly mne brnět všechny zuby okolo, v noci to schytalo už i horní patro, spánek, bolení hlavy, prášky jsem už na úlevu odmítala a v noci se modlila, ať je už ráno a já nacupitám k zubařce. Noc to byla šíleně dlouhá. Probouzela jsem se každých pět minut a nad ránem už brečela zoufalstvím a marně očekávala, že se probudím a venku už bude alespoň svítat. Tohle bylo první ráno vůbec, které jsem chtěla urychlit. Byla šestá ranní a přítel už se nade mnou skláněl a snažil se mě uklidnit, že se ten zoubek třeba znovu zklidní. Moje odpověď byla, že i kdyby se zklidnil, najdu si zubaře, kterej mi ho prostě už vytáhne ven. Ano, bývalou zubařku jsem po jejich pokusech poslala k šípku. Šel z ní strach, člověk si nesměl ani dovolit říct nebo naznačit, že ho něco bolí a když pod vrtačkou ucukl, tak ho ještě seřvala, jak má proboha ten zub dokončit.

Dnes v osm ráno jsem již stepovala před zubní ordinací lékařky, na kterou jsem prozatím slyšela samou chválu. Dala jsem ji šanci. Bála jsem se. Ale dala jsem ji šanci. Sestřička byla moc milá a člověku se rázem mnohem lépe dýchalo. A bál se o něco méně. Pak si mne zavolaly do ordinace, první, co paní doktorku trklo bylo mé břicho. Hned se ptala v kolikátém měsíci jsem. Můžu vám říct, že jsem byla tak unavená a vyčerpaná, dva dny jsem pořádně nic nesnědla a naspala sotva pár hodin, že jsem ani nevěděla, v kolikátém týdnu jsem. Pak to ze mne tedy dostala, že jo ☺
Vyskočila jsem na to jejich křeslo a modlila se, ať mi už ten zub proboha někdo vytáhne ven, ať se v něm už nikdo nerýpe. Paní zubařka i sestra byly skvělé. Co skvělé, byly naprosto neskutečně zlaté, kdybych mohla, pasuju je na bytosti se svatozáří. Když viděly, jak jsem bledá, pochopily, že jsem toho asi moc nenaspala a ani nesnědla. Zubařka vytáhla kostkový cukr, ať jej sním a dostanu do krve nějakou energii (připadala jsem si jak kůň, u zubařky jsem cukr teda ještě nedostala :D). Fuj, cukr byl hnusnej jak blázen, ale za chvilinku opravdu pomohl a zubařka mi tak mohla dát injekci. Místo mi skvěle opíchala jakousi šetrnější injekcí a varovala, že to bude trošku bolet, jak bude tahat. Sestřička kolem mě lítala, neustále mi dávala obklady, ať jim tam neomdlím, já už samozřejmě se svým nízkým tlakem začínala "usínat", takže na mě zubařka volala, ať nezavírám oči a zůstanu s nimi. Víčka byly fakt strašlivě těžký, ale omdlívání se nekonalo. Sestřička chytla hlavu, zubařka kleště a zub byl asi za 10 vteřin křupání a praskání venku i s váčkem. A já byla šťastná, že mě ten prevít už nebude nikdy otravovat. A navíc jsem získala fantastickou zubařku a sestřičku, protože si mě okamžitě do své ordinace zaregistrovaly ☺ Do té doby mě všude odmítali. 
Musím říct, že to bylo po dlouhé době poprvé, kdy jsem si nepřipadala jako přítěž, když mi bylo špatně a měl někdo se mnou po zdravotní stránce víc práce než obvykle. Taky jsem jim dala najevo, jak moc mi vůbec pomohly i po psychické stránce.

Pusu mám furt nakřivo :D a jsem strašlivě, ale strašlivě unavená. Takže dnešek asi prospím a dost možná i zítřek. A dám si nějakou prima baštu. Koupila jsem si dnes poprvé meloun cantaloupe, tak jsem zvědavá, jak mi bude chutnat a pak jej přidám do seznamu výzvy ☺ Nejdřív si ale musím pořádně vyledovat ten můj obličej ☺

PS: Kdyby mě chtěl někdo vyfackovat, asi bych se mu vysmála :D Protože mám půlku hlavy ještě pořád umrtvenou a absolutně nic bych necítila :D 

A co vy? Máte svého zubaře a jste s ním spokojeni? Já už ano. ☺

24 komentářů:

  1. Jejej, to sis teda uzila :( No, hlavne ze uz to mas za sebou...
    Ja mela skvelou zubarku, bohuzel prestala ordinovat, takze jsem hledala novou, coz bylo samo o sobe jako za trest. A nasla jsem jinou, nemene skvelou. Ale ty jeji ceny jsou taky skvely :-( Potrebovala bych udelat dva novy zuby a snad abych kvuli tomu vykradla banku. Inu, nekdo ji ty orchideje v cekarne zaplatit musi :-D Ale jinak je to zubarka par excellence, o tom zadna :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Orchideje mě pobavily :D supr! TAhle měla taky senzační ordinaci, tak jsem zvědavá, jaké částky na mne vybafne příště... rozhodně jsme neskončily :D

    OdpovědětVymazat
  3. Zuby jsou největší darebáci.
    Na to, že je mi pouhých 20 let, tak už jsem si s nima zažila svoje. Zrovna posledně jsem byla OPĚT čistit kanálky. Zážitek na celý život, když se člověku vrtají drátama v zubech, až má člověk pocit, že je drát snad skrz naskrz pusou a musí určitě lézt ven. "Opíchaná" umrtvovacíma injekcema jsem byla xkrát, vrtali mi snad milionkrát, spravovali snad ještě víckrát. Zuby mám šeredné (asi to máme v rodině), takže utratím víc u zubařky než v obchodě s hadrama. :D
    První zubařka, kam jsem chodila, byla přesně taková, jako ta tvoje předešlá. Bála jsem se k ní chodit, protože byla děsně nepříjemná. To jsem chodila do vedlejší obce. Pak se ale u nás zřídil takový menší "lékařský dům", kde je doktor, gynekolog a zubařka. Tam jsem našla svou osudovou paní doktorku, říkali jsme jí s babičkou "sluníčko". :)) Prostě zubařka k pomilování. Bohužel mi ale loni odešla na mateřskou, tak jsem musela jít k jiné, která tam zaskakovala. Ta mi tolik nesedla, ale naštěstí mi dělala jen 2 zákroky, takže jsem se jí zase rychle zbavila. Teď nám tam šoupli mladičkou zubařku, která právě vystudovala, ale je úúúúžasná! Strašně milá, pečlivá, ochotná a soucitná. Přesně taková, jakou máš ty teď. Člověka si považují, nechcou mu zbytečně způsobovat bolest, jsou ochotní a vstřícní. A tak to má být, když už tam člověk nechá taková peníze. Nebo alespoň já ano. Posledně jsem tam za bílou plombu na předním zubu dole nechala přes šest stovek!

    OdpovědětVymazat
  4. A takt o ti nezávidím holka. Vůbec. Takhle mi bylo blbě jak jsem byla na tom očním, jsem tam v ordinaci u nich byla tak hodinu, doktor mě opečovával, dal mi vodu, svoje jablko :D Se báli, abych jim tam neomdlela :D Jinak jsem ráda, že sis našla dobrou zubařku, co si mi o té své psala, to je hrůza. Já jsem se svým zubařem spokojená, vždycky řekne, co bude dělat a jak to na zubech pocítím. Teda, řekl mi to teď nedávno teprve, protože jsem u něj šest let nebyla, ale to je jedno :D Prostě, hlavně že už ti bude hej :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já mám svoji zubařku už od deseti (je mi 23), takže dobrých 13 let a tu paní bych neměnila ani kdyby mi ten druhý zubař nabídl milion... Než jsem začala chodit k ní, chodila jsem k tomu našem dedinořskému a ten chlap byl strašný... Moje zuby byly strašné a on s tím nic nedělal... Tak mě mamka na doporučení známých vzala k té mojí zubařce a ta mi ty dva špatné zuby vytrhla a úplně přesně stejně jak píšeš - sestřička se na mě v deseti letech mile usmívala, paní doktorka taktéž a pak šup, sestřička mi chytla hlavu a doktorka popadla kleště a rvala zuby...:D Ale nebolelo to, takžev pohodě...:D A od té doby bych fakt k jiné nešla... Sice mi zuby spravuje bez umrtvení, ale já ho stejně ani většinou sama nechci, i když u jednoho zubu, co jsem ho pěkně zanedbala bych ho brala, ale teď už je zub v pořádku a snad tak i zůstane... Nerada bych ho nechala vrtat znovu a doufám, že mě nezačnou zlobit osmičky, protože hodně známých s nima má problém, já zatím ne (klepu na dřevo)....

    OdpovědětVymazat
  6. Nikki ja jsem prechazela od puvodniho (naprosto udesnyho) zubare ke druhy a pak ke treti a zajimavy je, ze pokazdy pri prestoupeni k ty novy najednou byla fuuura zubu potreba opravit :-D
    Musim jeste rict, ze moje zubarka ma v cekarne mimo orchideji i peknej koberec a (snad) kozenou sedacku. Tak mozna v tom tkvi jeji ceny, treba to ma na splatky :-D
    Kazdopadne za me by bylo nejlepsi vsechny zuby vytrhat a dat umely. A bylo by po starostech :-D

    OdpovědětVymazat
  7. Jo a zapomněla jsem dodat, že dobrá pasta na zuby je Elmex, používám ji pravidelně přes dva/tři roky a kazy už skoro nemám a když mě někdy zub trochu pobolívá, tak pastu natřu na zub a nechám to tak.... Doporučila mi to sama zubařka a funguje to.

    OdpovědětVymazat
  8. Zuby jsou potvory, taky jsem si užila s jedním, co mě už roky trápil. Ale vypadá to, že už je všechno v pohodě, tak snad se, prevít, zase neozve.

    Zubaře mám úplně úžasného, takového mladého s krásnýma očima :-D A hodného, to je to, co potřebuju, protože ze zbařů a zšech doktorů vlastně mám strašný strach. A taky mi to tento doktor vždycky umrtví, to mi nikdo předtím nedělal, a že jsem těch doktorů vystřídala... Nejhorší byla jedna zubařka, co se mě snažila přesvědčit (a nebyla to pravda), že si nečistím zuby a to teda znamená, že jsem masochistka, protože chci, abych tam měla kazy a ona mi musela vrtat zuby...to bylo hrozné...

    OdpovědětVymazat
  9. Kriss: taky máme v rodině "blbý" zuby :(

    Luckily: osmičky už mám venku a kupodivu jejich trhání nebolelo, jsou tam nejmenší kořeny. Vyloženě mi v puse překážely, tak šly ven :) Jo a Elmex je výborná, kupuju i synovi. Ještě se mi osvědčil Sensodyne na citlivé zuby, než jsem ji používala, při každém kyselém a studeném mé zuby trpěly, teď už ne, tohle jsou dvě nej pasty vůbec na trhu.

    Janiii: to udělal taťka a je spokojenej :) Já bych do toho šla taky :D Ale nemám penízky, on do toho svého chrupu investoval no... no strašně moc :D můj celoroční plat učitelky :D nechal si to dělat v Hradci Králové a je maximálně spokojený, měl stejnou (krávu) zubařku jak já a už k ní odmítal chodit.Ale chrup měl jako ve špatném stavu, proto to šel vytahat všechno a je jak ze žurnálu :)

    OdpovědětVymazat
  10. Leni: takoví doktoři jsou na facku :( asi tam člověk chodí dobrovolně si nechat vrtat zuby a trpět, to na mě jednou taky ta moje bývalá zkoušela, jsem myslela, že špatně slyším :(
    Tak je fajn, že máš teď prima zubaře, ono je to hodně důležité podle mě, zubař je hodně o psychice a člověk by tam měl chodit s určitým pocitem, že s ním bude šetrně zacházeno a ne aby se ještě omlouval, že ho něco bolí ... kdybych to nezažila, tak taky nevěřím :( je fajn, že jsi teď spokojená :)

    OdpovědětVymazat
  11. Jeeej Nikki to ti vůbec nezávidím. Já si takhle užila se zubem před necelým měsícem a ještě jsem měla týden před dovolenou. Celý dny i noci na práškách proti bolesti, protože bych prostě nevydržela, jak mi přestaly účinkovat, tak jsem bolestí a vyčerpáním až brečela. Takže s tebou maximálně soucítím. Zubařka mi udělala rentgen a zjistila, že mám zánět pod korunkou. Tak mi napsala antibiotika, který naštěstí pomohly - ovšem až po týdnu. Jinak by mi čekalo trhání a pak můstek, případně implantát za 15 tis - copak kradu? :D Doufám, že mám na dlouho klid a tobě ho přeju taky :)

    OdpovědětVymazat
  12. jsem srab, takže už ve dveřích si říkám o injekci :)... mám báječného zubaře, je šikovný, ohleduplný a ne moc drahý :):):)...

    OdpovědětVymazat
  13. Cácorka: zuby jsou fakt svinstvo, to vyčerpání ... jako bys mluvila za mne :) já už ani ten prášek pak nechtěla, jsem si říkala, že to zabere na hodinu a kvůli hodině to do sebe kvůli malé nebudu rvát a prostě už to vydržím. Myslela jsem, že narvu hlavou do zdi, no fuj, prevít :) taky jsem uvažovala, zda mi nenapíše antibiotika, aby zub zachránila,, ale naštěstí se nekonalo. Je fajn, že tobě to pomohlo. I když sis musela počkat, asi už to chtělo pořádnou léčbu a dobu na zahojení :) a snad sis užila i tu dovču :)

    OdpovědětVymazat
  14. Já svého zubaře nesnáším. Minule to bylo naposled co mě k němu ještě někdo dostal ! Už o něm nechci ani slyšet. Omdlívám když vidím injekci, proto jsem ho zkoušela poprosit ať mi ji nedává, že to vrtání vydržím. Přece jen když jsem chodívala jako dítě k zubařce, žádné injekce se nekonaly a dalo se to přežít . Samozřejmě si nakonec vyřval svou a píchl mi ji. Vrtání mě bolelo jako ještě nikdy= injekce uplně k ničemu. Seřval mě jak malé děcko, že strašně přeháním a že jsem malý fakan(to jsem od něj neslyšela poprvé). Už mě nikdy neuvidí, to přísahám :). Za ty peníze co chce, by se měl k pacientovi umět chovat.

    OdpovědětVymazat
  15. To mi připomnělo mou paní zubařku, která taky nabízí kostku cukru a je skvělá. Tak jsem si říkala jestli to třeba nebude ona, její příjmení začíná na B a sídlí v Krnově :-), ale spíš to bude jen náhoda...

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj Nikki, ja som svojho zubára tiež prednedávnom zmenila, úplne ako keby si mi hovorila z dusše! Ten starý bol nepríjemný, neohladuplný, nič ho nezaujímalo, jeden zub mi robil asi 6x a nepomohlo... odkedy mám nového tak žiadne plomby sa nekonajú, všetk je v poriadku :) je mladý a vtipný, a nič ma nebolí:) takých by malo byť viac.
    Adrien

    OdpovědětVymazat
  17. Dovču jsem si naštěstí už užila :) Ale měla jsem nahnáno, že jí strávím u zubařky :D
    Taky mi napadlo, co bych dělala, kdybych byla těhotná, protože to bych do sebe tolik růžových prášků asi cpát nechtěla. Asi bych se rozeběhla proti zdi a byl by klid :D Když mi to chytlo (resp. když přestávaly zabírat prášky :D) byla jsem ochotná si nechat vytrhnout klidně všechny zuby :D Ale nakonec jsem ráda, že pomohly prášky a snad bude klid :) Ještě se mi teda týden na to zablokovala čelist od osmičky, která se mi klube, takže jsem se nemohla ani najíst, jak jsem nemohla otevřít pusu :D Ale to naštěstí přešlo samo.

    OdpovědětVymazat
  18. Zrovna včera jsem nouzově hledala zubaře, co by mě akutně vzal s bolestí, protože můj zubař má dovolenou. Povedlo se na pátý pokus. Dopadlo to asi tak, že máma (jela zrovna k lékaři, tak tam na mě počkala s odovzem) přísahala, že ještě jednou zařvu tak jak jsem řvala bolestí, tak tomu kret.novi zubaři vykopne dveře a potáhne mě jinam :oD Ale po několika nocích bezespánku, konečně oraz :o)

    OdpovědětVymazat
  19. Nikki presne viem o com hovoris,mna uz dva dni trapia zuby,cela prava strana...neviem co to moze byt podla mna to je asi z klimy ale kazdopadne musim vydrzat do pondelka lebo som mimo domova :-( tak drz palce az to prezijem :-\

    OdpovědětVymazat
  20. Tak ja som na tom podobne... S jednou stoličkou, každoročne som nastúpená s bolesťami u zubára, posledné dva ho už prosím aby ho vytrhol, ale on nechce..to isté keď som šla zo zúfalstva na vianoce na pohotovosť, zapchali, na druhý deň otvorili a kázali ísť k svojmu zubárovi, v zube (vlastne už len škrupinke) je obrovská diera, nebolí, zatiaľ. ALe viem, že raz sa budem musieť k tomu zubárovi odhodlať. :( Ja mám hlavne problm s tým strachom..

    OdpovědětVymazat
  21. A tak koukam ze sme dve nikki kdo si poslednich par dni uzival( ja jeste uzivam) se zubama... Me pred tydnem brousili 6 zubu na mustek( njn uz sem stara a mam pul huby umely:( ) a od vikendu me boli cela pusa( asi od provizorniho mustku) mam teda oproti tobe vyhodu ze se muzu nadopovat ibalginem, ale nemam to rada, no zitra jdu na zkousku novyho mustku tak sem zvedava co mi k tomu dr rekne jestli je to jako normalni nebo jestli je nakej problem... Mam celkem strach bo uz sem si uzila svoje se zubarema( ale zase krome sadisticky zubarky na zakladce) sem vzdycky narazila na mily a ohleduplny zubare.
    Tak drzim palce at mas klid a konecne se vyspis a nabastis:)

    OdpovědětVymazat
  22. Ahoj Nikki, cítím s tebou. Asi před rokem jsem taky nespala bolestí ze zubu. Můj zubař tvrdil, že mi asi začíná paradentoza. A nevěřil, že mě bolí zub, který mi nedávno opravil. Nakonec na pohotovosti mi to zubařka otevřela a vyčistila, byl tam zánět. Už jsem našla jinou zubařku, je skvělá, jemná, vysvětluje všechno, co dělá. Varovali mě, že je drahá. No, platím podobně jako u minulého doktora, jen je to mnohem lepší péče. Třeba když vrtá, tak k tomu přidává zubní pastu a krásně to voní. Asi je to maličkost a zbytečnost, ale je to tak příjemný. :-)

    OdpovědětVymazat
  23. Ahoj Nikki, cítím s tebou. Asi před rokem jsem taky nespala bolestí ze zubu. Můj zubař tvrdil, že mi asi začíná paradentoza. A nevěřil, že mě bolí zub, který mi nedávno opravil. Nakonec na pohotovosti mi to zubařka otevřela a vyčistila, byl tam zánět. Už jsem našla jinou zubařku, je skvělá, jemná, vysvětluje všechno, co dělá. Varovali mě, že je drahá. No, platím podobně jako u minulého doktora, jen je to mnohem lepší péče. Třeba když vrtá, tak k tomu přidává zubní pastu a krásně to voní. Asi je to maličkost a zbytečnost, ale je to tak příjemný. :-)

    OdpovědětVymazat
  24. Já mám z dětství se zubařkou jen hrůzostrašné zkušenosti a traumata. Když jsem na gymplu dorazila celá zelená, rozklepená a napůl zemdlená do ordinace paní zubařky u nás ve škole,trávily se sestřičkou většinu ošetření uklidňováním mé osoby. Úplně jsem je vylekala. Netušily, že by někdo mohl být ze zubařů až v takovém rozkladu. Teď jezdím za svým strejdou. Je ten nejlepší. Je opravdu moc šikovný, pečlivý a šetrný. Ke všem svým pacientům. Asi proto za ním chodí na ošetření i kolegové.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)