Cvičení v těhotenství - se Summer Sanders pro každý trimestr

Summer Sanders je bývalá Olympijská vítězka v plavání. Když v roce 1992 sesbírala všechny možné medaile ve všech možných plaveckých disciplínách, možná ještě netušila, že se jednou stane fitness poradkyní a pravidelnou publicistkou ve nejprestižnějších časopisech, ale také, že natočí pro budoucí maminky cvičení pod vedením své kamarádky a osobní trenérky Keri Krockett. 

Tohle video mi na počátku těhotenství doporučila jedna čtenářka a samozřejmě jsem jej ze zvědavosti musela vyzkoušet. 

DVD je rozděleno na tři části. Každá část představuje trénink pro jednotlivý trimestr.Tzn. první workout je sestaven pro maminky v prvním trimestru, druhý workout pro maminky ve druhém trimestru a třetí trénink je sestaven s ohledem na nejmenší pohyblivost maminkám ve třetím trimestru. Každá z částí obsahuje jak zahřátí, tak závěrečný strečink. Rovněž je každý trénink udělán tak, aby si jej mohla maminka odcvičit ve dvou verzích - ve snadnější (kratší) a náročnější (delší). Vesměs je delší verze vlastně opakováním verze kratší. Záleží čistě na vás, jak se podřídíte, zda máte čas či náladu. Všechna cvičení jsou lékařsky schválená jako bezpečná během těhotenství. 

Workout pro 1. trimestr

Summer Sanders všechny svá videa, i pro první trimestr, natáčela již v 7. měsíci těhotenství, čili u spousty cviků dělá různé modifikace a úpravy a její trenérka cvičí převážně s ní a ukazuje nám, jak si některé cviky pro náš první trimestr vylepšit. Jako v každém jiném workoutu, i zde se bude používat rezistenční kabel. Pokud máte lehčí činky, poslouží stejně dobře. Já cvičila s 1,5 kilovými činkami. 

Tento workout jsem si poctivě vyzkoušela v prvním trimestru. Bohužel, byla jsem na tom s fyzičkou tak dobře, že mi cvičení nedělalo naprosto žádné problémy a naprosto upřímně musím říci, že jsem se místy nudila. Nevydrželo mi však tohle nadšení po celou dobu trimestru, bývalo mi strašlivě špatně, byla jsem zesláblá a poslední, na co jsem měla chuť, byl jakýkoli workout. I ten pro těhotné. S řádným odstupem několika měsíců však musím podotknout, že je tohle cvičení maximálně vhodné a moc bych jej doporučila všem těm ženám, které jsou v očekávání a před těhotenstvím cvičily jen krátce anebo vůbec. A hlavně všem těm, které se cítí dobře - ne jako já ☺ Je to opravdu skvělá, jemná, něžná příprava a Summer s Keri vám budou skvělými průvodkyněmi.

Trénink se skládá z rozehřátí, hlavního silového tréninku a závěrečného strečinku. V prvním trimestru se ve videu jen decentně zaměřujeme na šikmé břišní svalstvo. Jelikož mám odcvičeno, mohu s jistotou potvrdit, že je to opravdu d.e.c.e.n.t.n.í. ☺ Jak Keri sama říká, Summer má pro tyhle cviky připravenou podporu z polštářů, pro první trimestr prozatím není taková podpora nutná. 



Workout pro 2. trimestr

Tento workout jsem si odcvičila až ve 3. trimestru se přiznám a dal mi docela dost zabrat. Holt kondička zmizela do neznáma, bolely mne ruce, cviky na bříško jsem vynechala, jelikož mi nedělaly dobře a bála jsem se. Summer Sanders tohle cvičení také cvičila v 7. měsíci těhotenství a bylo vidět, že se při některých cvicích zadýchá už více, upřímně, já také. Je opravdu neskutečné, jak rychle v těhotenství žena ztrácí sílu, navíc, když první trimestr proležíte a proplazíte k záchodové míse ☺ 

V tomto tréninku je tedy dost cviků jak na ruce, paže, tricepsy, tak i na zadeček a nohy. Docela mi vyhovovaly různé protahovací cviky a vsadím se, že budou i vám. 

Workout trvá včetně zahřátí a závěrečného strečinku asi půl hodiny, čímž se moc neliší od ostatních dvou tréninků. Místo rezistenčního kabelu jsem normálně používala své činky a šlo to parádně. 



Workout pro 3. trimestr

Poslední třetí workout jsem si odcvičila jako poslední, samozřejmě, ve třetím trimestru. S měsíční pauzou jakéhokoli cvičení jsem se po tomto tréninku cvičila příjemně, obzvláště mi dělaly dobře různé protahovací cviky se zaměřením na pánev. Tahle část totiž během těhotenství dostává zabrat nejvíce a já si právě měsíc nemohla dovolit ani jakékoli procházky, jak mne stydké kosti, kyčle a vlastně celá pánev neskutečně bolely. Díky závěrečnému tréninku jsem pochopila a našla určité cviky, které mi prostě na tyhle bolesti dělají dobře, přinášejí uvolnění a že bych v těchto pozicích a pohybech byla schopna strávit mnohem více času. 

Během tréninku nenaleznete jediné cvičení věnující se břišním svalům, ale zato je zde více zaměření na zadeček, zadní stranu stehen a hlavně ruce - paže, ramena, bicepsy, tricepsy. Jak Summer říká, ruce musí být silné, aby každý den byly schopné zvládnout váhu děťátka. Sílu budeme potřebovat ☺

Nezapomeňte si připravit židli, polštáře a rezistenční kabel. Já místo něj opět používala 1,5 kg činky a bylo to fajn. 


***

Celkově nelze od žádného z videí čekat, že se budete příííšerně namáhat, potit krev a hopsat ve stylu Jillian Michaels. Nic takového. Vše je cvičeno s ohledem na zdraví ženy a jejího miminka. Přesto se převážně v posledních fázích těhotenství budete cítit, že odvádíte skvělou práci po každém workoutu. Tréninky nejsou zase úplně nejlehčí, obzvláště pro ženy, které se před těhotenstvím žádnému cvičení nevěnovaly. Věřte však, že vám tohle cvičení zajistí sílu, naučí vás správně držet tělo a připraví na hladší (ne snadný) průběh porodu. ☺ Kdybych měla celé DVD ohodnotit, dala bych mu krásné tři hvězdičky z pěti, protože vymyslet a sestavit zábavný a ne nudný cvičební program pro těhotné je podle mne docela kumšt. Dlouhým hledáním na netu jsem žádný lepší nenašla a pokud už se mi nějaký líbil, neodpovídal příliš bezpečnému cvičení s ohledem na miminko. Ano, ještě stále zřejmě existuje jen hrstka kvalitních trenérů, kteří si troufnou natočit video pro těhotné maminky. Tento mi přišel příjemný, trenérka brala naprostý ohled na Summer a její tempo cvičení a nevymýšlela žádné šílené variace a neriskovala. Snad se bude líbit i vám nastávajícím maminkám ☺

Rovněž bych tohle DVD doporučila všem těm, kteří bojují s obezitou a příliš velkou nadváhou a nějaké náročné cvičení si nemohou dovolit. Díky recenzím, které jsem si přečetla, tyhle tréninky zaujaly právě i ženy, které potřebují ze zdravotním důvodů pomalejší a ohleduplnější start ve cvičení. Nemohu jinak než souhlasit ☺ Hodně štěstí.

Trailer

12 komentářů:

  1. Taky jsem se o něm dočetla od jedné tvé čtenářky a hned ho vyzkoušela. Tehdy první workout a rovněž mě moc nebavil. Ve druhém trimestru jsem si dala celkovou pauzu, protože jsem byla stale unavena a na nic neměla sílou. Ale teď jsem v 7. měsíci a řikám si, že bych to mohla zkusit. Zejména pro ty ruce a záda.

    OdpovědětVymazat
  2. to je super, tak až jednou budu těhotná, zacvičim si to :D ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Nikki i ostatní.
    Vím že můj dotaz není k tématu, ale jedině tak se můžu zeptat.Dříve jsem cvičila 30DS ale i Ripped který jsem sice nedocvičila, ale prostě kg nechtěli jít dolů. Potřebuji 7kg shodit a pak tvarovat. Dnes jsem začala cvičit na orbitreku, stačí půl hodiny denně? (spálím 300kalorií) a pomůže mi rotoped snížit váhu o 7kg? :) Doufám že odpovíš :D :

    OdpovědětVymazat
  4. Kristi, odpověď je vedle u příspěvku :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Nikky, tak to je přesně to, co hledám a potřebuji..cvičení pro těhule:) Díky moc za tip, teď jen poslední radu..kde DVD můžu sehnat? Koupit nebo se dá popřípadě někde stáhnout? To abych začala co nejdříve..díky moc a měj se pěkně Vendy

    OdpovědětVymazat
  6. Určitě se Ti to bude líbit :) Se stahováním vám bohužel radit nemohu (nesmím). Ke koupi bych zkusila třeba ebay.co.uk, kde by to bylo možno najít levně.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak, břicho se mi krásně zploštovalo, během měsíce už by byl snad už vidět sixpek, ale to nebude, ponivač mi taky bude růst pupek-vanpek :) Dost nečekaně a já absolutně netuším, jak se má nebo nemá cvičit. Nutno ale dodat,že na tyto stránky jsem narazila pár dní předtím, než jsem se to dozvěděla a docela se mi ted hodí :)

    OdpovědětVymazat
  8. Amazon a eBay. nevím, zda je sehnatelné u nás. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)