Odpočítávání: 9 týdnů do příchodu miminka

Jsem momentálně ve 31. týdnů těhotenství, takže mě čeká posledních 9 týdnů příprav a těšení se na ten malý uzlíček, který v sobě nosím ☺

Co se tento týden děje s miminkem
• miminko začíná přibírat rychlostí 200-250 g týdně, momentálně váží asi 1600 gramů a měří 41 cm
• přes břišní stěnu rozpozná světlo ☺
• má svůj pravidelný rytmus, kdy spí a bdí
• miminko rozpozná hlas matky a tlukot jejího srdce
• má tmavě modrá očka ☺
• v plicích se tvoří bílkovina surfaktant, která je zodpovědná za rozvinutí plic po porodu 
• umí otáčet hlavičkou
• má 95% šanci, že by přežilo předčasný porod

Čeho jsem si všimla já
• miminko stále kope a buší, jak divé
• má pravidelnou dobu, kdy se probouzí a kdy spinká, doufám, že se to změní :D kolem šesté ranní a o půlnoci mám budíček a čekám, až se malá vykope a unaví :D (aktivní miminko je však znakem, že je silné a zdravé ♥)
• miminko je hlavičkou dolů a občas mám pocit, že snad už vyleze jak tlačí
• čím dál tím víc jsem neschopná vydržet v uzavřené místnosti (obchod, pošta, úřad), špatně se mi dýchá, tím myslím, hodně špatně!
• nevlezu se za pc stůl :D
• bolest stydké spony je zase větší... otočit se z boku na bok v noci jsou vyloženě muka
• začínají se objevovat kontrakce, jsou krátké a cítím je

Co se tento týden děje s maminkou
• množství plodové vody dosahuje svého maxima, až 1 litr
• matka se psychicky začíná připravovat na porod (nikdo netuší jak moc jsem připravená já :D)

13. týden vs 31. týden ☺

Nárůst váhy: na váhu stoupnu opět až za týden u lékaře a kdybyste byli v mé kůži, pochopili byste, že je vám v těchto stavech a týdnech váha už úplně u prde*e :D

Workouty: jen velmi krátké procházky po obchodech :D a to ještě za asistence přítele. Jinak bych prý dostala na zadek ☺ (třeba chci :P)

Symptomy: týden se s týdnem sešel a moje stydká spona, tedy bolest, opět začíná brát na intenzitě. Jakýkoli pohyb mě vyčerpává, nejraději bych chodila po čtyřech. Když ráno vstávám z postele a samotný synek přiběhne, aby mi podal ručičku a pomohl mi vstát, tak to fakt není sranda. V noci ani nemluvím. Přetočit se zprava doleva je nadlidský výkon a tahááá to a tahááá jako kráva!
Zjistila jsem taky, že se mi hůř dýchá, myslím, že za to ale může maličká, jak tlačí na bránici a znemožňuje mi tak normálně dýchat. No, snad ji to odpustím, až bude na světě :D

Pohyby: kope, vrtí se, co ji síly stačí ☺

Chutě: bože, mléčné výrobky... jde vidět, že malá si bere opravdu hodně z bílkovin a kalcia na stavbu kostí, neustále do sebe valím mlíko, jogurty a všechno, co má bílkoviny a vápník. A kupodivu mi z toho množství není zle :D

Spánek: za poslední týden jsem nebyla tak unavená jak předtím, možná je to tím, že nikam nesmím a tak jen doma odpočívám a vyloženě nic nedělám. Upřímně? Trvá to chvíli a začíná mi z toho hrabat. Už jsem vynadala i příteli, že mě nechce vzít ani do blbého obchodu :D Jsem těhotná, odpustil mi to :D

Strie: Pořád nic ☺ Ani na nohách, ani na bříšku. A podle mého pozorování to možná jen tak nepřijde. Kůže ještě pořád není tak napnutá. Držíme se :D

Po čem se mi stýská: Mé stýskání začíná nabývat na opačných emocech a to, že se těším ☺ Už jen 9 týdnů a pak budu už opravdu hodně blizoučko k tomu, po čem se mi stýskalo. Cvičení ☺

Zajímavosti týdne: čéče, ani nevím, co je tak zajímavého... začínám hodně přemýšlet nad takovými těmi nudnými povinnostmi, které musím udělat, než skončím v porodnici, jako zajít s prckem k zubaři, vyřídit úřady, protože na nic takového čas pak nebude. Největší zajímavostí je asi to, že jsem si už napsala seznam věcí do porodnice a pomaličku to dávám dohromady. Jedna igelitka je už plná :D (pro mimčo)

Náladovost: jsem strašlivě náladová. Mám chuť si nafackovat, nejdříve přítele schválně vytočím a když se mi to povede (a on jen klidně mlčí), tak se zase tulím a omlouvám jak pitomá, protože potřebuju zase vědět, že tu nakynutou ženskou se zadkem má aspoň trochu rád... jenže on je tak trpělivý. Je to prostě zlato. A tu samou náladu projevuji i k psovi, jednou je to hnusnej čokl a pak miláček, se kterým mám potřebu se mazlit... ženy... řekněte mi, že tenhle stav je nenormálně normální :D

Nové věci pro miminko: nového nic, asi proto, že už skoro všechno mám nakoupené ☺ 

Tatínek: žije :D

Příště už 32. týden ☺ 

25 komentářů:

  1. Jéé tobě to strašně sluší budeš krásná hubenoučka maminka :)
    http://lifebyclaudiaa.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Pane jo, to je krásné pozorovat! :))
    Moc ti to s bříškem sluší! :)
    Každopádně si ve mě vyvolala i pocit jakéhosi děsu, bojím se těhotenství, porodu :( :D

    OdpovědětVymazat
  3. no to je břuško,moc ti to sluší Niki,a tedka už jen vydržet :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Páni pěkný pupíček :) Vy jste taková zlatá rodinka Tvého přítele a syna bych chtěla mít :) A neboj je to nenormálně normální, já to mám občas jen při měsíčkách :D

    OdpovědětVymazat
  5. Minulý rok touhle dobou jsem měla už jen 10dní do porodu.Funěla jsem, nohy oteklé, že se na ně nedalo stoupnout, jelikož jsem nabrala asi 20 kg tak jsem se doslova valila....no děs, ještě ty vedra, ty mě ubíjeli, že jsem nejraději jen ležela...když si na to vzpomenu, tak nezávidím...ty poslední měsíce jsou snad nejhorší. Ale zase se mi narodil krásnej kluk...je to moje sluníčko a jeho starší ségra ho taky zbožňuje :) tak ať je líp a držte se, plně s Vámi soucítím :)

    OdpovědětVymazat
  6. Nevím jestli je to divné ale v šestnácti čtu tyhle tvoje články raději než jakékoliv o kosmetice oblečení :D :)

    Co víc říct, sluší ti to, přeju hodně trpělivosti ;) Tobě i tatínkovi :D

    OdpovědětVymazat
  7. Moc ti to sluší :) To bříško je na tobě takové roztomilé :) Překvapilo mě to, že miminko rozpozná přes břišní stěnu světlo, pro mě zajímavá novinka :)

    OdpovědětVymazat
  8. Krasnej pupik! No a ta naladovost..to jsme proste my zeny;))) i netehotne,lol. Ja si pamauji, ze u dcery jsem mela xhute na mrkev..i na mrkev na husto,kt. Jsem do te doby nesnasela;)) at tech 9 tydnu utecd jako voda!

    OdpovědětVymazat
  9. "Tatínek: žije" =DDD Tak to mě dostalo =D Jinak ti to moc sluší=)

    OdpovědětVymazat
  10. děkuji za komentáře holky :)

    Tas Ky: tatínkovi vyřídím :D

    OdpovědětVymazat
  11. Až mě mrzí, že celou pubertu jsem si poctivě čmárala deník a jen co jsem se odstěhovala a následně otěhotněla, ani písmenko. Taky bych si teď mohla číst, jaké to bylo. Plno věcí si časem člověk otočí, něco zapomene a za léta zůstane vlastně skoro jen ten začátek a konec. :)
    Opakuji se: drž se! Dnes to bylo pro tatínka.
    Pro Tebe: držím palce! :D

    OdpovědětVymazat
  12. Nikki, mám rok a půl od porodu a ta náladovost se mě drží dál, takže je to normální. :-) Díky bohu, že existují trpěliví muži. :-)
    Já se musela poslední měsíc vážit denně kvůli otokům. Taky jsem nechtěla do nemocnice, ale nehrála jsem si ani na hrdinku a neohrozila bych miminko ani sebe. Naštěstí jsem to vydržela do termínu.
    Moc ti to bříško sluší a gratuluju, že se ti strie zatím vyhýbají.
    Je super, že máš kolem sebe tak ohleduplné chlapy. Nechej se dále hýčkat! :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Nikki, moc Vám to sluší s bříškem :) Nejvíc jsem se pobavila nad "workouty / náladovost / tatínek" :D
    Jen si to užívejte, já jsem si druhé těhu užívala maximálně, ikdyž zdravotně to nějak obzvlášť nešlo, ale užívala jsem si to bříško, pohyby - ikdyž fakt bolely - syn byl celkem dlouhý, ale to k tomu patří :)
    Mějte se hezky! :)

    OdpovědětVymazat
  14. Nikki moc gratuluju!!! Jen prosím nemám na Tebe e-mail a potřebuju se zeptat co mám cvičit když mám zlomenou nohu(nechodící sádra 4 týdny). Doufám, že se nezlobíš, že píšu zrovna k tomuto článku. Neznáš nějaká videa?? Moc díky(moc gratuluji a nezlob se:))

    OdpovědětVymazat
  15. Baru: cvičit se zlomenou nohou se toho moc nedá, takže zbývá jen posilovat horní část těla - bříško, bicepsy, ramena, tricepsy, hrudník, záda... zkus najít na YT videa "upper body workouts" ;) určitě toho najdeš spoustu.

    OdpovědětVymazat
  16. Objevila jsem tvůj blog nedávno a musím říct, že mně velice zaujal- už jsem si ho uložila k oblíbeným. Moc ti těhotenství sluší a přeji ti, ať vše zvládáš co nejlépe...

    OdpovědětVymazat
  17. Nikki, moc Ti to sluší, jsi krásná těhule, jen s tím bříškem :). Já byla koule všude :). Ať se Vám daří!
    Btw. ráda bych Tě informovala, že ač nehubnu, pořád cvičím, na chvíli jsem opustila Jillian a začala jsem se Zuzkou! Mám za sebou asi 20 jejích workoutů a jde to, a baví mě to, baví mě taky to, že mě po těhle cvičeních bolejí svaly (narozdíl od Jill). Zvládám to, myslím, docela dobře, nedám sice pistols, a při push-ups mám zadek asi pořád moc nahoře, ale zlepšuju se! Tak jen abys věděla....

    OdpovědětVymazat
  18. Jééé, Jani, super, že jsi napsala :) Mám z tebe radost :)) Klidně za náma choď se chlubit s výsledky na stránky Zuzky :) Moc rádi tě tam uvidíme :)) Už se moc těším, až se k vám se ZUzkou přidám :)

    OdpovědětVymazat
  19. To je krásný článek a opravdu ti to moc sluší :)).

    OdpovědětVymazat
  20. Jo to jsem zapomněla napsat, na Tvůj/Zuzčin blog samozřejmě ráda chodím :). Díky za něj moc!

    OdpovědětVymazat
  21. Nikki, drž se! Vracíš mě zpět o rok a kousek, kdy jsem si prožívala stejné bolesti před porodem. Co můžeš oběhat a vyřídit, udělej teď. S každým dnem je to pak horší, jak miminko nabírá tlačí do pánve. Jsou homeopatika, která mají pomáhat - název si nevzpomenu, jelikož mi nepomohla :( Ale třeba budeš šťastnější. Nosila jsem klasický stahovací pás pro těhotné hodně nízko, pekelně pevně zapnutý. Malinko to pomáhá. A bohužel se mi osvědčilo nehýbat se. Chození zvyšuje tlak na pánev a bolesti jsou pak v noci a nad ránem horší. Vstávala jsem se slzami, unavená a vyřízená. Po proflákaném dni to ale bývalo lepší...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)