Odpočítávání: 7 týdnů do příchodu miminka

Jsem momentálně ve 33. týdnů těhotenství, takže mě čeká posledních 7 týdnů příprav a těšení se na ten malý uzlíček, který v sobě nosím ☺

Co se tento týden děje s miminkem
• miminko váží již 1900 g a měří 44 cm
• funkce orgánů je de facto připravena na samostatný život
• stoupá množství podkožního tuku
• miminko stále potřebuje spoustu vápníků na zpevnění kostí 
• učí se zaostřovat, zkoumá ručičky a pupeční šňůru
• obvod hlavy se mu během týdne zvětší o 1,3 cm
• rychlost tepu srdíčka je mezi 120-160 za minutu

Co se tento týden děje s maminkou
• stahy dělohy mohou přijít i 10x za den
• během dalšího měsíce maminka přibere další 1,5 kg 
• miminko tlačí maminku do močového měchýře hlavičkou a patami zase "produpává" maminčiny plíce (nebo žebra v mém případě :D)
• mohou otékat nohy, kotníky, chodidla, z důvodu velké zátěže, někdo všechna ta kila navíc musí unést ☺
• maminka může cítit až 10 pohybů v rozmezí dvou hodin
• maminka by neměla zbytečně cestovat
• může se objevit pálení žáhy
• pokud je maminka těhotná v létě, je tohle pro ni tohle nejhorší období, tělo samo o sobě zadržuje hodně vody, v létě je na tohle tělo těhotné maminky ještě náchylnější

33. týden (zrovna jsem vylezla ze sprchy) - fotky jdou zvětšit ☺

Nárůst váhy: momentálně mám o 12 kg více než na počátku, mám takový pocit, že to do 15 doženu :D

Workouty: cvičit nesmím, ale jelikož se má stydká spona opravdu dost umoudřila a bolesti ustávají, mám povolené krátké vycházky. Problém je v tom, kdo by v tom vedru lezl dobrovolně ven ☺ Nesnáším tyhle vedra normálně, a pořád jen spím a spím a spím ☺

Symptomy: jak jsem řekla, bolavá stydká spona polevuje, i když to stále není procházka růžovým sadem, je to v porovnání s dřívějšími bolestmi značný rozdíl. Zase mi trochu natékají chodidla a kotníky, a nově mě začíná trápit pálení žáhy (pro mne novinka, jinak na to nikdy netrpím). Ta vedra jsou příšerná a na energii mi moc nepřidávají, takže jen ležím a spím, třeba včera jsem byla schopna vylézt z postele až pozdě odpoledne :D To se prostě nedalo, chodím po bytě téměř nahá a neustále se potím, je mi děsné horko a to mě taky unavuje, proto tolik spánku.

Pohyby: pomalinku už nejsou tak silné jak předtím, ale zase cítím, když se miminko převaluje z boku na bok, to si těma svýma malýma loketkama dělá prostor, který nemá :D Kopačky do žeber jsou na denním pořádku, nejvíc to bolí když ležím, to se úplně nadzvednu na té posteli a už dvakrát mi ujelo "panebože Eli auu" :D

Chutě: tenhle týden do sebe cpu samé ovoce, spoustu mlíka, jogurtů, všechno kde je vápník a kde jsou bílkoviny a taky vitamín B (v jídle, ne tabletky)

Spánek: už se úplně stydím za to, kolik toho prospím :D

Strie: Stále bez strií ☺ I přítel se koukal a říkal, že mám pořád krásné bříško ☺

Po čem se mi stýská: Nevím, asi po menším břichu :D Začíná to být moc :D Zjišťuji, že občas ztratím balanc, prostě je to těžiště těla úplně mimo a já nemám šanci to vychytat. Občas ☺ Bříško je už čím dál větší, narážím s ním všude, nejčastěji do futer, když se otočím ve dveřích :D No sranda, ale bolí to pěkně a taky si pak pěkně nadávám :D

Zajímavosti týdne:  přísahám, že jsme předevčírem viděli miminko ve vajíčku, co nebylo snad větší než moje hlava. Nikdy jsem nic tak maličkého v životě na vlastní oči neviděla ☺ 

Náladovost: I tento týden jsem byla velmi dobře naladěná ☺ po 150 letech jsem si zapla já sama televizi a koukala se na své pořady, takže jsem se chechtala u Takešiho hradu, odhalila Colombova vraha, zkoukla dokumenty o hurikánech a tornádech a pak vyčerpáním... usla :D

Nové věci pro miminko: mám snad padesáté bodyčko nové, tentokrát jsem riskla tedy růžovou barvu a pak ještě čistě bílé tričko s proužkem džínoviny na bříšku a v něm vyšité kytičky ☺

Tatínek: se drží a neustále mě podporuje v tom, jak jsem štíhlá a krásná a jak na mě kila nejdou vidět a mně se ty lži fakt skvěle poslouchaj :D

Příště už 34. týden ☺ 

16 komentářů:

  1. Paleni zahy? Tak to bude Eliska peknej vlasac, povery rikaly ;-) Co je na tom pravdy nevim, ale je fakt, ze mne zaha palila dobre tak pulku tehotenstvi a nase holcicka mela vlasu snad vic, nez ja s tatinkem dohromady :-D
    A tatinek ma pravdu, jsi stihla a krasna, moc ti to slusi! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Janiii: vlasáč říkáš jo? :D no, u prvního jsem takové trable neměla a byl vlastně skoro bez vlásků no, pravda :D tak uvidíme :D

    Fólie: děkuju Ti :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nikki a doufam, ze jsi za cely tehotenstvi ani jednou nejedla chleba, jinak bude mit Eliska sisatou hlavu! :-D (...taky jedna baba povidala ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Janiii: tak to bude šišatá celá :D :D :D měla jsem jedno období, asi 14 dní, kdy jsem měla na něj nehoráznou chuť :D tak teď jim kulatý meloun, tak snad se to srovná :D

    náhodou, tyhle "babský pověry" mě baví číst :D

    OdpovědětVymazat
  5. Ale s tim melounem, to je dobry k zamysleni! :-D Z toho by se dala vytvorit novodoba babska povera, protoze co tak sleduju, tak hodne nastavajicich mamin ma zalibu v melounech. Ja je taky dlabala po kilech. :-D

    OdpovědětVymazat
  6. Ty jo! Vypadáš opravdu moc dobře! Těhotenství Ti sluší :)
    Je zajímavé číst, co se s ženou vlastně při těhotenství děje, jak se mění, jak mimi roste a co vše na sobě pozoruješ Ty :)

    OdpovědětVymazat
  7. ahoj Niki,no to je super ze te ta spona neboli jako předtím,stim paleni zahy no to potez ja poslední mesic musela jen přes noc vypit litr mlika aby me to vůbec prestalo bolet,a taky ze se mi mala narodila docela hodne vlasata :D a stim kilem za poslední mesic nabrat?joj to vůbec neznam ja za poslední mesic pribral o 15kg vice :D a to diky zavodneni,jsem rada ze se cítíš dobře a mas super naladu,a odpočívej,spinkej aspoň budes mit hodne sily na porod a pote :-) brisko mas krasne,a tvůj muz ma pravdu ze jsi opravdu stále krasna a stihla,jen ze mas to brisko,snad nikde jinde ti to nevzlezlo,aspon me to tak prijde :-)

    OdpovědětVymazat
  8. dneska jsem Vás viděla, když jste šla s malým do parku ;-)

    OdpovědětVymazat
  9. Blondy: děkuji ti :)

    Janka: ono ještě není všem dnům konec :D ty poslední týdny jsou fakt nejdramatičtější :D vlastně teď momentálně mám navíc to, co jsem chtěla mít navíc jako max na počátku těhotenství :D No kdeže, ještě pár kil bude, ale zase nemíním v této fázi blbnout, radši pár týdnů v klidu miminko donosit, pak bude dost času na "nápravu" :))) a fakt se už na to těším ... :)) a to pálení žáhy musím přetrpět, mlíko samotné nevypiju :D ale zase není to tak hrozné... dá se to, jen sjem to zaregistrovala, tak uvidíme jak moc mě to bude trápit... jsem zvědavá na malou, zda to fakt bude vlasatec :D

    Anetka: jéé, tak to jsem ráda, že ses přihlásila :)) pamatuju si tě ze školy, ale jelikož jsem tě neučila, tak mi nedošlo jméno, ale teď už vím :)) jojo, šli jsme "na chvíli" do praku, dokud nejsou ty hnusné pařáky zase :)

    OdpovědětVymazat
  10. aké lži? :D veď si stále štíhla a neskutočne pekná :O tatínek má pravdu :D

    OdpovědětVymazat
  11. wow, teda bříško už mám pořádný, to bude pořádná holčina :)

    OdpovědětVymazat
  12. Peti: doufám, že nebude po mně, já měla 4,60 při narození :D

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Nikki, je to moc hezky sledovat, co se s vami dvema deje. S vahou si nedelej starosti, vypadas porad krasne ve forme a po narozeni miminka to pujde dolu hned. Mozna tech poslednich par bude slozitejsich, ale ty to zvladnes. Na zahu moc neporadim, me trapivala vzdycky ke konci tehu hodne, ale mliko taky nevypiju :-) a nic jineho mi nepomohlo. Je fakt, ze vsechny tri deti se narodily vlasate :-D

    OdpovědětVymazat
  14. Luci: :D takže to asi budu taky očekávat :D a děkuji moc za milý komentář :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)