středa 3. července 2013

Odpočítávání: 11 týdnů do příchodu miminka

Jsem momentálně ve 29. týdnů těhotenství, takže mě čeká posledních 11 týdnů příprav a těšení se na ten malý uzlíček, který v sobě nosím a který mi nedá občas často spát. Asi bych neměla říkat, že jsem já ve 29. týdnu těhotenství, ale že mé miminko už má 29 týdnů ☺ Páni ☺

Co se tento týden děje s miminkem
• miminko má asi 39 cm a váží 1200 g
• vypadá už jako donošený človíček, jen je stále moc malinké a slabé, má na sobě pouze 3% tuku 
• stále se vyvíjejí svaly, plíce a mozek, je potřeba hodně vitamínu C a bílkovin
• jelikož se stále zpevňuje kostra miminka, potřebuje taky hodně vápníků, každý den až 250 mg

Čeho jsem si všimla já
• je velmi aktivní a neustále kope nožičkami a ručičkami, pořád má dost prostoru, ale už je v období, kdy se může začít točit hlavičkou dolů
• reaguje na různé zvuky, často se vrtí, když slyší hlas tatínka
• má ohromně špičaté nožky ☺ občas mě ty jeho kopací vysílačky bolí
• často se mi bříško vyboulí takovým způsobem, že mám pocit, že z mého miminka bude akrobat, pravá půlka je vždy komicky větší než ta levá ☺
• nejaktivnější jsme (samozřejmě) v době, kdy chci strašně spát ☺
• je srandovní, když má miminko škytavku :D

Co se tento týden děje se maminkou
• jsem ve třetím trimestru
• křeče v lýtkách ustoupily, kupodivu zmizely i nateklé kotníky a nárty. Nevím, co speciálního jsem udělala, že ze dne na den přestaly natékat, ale oslavujme, třeba to je jen záležitost pár dní, než se hormony opět vzbouří ☺
• naopak zažívám muka při chůzi, kdy už nesnesu ani kratší procházky. Jakýkoli pohyb se mi po pár hodinách ozve bolestmi v pánvi tam, kde je stydká kost. Občas mám pocit, že mi ty kosti prasknou, jaký tlak a bolest v těchto místech cítím. Z postele vstávám s velkými obtížemi, kalhoty si oblékám raději v sedě, protože bych to na jedné noze neustála. 
• měl by se mi zvětšovat hrudník, já zaregistrovala spíše opak ☺ hurá ☺



Nárůst váhy: naposledy jsem se vážila téměř před měsícem, kdy váha vykazovala něco málo přes 69 kg. Od té doby jsem na váhu nestoupla a váhou od lékaře se neřídím, mám svá pravidla vlastní osobní váhy ☺ Možná bych se mohla zvážit, abych věděla, jak na tom jsem, ale když se stále bez komplikací vlezu do těhotenských kalhot, které oblékám už 3 měsíce, neřešila bych to ☺ Ani nemám náladu řešit kilogramy, spíše řeším a snažím se přijít na to, jak ulevit od bolesti mé pánvi. Au. Do konce těhotenství přiberu ale údajně ještě 5 kilogramů, protože samotné miminko ještě svou hmotnost ztrojnásobí, takže si tím vážně nebudu lámat hlavu. Teď s tím už stejně nic nesvedu. Počátek jsem si vcelku uhlídala a teď hlavně ať miminko roste a sílí ☺

Workouty: už nejsem schopna ani kratších procházek, takže doma provádím hodně strečinku a hlavně odpočívám. Začínám být často dost unavená, stejně jako na počátku. Nebudu se ničit. Nebudu ☺ Budu spát, dokud můžu a jak se mi zlíbí :D

Symptomy: jak jsem již řekla, opustily mne nateklá chodidla, ale zato si užívám se stydkou kostí. Jsou to dost velké bolesti a občas jdu i do přiblblé kuchyně v podřepu, jak mě to klátí směrem dolů. Jsem však ráda, že mi splaskla chodidla, nebylo to nic příjemného a také to bolelo. Teď už je to fajn. Vesměs rosteme krásně, přítel říká, že se malá "prdelí" :D

Pohyby: jsou a je jich hodně a čím dál víc intenzivnější ☺ Smůlu má akorát tatínek, který když položí ruku na bříško, malá je v klidu, jakoby ani neexistovala. V momentě, kdy tatínek ruku odtáhne, vyjede mi od ní "vysílačka" do míst, kde to jako docela bolí :D Bříško mám občas na pohled jak mexickou vlnu. Slečna se potřebuje pořádně uvelebit, co nadělám ☺ 

Chutě: jsem pravděpodobně ve stavu, kdy mi chutná všechno, co mi chutnalo i před těhotenstvím a nijak se neobjevují ani žádné averze vůči jídlu. Jen mám zvýšenou spotřebu bílých jogurtů, hřibů, vajíček, kuřecího masa, šunky = tělo si žádá bílkoviny. Vesměs mě opustily chutě po ovoci a zelenině, prozatím si vystačím jen s jablky a zřídka s banánem. 

Spánek: ano, bývám hodně unavená, takže si dávám pěkně 9 hodin spánku přes noc a přes den to taky tak na dvě hodinky zalomím. Můj synek je ten nejohleduplnější chlap na světě ☺ Nechává maminku pěkně vyspinkat a když se probudím, tak mám kolem sebe rozestlané papíry a na nich nakreslená červená srdíčka ♥

Strie: zatím se žádné nové neobjevily, jen se opět rozšiřují ty, které tam zůstaly schované z minulého těhotenství. A na mé dokonalé světlé kůži ani pomalu vidět nejsou :D Tedy, jsou. Já je samozřejmě vidím ☺ Bříško jsem mazala všehovšudy zatím dvakrát, krémem na xichtík :D Tyhle procedury mě prostě nebaví ☺

Po čem se mi stýská: O tom ani nemůže být řeč, ale hrozně mi chybí cvičení. Chybí mi být odrovnaná, chybí mi ležet na podložce v potu, chybí mi překonávat sama sebe, chybí mi prostě cvičit, ty stavy po něm, adrenalin, endorfiny... 

Zajímavosti týdne: synek je opravdový gentleman. Kdykoli přecházíme silnici, byla jsem to já, kdo ho chytil za ručičku, abych měla jistotu, že mi náhodou nepřeběhne. Tentokrát je to on, kdo zastaví na okraji přechodu nebo silnice, položí mi ruku na bříško a kontroluje pravou a levou stranu, pak mě chytne za ruku a převede ☺ Šmoula můj malej.

Náladovost: musím říct, že se mne drží hodně dobrá nálada ☺ Všímám si, že jsem hodně zněžněla vůči mému synkovi, čím dál tím víc se vracím k tomu, jaký zázrak jsem už jednou vytvořila a vypiplala k obrazu svému ☺

Nové věci pro miminko: dostala jsem velkou krabici věcí na mimčo, ze které jsem vybírala. V podstatě není nic, co by chybělo, takže možná ještě postupně dokoupíme plínky, ubrousky, ať je tady zásoba ještě větší, než už je ☺ K nedávným narozeninám jsem však dostala od přítelkyně mého bratra velikánský kapsář na postýlku. Nikdy bych neřekla, že se mi bude hodit, ale teď už vím, že bude... je skvělý.

Tatínek: je ukázkovej, neustále hladí bříško a líbá a povídá si s tím tvorečkem uvnitř. Naštěstí už mu přestal zpívat :D Pořád básní o tom, jak bude malou chránit, žádné diskotéky, žádní kluci, bude denně kontrolovat v čem chodí do školy, bude mít údajně zákaz sukní a GPS v mobilu :D

Příště už 30. týden ☺ 

21 komentářů:

  1. To co dělá tvůj syn, je naprosto krásný :) Úplně se tady uculuju jak to čtu :D :)

    Ať se ti dál daří a jste všichni v pořádku :)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný článek. Je super mít takového hodného synáčka :) Tak ať se dále daří v pořádku a kosti přestanou bolet :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jako vždy jsi mi zvedla svým psaním náladu... Těším se na další povídaní, vzpomínám tady na ty svoje tvorečky... ty přípravy mi přijdou tak strašně dávno a přitom Eliáš má sotva sedm měsíců.. a vloni touto dobou jsem vlastně řešila to samé.... Jen užívej těchto krásných okamžiků.. Letí to jak blázen.

    OdpovědětVymazat
  4. preji at je kazdy tyden lepsi a at to rychle utece ;) jo a napadlo mne jak pises, ze mas zvysenou potrebu bilkovin a take vim ze mas radeji drubez skus kruti maso, ma vetsi podil bilkovin nez kureci a obsahuje i vapnik a dalsi mineraly ;)
    http://www.krutimaso.cz/proc-kruti-maso/kruti-maso-je-zdrave.html
    ja osobne ho miluju a muzu doporucit, skousela sem uz mnoho receptu kde bylo puvodne veprove nebo hovezi a je to super ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Tvůj přítel je úžasný :-) :-D líbí se mi jakou má o malou starost a přitom je ještě v bříšku :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Ten poslední odstavec mě dostal. :) S tátou se sice kvůli jeho práci nevídám tak často, jak bych chtěla, ale kdykoliv se o mě začne zajímat nějakej kluk, nebo něco zmíním (třeba nějakou tu diskotéku), tak je děsně ochranářskej. :D Je to pěkný, ale někdy na dvě věci. Jinak doufám, že ti brzy bolesti ustoupí. :) A synka máš opravdu moc hodného. :)) Je to od něj moc pěkný.

    OdpovědětVymazat
  7. Krásný:) hrozně se těším, až tohle taky jednou zažiju:) ještě si budu muset pár let počkat, plánujeme, že tak za rok vysadím prášky, takže doufám, že za dva, tři roky už budu taky zažívat tyhle krásné a vyčerpávající pocity:)

    Tvůj syn je úžasný, ale není se čemu divit, když si ho vychovala ty:)

    OdpovědětVymazat
  8. Zase krásný článek... je to moc hezké od Tvého synka, že se takhle pěkně stará o maminku :-) Děti ještě nemám, o to více mě zaujalo, jak takové těhotenství probíhá... a o té škytavce jsem neměla ponětí..to musí být zvláštní pocit :-) Jinak postavičku máš stále moc pěknou a je fajn, že si zbytečně nelámeš hlavu s váhou... ty nám to stejně znovu ukážeš, až bude malá na světě, jak se pořádně cvičí :-) Přeji Ti, ať zbytek těhotenství probíhá v pohodě a už se na ten tvůj "malý" zázrak těšíme :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Krásný článek, Nikki :-)
    Taky se tu culím jako úplná trubka ... ale nejde to jinak. Celé je to krásně něžné, dojemné a plné lásky, citu a emocí. Synek je poklad... taková krásná pozornost a ta srdíčka...to je kouzelné.
    Tatínek je teda borec, když si vás holky tak pěkně hlídá... a jak píšeš tak ještě hoodně bude. A malá Eliška bude určo šikovná po mamce, cvičení má evidentně v krvi...tak když nemůžeš dočasně cvičit Ty, Nikki...tak Ti to asi takto vynahrazuje :-) Budeš v ní mít velmi dobrou parťačku/trenérku :-) na workouty.
    Mám moc velkou radost, že Ti tělo samo říká, že potřebuje víc bílkovin... Eliška to určo ocení... Je to ideální harmonie/soulad těla a duše...a tak to má být.
    Myslím na Tebe...aby už otoky nepřišly zpět a kosti ať dají pokoj...a nebolí. Spánek je důležitý, tak si jej dopřávej plnými doušky...co to jen půjde :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Nikki, krásny článok : ) To o tvojom malom ma priam dojalo. je úžasné ako títo starší súrodenci v istých veciach rýchlo dospejú, keď je na ceste alebo na svete mladší súrodenec :)

    OdpovědětVymazat
  11. Vždycky se těším, když napíšeš něco takhle osobního. Ovšem toho Tvého chlapečka Ti závidím, srdíčka v posteli, přechod... Tedy ne že bych měla zlobidla (v dětství, teď bych to kolikrát brala hlava nehlava). Když se mladší narodil, starší naštěstí nežárlil, zato cca od školy doteď (jsou dospělí) si pořád něco vyčítají. Naštěstí jsem v obou těhotenstvích fungovala až do konce dobře, pořád jsem někde trajdala, takže to bolení Ti opravdu nezávidím.
    Neboj, však se dočkáš. Držím palce!

    OdpovědětVymazat
  12. Nikki, musím říct, že se ti povedlo vychovat skvělého syna "gentlemana". :):D Doufám, že jednou se taky budu moct podívat na své dítě a říct si, jak je fajn. :)
    Jinak ty si vedeš skvěle, užívej odpočinku a spánku, dokud to jde. Jsem na malou hrozně zvědavá, snad bude fotka.
    Moc ti držím palce a myslím na tebe. ♥ :))

    OdpovědětVymazat
  13. Krásne slová,to tehotenstvo aj ked je take narocne a dlhé je predsa vo svojej podstate nádherné a stale je to pre mňa najväčší zázrak aký mozu dvaja ľudia vytvoriť...drzkajte sa dievčatá a vlastne celá rodinka<3

    OdpovědětVymazat
  14. Och, krásny článok, až mi takmer slzička ukvapla :) Synček je zlatíčko. A snáď ťa rýchlo prejdú tie bolesti. Držím palce! :)

    OdpovědětVymazat
  15. Nádherný :) Napadlo mě s tím kopáním, že miminko se připravuje na cvičení :D

    OdpovědětVymazat
  16. Jsem šťastná ze tebe, že jsi nakonec svůj život chytila za pačesy a máš se takhle skvěle!!! Občas se objevily informace na tvůj minulý život a je skvělé, jak je člověk, který měl tak blízko ke slávě, spokojený s normálním životem... :)
    Závidím ti tvého synka a doufám, že jednou vychovám stejné chlapáka jako ty... Chlapa ti nezávidím, i když jiné dívky nejspíš ano :D Sama neznám moc hochů jeho věku, kteří by se takto postavili čelem k vaší situaci a ještě z ní dokázali vytřískat to nejkrásnější :)
    Máš se fakt famfárově :) Držte se všichni a usmívejte se :)
    P.s: čistě teoretický dotaz... Nenapadlo tě zkusit jiný druh masa? (víš jak kuře + hormony) Nezkoušela jsi jestli by ti to "nezachutnalo" - zajímá mě to spíš technicky (jakože jak moc tvé tělo změnilo chutě :D )

    OdpovědětVymazat
  17. Mááám nápad:) až porodíš a budeš připravena cvičit a zase si vytvarovat po miminku postavu, půjdu do toho s tebou, sice ne po miminku, ale svym způsobem to bude výzva:) něco se sebou udělat a nebejt v tom sama:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)