Odpočítávání: 10 týdnů do příchodu miminka

Jsem momentálně ve 30. týdnů těhotenství, takže mě čeká posledních 10 týdnů příprav a těšení se na ten malý uzlíček, který v sobě nosím a který mi nedá občas často spát. Asi bych neměla říkat, že jsem já ve 30. týdnu těhotenství, ale že mé miminko už má 30 týdnů ☺ Páni ☺ Jsem v 8. měsíci (lunárním) a strašlivě to utíká ☺

Co se tento týden děje s miminkem
• miminko má asi 40 cm a váží 1300 g
• velmi intenzivně pracuje na vývoji svého mozku 
• mamince bere většinu vápníku na stavbu svých kostí a dělá si zásoby železa, které mu vydrží až do 6-9 měsíců věku
• miminko začíná rychle přibývat na váze
• miminko často trénuje víčka, zavírá a otvírá očička
• sílí mu vlásky

Čeho jsem si všimla já
• kopance začínají směřovat pod žebra, takže usuzuji, že už je miminko hlavičkou dolů
• stále aktivně reaguje na různé zvuky, při hlasitých se hodně aktivně ozývá
• plete si mé břicho s boxovacím pytlem
• pupek mám čím dál větší, protože se začíná špulit ven i samotný pupík :D

Co se tento týden děje se maminkou
• vrchol dělohy je asi 10 cm na pupíkem
• měl by být navýšen opět příjem bílkovin, vápníku, železa a vitaminu C
• jsem čím dál tím víc nemotornější
• ať žije únava, co to těhotenství dělá s tělem je mazec


16. týden vs 30. týden ☺


Nárůst váhy: po měsíci jsem se zvážila u lékaře a moje váha odpovídá za celou dobu od počátku těhotenství jakési normě, nebo doporučení. K dnešnímu dni tedy 10 kilogramů. Už vím, odkud půjde tuk jako první - ze zadku :D Tam se to začíná pěkně uchycovat ☺

Workouty: nepřichází v úvahu, mám nakázáno odpočívat a nic nedělat, protože mi hrozí nemocnice :( Chtěla jsem alespoň krátké procházky, ale vzhledem k tomu, že ujdu 200 m a musím si bolestí sednout a rozdýchat to, nebudu pokoušet ani to. Zkoušela jsem strečink, abych věděla, zda to pomůže, a na ten okamžik, kdy se protahuje, je to příjemné, ale to, co nastane tak za hodinu, za dvě... nevím, nevím. Bolest není nikdy dobrá. 

Symptomy: nehorázné bolesti ve stydké kosti sice krapet polevily, ale jelikož jsem prodělala zánět právě způsobený těmito tlaky a vším možným, objevily se i uzliny, hrozí mi nemocnice. Měla jsem odjet na týden už včera, ale odmítla jsem. Doktorovi to nevadilo jen proto, že jsou ty bolesti menší než před týdnem. Pokud se však stav zhorší, půjdu do nemocnice a už tam zůstanu až do porodu. No, kdo by po tom toužil, že? Jelikož na tyhle bolesti nejsou žádné metody, ani léky, jak s tím něco udělat, mám úkol prostě odpočívat a zbytečně tlak na stydkou kost neprovokovat. 

Pohyby: miminko je velmi aktivní, kope co může, mlátí mě ručičkama, co mu síly stačí ☺ určitě to bude silná holka ☺

Chutě: jablka :D hodně teď baštím jablka a chutná mi obyčejný chleba.. ajaj. Ne rohlíky, ani celozrnné pečivo jsem za poslední týden snad vůbec neměla. Nějak to tělo nechce. Vyloženě nechce. Ale klasicky domácí pečený bílý chleba, ten můžu ☺ A taky rajčata ☺

Spánek: stále spím jak dudek, přijde mi, že snad pořád. Lehce se unavím a ono tohle tepl počasí tomu taky moc nepřidá. Takže odpočívám a spinkám a maličkej mě nechává spinkat a já pak jen koukám na vyluxovanou ledničku a roztahané pečivo v kuchyni, protože přece nebude kvůli hladu budit maminku ☺ Prdela moje ☺

Strie: Je to příjemné, ale žádné se zatím neobjevily a pupek už mám docela dost napjatý. No, jsem ráda, ono to určitě beztak přijde ☺

Po čem se mi stýská: Nerada se opakuji, ale po cvičení a taky hodně po energeťácích :D Takovej skvěle vychlazenej energeťák teď v létě... a stýská se mi po menších prsouuuuuu.... 

Zajímavosti týdne: miminko je už hlavičkou dolů, viděla jsem jej na včerejším ultrazvuku. Krásně roste a je zdravé ☺ Jen by díky mé pánvi nemělo vyrůst příliš... prý max 3,5 kilo ☺ (První prcek měl 3,9 a bylo to prý na mou pánev moc, jo, pamatuji si, jak moc :D Rodila jsem 17 hodin... dobrý Bože, zkraťme to tentokrát aspoň na půlku :D)

Náladovost: vzhledem k tomu, že mi hrozí nemocnice, tak mi to moc na náladě nepřidalo, ale snažím se na to nemyslet. Ale myslím. Člověk si řekne, tak tam prostě nepůjdu, ale zase myslí na to, zda si může takovou frajeřinu dovolit, pokud nosí dítě. Nevím. Nechám to prostě být ☺ Ale včera jsme byli v kině na Já, padouch 2 a trošku jsem se donutila "vypnout" ☺ Bylo to prima.

Nové věci pro miminko: nic nového pod sluncem ☺

Tatínek: každý by měl mít takového, jako moje maličká. Doufám, že mu ta ohleduplnost vydrží až do konce života. Zatímco se já trápím nad velkým objemem břicha a přijde mi, že už snad nikdy nesplaskne (och, my ženy), můj přítel lítá kolem bříška víc, než když se mi začal tvořit six-pack ☺ O maličké říká, jak se krásně špulí a prdelí a prý bude určitě krásná a chytrá po něm. (To víte, že si vždycky neodpustím rýpavou poznámku :D)

Příště už 31. týden ☺ 

32 komentářů:

  1. Teda Nikco,to ti moc nezavidim ze ti hrozi nemocnice:-( ja tam skončila taky mesic před porodem diky poslicku a stahum,nakoenc jsem tam pobyla tyden a podepsala jsem revers a dma jsem jen sedela a mela nohy nahore,uplne te chápu,jak se cítíš,jelikoz ja to snasela taky spatne,sotva jsem usla par kroku uz jsem byla utahana,nohy me bolely,no sila,a na to ze i mam docela dosti sirokou panev tak jsme rodila 19h takze taky mazec :-( hlavne odpočívej nabírej sily,a nenervuj se,a ještě ti reknu,ze ty mas mozna pocit ze mas velike brisko,tak ja bych rekla ze mas moc malinke,mozna to ta fotka zkresluje,ale vypada to tak,zatim budrada ze strie nemas,ja mam cele bricho popraskane,stehna a zadek,takze radost pohledet :-( hlavne Niki hlavu vzhuru a tech posledních par tydnu uz nejak snad doklepete,a ja doufam ze bez pomoci nemocnice,a ty opravdu budes na sebe opatrna

    OdpovědětVymazat
  2. Nikki, miminko má 30 týdnů? :-) To už je 30 týdnů na světě? ;-)
    Ve 30. týdnu jsi ty...
    Nebo je 30 týdnů starý plod (jo, zní to blbě, ale je to tak).

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadáš vyborne, prijde mi, zes teda rozhodne nepribrala 10 Kg..ale, ikdyby - 8 nechas v porodnici a ten zbytek vyjilluješ :-)chce to hlavne zamestnat hlavu, aby si odpoclo i tělo :-) Plavani mas taky zakazany? Tam by stydka kost netrpela a jako relax, takova hodinka na paní radovou...:-))

    OdpovědětVymazat
  4. Janka: asi zkresluje fotka, ale je dost velké, připadám si jak mamut :D I když, znáš nás ženské :D všechno vidíme větší než ve skutečnosti je, ale víš jak :D snad to doklepem bez nutnosti nemocnice, protože to FAKT šíleně nechci. Já bych se tam zbláznila. Nejde o to, zda mám nebo nemám ráda nemocnice, ale prostě, asi bych tam zešílela, být tam sama, nic nedělat, takže chápu, že jsi podepsala reverse. Bych se po týdnu asi zbláznila, natož tak po deseti. prostě to nějak doma musím vydržet a dávat bacha :)

    Mysickaa: no, zdá se :D ale je to už buben pořádný :)

    OdpovědětVymazat
  5. If: no právě je to tam napsané úplně nahoře. Já jsem ve 30. týdnu samozřejmě, ale de facto je to miminko, kterému je 30 týdnů, já slovo "plod" nemám ráda, je to neosobní :)

    OdpovědětVymazat
  6. Leono: nemůžu :( pohyb nohou mě bolí a plavání bez pohybu nohou si nedokážu předtsavit. Bych se utopila :D mám slzy v očích jen když se převaluji z boku na bok v noci v posteli. opravdu nic takového nepřichází v úvahu. Byla bych tam jinak den co den, kdyby mi to mělo pomoc. Bohužel.

    OdpovědětVymazat
  7. Nikki, když to vezmeš doslova, tak kdyby bylo miminku teď 30 týdnů, tak co až bude 30 týdnů po narození? To mu bude 30 týdnů podruhé? :-) Nebo 3 měsíce po narození budete slavit jeho roční narozeniny? (9 měsíců v bříšku plus ty 3 měsíce) :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Jsem těhotná, tudíž mluvím o miminku, které je v bříšku... neřeš takové blbiny :)

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Nikki, i přes bolest prožíváš krásné těhotenství a to je super! Pamatuji se na tyhle bolesti stydké kosti a mě na to pomáhalo ležet na boku a mezi kolena si naspat polštář nebo kojící vak tak, aby vrchní noha byla v přímce s kyčlí, to byla vždycky úleva přímo úžasná. Ještě dneska tak spávám a pořád je to pohodlné :-) ... tak třeba pomůže.

    OdpovědětVymazat
  10. Medojedka: používám taky, ale pomáhá to jen na kyčle, ne na stydkou kost :( Respektive, s tou chrupavčitou stydkou sponou, co tak bolí asi opravdu moc nenadělám :( když do toho zasahovaly ty uzliny, bolestivé uzliny, to byla teprve slast, teď je to lepší a uzliny povolují, jen proto, že nikam nechodím :( což jako aktivní člověk fakt NESNÁŠÍM :D

    OdpovědětVymazat
  11. Nikki, jen se setri! Aktivni budes po porodu az kam, az budes litat okolo Elisky ;-)
    Roztahovani kosti - au au :-( To se pamatuju, ze jsem se fakt v noci budila a brecela bolesti :-(
    A moc ti to slusi! ;-)

    OdpovědětVymazat
  12. Už jenom chvíli a zase si budeš moci zacvičit se Zuzkou ;) teď hlavně odpočívat, ať je všechno ok, bude fajn :) přeju zdravou holčičku :D :)

    OdpovědětVymazat
  13. jseš moc hezká maminka, držim palce ať vše výjde :)

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj Nikki
    držím palce ať vše vyjde tak,jak má být


    P.S.Uveřejníš pak foto mimča??


    Předem dík Hana

    OdpovědětVymazat
  15. Nikki, drž se! Já poslední měsíc jen proležela totálně. Vlastně celé těhotenství a tak jsem přibrala bohužel přes 30kg a teď s tím těžce bojuju. Měla jsem štěstí v tom, že mě manžel přestěhoval do porodu k jeho rodičům (tchán je lékař), takže jsem byla pod dohledem a snad půlka nemocnice byla zalarmovaná, kdyby něco (preeklampsie není nic moc). Mám štestí na skvělého gynekologa. Pohlídal si, když to na mě přišlo a dojel mě do nemocnice i odrodit. Rodila jsem 18 hodin. Takže celé těhotenství a porod nebyly opravdu žádný med. Taky jsem se polstrovala polštáři (mezi kolena, pod záda, leh na levý bok, aby se neutlačovala dolní dutá žíla, lehce vyvýšená dolní polovina těla). Spi, co můžeš. Je třeba nabrat maximum energie. Vždyť to znáš, co tě čeká. :-) Ještě, že hormony mají tu moc, že nám po porodu částečně a někdy i úplně vymažou negativní pocity a my jsme hotové z našeho úžasného miminka a tak jsme ochotné do toho jít třeba znovu. :-)Jestli máš pocit, že jsi jako vzducholoď, pošlu ti na mail svoji fotku, to teprve uvidíš břuch. :-) Ty jsi člověk, u kterého opravdu nemám obavy, že by se po porodu "vykydnul" a nebyl aktivní. Myslím na tebe a měj se co nejlépe a nejuvolněněji, co to jde!

    OdpovědětVymazat
  16. Čím Tě uchlácholit, když nám ostatním je hej.:) Snad jen VYDRŽ. Vím že víš, že miminko stojí za občasné nepohodlí maminky. Buď ráda, že máš kolem sebe dva chlapy, kteří s tebou tak cítí. Nebývá to vždy zvykem. Už to nebude dlouho trvat a nad dnešními stesky mávneš rukou. Už jsi to jednou prožila, sice jinak, ale prožila. Buď trpělivá, odpočívej a nechej se rozmazlovat. Vyber si to dopředu, rodit ani kojit za Tebe nikdo nebude. Držím palce, opatruj se!
    A souhlasím s Bubbleblue a těmi hormony, i jinak.

    OdpovědětVymazat
  17. Krásný bříško :) už jenom několik týdnů a bude o jednu fitnessku víc :D to určitě zdědí po mamince :) a přítele ti teda moc závidím :D

    OdpovědětVymazat
  18. Nikki mám na tebe jako zkušenou blogerku velikáánkou prosbu.. nemůžu přijít na to, jak se v blogerru nastaví, aby se nezobrazovali na hlavní stránce celé příspěvky, ale jen část s odkaze "číst dál".. o rubrikách ani nemluvě, španělská vesnice. Moc děkuji.

    OdpovědětVymazat
  19. Anni, když edituješ nebo píšeš nějaký příspěvek, tak máš nahoře nad tím textem hromadu čudlíků. Jedním z nich je "vložit zalomení odkazu". Tam, kde si jej vložíš, tam se ti přestane na hlavní stránce zobrazovat text a místo toho bude právě to "číst dál".

    Samotné spojení slov číst dál můžeš zase změnit. Když v hlavním menu po levé straně klikneš na "rozvržení" , dáš si "upravit příspěvky na blogu", je to ta největší tabulka z celého rozvržení blogu a na druhém řádku v tabulce, která ti vyskočí je "Text odkazu na stránku příspěvku". Ten si změníš podle svého, uložíš a je to :)

    OdpovědětVymazat
  20. :) To je krásný, už se těšíme až bude prcek na světě :P Miluju mimča ♥

    OdpovědětVymazat
  21. Anna Sofie: dovolim si ti odpovedet za Nikki. Pri psani prispevku mas nahore ikonky Odkaz, Vlozit obrazek, Vlozit video a vedle Vlozit zalomeni odkazu (je to jako pretrzena stranka). Tak v miste, kde chces aby koncila ta cast prispevku na hlavni strance, tam vlozis to zalomeni odkazu.
    A text odkazu, napr. Cist dal si nastavujes v Rozvrzeni -> Prispevky na blogu -> Upravit -> Text odkazu na stránku příspěvku. Tam si muzes napsat, co chces (Cist dal, Vice informaci atd...)

    OdpovědětVymazat
  22. Anna: tak to nevím, kam se můj komentář poděl, protože sjem ti odpovídala snad hned 5 minut po tvém dotazu :( zatracený blogger... občas mě se*e :D vesměs jsem odpovídala stejně jako Janiii :)

    OdpovědětVymazat
  23. A ja ti tu takhle fusuju do remesla O:-) :-D

    OdpovědětVymazat
  24. Nikki, drž se!! Myslím na tebe a mimi, abyste vše dobře zvládly :-)

    OdpovědětVymazat
  25. Janiii: vůbec ne :D spíš se divím, kam se ten můj mega odstavec poděl :D jsem si dala tak záležet a ono je to fuč :D ale je fajn mít čtenáře, co pomohou :) určitě je to ok :)

    OdpovědětVymazat
  26. Mne uz se kolikrat stalo, ze mi cely blogger spadnul kdyz jsem neco psala, bez toho celyho jejich slavnyho automatickyho ukladani. To je pak fakt na ranu :-D Ale ted si ho musim hyckat a rozmazlovat, poridila jsem si pro blog domenu a byla bych rada, kdyby s ni blogger spolupracoval a neudelal mi ostudu :-D

    OdpovědětVymazat
  27. také mám v plánu a právě si říkám, zda to bude makat jak má :D občas blogger zlobí, prevít :D

    OdpovědětVymazat
  28. Nikki, tak snad bude všehno v pohodě:) určtitě budeš mít krásnou holčičku a po porodu ti to všehno odejde:) mohla byh malou otázku? myslíš že je možné zhubnout i při kouření?:) děkuju předem)

    OdpovědětVymazat
  29. 3O týdnů?To uteklo,ještě nedávno jsi nám psala že máš v sobě 4mm človíčka a za chvilku budeš u konce.Šetři se,odpočívej (vím jak to slovo nesnášíš) a přeji ti aby jsi si těch posledních 10 týdnů užila doma a bez bolesti.

    OdpovědětVymazat
  30. Děkuji ženy, nakonec jsem na to přišla sama:D mrkněte na můj blog, když budete mít dlouhou chvíli, mám docela radost, jak teď vypadá, i když ten můj psanej projev je mírně řečeno- amatérský např. oproti Nikki, která píše jak profík:)

    Nikki já už se těším, až se tu objeví fotka narozeného miminka:) snad bude po tobě- také tak cílevědomá, disciplinovaná, svědomitá a milá:)

    OdpovědětVymazat
  31. no Nikky, mas krasne brisko :-) ja jsem ted tak u te tve prvni srovnavaci fotografie, i kdyz tak moc pekna by zdaleka nebyla :-) a uz ted planuji, jak po 6nedeli se na to zase vrhnu - dala jsem dolu 20kg a mam v planu dalsich 20, tak snad to pujde tak lehce, jako ty prvni ;-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)