Čtenáři pro vás zkoušeli protein Essential Pure CFM 80

Před nedávnem jsem na svém blogu hledala mezi vámi odvážlivce, kteří by se rádi pustili do zrecenzování nejnovějšího proteinu na trhu, který vám nabízí obchod ronnie.cz. Stálí čtenáři už vědí, že právě Ronnie pro vás čas od času přichystá nějakou zajímavou akci, ještě stále se například nabízí fitness balíčky, které u vás měli úspěch a které se moc líbily ☺

Dnes ale jinak. Ráda bych vám představila nejnovější protein Essential Pure CFM 80. Protein se nabízí v pěti různých příchutí. Koupit jej můžete jak v kilovém balení, tak si nechat namíchat přichutě v malých 30 g sáčcích, a vyzkoušet, které budou chutnat nejvíce. Tyhle balíčky jsou také skvělé v tom, že kamkoli jdete, nemusíte tahat celou onu nádobu a máte sáčky přímo po ruce. 

Od výrobce jen pár základních dat k proteinu Essential Pure CFM 80:
• je syrovátková bílkovina zpracovaná nejkvalitnější metodou mikrofiltrace
• je vynikajícím zdrojem esenciálních aminokyselin
• vyniká rychlou vstřebatelností, vysokou biologickou hodnotou a 100 % využitelností zejména po výkonu
• obsahuje pouze malé množství mléčného tuku a laktózy
• obsahuje potřebné živiny pro svalový růst
• je vhodný pro doplnění bílkovin ve stravě u těžce trénujících sportovců, silových sportovců, vegetariánů a dalších osob se zvýšenou potřebou bílkovin, doplnění jídelníčku při redukčních dietách
• díky svému obsahu bílkovin přispívá k růstu a udržení svalové hmot


A teď už nechám prostor pěti recenzentům, které jsem si vybrala mezi vámi. Bylo to obtížné vybírání, protože zájem o recenzi mělo několik stovek z vás ☺ Recenzovat pro vás budou Honza, Effi, Veronika, Zuzka a Anička. Na konci recenzí se mrkněte, jak bych si podle těchto recenzí vybrala já sama a jaký mám (jako čtenář) postřehy k tomuto proteinu sama ☺

Recenzenti se představují:

Effi: Protein jsem používala po cvičení (Hiit, posilovaní, apod.) Každou dávku jsem míchala v poměru - 100 ml mléka 1.5% a 200 ml vody (dělám to tak vždy). Všechny příchutě šly perfektně rozmíchat, nikde žádný kousky, drobky, šlo to v šejkru parádně. Všechny příchutě jsou výborné, sama bych nevěděla, zda za favorita označit čokoládu nebo vanilku, ale asi až budu objednávat svůj příští protein vezmu vanilku, protože se mi hodí i víc do různých receptů. Co se týče složení proteinu tak tam už sem si vzala na pomoc přítele neboť tomu až tak nerozumím a ten ho označil za velmi podařený, cenově velmi výhodný, tak aspoň vím do čeho mám příště jít.

Honza: Testování proteinů mě opravdu bavilo a doufám, že moje recenze napomůže v rozhodování ostatním fanouškům zdravého životního stylu v tom, jaký protein vybrat. Já osobně mám za sebou necelé čtyři měsíce užívání proteinu (většinou Protein Delite), kdy jej používám spíše jako náhradu za večeři, protože cvičím po příchodu ze zaměstnání. Začal jsem cvičit s Jill Body Revolution, nyní po jeho docvičení začínám s Shaunem T a jeho Focus T25. Tento způsob kombinace cvičení a konzumace proteinu se mi osvědčil zatím nejvíce. Protein jsem míchal vždy s vodou, poté s mlékem (které jsem mnohdy doléval vodou) a navíc jsem vyzkoušel nějaké smoothie, které nazývám experiment.
Hned v úvodu napíšu, že mě sice testování bavilo, ale proteiny tohoto výrobce byly oproti Proteinu Delite chuťově slabší. Trochu se bojím, jak recenzovali ostatní. Mám trochu strach, že jim to chutnalo a já budu za škarohlída :D 

Veronika: Všech pět příchutí proteinu je velmi sladkých. Doporučuje se to rozmíchat jen v 250 ml vody nebo mléka, kdo chce méně sladký, tak bych asi doporučila rozmíchat ve větším množství. Někoho ta sladkost může totiž hodně překvapit. Celkově se mi tento protein zamlouvá více, než ten, co jsem pila dříve (Whey Protein Professional). Co se chutí týče, tak mezi mé největší favority patří čokoláda a vanilka, na druhém místě je pak banán a mezi poslední se řadí jahoda s brusinkou, těm dvěma jsem nějak nedokázala přijít na chuť. Protein jsem si dávala po cvičení, jako takovou lehkou svačinku a doplnění energie. Celkově si na něj nemůžu nijak stěžovat.

Zuzka: Proteinové nápoje užívám jako doplněk stravy asi dva roky. Nejím moc maso, ne že by mi nechutnalo, ale radši sáhnu po zelenině. Vejce a mléčné výrobky jím také v omezeném množství, tak jsem se rozhodla dodávat bílkoviny do stravy i touto cestou. Pomáhají mi i proti svalové únavě a k lepší regeneraci.
Doposud jsem znala vanilku a čokoládu od Professional WPC a vanilka-berry a malina-jogurt od Milk Delite. Běžně si protein rozmíchávám do vody, ale zkusila jsem i jednu dávku do mléka, abych viděla rozdíl. Nerada se s přípravou moc zdržuji, takže protein nemixuji, jen rozmíchávám. Proto jsem byla hodně zvědava, jak se bude rozpouštět. Většina prášku se rozpustila dobře, ale v pěně, která se na povrchu vytvořila, se trochu hrudek udělalo. Na chuti to ale nijak neubralo. Pro ty, kteří rádi experimentují a chtěli by vyzkoušet protein i třeba nějak jinak, já si ho přidávám ráno do ovesné kaše, ta mi chutná třeba v kombinaci s brusinkou. Nebo dam lžičku do jogurtu, jahodový s bílým jogurtem je bezva. Čokoládová příchuť je skvěla rozmixovaná s banánem. Vznikly napoj je k nerozeznání od zmrzlinového shaku. 
Všechny příchutě byly lehce stravitelné, neměla jsem po nich pocit těžkého žaludku nebo přílišné sytosti. Jediné, co bych vytkla, je vysoká sladkost, protein jsem většinou musela zapít další sklenicí čisté vody, to je ale dobré pro pitný režim Pokud se poohlížíte po dobře stravitelném proteinu a máte rádi sladké, nemůžete s žádnou příchutí udělat chybu.

Anička (s přítelem Jirkou): Příchutě nám moc chutnaly, jsou hodně sladké, někomu to může vadit, nám to spíše vyhovovalo. I když jsme přidali 0,7 mléka, tak to bylo pořád jako cumel. Jirka je aktivní sportovec, 3x týdně trénuje volejbal a 2x týdně chodí do posilovny. Dlouhodobě užívá proteiny po sportu. Před užíváním proteinů sledoval v době vyšší tréninkové zátěže úbytek svalové hmoty, nyní je to ok.

Názory recenzentů k samotným příchutím

Příchuť banán
Effi: po pár zkušenostech s touto příchutí sem opět čekala takovou tu "chemickou" chuť banánu a ono nic takovýho, koktejl byl luxusní, příchuť opravdu banánová, žádná navoněná umělotina. Hodnotím 5/5 .
Honza: Banán s mlékem není chuťově vůbec špatný. Asi si dokážu představit i „banánovější“ banán, ale dalo se to poměrně příjemně vypít (ale přiznám se, že jsem do druhé půlku pro lepší chuť přimíchal arašídové máslo a hned to šlo lépe do krku). Viděl bych to tak na 75 %.
Veronika: Tento jsem ochutnala jako poslední. Vše už jsem si hezky rozmixovala a nezabývala se tak nějakými hrudky. Banány mám všeobecně moc ráda a byla jsem při rozdělání sáčku trochu zaskočená takovou divnou vůní. Když jsem pak ale protein pila, byl velmi dobrý a chuť banánu připomínal.
Zuzka: Po jahodě jsem vyzkoušela banán, protože jsem byla zvědavá, zda bude chutnat stejně tak, jako banánové mlíčko. Nezklamal, měl příjemnou vůni i chuť. Protože mi jahoda přišla docela sladká, rozmíchala jsem banán do 400 ml vody a myslím, že mu to na chuti nijak neubralo. I banán si tak zasloužil 4 hvězdy z 5.
Anička (s přítelem Jirkou): Vanilka + banán + jahoda › tyto příchutě nám chutnaly úplně nejvíce, velká dobrota, dalo by se to pít jen kvůli chuti, snadno bysme si na tom dokázali vypěstovat závislost a pít to každý den ☺ Chuťově nám připomínaly shaky z McDonalds. 5/5

Příchuť čokoláda:
Effi: Tak tato příchuť je naprosto famózní, výborná chuť mléčné čokolády, to sem si opravdu pochutnala. Hodnotím 5/5.
Honza: Čokoládová chuť proteinu v tomto provedení byla přeslazená. Nepřidával jsem ale vodu navíc a nechal jsem to v poměru, jež udává výrobce. Zpočátku přeslazená chuť byla vzápětí vystřídána velmi hořkým „ocáskem“ a po velmi rychlém vypití skoro „na ex“ jsem měl nutkavou chuť to něčím zajíst. Dávám 50 %. Mléko neposkytlo tomuto koktejlu o nic lepší službu. Nedokázal jsem z chuti identifikovat příchuť. Opět 50 %. 
Veronika: Při rozdělání ne až tak výrazná vůně čokolády. Velmi jemný prášek, který signalizuje snadné rozmíchání. Doma nemám žádný šejkr, takže rozmíchávám lžící. Trocha maličkých cucků mi tam zůstala, ale ne jako u předešlého proteinu Whey Protein Professional. Na chuť velmi dobrý, čokoláda chutná jako „opravdová“ čokoláda. Čokoládová chuť určitě patří mezi mé favority. 
ZuzkaČokoládový protein jsem jako jediný míchala s mlékem. Těšila jsem se na mňam kakao, tak proto. V mléce se prášek o něco hůř rozpouštěl, v pěně na povrchu zůstalo více hrudek, než když jsem jej rozpouštěla ve vodě. To ale vůbec nevadilo, čoko kuličky byly dobré Překvapilo mě, že vzniklý nápoj se konzistencí téměř nelišil od nápojů s vodou, to je dobrá zpráva pro ty, kdo mléko nemohou, nebo třeba hlídají kalorie. S vodou to není o nic horší! Pochutnala jsem si na kakau a ocenila čokoládovou příchuť 3 hvězdičkami z 5.
Anička (s přítelem Jirkou): nebyla moc dobrá, namísto čokoládové chuti to bylo hodně ořechové, což nemáme moc rádi. Měla silnou kořeněnou příchuť, spíše pro fajnšmekry. 2/5

Příchuť jahoda:
Effi: tuto příchuť sem si nechala nakonec a nebyla sem zklamaná, chutnala mi o trošku víc než brusinka a na teplejší dny bych řekla ideální. Hodnotím 4,5/5.
Honza: Jahoda s vodou v doporučeném dávkování byla velmi sladká. Po přidání dalších 50-100 ml se chuť výrazně zlepšila. Ocenil jsem, že jahoda nebyla chemická „prezervativová“, ale k té přírodní měla také daleko. Vodnému roztoku dávám 60 %. Jahoda s mlékem chutnala trochu méně uměle, než při smíchání s vodou. Přesto byla velmi sladká. Bylo potřeba přilít vodu, čímž se snížila přeslazenost, ale stále to nechutnalo moc dobře. Jahoda s mlékem si vysloužila 70 %
Veronika: Tento protein i s brusinkou bych srovnala tak nějak stejně. Co se nějakých nápojů všeobecně týče, nemám ty červené moc ráda. U těchto proteinů to platí dvojnásob. U obou mi nějak nesedla ta chuť, i když jahodový byl o maličko lepší, než brusinkový. Brusinky jím velmi často, ale moc podobné chuti jsem nezaznamenala, v tom byl jahodový lepší. Ani jeden z těchto dvou není mým favoritem.
Zuzka: První jsem zkusila jahodu. Podle návodu jsem ji rozmíchala v 300 ml vody, nápoj měl růžovou barvu a bezvadně voněl. Hned jsem si vzpomněla na ochucená mléka v krabičkách, která jsme dostávali na základní škole. Jahoda chutnala úplně stejně a to přesto, že byla rozmíchaná jen do vody, já bych ji od ochuceného mlíčka nerozeznala. Chuťově i konzistenčně prima, zasloužené 4 hvězdičky z 5.
Anička (s přítelem Jirkou): Vanilka + banán + jahoda › tyto příchutě nám chutnaly úplně nejvíce, velká dobrota, dalo by se to pít jen kvůli chuti, snadno bysme si na tom dokázali vypěstovat závislost a pít to každý den ☺ Chuťově nám připomínaly shaky z McDonalds. 5/5

Příchuť vanilka: 
Effi: opět sem očekávala takovou tu navoněnou umělou příchuť a opět sem se nedočkala naštěstí. Koktejl chutnal jako vanilkový shake od Mc Donalds, jedním slovem výborný. Hodnotím 5/5.
Honza: Protein s vodou chutnal překvapivě dobře. Čekal jsem přeslazenost a hořkost zároveň, ale výsledek se dal velmi dobře pít a nebylo potřeba ani nic přidávat. Sice trochu hořkl u kořene jazyka, ale ve srovnání s ostatními méně. Zaslouží si tak 85 %. Ani s mlékem mne protein nezklamal. Chuť je autentická, nijak přehnaná. Sladká chuť tak akorát překrývá tu hořkou část a není důvod nedát mléku s vanilkou 90 %.
Experiment: Nechal jsem se inspirovat Shaunem T a smíchal doporučenou dávku proteinu a mléka s polovinou mraženého banánu a lžičkou burákového másla. Směs jsem rozmixoval a výsledný nápoj byl netradiční, přidané ingredience přebily chuť vanilky, příjemně to vonělo burákovým máslem a jedinou nevýhodou byla snad jen přeslazenost. Nebál bych se dát 85 %.
Veronika: Když jsem protein rozdělala, ucítila jsem celkem příjemnou vůni vanilky, ne nijak vtíravou. Na rozdělání jsem použila tentokrát mixér a bylo to opravdu krásné rozmíchané a „hladké“. Příchuť opět sladká, takže jsem si chuť v ústech „ředila“ pitím vody, abych to trochu zmírnila. Patří mezi mé favority v chuti.
ZuzkaVanilka je osvědčená příchuť a nezklamala. Nádherně voněla a vzniklý nápoj nebezpečně připomínal vanilkový shake od McDonalda Chuť byla moc příjemná a po vypití celé sklenice bych se klidně pustila do další. Vanilka byla prostě nej a tak má zaslouženě 5 hvězdiček.
Anička (s přítelem Jirkou): Vanilka + banán + jahoda › tyto příchutě nám chutnaly úplně nejvíce, velká dobrota, dalo by se to pít jen kvůli chuti, snadno bysme si na tom dokázali vypěstovat závislost a pít to každý den ☺ Chuťově nám připomínaly shaky z McDonalds. 5/5

Příchuť brusinka:
Effi: tato příchuť mě oslovila asi nejméně, ale každopádně koktejl byl vynikající a fanouškům ovocných příchutí určitě bude chutnat. Opět mě překvapila plná ovocná chuť bez umělý pachuti. Hodnotím 4/5.
Honza: Nápoj vzniklý smícháním s vodou byl poživatelný, ale chuť byla zcela nespecifická – takové sladké tutti frutti. Nic brusinkového. Ale vypít se to dalo, pěnivost i struktura nápoje dobrá. Dávám ale slušných 70%. Jako i u ostatních příchutí jsem dodal trochu vody při přípravě s mlékem, aby se zmírnila sladkost, ale vystoupila do popředí podivná pachuť. Nápoj se přesto dal vypít a po dopití nezůstával v puse nepříjemný pocit. Hodnotím 70 %. Experiment: hrst černého rybízu a jahod jsem rozmixoval s 5 lžícemi bílého jogurtu a dávkou brusinkového proteinu. Výslednou směs jsem dolil do půl litru vodou a výsledek byl velmi dobrý. Sladký protein byl vyvážen kyselou chutí ovoce, možná by ještě trochu snesl dosladit. Výsledná chuť byla příjemně lesní a hodnotím 90 %.
Zuzka: Z ovocných příchutí už zbývala jen brusinka, tak hurá do ní. Těšila jsem se, ze by mohla byt méně sladká. Napoj měl příjemně načervenalou barvu a v chuti byl opravdu o něco méně sladší s natrpklou příchutí brusinek. Nicméně, dohromady mi to moc nešlo a celkově mi nakonec brusinka přišla ze všech příchutí nejméně zajímavá, 2 hvězdy z 5.
Anička: trochu umělá chuť, spíše to připomínalo malinu 3/5

***

Moje poznámka pod čarou ☺: kdybych se měla rozhodovat jako čtenář, dost pravděpodobně by vyhrála příchuť čokoláda a vanilka. Stejně jako Veronika moc červeným druhům nápojů neholduji, ale přesto bych vyzkoušela jahodu i brusinku v malém provedení, protože si myslím, že brusinka, stejně jak píše Zuzka, musí mít krásnou letní trpkou příchuť ☺ A takové já mám docela ráda. 

Nevím přesně, co si recenzenti představovali pod pojmem "sladší protein", ale je vidno, že někomu sladkost vyhovuje, někomu ne. Mým soukromým oblíbencem je dodnes Protein Delite, který mně osobně přišel fajn a někomu zase příliš sladký. Není asi od věci udělat si osobní názor, každý máme přeci jen jiný jazýček ☺ Sladkost je možná u těchto proteinů podmíněna sukralózou, která je v proteinu použita. Udělala jsem si pár soukromých studií o tomto sladidle a věřte nebo ne, má větší sladivost než aspartam, ale je oproti němu naprosto neškodný (pokud ho nesníte 1000 tablet samozřejmě), vhodný i pro těhotné a kojící maminky ☺ 

Taky jsem si všimla, že se protein někomu hůře rozmíchával a zůstaly pak v nápoji hrudky. Výrobce ale míchání nedoporučuje, naopak, je zapotřebí řádně rozmixovat nebo použít šejkr (viz Effi), ten je v nabídce Ronnie.cz také a za hubičku ☺ 


A zde už si můžete svůj protein objednat ☺

***

17 komentářů:

  1. celkem me prekvapilo jak ma kazdej jinak "mlsnej jazycek":D:D

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, fakt jsem se bál, jak to hodnocení dopadne u ostatních a jsem rád, že se aspoň v některých bodech shodovalo. Moje hodnocení bylo možná trochu ovlivněno tím, že se v McDonald's dávám jen McFlury :D Co se týče té rozpustnosti, tak jsem to jednou zkoušel v práci bez shakeru rozmíchat lžičkou a docela jsem se nadřel, a přesto zůstávaly hrudky. V shakeru to ale šlo na tři zaštěrchání, prostě hned. Jinak pokud vám to vážně tak chutnalo, tak vyzkoušejte čoko-kokos Protein delite. Má sice více sacharidů na úkor bílkovin, ale zažijete ve srovnání s tímhle chuťovou nirvánu. Hele a teď upřímně mimo soutěž - fakt vám to nepřišlo po spolknutí nahořklý? Dával jsem ochutnával lidem v okolí "srknout" a každý bez výjimky říkal, že je to v krku hořký :D
    Jinak díky za příležitost, nečekal jsem, že to bude taková zábava. Honza (ten Honza, co psal tu recenzi s nízkým hodnocením a měl by za to dostat na zadek :D)

    OdpovědětVymazat
  3. ta brusinková příchuť by mě lákala, ještě jsme na takový protein nenarazila :) ps. na ronnie maj trochu zásek s tou brusinkou alá borůvkou :D

    OdpovědětVymazat
  4. Me fakt nahorklej neprisel ani jeden a to sem davala ochutnat i priteli a byl spokojen a to pije takovy ty drazsi scitec, amix,gaspari apod. Coko- kokos sem mela od scitecu a nevim takovej hubolep navonenej poprvi to celkem slo ale pak uz mi to lezlo krkem. Ted mam treti baleni FA proteinu prichut pekanovy orech a to je namka omg s mlikem uplny lattecko( predtim sem mela od nich coko- malina a vanilka-pomeranc). Jediny co sem zapomela v recenzi napsat ze byli fakt sladky. Ale tak dalsi varku sem naredila vic a np. Takze me fakt chutnali hlavne vanilka, coko a banan a az dojedu pekan objednam si vanilku tuhle.

    OdpovědětVymazat
  5. Je pravda, že vanilka se dala, ale měl jsem prostě lepší. Ten FA je zkratka čeho? Pekanový ořech mě docela láká :sD

    OdpovědětVymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  7. už je nacestě pekan a pistácie - tak doufám, že nezklamou :sD

    OdpovědětVymazat
  8. pistacie me taky lakala ale nemeli ji tenkrat:)

    OdpovědětVymazat
  9. tak pak dej vedet jak ti chutnaj bo ty ses mi "mlsnej kocour":D:D:D

    OdpovědětVymazat
  10. zítra má dojít, tak ještě večer po cvičení napíšu (a mlsnej fakt nejsem :D)

    OdpovědětVymazat
  11. Nevydržel jsem to a vyzkoušel jsem oba. Oba mi chutnaly více, než kterýkoliv z essential pure, ale za mě je lepší ten pekanový oříšek. Měla jsi pravdu, že je fakt mňam. To je jiná liga...

    OdpovědětVymazat
  12. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)