pátek 5. července 2013

Babiččiny pečené čaje se slevou pro čtenáře

Tuto recenzi na pečené čaje jsem připravila pro e-shop Čajové snění, které bylo také sponzorem naší soutěže Moje proměna do léta. Já sama měla v minulosti možnost tyhle úžasné čaje vyzkoušet a jelikož jsem byla strašlivě překvapená chutí a jednoduchostí přípravy, přijala jsem nabídku od majitelky obchůdku vyzkoušet a napsat příspěvek o těchto čajích také pro vás. 


Vím, že spousta z vás mi řekne, proč bych si měl/a kupovat pečený čaj, když si jej mohu udělat doma. Ale prosím, bezevšeho. Jděte ☺ Já jsem naopak člověk, který si rád podle chutí vybere a koupí různé příchutě.  Když si představím toho nepořádku kolem (v mém případě určitě), ne, děkuji. Když toho uděláte kvantum najednou o jedné příchuti, než to nacpete do skleniček a veškerá ta příprava kolem - no, já na tohle nejsem. A proto je zde tahle recenze, protože já doslova miluji onu představu mít si z čeho vybrat a že druhů těchto Babiččiných pečených čajů můžete v e-shopu Čajového snění koupit neskutečně mnoho. Příchutě, které byste si doma dost pravděpodobně nikdy neudělali.

Když mi přišla tato nadílka, nevěřila jsem vlastním očím, že tolik druhů čajů vůbec může existovat. A to jsem určitě neměla z nabídky všechny. V krabici jsem po rozbalení objevila 19 různých druhů. A už podle názvu zněl jeden líp než druhý. A nastalo dilema. Který vyzkoušet jako první? A jelikož jsem milovnicí aloe vera, bylo rozhodnuto ☺ A výsledek? No... nářez ☺



Z obrázků toho moc nepoznáte, ale kromě aloe vera se na mě těšily i tyto čaje: 
- jahoda se skořicí
- meruňka se skořicí
- zázvor
- černý rybíz s kardamomem
- ostružina s kardamomem
- jahoda s vanilkou
- švestka s badyánem
- mátové jablko
- hruška se zázvorem
- višeň s kardamomem
- citron se zázvorem
- rakytník s kardamomem
- borůvka s kardamomem
- pomeranč se skořicí
- brusinka se skořicí
- borůvka s kardamomem
- jablko se skořicí
- malina se skořicí

 

Kdo z vás ještě nikdy neviděl pečený čaj, tak já vám to trošku přiblížím. Jedna taková malá sklenička je vlastně kompletně připravený ovocný čaj s přislazením. Ve skleničce jsou kousky ovoce. Celou takovou malou skleničku dáte do hrníčku a zalijete horkou vodou. A je hotovo. 

Na přebalu skleničky je ještě nabídnuta možnost zalití pečeného čaje perlivou vodou nebo jen obyčejnou vodou a třeba i s ledem. Vyzkoušela jsem, a přestože už to není klasický čaj, dokáže tahle kombinace příjemně osvěžit, i chuťově určitě nebudete strádat.

 

A teď něco o samotných čajích. Všechny se složením pyšní jen těmi nejzákladnějšími ingrediencemi: voda, ovoce, fruktóza. Největší podíl ovoce v každém čaji má právě ten, který je v názvu. Například, můj oblíbený, dá se říct, nejoblíbenější a nechutnější příchuť vůbec, zázvor, má ve složení nejvíce zastoupený právě zázvor, dále citron a višeň. Určitě se nesetkáte s tím, že by čaj s brusinkou měl oné brusinky jen nepatrné množství. Naopak. Je ho tam právě zastoupeno nejvíce. Nemusíte se tak bát toho, co se často děje právě v obchodech. Kdy si koupíte broskvový čaj a hlavní složkou jsou například jablka a broskev, abyste hledali. 

A chtěli byste vědět, jaké příchutě s naprostým přehledem zvítězily u mne? Určitě je to zázvor. Je silný a přitom neskutečně dobrý. Když jsem jej pila, rozplývala jsem se doslova ☺ Opravdu lahoda. Nesmírně mi chutnala také jahodová vanilka. Což je spíše klasika a nikoho moc nepřekvapí, ale v čaji to byla opravdová mňamka. Jelikož jsem měla více vzorečků od každého druhu, rozdala jsem také na ochutnání svým známým, kteří byli nadšeni z černého rybízu, ostružiny, maliny, velký úspěch také slavilo mátové jablko a jablko se skořicí. Božínku, to byla věc ☺

Pozadu nezůstaly ani ostatní příchutě. Říkala jsem si, že vám přiznám ten čaj, který mne zklamal a který mi nechutnal. Bohužel, takový žádný nebyl. Ať již to bylo nevšední aloe vera, nebo jahoda se skořicí, dokonce i ten rakytník mne překvapil, který jsem v životě neměla a který jediný jsem ochutnávala s obavami, hruška, višeň, málem bych zapomněla na meruňku... no vidíte, byla jsem chuťově uspokojena po všech stránkách ☺


Podíváte-li se do obchůdku čajového snění, zjistíte, že se nespecializuje pouze na ovocné pečené čaje, ale v nabídce má také horké čokolády (ty mi tedy dělaly neskutečné chutě), výrobky z medu, kávy, bylinné bonbony či různá dárková balení. Podle majitelky e-shopu jsou již na skladě také nové džemy, které jsou vyráběny bez konzervantů, barviv a různých zahušťovadel. Takže se sortiment v brzké době ještě rozšíří.

Čaje si můžete koupit v různě velkých balení. Rozkošné skleničky o obsahu 55 ml já po použití používám jako kořenky ☺ Jsou úplně skvělé. Nálepky jdou po namočení perfektně snadno dolů a vám zůstane opravdu nádherná sklenička s bílým víčkem.
Samozřejmě si ale můžete pečený čaj koupit i ve větším balení o 420 ml. A pak použít sklenici třeba na sušené bylinky ☺


Pro vás jsme si připravily slevu při nákupu v e-shopu
Pokud do poznámky při objednání napíšete heslo FIT
na konečné faktuře dostanete 5% slevu

S platností do konce roku 2013.



Všem čajovým nadšencům přeji dobrou chuť ☺

Určitě neváhejte a pusťte se do ochutnávání. 



11 komentářů:

  1. Vypadá to luxusně...:) Možná se nechám v zimě zlákat...:) Ale jinak jsem mezi těmi šťastlivci, kterým babiččin pečený čaj vážně peče babička, takže čas od času si tuhle dobrotu dopřávám v domácím provedení, a je to vážně lahůdka...:)) Ale věřím, že i tyhle nedomácí chutnají dobře, vypadají velice poctivě...:)

    OdpovědětVymazat
  2. Na tyto čajíky už jsem narazila v mnoha obchůdcích se zdravou výživou, takže se zřejmě pro některý z nich zastavím, abych vyzkoušela, jestli jsou skutečně tak dobré, jak píšeš. :))
    Docela jsi mě tou recenzí navnadila. Všechny příchutě znějí tak skvěle! Já mám čaje moc ráda, takže toto by bylo něco na mě. :P

    OdpovědětVymazat
  3. Můžu potvrdit, čaje jsou opravdu dobré. Hodí se i jako dárek :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já pečené čaje ráda, ale jsou trošku dražší, jedna sklenička vychází v průměru na 30 korun a když ne přes eshop tak na 40 korun a na jednu porci je to docela dost, jako neříkám občas si dát je to lahoda, ale s mým pitím čaje tak dvakrát za den by mě to zruinovalo :D

    OdpovědětVymazat
  5. pečen čaj jsem ještě neměla, ale je to moc lákavé :)

    OdpovědětVymazat
  6. Super, žes mohla ochutnat všechny příchutě. Já měla zatím jen Brusinku a meruňku, ale taky jsem si ohromně pochutnala. Na eshop určitě mrknu a jak se znám, tak to zase bude objednávka...:-D

    OdpovědětVymazat
  7. Měla jsem zatím Aloe Vera a pak Jahoda + vanilka (jak jinak u mě, žrouta jahůdek).
    Když si o nich psala, Nikki v nějakém článečku už v zimě...tak jsem pokukovala u nás v Brně ve zdravce...a musela vyzkoušet. Byly moc dobré...trošku moc sladké, ale to není problém naředit. Stejně čaj dělám do litrové konvice nebo do mega hrnečku (0,75l). Tak to je akorát...na moje chuťové pohárky.
    Doma taky připravujeme vlastní pečený čajík. Když jsou přebytky ze zahrádky. Taky jak psaly holky nedoslazujeme. Je to super na podzimní sychravé počasí a na zimní večery. Nebo i v létě do bowlí. A není to moc pracné, ani se nenadělá burčus. Fakt nekecám :-)
    Na druhou stranu ráda zkouším nové chutě...a čajíky rozhodně nejsou výjimka. Takže Dííky, Nikki už za ten seznam druhů...je to super přehledné...a stopro nějaké vyzkouším...zázvor, maliny a rakytník mě zatím lákají nejvíc.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak to zní opravdu dobře :) O pečených čajích jsem už slyšela i črtla, ale ještě jsem ho nikdy neochutnala. Ale zní to opravdu lákavě, takže na eshop určitě mrknu (uznávám, že tvá zmínka o čokoládě i džemech mě taky nalákala :D) a třeba slevy někdy využiji :)

    OdpovědětVymazat
  9. Nikki, díky za recenzi. Pečené čaje jsem objevila právě díky Tvým článkům a občas si nějaký koupím. U mě vede malinový. Teď v létě si ho ředím jemně perlivou vodou do 0,4 sklenice a je to lahoda !!!

    OdpovědětVymazat
  10. Já mám tedy s pečenými čaji spíš opačnou zkušenost. Na mě je to prostě hrozně moc sladký a když už si to dělám do víc než hrnku, zase se v tom ztratí ta příchuť, tak nevím..

    OdpovědětVymazat
  11. Reakce na smazaný komentář firmy prodávající pečené čaje: trochu solidního jednání by neuškodilo, plácat si reklamu a odkazy pod konkurenční článek mi přijde neskutečně neetické. Většinou se solidní firmy zeptají a požádají.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)