pátek 7. června 2013

Vím, proč to jím: Pomeranč

Připravila jsem si pro vás nepravidelný seriál o potravinách, které mají blahodárný vliv na naše zdraví. O tom, že jsou ovoce, zelenina, obiloviny, luštěniny a další zdraví prospěšné, víme. Ale až si příště jednu z těchto dobrot dáte, zkuste se zaměřit nejen na to, jak moc jsou zdravé, ale také na to, co vám, tedy vašemu tělu, každá taková pochutina dodává.

Pomeranč
• jeden pomeranč vám dodá 93% denní dávky vitaminu C, ten je nezbytný pro posílení imunity, při chřipkách a nachlazení
• má jen asi 60 kalorií
• jedna sklenice pomerančové šťávy denně snižuje riziko mrtvice o 25%
• konzumace pomerančů snižuje riziko různých druhů rakoviny (žaludku, jícnu, hrtanu) až o 50%
• je bohatý na velmi silné antioxidanty
• obsahuje látky snižující vysoký tlak, stejně tak cholesterol
• kalcium obsažené v pomerančích posiluje vaše kosti i zuby
• posiluje nervy a srdce
• má uklidňující účinky pro mozek
• při poranění a kožním onemocnění je konzumace pomeranče velkým pomocníkem
• upravuje činnost svalů a cév
• téměř 90% plodu tvoří voda
• čestně se tak může pyšnit titulem "super-food"

 

15 komentářů:

  1. Pardon, neumím už v pátek ani pořádně psát:-)
    Přesně holky, ... není sice nejoblíbenější ovoce. Ale své čestné místo u mě rozhodně má :-)

    OdpovědětVymazat
  2. byly časi kdy mi pomeranč nic neříkal, teď jsem o to víc ráda, že v mém jídelníčku už našel svoje místečko a ráda si ho dopřeju:)

    OdpovědětVymazat
  3. Zbožňuju pomeranče :) V zimě je jím skoro pořád :D

    OdpovědětVymazat
  4. a jedno hlavní mínus - dělá se mi po něm akné jako blázen, takže sem ho musela vyřadit téměř natrvalo :( :(

    OdpovědětVymazat
  5. Pro všechny pomerančoholiky zajeďte si do Španělska tam rostou na ulici :) a když natrefíte na nekyselý jste bůh :D.

    OdpovědětVymazat
  6. Super informace :). Nesnáším, když si koupím v obchodě pomeranč, který není tak šťavnatý :D. Jinak je miluju a mám na ně už zase chuť, jak to tak čtu :).

    OdpovědětVymazat
  7. Pomeranče jsou opravdu bezva, teda když na ně nemá někdo alergii.

    OdpovědětVymazat
  8. Já mám raději grep :) Je s ním větší piplačka při loupání ale chutná mi víc :)

    OdpovědětVymazat
  9. pomeranč je nejlepší, hlavně po cvičení nejideálnější :)

    OdpovědětVymazat
  10. U mně jarní salát s pomerančem! Vyzkoušejte! Taky miluju, ale některý jsou pěkně vysušený..:(

    http://moniislifestyle.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  11. mě nebaví loupat :D ale začnu :) díky za tip na salát :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)