pátek 7. června 2013

Dárek k narozeninám, přání do budoucna a věci, které u mne v kuchyni nesmí chybět!

Tenhle příspěvek jsem chtěla dát dohromady už před nějakou dobou a až teď cítím jakousi vnitřní potřebu se naprosto bezpředmětně vypovídat ☺ Je spousta věcí, které mi blogování dalo a vzalo, spousta věcí, které mi dalo právě zdravé stravování a fitness vůbec. Když jsem začínala se svojí cestou, měla jsem za to, že to bude jen chvilkové a že prostě "nějak" pofrčím dál, ale hle, stále tu jsem a stále mě baví objevovat nové věci a věnovat se jim a být tím naprosto pohlcená. Dalo by se říct, že jsem z přístupu ke svému životnímu stylu udělala koníček ☺


Narodila jsem se na Medarda (letos už mám léta Kristova ☺) a tudíž mé narozeniny klepaly na dveře. U nás v rodině to funguje tak, že si vždycky řekneme, co bychom chtěli k narozeninám. U mne to vždy dopadlo tak, že jsem dostala nějaké cédéčko, v posledních letech možná knihy. Byly časy, kdy jsem si k narozeninám přála svoji oblíbenou štangli drahého salámu. Je krásné si zpětně uvědomit, jak se priority člověka mění.

Letos jsem totiž měla přání pořídit si telefon. Abych mohla fotit a kvalitně natáčet. Díky mému rozbitému notebooku a drahé opravě jsem se musela s telefonem rozloučit, ale přeci jen jsem dostala pár penízků také od rodičů a rozhodla se je investovat právě do zdraví. Respektive do věcí, které bych si asi nikdy jen tak nekoupila, protože prostě na ně nejsou v běžném životě penízky. 

Včera jsem ale vyrazila s pětistovkou do obchodu a nakoupila si pro sebe něco pro zdraví. Přišla jsem domů a vybalovala jak malé dítě, plná radosti. Chlubila se svému příteli, jak ta a ona věc je bezvadná a on se jen kochal a usmíval se, jak jsem prdlá a dělal si ze mě legraci (doufám), jak si vypůjčí olej na svůj bůček ☺ 

Mým dárkem tak k narozeninám je extra panenský olivový olej a nebála se připlatit ☺ Když můžu, tak pořádnej ☺ Balzamikový ocet - o tom jsem básnila již dlouho a bude to další věc do seznamu potravin, které jsem ještě nikdy nevyzkoušela. Věřte nebo ne, stejně tak tomu bude i s třtinovým cukrem. Bonusovým úchylným ale milým dárečkem byla i basmati rýže balená do látkové taštičky... drahá jak prase... ale víte jak... prostě narozeniny :D

Suma sumárum, to co vidíte na obrázku stálo cca 300 Kč. Za zbytek jsem si nakoupila ovoce, zeleninu, řecké jogurty, které si také běžně moc nedopřeju. 

Přání do budoucna
Už jsem toho vyzkoušela a ochutnala hodně, ale ještě stále pár věcí, které bych si moc a moc přála ochutnat a při nejlepším je i do svého jídelníčku zařadit. Rozhodně sem do pomyslného seznamu patří chia semínka, quinoa, agáve sirup, kokosový olej, himalájskou sůl, mandlové mléko a kozí sýr.

Co u mne v kuchyni nesmí NIKDY chybět
Je pár věcí, které u mne vždy najdete. Ať přijdete kdykoli, nikdy v mé lednici nechybí jablka, banány, rajčata, led, mléko, tvaroh, vajíčka, arašídové máslo, listová zelenina a bílé jogurty. Vůbec si nedovedu představit, že bych přišla a tyhle věci tam prostě nenašla. Zároveň musím mít neustále jistotu, že kdykoli otevřu svoji malou skříňku, najdu tam ovesné vločky, celozrnné tousty, neslazené kakao, vlákninu, skořici a nějaké ty oříšky. Jde vesměs o samé základní věci, ale přesto o velmi, velmi zdravé. Spousta z nich má své čestné místo mezi tzv. super potravinami (jablko, skořice, banány, jogurty, ...) Samozřejmě, že kdybyste přišli do mé lednice teď, najdete tam i jiné zdravé věci, ale výše zmíněné jsou prostě ty, které NESMÍ prostě nikdy "dojít" ☺

  
  

Co naopak u mne nikdy nenajdete
Je pár věcí, které jsem prostě vzdala a které jsem přestala nakupovat. Patří sem určitě veškeré nízkotučné mléčné výrobky. Raději sáhnu po smetanovém jogurtu než po nízkotučném. Tedy ne raději, vždycky! Nikdy u mne nenajdete rýžové chlebíčky. Nebudu předstírat, že si je občas nedopřeje můj syn, ale já je pro svou potřebu prostě nekoupím a nejím je. Bohužel se u nás snad nikdy neobjevily ani kukuřičné chlebíčky. Co se týče lupínků, kupuji celozrnné synovi, ale nejím je. Nikdy u nás nenajdete müsli tyčinky. Asi se budete divit, už jsem snad věky nekoupila tatarku. Ne, že by to u nás někomu nechutnalo, ale když to doma není, nejí se to ☺ Akorát Martinkův otec vždycky když přijede, dotáhne si tatarku, protože bez ní žít nemůže. My jo ☺ Co u nás ale v žádném případě nikdy a za žádných okolností nenajdete je zřejmě alkohol. Jsem jeho velký odpůrce :P

Bez čeho si nedovedu představit svoji kuchyň
Ještě neumytej, protože
byl zrovna použitý :D
Něco vám povím. Kdysi dávno jsem proklínala svoji babičku, když mi dala ošklivý nevzhledný mixér, který mi byl tak dobrý akorát na to, že zabíral místo v mé kuchyňské lince. Proklínala jsem ji. Nechápala, proč mi dává něco takového, co vůbec nepotřebuju. Prosila jsem mamku, ať si ten mixér vezme. Ona jej nechtěla a řekla mi, ať si ho schovám, že jej jednou upotřebím. Já tedy jako poslušné děvče za mixér "s láskou" poděkovala a nechala ho v krabici několik let. Za posledních pár let jsem se neskutečně mnohokrát stěhovala a onu krabici s mixérem nevraživě tahala z místa na místo. DNES SI BEZ NĚJ NEUMÍM PŘEDSTAVIT SVŮJ DEN!!!! Umřela bych hlady, kdybych jej neměla, protože ten starej "páprda" zvládne věci, to byste koukali. Rozmixuje všechno, co mu tam strčíte. Rozsekal mi i vařečku, když jsem druhým koncem "míchala" obsah přímo v běhu přístroje (= já blbec :D). Denně si na něm připravuji své šejky. Vlastně ani není možnost jej schovat, protože je neustále v provozu. Na omáčky, pyré, zmrzliny, zeleninové saláty, polívky... no, co vám mám říkat. Zlatá babička ☺ Až mi tenhle mixér jednou odejde, budu hodně smutná. Nemusím mít vařič, ani mikrovlnku, ani troubu, ale bez něj si nedovedu svůj život v kuchyni představit

To by bylo asi tak vše. Je možné, že si ještě na pár věcí, které jsem chtěla napsat vzpomenu. Pak je do článku připíšu. Zajímalo by mě, jaké potraviny u vás v kuchyni nesmí za žádnou cenu chybět a bez čeho si v kuchyni nedokážete svůj "život" představit

34 komentářů:

  1. Niki ... mám dnes asi nejaký citlivý deň, alebo je to proste fakt. Tvoj článok ma strašne dojal :D Milo. Absolutne som sa vžila do toho pocitu, kedy s radosťou vyberáš veci z nákupu, veci bežné (pre niekoho) a teba tak tešia. Pretože je to tvoja záľuba, lebo si ich vážiš a neplytváš nimi a je to tak úprimne napísané :)

    Prajem pekný deň, nech sa ti darí. Myslím, že si mi spravila náladu asi na celý mesiac :).
    Monika

    OdpovědětVymazat
  2. Leona: protože musli tyčinky jsou příšerně přeslazené, proto ;) já je taky nemusím, to si raději kupím oříšky, rozinky a směs si namíchám sama ;)

    ale jinak s tím mixérem mě Nikki rozesmála:D a souhlasím, mě přijde, že všechno, co má babička v kuchyni má svá nejlepší léta za sebou, ale pořád to funguje...a jak! Ne jako ty dnešní rádoby moderní přístroje :(

    OdpovědětVymazat
  3. U nás vypadá obsah ledničky dost podobně. Na olivový olej jsem vysazená a "liju" si ho skoro na všechno, ale nedávno jsem četla, že řepkový olej ho v mnoha věcech i předčí, a tak jsem si ho nechala tento týden koupit od manžela na nákupu a chystám se ho testovat. S mixérem jsi mě rozesmála, jsem taky blbec, protože minulý týden se mi povedlo trošku si zkrátit vařečku při podobné aktivitě :D Na základě článků o Tvém jídelníčku se chystám vyzkoušet arašídové máslo...

    OdpovědětVymazat
  4. Přečetla jsem si tvůj článek a koukla na fotky a jako kdybyxch koukala do naší kuchyně.Třtinový cukr,ráže basmati nebo jasmínova atd atd.A balsamikový ocet...bez toho si zeleninový salát neumím představit.Miluju ho a věřím,že si jej taky oblíbíš ...mňam :)

    OdpovědětVymazat
  5. Chybí mi - měla jsem starý oranžový mixér s příslušenstvím a vyhodila jsem ho. To jsem, trubka netušila, že měl nesmrtelná kovová střeva, ne jak ty dnešní - silonová na jedno použití. Napadá mě, má ho i mamina, jedu dnes k ní, jestlipak ho ještě má...?

    OdpovědětVymazat
  6. Mixér je to, co mi dosud v kuchyni chybí, ale tyčový šlehač toho také zastane dost:)

    Mě nikdy nechybí ovesné vločky, knäckebroty, bílé jogurty, jablka, cherry rajčata a cottagge:D a poslední dobou dost ujíždím na müsli, bez něj bych to asi nezvládla :)

    OdpovědětVymazat
  7. Já musím mít celozrnné pečivo, mouku, třtinový cukr (chytá mě nervóza dát si někam bílý, manžel říká, že jsem blázen), ovoce a zeleninu (aspoň prostě něco, ořechy a semínka (zobu a zobu) a oliváč. Balsamikový ocet se u mě moc neujal, je jich spousta,tak nevím, zda jsem šáhla správně, ale ten co mám doma,tak mi teda nejede. Nejím ani margarín, mléko (to ale doma máme, naše malá by se mohla utlouct po kakalu) V kuchyni jsem si oblíbila mikrovnku s funkci crisp, jinak si vystačím i s ponorným mixerem.

    OdpovědětVymazat
  8. AlčaK: kdo hodně sportuje, je na dlouhém výletě apod., ten se musli tyčinek vzdávat nemusí. Ale samozřejmě jsou mezi tyčinkami rozdíly, je třeba si správně vybrat.

    OdpovědětVymazat
  9. jee, to je pekný nákup :) trochu ma prekvapil trstinový cukor, ja už roky iný ani nepoužívam, aj na práškový si ho meliem, má oveľa lepšiu chuť ako repný cukor.

    chleba si pečiem sama, celozrnný, takže žiadne chlebíčky sa u nás nenájdu, tatarka a majonézy detto (to ani naši nikdy nekupovali). ale kvalitné víno musí byť :)) rovnako ako ovocie (hlavne citróny a grepy), zelenina (v poslednom čase všade cpem baby špenát), dobré syry, vajíčka, jogurty, oleje, mandle, iné oriešky a semienka, kakao, vanilkový extrakt, balzamikový, vínny a jablčný ocot, sušené paradajky, pesto, nikdy, ale nikdy mi nesmie chýbať maslo, mandľové a ryžové mlieko. s priateľom máme radi natural ryžu a špaldu, a samozrejme cestoviny.

    a bez mixéra si neviem predstaviť život, ako inak by som si pripravovala každodenné smoothies :)

    všetko najlepšie k narodeninám :)

    OdpovědětVymazat
  10. :-) olivovy olej mi jaksi nejede ale oblibil si ho pritel, ja radsi ten repkovy. trtinovy cukr jsme nikdy nezkousela, mela jsem parkrat ovocny cukr, ale v knizce od Jillian jsem se docetla, ze to uz radsi normalni cukr, tak uz ho nekoupim

    OdpovědětVymazat
  11. Já musím mít doma stále Vlákninu od bonavity, bílý jogurt a sušené brusinky to uplně miluju. Jinak u nás vždy najdeš nějakou zeleninu a ovoce. Také olivový olej, balzamico ocet, vinný ocet. Ale na co jsem nejvíce hrdá je má bylinková zahrádka miluju čerstvé bylinky na čemkoli :-) . Co se týče vybavení kuchyně tak určitě kávovar, tyčový mixér a šlehač.

    OdpovědětVymazat
  12. U nás je to podobné jako u vás. V lednici jsou obvykle bílé jogurty, tvaroh, plátkový sýr, kvalitní šunka, hromada zeleniny, olivová zlatá haná na mazání (spíš pro manžela a dcerku), hořčice a pivo(pro manžela), mléko, vejce a v mrazáku libové maso a zelenina. Ve spíži vždy najdu olivový olej,cereálie, ovesné vločky, čaje, kávu, kaše pro malou, piškoty, cereální pečivo, med, třtinový cukr, těstoviny, rýže (dlouhozrnná, basmati, natural), špaldová a pohanková mouka (bílé mouky už skoro nepoužíváme), nově tam sídlí kus kus, bulgur, cizrna a červená čočka.Všude se válí ovoce. Mámě závidím jejího historického kuchyňského robota. Zvládne všechno a stále funguje. Moderní spotřebiče jsou konstruované konzumním způsobem, takže moc nevydrží, abychom běželi brzy pro další.

    OdpovědětVymazat
  13. Nikki, tenhle tvůj článek se mi moc dobře četl, napsala jsi ho fakt hezky :) Já bydlím s rodičema, protože jsem ještě pořád na střední. Mám brigádu, ale aktuálně si dělám řidičák a tak jdou moje našetřené finance na to, takže si občas něco zdravého na jídlo koupím, ale není to pro mě možné úplně každodenně. A naši upřednostňují tu nezdravou stravu, takže když na ně udělám oči, aby mi koupili něco, co mám ráda, tak to nevyjde úplně vždy. Dneska jsem si ale v obchodě koupila kuskus, na kterém teď docela ujíždím a taky směs oříšků a dokážu si představit radost, kterou jsi měla, když sis donesla svůj nákup domů, protože já jsem ji měla taky :) Co rozhodně nesmí chybět u nás doma je kafe :D Na tom hodně ulítávám, protože nestíhám úplně moc spát a kafem to pak doháním. Asi to není úplně ideální, ale vymlouvám se na to, že mám nízký tlak a kafe mi ho aspoň trošku zvýší :D A pak rozhodně ovoce a zelenina... Arašídové máslo mám taky moc ráda, ale už jsem ho chvíli neměla, tak si asi zas při nejbližší příležitosti koupím :)
    Jinak, Nikki, myslím, že jak ochutnáš něco slazené třtinovým cukrem, nebudeš se moc vrátit k jiné formě slazení. Já jsem ho začala používat právě do kafe, protože jsem nebyla schopná pít úplně neslazené. A před pár dny nám došel a já si vždycky úplně vyčítám, když teď do něho sypu ten bílý :D

    OdpovědětVymazat
  14. Strasne moc by me zajimal podrobnejsi clanek co vse se svym mixerem delas zachutovky :-) taky ho mam doma, ale nemam predstavivost. :-( pro lidi co neradi zvykaj nebo jen proste nestihaji. :-)

    OdpovědětVymazat
  15. :D s tím mixérem tom mám podobně :D A na ty moje kulinářské kreace se nejvíc hodí ten starý, co už je doma asi 20 let (ještě slepovaný izolepou :D). Jinak u mě v lednici nikdy nesmí chybět zelenina - cukety, rajčata, papriky, květák a brokolice, to jsou takové moje stálice :D Pak samozřejmě maso a olivový olej :) Jinak k tomu, co se chystáš vyzkoušet - ten agávový sirup bych moc nedoporučovala, je to jak s většinou musli tyčinek, že se zdravě jen tváří. Na netu o tom najdeš hodně článků, ale jeden je třeba tento, nebo jsem psala i já o tom. Na to slazení bych tedy používala když už tak domácí med, ovoce nebo třeba domácí datlový med ;)
    http://www.modernhippiemag.com/2010/05/the-sad-truth-about-agave-nectar/
    http://the-beauty-gloss.blogspot.cz/2013/03/je-to-zdrave-agave-sirup.html
    Nepíšu to proto, že je to nějak 'šíleně' důležité, ale když už chceš koupit něco zdravého, tak aby to za to stálo :)

    OdpovědětVymazat
  16. S těmi potravinami, které u mě nesmí chybět, to mám úplně stejně jako ty. :))
    Mandlové mléko už jsem ochutnala, ale za mě teda nic moc, neuchvátilo mě. Kozí sýr je mňamka. :P
    Na ten zbytek, co plánuješ ochutnat, se chystám též. :))
    Mi doma žádný takový mixér nemáme, jen ruční, ale ten je na prd, protože je nějaký pochroumaný. Říkala jsem si, že si nějaký takový pořádný beztak koupím, ale mamka má někde schovaný starý od Ety, tak ho asi vytáhnu. :))
    Jinak dárečky sis nakoupila hezké, určitě je zužitkuješ. ;)

    OdpovědětVymazat
  17. Nikki, promiň...četla jsem tvůj článek...bohužel ale jen do té doby, co se v textu objevilo spojení dvou slov "KOZÍ SÝR"...začaly mi téct sliny-jsem jak Pavlovův pes...musela jsem se jít uklidnit.
    Nejlepší je koupit si oba druhy-zapékací a čerstvý. Ten zapékací si nakrájím na uvařené brambory se šlupkou, zapeču, posypu lístky špenátu a navrch dám ten čerstvý kozí...mňaaaaam

    OdpovědětVymazat
  18. Na kokosovém oleji jsem dělala tvoje kuře na pomerančích :D Mňamka. Takže určitě doporučuju k vyzkoušení a hned i víš, na co :)

    OdpovědětVymazat
  19. Mila Nikky, predne preju k narozeninam jen to nejlepsi, spoustu dalsich clanku a inspirace nas ostatnich, kteri cekaji na dalsi bezva tipy co uvarit, co si zacvicit atd. Hodne radosti do zivota a diky za tvou namahu :-)

    OdpovědětVymazat
  20. Už jsem byla hrozně netrpělivá, kdy přibude dlaší článeček na blogu :) Takže, jupí! Když máš teda zítra ty narozky, zařiď prosím, aby už nepršelo! (teda v Brně už svítí sluníčko, ale jinde má pořád pršet).. haha, to asi nepůjde, co? Ale jinak vše nejlepší, ať jsi zdravá, spokojená, ať jsou Eliška a synek (bohužel nevím jméno) zdraví a ať se všichni máte pořád krásně :) No a teď k věci, u mě teda nikdy nesmí chybět jogurty, rajčata (který mi brácha dneska snědl, takže su nervozni), moje milovaná krůtí šunka z lidla.. Zrovna nedávno jsem si koupila mandlový mlíko a hrozně mě zklamalo :( chutnalo hrozně moc rostlinně, vůbec né mandlově. Tak nevím, jestli to tak má být nebo jestli prostě bylo blbý. A jinak dobrý (ale opravdu velmi dobrý) panenský olivový olej (i s certifikátkem vím co jím, pokud ti to něco říká) má Albert, momentálně ti nepovím, kolik stojí, ale není to zas až tak hrozný jako třeba ty španělský oliváče, ale fakt to není žádnej shit :D

    OdpovědětVymazat
  21. Milá Nikki, přeji Ti k zítřejším narozeninkám hlavně zdravíčko, štěstíčko, spoustu lásky, dobré nálady, rodinné pohody, hodně fantazie a kupu (co kupu, horu) inspirace. Taky hodně energie na zvládnutí těhu a na psaní krásných a srdcových článků a recenzí, kterými nás všechny těšíš den co den.
    Taky jsem se dnes nemohla dočkat nového/další příspěvek-článku. Když rodinka konečně "zalezla" k Tv., tak mám chvíli čas a svůj klid s uvařeným kafčem na tohle Tvoje skvělé čtení/psaní.
    K tématu co u nás nesmí chybět- určitě dobré instantní kafčo a čajíky, polotučné mléko, určitě tvarohy - ve vaničce i na strouhání, taky bílé jogurty, vajíčka, slunečnicový a olivový olej, domácí jablečný ocet, feferonky a chilli sušené, barevný pepř, kyselé okurky, skořice, zázvor a vanilkový extrakt, kakao, med, kari, mořská sůl, bylinky v květináči i sušené verze, sušené hříbky, sušený kokos, ovesné (i jiné-aspoň 1 druh) vločky, celozrnná mouka, instantní kaše (když je časový pres), sušené sojové mléko, sojové kostky od Bonavity, různé těstoviny, jasmínová rýže, čočka, mandle a slunečnicová semínka, mák, v mrazáku zásoba špenátových listů i protlaku, zelené fazolky, mrkev a petržel, mražené jahody, rybíz a další plody ze zahrádky (do smoothies), led :-) a domácí kečup a rajčatový protlak a jahůdková a meruňková marmeláda z našich jahůdek a meruněk a taky Proteinový prášek - ten už je stálice ve spíži... no a samozřejmě čerstvé ovoce i zelenina...hlavně sezonní
    ...určitě je toho ještě spousta, na co si teď nevzpomenu...klasika....hlava děravá... :-) třeba arašídové máslo...hlavně to Lídlové...Mňáám
    Až jsem při té představě dostala slušné chutě...tak jdu na nějaké mňam smoothie s jahůdkama, tvarohem, skořicí a vanilkou...máme taky ještě archaický mixér Eta (oranžové žihadlo), ale je to poklad k nezaplacení(díky za něj babi)... bez něj by to u nás taky nešlo:-)
    Omlouvám se za dlouhý koment, ale máme toho doma nakřečkováno asi pořád nějak moc :-)

    OdpovědětVymazat
  22. Nikki prajem to najsamlepšie k narodeninám :)
    U mňa musí byť ovocie (v nedeľu som sa vďakabohu nažrala čerešní) - mango, banan, jahody, maliny, čučoriedky... A ani zelenina nesmie chýbať.
    Ďalej musím mať v mrazáku neustále lososa a morskú šťuku.
    A takisto quinoe, chai semená, grécky jogurt a olivový olej sú niečo bez čoho by som bola mierne povedané stratená..
    Milujem grécky jogurt s kúskami manga, malinami a čučoriedkami a s chai semenami...

    A samozrejme kopec a kopec ďalších vecí...

    OdpovědětVymazat
  23. Přeji Ti všechno nejlepší k zítřejším narozeninám!!!

    OdpovědětVymazat
  24. No tak to sis udělala hezkou radost. Já balsamico miluju na rajčatech s mozzarellou, ale musí být hustý.

    Krásné narozeniny s takovýma dobrotama ;-).

    OdpovědětVymazat
  25. Tak všechno nejlepší! :) krásné dárky si dostala
    U mě také nesmí chybět arašídové máslo (zrovna se jím cpu :D) a nízkotučné jogurty by člověk u mě těžko pohledal. Jen s alkoholem je to trochu jiné.. ten si občas dám O:) :D

    OdpovědětVymazat
  26. A proč ne ty kukuřičné a rýžové chlebíčky? Vždyť se všude prezentuje, jak je to zdravé a zdravější jak pečivo?

    OdpovědětVymazat
  27. Všem moc děkuji za komentáře :) A obzvláště za přání k narozeninám :))) Udělaly mi radost :))

    D: kde všude? ;) Jsou určitě chuťově dobré, ale dosti kalorické a málo zasytí, je nutné jich sníst víc, aby se člověk nabaštil, vysoký glykemický index, obávám se, že ani výživový poradce by ti je do jídelníčku nezařadil ;) Nicméně čas od času jsou určitě fajn, mně by ale nadělaly v jídelníčku "bordel" :))

    OdpovědětVymazat
  28. Vse nejnk narozkam, my zas mame pro zmenu na medarda vyroci :-)

    U nas ryzove chleby misto maji, muz je dlabe kvuli bezlepkove diete, je to pro neho nejpohodlnejsi. Me prijdou vhod, kdyz nestihnu cestou domu koupit pecivo.
    Jsem zvedava, jak ti pojede balsamico, ja ho nemusim. Olivac se u nas taky vzdy najde a priznam se, ze i kousek kvalitni sunky a syra, i kdyz to neni uplne to nejnej, ja si dopreju. V posledni dobe nesmi chybet zerve a samozrejme ovoce a zelenina - ujizdim na cherry rajskych, jahodach a bezpeckovem hroznu.
    Musli tycinky si kupuju do prace, tam je to lepsi, jak nic. Objevila jsem nejake v norme, maji 90 kcal, coz se mi jevi primerene.

    OdpovědětVymazat
  29. basmati rýži jsem ještě neměla, celkově nechápu ty rozdíly mezi tolika druhy :D

    OdpovědětVymazat
  30. Peti, to jsou teda rozdíly... jasmínová a basmati jsou nej :)) Basmati vede naprosto :D

    OdpovědětVymazat
  31. Nikki, dodatečně vše nejlepší k narozeninám :-)
    Z Tvojich plánovaných potravin určitě doporučuju kozí sýr, já ho mám moc ráda. Kozí sýry lidi buď milují nebo ho nesnáší, nic mezi. Ona ta pachuť "kozího chlívku" každému nesedí. Kokosový olej používám místo tělového mléka, nic jiného na sebe nepatlám :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)