neděle 5. května 2013

"Zhubla jsem díky tomu, že jsem si přidala jídlo" - postřehy od vás

44 komentářů:

  1. Teď už se jen naučit to nepočítat a to bude člověk teprve spokojený :-) Dobrá práce!

    OdpovědětVymazat
  2. Každé tělo je opravdu jiné... já hubnu jen když denně sním cca 5,5 tisíce KJ. Jinak ne. Cvičila jsem každý den přes měsíc Jillian a jedla jsem normálně, ale změny minimální. Na centimetry žádné, jen jsem byla pevnější. Ale když si počítám KJ, tak hubnu cenťáky i kila. Stačí si 3 dny počítat a 3 dny jíst normálně. Za ty tři normální dny nepřiberu a pak zase pokračuju. Na každé tělo funguje něco jiného. Nexie

    OdpovědětVymazat
  3. to je tak hrozně povzbuzující! :) krása!

    OdpovědětVymazat
  4. ja to mam stejne...jak jsem zacala vazit a pocitat tak se konecne neco deje..jsem zila v domneni ze jim zdrave a spravne..a az po koupi vahy jsem zjistila ze jsem vlastne jedla malo..neni nad to se ted poradne a zdrave nacpat :D

    OdpovědětVymazat
  5. Je to zajímavé. Už přemýšlím o návštěvě výživového poradce. Dlouhou dobu jsem jela na 5000-5500Kj, což je samozřejmě málo. Bazál mám cca 6300Kj podle několika různých stránek. Nyní se snažím držet 6200-6500Kj. Hlídám si denně příjem na tabulkách, kam zapisuji. Cítím se najezená, sytá, spokojená, ale kila ani cm se nehýbou, pouze zpevňuji. Cvičím denně Jillian. Myslíte že bych měla ještě přidat?? Už takhle se navečer cítím přejezená. Je mi 21let, výška 168cm váha 72kg.

    OdpovědětVymazat
  6. Terezko, a kolik spálíš cvičením? Tolik, kolik spálíš musíš od příjmu zase odečíst, jinak jsi opět pod bazálem.

    OdpovědětVymazat
  7. Kde bych si mohla spočítat bazální metabolismus?:)

    OdpovědětVymazat
  8. Cca 1300-1400Kj mi říká sporttester. Celkově po odečtu mi to tedy jde zas až k těm 5000Kj. Jenže když si představím jak jsem jedla dřív a přibírala jsem jako blázen. Proto se tak nějak obávám si to navýšit.. Měla jsem jeden čas problémy se žaludkem kvůli stresu, brala na žaludek nějaké prášky, zkusila jsem xkrát diety při kterých se nejedlo (mléčná), a tak moc nevěřím výpočtům bazálu z internetu a mám za to, že budu mít metabolismus pomalejší. Nebo je možné že když cvičím od začátku února téměř denně cca 30-45min se už organismus nakopl a já bych měla navýšit?

    OdpovědětVymazat
  9. určitě je to úžasný pocit, vědět, že si někomu pomohla :)

    OdpovědětVymazat
  10. Tereza Kybicová: Stoprocentně ještě přidat, pokud neležíš celý den na gauči, příjem takhle v hodnotě bazálu je prostě pořád hrozně málo. Zkus aspoň 7000kJ a v žádném případě se pod tule hodnotu nedostávej.

    OdpovědětVymazat
  11. Terezko: výpočty bazálu na netu jsou téměř shodné s tím, co by ti vypočítal odborník, to ti potvrdí snad každý, koho se zeptáš. Akorát že odborník ti ještě řekne, kolik máš tuku, svalů, kolik bys potřebovala a tak. Proč by to jinak fungovalo, když by se tomu nedalo věřit.
    A nerada tě vyvádím z omylu, ale pomalejší metabolismus budeš mít právě na hodnotě 5000 KJ. Pokud máš bazál 6300KJ, tak to je hodnota, kterou tělo potřebuje i za cenu, že bys celý den jen ležela a nedělala nic. přečti si prosím článek tento http://mojetelo.blogspot.cz/2013/03/serial-problemy-s-hubnutim-2-jim-malo.html

    a taky tento http://mojetelo.blogspot.cz/2013/03/serial-problemy-s-hubnutim-3-cvicim.html. Ono sice každé tělo má své různé potřeby a uvítá něco jiného, ale podstata zůstává stejná u všech z nás. Potřebují na hubnutí energii. Pokud ji nemají, ironicky si i z toho mála co sníš dělaš další tukové zásoby, protože tělo takhle reaguje na nedostatek energie a schovává si ji, a když tu energii nemá, nepůjde si ji brát do tuků, ale sáhne do svalů, kde si z proteiu vyrobí vlastní energii... a co se děje , když ztrácíme svaly? zpomalujeme metabolismus, protože svaly jsou to, co drží tělo ve spalovacím režimu, je to jako bys z auta vytáhla motor, bez něj to prostě nepůjde.

    OdpovědětVymazat
  12. Já myslim, že tohle je hodně individuální. Záleží na tom, jak moc je tělo poznamenané různými dietami. Já jím okolo 5000Kj, skoro denně cvičím a cítím se skvěle, nemám hlad a hubnu ;-) Peťa

    OdpovědětVymazat
  13. Tereza: Pokud jsi takhle blbě dietila, tak se ti metabolismus zpomalit mohl, ale zase nedostatečným příjmem ho nezrychlíš. Fakt si ještě přidej, možná ti pro začátek váha malinko povyskočí nahoru, ale to půjde brzo zase dolů, jakmile si tělo zvykne, že ho už nebudeš trápit a metabolismus se nakopne. A k těm dietám alá mléčná apod.-to se těm problémům se žaludkem ani nedivím :(

    OdpovědětVymazat
  14. Peti, tohle není hodně individuální. 5000 KJ (- to, co procvičíš) je dle mého názoru spíše cesta za ztrátou svalstva, proto "hubneš".

    OdpovědětVymazat
  15. Nikky: Děkuji za rady. Tyhle články jsem četla :) Vím, že pod bazál bych jít neměla. Ale zase jsem do toho příjmu nepočítala ten výdej - proto jsem se držela do tich 6500Kj s jídlem, protože mi přišlo že bych pak musela sníst řekněmě 1400+6300=7700Kj, a všude na netu čteš, jak to je hodnota pro dospělého chlapa, takže mě to trochu zarazilo. Už teď si myslím, že si dopřávám pěkné porce a jsem po nich tak akorát sytá, večer možná až moc sytá. Myslela jsem to tak, že jsem měla metabolismsus zpomalený tím neustálým hubnutím a nejezením, ale teď ho snad už nějak startuji, opravdu jsem v jídle přidala cca 1000Kj na den a cvičím. Hlavně ty bílkoviny si hlídám, po cvičení piju protein, hodně jím tvarohy, maso atd. O kolik je vhodné pomalu přidávat? Třebas 300-400Kj/týden?

    OdpovědětVymazat
  16. SwanLake: Nene, problémy se žaludkem byly první (cca 3-4roky zpět) - nervy, přestal uplně trávit - díky tomu jsem nabrala cca 10kg, pak jsem se to snažila shodit cvičením a zdravým jídlem, což se nedařilo, takže jsem sáhla po drastickém řešení - mléčná dieta (v průběhu 2 let cca 4x vyzkoušena - ani jednou jsem nedala dolů víc jak 3kg), vyměnila jsem kvůli těmhle nezdrařeným pokusům i anti za tu nejslabší. Vím...byla jsem blbá, dodnes toho lituji denodenně. Ale když jsem viděla, že moje mamka díky tomu zhubla cca 8kg a pak ještě dalších 8 po dokončení diety a už to nikdy nenabrala, tak jsem v tom viděla velkou naději :-/

    OdpovědětVymazat
  17. Terezko, určitě to může být těmi dietami. Metabolismus je rozhozenej, tedy spíše tělo, a neví, zda si s ním opět nezahráváš. Chce ho to prostě naučit. Znovu od začátku, trpělivě. Já to měla podobně. Sice jsem neměla tělo "pokažené" dietami, ale také jsem si ho odrovnala , akorát jiným přístupem a musela ho znovu naučit a přesvědčit, že to teď budem dělat správně ;) 7700 KJ není hodnota jak pro chlapa, věř mi, jsi mladá a ty tohle od přírody normálně potřebuješ. Jsi ve věku, kdy ti to má spalovat vlastně téměř samo, svaly ochabují až u třicítky, proto je to pak tak těžké, ale ty jsi teď ve výborné fázi, kdy si můžeš dovolit baštit, cvičit a užívat si to. Pokud ti dělá problém nakopat si jídelníček najednou těmito kaloiremi, určitě navyšuj postupně. Vůbec nic se nestane. Pomalu a trpělivě. Klidně si to navyšuj po těch 400 KJ za týden. To není taková hrůza, je to vlastně jedno jablíčko navíc za den ;)

    OdpovědětVymazat
  18. No, myslím, že se nad svým jídelníčkem ještě hodně zamyslím!

    OdpovědětVymazat
  19. Nikky: Fakt moc děkuju :) Už se celkem dlouho snažím, ale pořád jsem se bála jít výš. Už jen z toho jak na člověka ze všech stran útočí články typu "5000Kj denně" atd. I proto jsem si říkala že přece jím až až. Zkusím to navýšit řekněme na tich 7500Kj a uvidím, co se stane :) Třeba konečně ty svaly co si tak pracně tvořím (současně u Rippedu 4LVL) začnou požírat tuky :)

    OdpovědětVymazat
  20. Nikky, ale vzpomínám si, že se tady jednou řešilo, že Zuzka Light jí taky 5 000Kj a svaly má. Já je mám taky a nepřicházím o ně naopak s každým cvičením přibývají. Peťa

    OdpovědětVymazat
  21. Peti, je pravda, že záleží i na dalších věcech. Zuzka je dost malinká, o deset cenťáků menší než já mám pocit ... pak je to možné :) Taky se ale přiznala, že to často nedodržuje, že je milovnicí jídla. Pokud to tobě prozatím vyhovuje, tak určitě, např. nahoře Terezce se s takto nízkým příjmem nedaří. Já jsem také začínala hubnout s nízkým příjmem, ale jen krátkodobě, pak už mi to nevyhovovalo a měla jsem hlad. Bohužel si dost děvčat myslí, že když něco funguje na někom, musí zákonitě i na nich :( Každý den dostávám dotazy, kolik kalorií jsem měla při "dietě" na začátku. Já to nikdy neříkám, protože když to řeknu, tak oni jdou a osekaj tu svou stravu jak se dá. Přitom to takto nejde, chce to najít to nej sám pro sebe. bohužel, velmi, velmi často jsou právě případy, kdy děvčata i ženy jí málo a diví se, proč to dolů nejde. Je toho tolik, že i já byla tímto zprvu překvapena. Zuzka třeba jí stylem, který bych já asi nedokázala :D Jí jen tehdy, když má hlad. věří tomu, že je důležité poslouchat tělo. A to si o jídlo řekne, já to chtěla vyzkoušet a vydrželo mi to do oběda :D prostě to nejde u mne :) Takže určitě si hledat to svoje a sledovat reakce :) Jen si pak ty svaly nenech "sežrat" a až budeš mít častěji hlad, tak se stejně jako já nelekni a v klidu navyš :)

    OdpovědětVymazat
  22. Jj máš pravdu, je důležité poslouchat potřeby těla. A hlad si k tělu nepřipustím, na to nejsem povaha :D. Až přijde hlad, tak navýším ;-) Peta

    OdpovědětVymazat
  23. chápu to tedy správně, že pokud chci zhubnout, musím sníst tolik kalorií, kolik vyžaduje můj bazál , plus musíš ještě připočítat to co spálím cvičením, abych neklesla pod bazál?Či jak, trochu se v tom ještě plácám. Děkuji za vysvětlení

    OdpovědětVymazat
  24. Tak to je parádní! :) Mnoho lidí má steujný problém, ale strašně se bojí na jídle přidat. Tady je aspoň důkaz, že i více jídla může vlastně člověku k hubnutí pomoci :)

    OdpovědětVymazat
  25. Jéé, koukám na blog a vidím, že z mého komentáře je "článek" :-) To jsem nečekala, super, jen ať si to všichni přečtou:-) Taky jsem byla v šoku, kolik musím (můžu!) sníst. Holky, nelekněte se toho, zkuste to. Ubrat z vyšší hodnoty můžete vždycky. ale jestli jíte pod hranicí bazálu, tak kde chcete ubírat? Zkuste si pro zajímavost opravdu jeden den jídlo pečlivě vážit a počítat a večer budete možná překvapené:-)
    Plánuji ve vážení a počítání ještě nějaký čas pokračovat-dokud pak už sama porce neodhadnu. zatím si netroufnu a nechci si to pokazit:-) :-)
    Mějte se hezky. Katka, co psala Nikki ten komentář :-)

    OdpovědětVymazat
  26. Monika G: Moni, je to hrozně moc i tvá zásluha, ty jsi mě v komentáři na tvém blogu povzbudila, abych se nebála jídlo si přidat, děkuji velice i Tobě!!!! Katka.

    OdpovědětVymazat
  27. Klof: přesně tak. bazál je číslo, které tvé tělo potřebuje, i kdyby jsi celý den jen ležela, nic nedělala, je to energie, které tělo minimálně potřebuje na zachování funkcí v těle. Když mu tuhle energii vezmeme (ať na jídle, či cvičením), měla by být tato hranice zase dorovnána do bazálu.

    OdpovědětVymazat
  28. Při hubnutí přece musí být energetický výdej vyšší než výdej. Když tedy budeme jíst tolik, kolik dělá bazál plus cvičení, tak jak máme zhubnout? Když ty kalorie budeme pořád vyvažovat? Na mě působí jen když jím 5 tisíc KJ denně, ať ten den sportuju nebo ne. Jasně, že jsem zkoušela energetický příjem navýšit. Výsledek? Přibrala jsem. Ale opravdu na každého působí něco jinýho. Jen doufám, že holky, který jsou na tom s metabolismem jako já, po těhle radách ("žerte víc a budete štíhlejší") moc nepřiberou.
    Nexie

    OdpovědětVymazat
  29. Katko, moc Ti gratuluji :-)
    Jsem ráda, že to dalšímu človíčkovi funguje, to je skvělé.
    Obecně jsem pro to poslouchat své tělo. Průšvih je, že dnes už spousta lidí vůbec nevnímá signály, co tělo vysílá. Což je velká škoda :-(
    Myslím, že ze začátku (když se rozhodnem pro změnu) je potřeba si nastavit nějaký režim a po čase si tělo samo začne říkat, jestli přidat nebo ubrat a co mu chybí (poznám to u sebe tak, že mám vyloženě na něco chutě). Je to jiné než takové to "když honí mlsná".
    Podle mého názoru je to individuální, těžko striktně škatulkovat.
    Osobně mám bazál taky nižší, je to logické, protože mám malou výšku - 160cm / 32 let. Takže se pohybuji někde úplně jinde než mladé 20ti leté slečny se 170cm. Když víc cvičím, tělo se samo zahlásí o další palivo - byl výdej, musí být příjem. Nejsem tak hezky "namakaná" jako Zuzka Light, ale je to mnohem lepší než když jsem necvičívala pravidelně.

    OdpovědětVymazat
  30. Nexie a víš, proč jsi po navýšení přibrala? To je prostě normální jojo efekt. Nechápeš smysl bazálu. Není to hodnota pro hubnutí, ale potřebná energie, kterou tělo potřebuje pro zachování funkcí - srdce, plíce, mozek, ledviny, atd atd. Pokud tuhle energii tělu vemeš, někde ji taky musí tělo získat, takže zpomalí metabolismus, stáhne teplotu těla, dokud může, vytvoří si energii ze svalů.. nebude sahat pro tuk, pokud pro to nemá důvod. Pro hubnutí člověk potřebuje klidně daleko víc než je bazál. Bazál je zkrátka nejnižší VÝSLEDNÁ možná hranice. Nikde se nepíše, že je to pro hubnutí, ale pro zachování tělesných funkcí, i kdyby jsi jen celý den ležela a nic nedělala. Když je ten výsledný kalorický příjem nějak těsně pod bazálem, není to tak strašné jako když do bazálu po celém tom cvičení u mnohých žen chybí i 1000 kcal. To prostě nejde. A pokud takto ženy hubnou, pak to jde dolů na váze bohužel ze svalů... ale tuk se z těla dostává při takovém jednání až úplně poslední.

    Jít pod bazál je možno pouze krátkodobě, ale z dlouhodobého hlediska je to hloupost. Devastuje se tělo.

    OdpovědětVymazat
  31. Tak já se tak nějak střídavě snažila jíst co nejmíň, respektive příjem menší než výdej...no a nechala jsem si udělat měření na bodystatu a výsledek?
    Ač se to bojím psát, tak mám 100 kg na 182 cm, svaly mám v normě, ale mám málo vody a moc tuku a bazál mám na 7700 ... a extra zpomalený metabolismus....Poradíte mi, Nikki nebo někdo jiný, když tedy začnu jíst tak abych měla bazál tak jak má být a pokryla i cvičení, tak by se mi měl metabolismus zase rozjet rychleji ?

    Jedu 30day shred, sice jsem myslela, že umřu, ale už je to lepší, takže moc díky za inspiraci !!!!!!!!!

    Kamila

    OdpovědětVymazat
  32. Nikki, já přibrala, když jsem se snažila ten denní příjem navýšit na těch 6,5 tisíce kj + spálený kalorie denně. Když ale jím normálně, kdy a na co mám chuť a nic nepočítám, tak nepřiberu. Přitom ale jím daleko víc kj.
    Asi za rok jsem shodila 15 kg tím způsobem, že jsem třeba měsíc počítala kj a byla jsem na 5 tisících denně. Pak jsem si dala třeba dva měsíce pauzu a jedla jsem normálně. Za tu pauzu jsem přibrala asi 0,5 kg nebo 1 kg. Co to ale je, když jsem za ten měsíc zhubla 4 kg? Pak jsem zase hubla dál a další pauza... a Výsledek těch 15 kg. Teď jsem asi dva roky nic nepočítala a nabrala jsem jen 2 kg, ale teď zase začínám, protože bych ráda dala tak 5 kg dolů do plavek. Svaly mám a vždycky, když trochu zhubnu, tak je vidět, že špeky, protože jsou ty svaly víc vidět. Cvičím jen v anaerobní zóně, do aerobní se pořádně nedostanu ani když lehce běžím indiánský běh. Hned mi vyskočí tep na 150 nebo 160.
    A Zuzka Light přece taky jí 5 tisíc kj, ale ona dlouhodobě. Já jen nárazově a jojo efekt nemám. Prostě každé tělo je jiné a na každé funguje něco jiného. Nexie

    OdpovědětVymazat
  33. Nexie: tak to jo :) Ono to zprvu vypadalo, jakože to co jsi zhubla, jsi zase nabrala zpátky :) Když to pak takto rozebereš, tak to je samozřejmě jiná, ono hlavně takový ten šok pro tělo, že se najíš, jakože pořádně a klidně i nezdravě :D je ve skutečnosti dobrá věc, protože tím se jakoby tělo nastartuje zase do režimu "pohotovosti", aby neusnulo na vavřínech, jak se říká :))
    S tou Zuzkou Light už jsem to tady zmiňovala, ona sice má jídleníček napsaný nějak kolem 1250 kalorií, ale sama se ve videu přiznala, že často hřeší a nedodržuje to, že se ráda nají :) Ale zase věřím tomu, že když ji jde o něco, tak je schopna to přísně dodržovat, je to takovej bojovník :) A pokud to také vždy dodržuje jen tak krátce, tak to zase jde. Já si nedovedu představit mít takovej nízkej příjem právě z dlouhodobého hlediska, striktně a pořád. Což u některých žen je právě pravidlo :( že to trvá i několik let ... lítaj kolem dětí, makaj doma na strojích, cvičí do úmoru a jejich přijem je max 1000 kcal. A to fakt říkám max. Nemluvím o nepravidelnosti. To prostě za takových podmínek je fakt tragoš :) ale co si budem říkat, každá jsme dělala chyby, já taky se svým tělem zacházela jak s dobytkem. Chce to "najít se". Ono tělo vycítí samo, že dělá něco blbě nebo ne. Chce to jen přijít na to, co to je a jak to napravit. Ale to už je právě úkol pro každého z nás. Ono to chce prostě vědět, že pokud to nejde tak, musí to jít obráceně. Uvědomit si prostě onen protiklad. Někdo nehubne, protože miluje jídlo a žere jak dobytek (můj případ) a pak někdo nehubne, protože jí opravdu málo - věř nebo ne, nejčastější případ, sama jsem z toho bylo překvapená, jak se ženy de facto "povyživují", i když mají deset dvacet kilo nadváhu. Je to fakt složité, přitom jednoduché, každý se svým tělem zacházíme rozdílně, tak se pak na něj i v rámci hubnutí musí nějak jinak. Takže ať se ti daří a svalíky jen rostou ... teda spíš rýsují se :)

    OdpovědětVymazat
  34. Kamila: pokud máš zpomalený metabolismus, chce to určitě svalíky :) takže začít cvičit a do toho zdravě baštit :) určitě dodržuj, co ti bylo předepsáno, když "obnovíš" svalovou hmotu, tak tělo zaručeně zrychlí metabolismus, musí, je to jeho přirozená reakce, svaly jsou pro metabolismus jako motor :) Neboj se, že budeš muset mít svaly jak fitnessky, ono pro zrychlení stačí opravdu málo, ty to ani nemusíš vidět, ale tělo ty změny pocítí :)) držím palce :)

    OdpovědětVymazat
  35. Nikki, moc děkuji ! No teď cvičím 30 day shred..abych se nějak rozhýbala a chodím plavat a na pás..a snad to postupně půjde.. mám v plánu koupit si nějaký pěkný sešítek a vše si pěkně psát :) moc děkuji za inspiraci ! Kamila

    OdpovědětVymazat
  36. Nikki, já jsem taky ten případ, který žere jak dobytek :-D. Jsem ráda, že mi teda ten můj hubnoucí postup schvaluješ :-). Často o tom pochybuju, když u tebe čtu, jak hubneš ty a jiní a že pod bazál se prostě a jednoduše NESMÍ. Jenže jinak mi to nejde :-(. Tak jsem ráda, že takhle nárazově můžu :-). Ale i když jím do těch 5 tisíc kj, tak si večer dám z "ušetřených" kalorií (myslím tím, že se i s tím vejdu do 5 tisíc) třeba skleničku vína :-). Mám ráda zdravé jídlo, ale bez nezdravého nemůžu žít :-) Nexie

    OdpovědětVymazat
  37. Ahoj Nexie, nechci se do toho úplně plést, zas tak tomu nerozumím, resp. sama nevím, jestli jím dobře, kolik bych měla.
    Ale nemělo by být cílem, že pokud přestaneš, tak udržuješ váhu a ne že tělo začne zpět nabírat? Mě to tedy přijde jako jojo efekt jak vyšitý.
    Prosím neber to špatně, jen když jsem si přečetla tvůj poslední komentář, tak mi to tak připadá.

    OdpovědětVymazat
  38. Ahoj Bety, jasný, že by mělo být cílem, že když přestaneš s hubnoucím režimem, tak máš být na stejné váze. Já to tak mám. Když začnu zase normálně jíst, tak přiberu jen třeba půl kila, ale když předtím za měsíc shodíš 4, tak ten půlkilík přece nic není. Jojo efekt je takový, že bys zase hned nabrala ty 4 kila nebo i víc.
    Nexie

    OdpovědětVymazat
  39. Ahoj!
    Pokud si vypočítám ideální počet kalorií s ohledem na sportovní aktivitu, mám pak od denního příjmu odečíst to, co při sportu spálím? Tedy pokud bych měla denně přijmout např.7000kJ a do toho cvičením vydala 2000kJ, mám příjem navýšit na 9000? Děkuju za odpověď, trochu v tom tápu :)
    Markéta

    OdpovědětVymazat
  40. Ahoj! Tohle už delší dobu řeším, poradili byste mi, jak rychle si mohu navýšit příjem potravy, aby to pro mě nebyl velký šok? Musím přidat hodně, cca 400 kcal ještě, ale nedávno jsem hodně zhubla při proteinovce a nechci, aby mě moje tělo zase nějak "obešlo" :). Děkuji

    OdpovědětVymazat
  41. ahoj holky, kdo si pocitate na kaloricketabulky.cz, jite fakt do toho cisla nahore vpravo, i kdyz to rovnou odecita tech 10% na trávení ? 10% mi prijde celkem dost ... nebo se ridite spis tim cislem dole - "potraviny celkem" ? diky moc a hezký vecer, R.

    OdpovědětVymazat
  42. Ahoj R., tabulky pouzivam, traveni jde ale vypnout, taky se mi nezdalo, tak je pryc. Pocitam jen prijem a pro vydej vedu jen aktivity jako cviceni, prochazky atd.

    OdpovědětVymazat
  43. Nexie, hlavne, ze to funguje ke spokojenosti :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)