Z mého stolu: Jak jsem baštila (poslední dva dny)

Jelikož jsem měla náladu na focení a bylo prima světlo a toužila jsem si opět vyslechnout, jak by někdo po mém jídelníčku umřel hlady (už by to chtělo něco originálnějšího ), rozhodla jsem se vám ukázat, co jsem poslední dva dny baštila a něco k tomu napsat.

Chápu, že každý z nás máme rozdílné nároky a přístup, proto berte následující fotky a ukázku jídel pouze jako inspirativní, stejně jako to dělám já u jiných. Všichni baštíme tak, jak si tělo žádá a jak to potřebuje. Ani  mé tělo není výjimkou.

Už jsem se na FB vyjádřila, že se poslední dobou dost často uchyluji ke Clean Eating (plánuji už dlouho článek, ale stále studuji , ne vždy je to jednoduché, přiblížit se do puntíku onomu stylu, ale snaha se cení a pořád lepší se přiblížit, než se hloupě vzdalovat s pizzou na stole . Řídila jsem se čistě potřebami těla, když tělo začalo mít hlad, šla jsem s tím něco dělat. Musím říct, že mi tyhle "vstupy" docela vyhovují, nedodržuji je denně a přísně a přesně, ale snažím se. Zkouším a experimentuji zdravým způsobem, protože chci vědět, jaké věci to se mnou dělá. Musím to vše hodnotit zatím velmi pozitivně, dokonce tak pozitivně, že se u psaní tohoto příspěvku usmívám 

Takže se mrkněte, já na fotky druhých strašlivě ráda koukám a o to víc mě pak baví pracovat na těch svých a užívat si to 

Pátek 

První jídlo bylo vlastně inspirací zde od Markéty  Do hrníčku jsem nalila vyšlehaný tvaroh, bílý jogurt,
lžičku medu, půl banánu a lžičku arašídového másla. Mixér byl kompletně zas*aný :D Ale byla to 
neskutečně lahodná našlehaná bašta, jako peříčko. Trochu jsem přidala skořici, cpu ji opravdu 
skoro všude, dala na to jahody a přikusovala celozrnné tmavé pečivo.


Druhé jídlo: předešlý večer jsem měla takovou chuť na polívku, že zbylo ještě na další den. Byla
zeleninová s vajíčkem a houbovým kořením. Pak jsem si dala ještě jednu misku 


Třetí jídlo: Opět jsem nakrájela celozrnné tmavé pečivo a k tomu si dala celý kelímek cottage cheese 
bez příchutě, zamíchala do toho 4 nahrubo nastrouhané ředkvičky a asi půlku menší salátové okurky. 
Jelikož jsem si KONEČNĚ koupila mořskou sůl (je to vážně rozdíl), trochu jsem si tenhle "salát" 
přisolila  ňami. 

 

Čtvrté jídlo: Měla jsem chuť na zmrzlinu a vzpomněla jsem si, že mám v mrazáku vanilkový jogurt. 
Výborná náhrada za zmrzku, doporučuji udělat s jakýmkoli jogurtem  K tomu jsem si nakrájela
jablíčko a banán.


Kromě 1,5 litru vody jsem si po celý den po troškách upíjela i tento koktejl. Je mi vcelku jedno, 
jaký na něj máte názor nebo nemáte :D To je můj hřích a hrozně mi chutná. 

Páté jídlo: to nemám vyfocené, protože můj foťák večer prostě nestíhá. Nicméně přítel přinesl 
z restaurace, kam moc rádi chodíme, moji oblíbenou baštu, protože vydělal nějaké penízky navíc 
a všem nám chtěl udělat radost. Tou mojí baštou byla tortila se zeleninou (paprika, okurka, rajče) 
a kuřecími kousky. Je krásné vědět, že ten druhý na vás nejenom myslí, ale už i ví, co máte rádi 
a co vám "neublíží" 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sobota

První jídlo: ke snídani jsem si dala bílý jogurt s nasekanými mandlemi a müsli. Není moje výroba. 
Jen jsem ochutnávala novinku od Müllera "Maroko". Jogurt byl neskutečně našlehaný, tahle příchuť 
si mě naprosto získala a to jsem se jí tak dlouho vyhýbala. Také jsem si dala půlku slunečnicové 
kostky s tvarohem, ředkvičkama a mořskou solí 


Druhé jídlo: měla jsem v lednici zázvor, mrkve a pomeranč. Co jiného z toho mohlo vzniknout 
než tahle omáčka, které jsem se mohla doslova užrat :D V receptu, který jsem zkoušela radili 
smíchat s bílým jogurtem. Jak vidíte, dala jsem ho velmi vyhýbavě na bok, aby mi to onu chuť
nepokazilo. Ale bylo to tak fantastické, že jsem si šla pro další lžíci jogurtu a namíchala 
i do zbytku omáčky. Chuť se zjemnila a přitom se zvýraznila, neskutečná proměna  
No a k tomu pár brambor, kvůli sacharidům  

Pokud budete chtít vyzkoušet, recept jsem našla zde. Ono je to původně polévka, ale já 
dala poloviční dávku vývaru, aby z toho byla prostě omajda 


Odpolení siesta: budu pro vás recenzovat tyhle pečené čaje. Jsou neskutečné dobré. Paní, která mi 
je poskytla na vyzkoušení, mi nejenže poslala 19 různých vzorků po několika kusech 
(její obchůdek zde), ale zároveň sponzoruje naši soutěž Moje proměna do léta  Tenhle čajík 
byl jahodovo-vanilkový. Nedalo se čekat, musela jsem to pít horké, jak to bylo skvělé 


Třetí jídlo: to nemám vyfocené, jelikož jsem si dělala koktejl a ten mi fakt nepřijde nijak vábivý 
na oko , ale aspoň prozradím, z čeho koktejl byl. Doslova kalorická bomba. Protože 
byly nakonec dva. Obsahoval na dvě porce 4 kostky ledu, půl bílého jogurtu, celý lísko-oříškový 
jogurt, 100 ml mléka, lžíci medu, 1 celý banán, skořici, větší lžičku kakaa. 


Poslední jídlo dne: už chápete, proč nerada fotím jídlo večer, ty fotky jsou strašné a leze mi to na 
nervy. Nicméně talíř zeleniny a jablíčka, dvě vejce a malá plechovka tuňáka ve vlastní šťávě 
(tedy, na fotce to vypadá, jako by tam byla sotva lžíce :D Ale není, to jen pro pořádek 
Nevím, co tam dělali v té továrně, ale asi jim tam upadlo trochu víc hodně soli. Bleee. 

Jelikož jsem byla docela dlouho vzhůru, doplňovala články na blog Zuzky, a taky jsem tak trochu 
čekala na přítele, který se vracel z maturitního večírku, šla jsem spát až v jednu ráno a abych 
vydržela, přišla mi vhod malá luxusně vychlazená plechovka Coly Zero. Já vím,  já vím, ale jsou 
věci, kterým prostě občas neodolám.  Zaplať pánbůh, aspoň vím, že jsem jen člověk   

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dnes pro vás opět něco nafotím a zkusím zase během týdne zveřejnit. Musím, už jen proto, 
že dnešní snídaně byla naprosto, ale naprosto luxusní 

34 komentářů:

  1. Příspěvky tohoto typu mám moc ráda. :))
    Ta páteční snídaně vypadá fantasticky, budu muset vyzkoušet.
    A moc se těším na článek o clean eating. Snad se tu objeví brzy. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Miluju fotky jídel:) A zdá se mi, že jíš docela málo:) Ale když to tak cítíš a jsi najedená a nepřepadají tě chutě, proč ne..?:)

    OdpovědětVymazat
  3. Vždycky když se pokouším něco uvařit, nedopadne to podle mých představ :D To u tebe to vypadá všechno tak skvěle! :33 Ještě budu muset dlouho cvičit :D

    OdpovědětVymazat
  4. Já mám zase pocit, že jsou to neskutečně obrovské porce. A to mě na tm strašně těší. Že to člověk "sežere" a přesto si udrží váhá, nebo hubne. Paráda, díky za inspiraci. Petra

    OdpovědětVymazat
  5. jak píšeš, že sis malinko přisolila, právě jód pro nás těhule je důležitý, takže se soli neboj hlavně té kvalitní:) a taky ryby, ale to asi víš:))

    OdpovědětVymazat
  6. Niki, vypadá to krásně, mňam!
    Ale víš, co mě zajímá? Jak se stravují Tvoji chlapi? Já s tím bojuji, vaření pro mě, manžela a 2 děti mi "háže klacky pod nohy"....Malá tedy zdravou stravu miluje, ale ti dva kluci....vím na 100%, že jednoho rozhodně nepředělám, bohužel, tak snad aspoň toho malého, pomaloučku, nenápadně ;)
    pa Andri

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuji za krásné, inspirativní fotečky, Nikki :-)
    Páteční snídaňový koktejl stopro vyzkouším.
    Miluju koktejly a smoothies, mňaam.
    Jak píšeš o jogurtu v mrazáku, tak to dělám stejně :-) Je to neskutečně dobré a osvěžující. A hodí se to i do koktejlů. Někdy ochutím tvaroh medem a kakaem, nebo skořicí, inst. kafčem, kokosem (podle aktuálních chutí)... a naředím trochu mlékem...a nechám jej v mrazáku...je z toho taky moc dobrá zmrzka. Miluju domácí zmrzliny.
    A vychlazenou Coca Colu si dám občas taky:-)
    Těším se na další fotky :-) a taky na článek o Clean eating.
    Gratuluji ke "krásnému" pitnému režimu, určo to chtělo hodně úsilí :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Nikki, mám radost žes vyzkoušela moji oblíbenou dobrotu :))

    Ale připrav se na "rady" ohledně toho, jak jíš - po tom co jsem jednou zvěřejnila svůj "fotojídelníček" jsem pak musela pořád číst, jak jím máslo,co bych měla přidat atd. :D Jako by se podle jednoho dne daly dělat závěry, to že jednou něco vyfotím přeci neznamená, že jím každý den na chlup stejně:D

    OdpovědětVymazat
  9. Jéjej..to jsou dobroty. Mám hrozný hlas z toho a sbíhají se mi sliny! :D

    OdpovědětVymazat
  10. Všechno vypadá nádherně a ani se ti nedivím, že máš ráda ten koktejl. Já ho sice ještě neměla, ale kombinaci kokos, ananas zbožňuju.. dovedu si živě představit jak to chutná..:)

    Život malé Marti

    OdpovědětVymazat
  11. Pečené čaje miluji!! A ta mrkvová omáčka se zázvorem,pomerančem vypadá strašně dobře, hned bych si dala! :)

    OdpovědětVymazat
  12. Já vždycky u toho prohlížení jídel a čtení popisků tak vytrávim, že si hned musim jít něco strčit do pusy. Mám tu skvělou přesnídávku bez cukru z DM. Hodim do toho mandle a sváča připravena.
    Uplně nechápu, proč by měl mít někdo problém s tim jogurtovym nápojem a Colou...prostě, když mám na to chuť a neni to denně/2L...já pojedu za chvilku k našim a stavim se v cukrárně a rozhodně si odvezu pro sebe taky (cheesecake)-moje druhá láska, hned po manželovi :-D.

    OdpovědětVymazat
  13. Holky děkuju za komentáře :))

    Andri: chlapi se stravují asi tak, že často vařím dvakrát :D prostě jak kretén dva obědy :D

    malej ten se ještě přizpůsobí, ale ten velkej vůbec
    :D resp. ani ho nenutím, vím, že na to není :)

    Markéta: ono lidi musí pochopit, že to je inspirativní, na základě jednoho dne hodnotí celý režim, já vím, že to tak není, mám to stejně, jeden den si udělám lehčí, další dny jsou o něčem jiném, jenže jak na potvoru fotím zrovna ve dny, kdy mám vážně trošku lehčí stravu :D ale co naděláš :D tyhle jídelníčky jsou prostě o tom, že si v nich něco najdeme, co se nám líbí a chtěli bychom vyzkoušet. tak jako já u tebe, jsem to hodila do mixéru ten tvaroh a božeeeee.... orgáč :D mé nové oblíbené jídlo...

    OdpovědětVymazat
  14. Vypada to krasne, me by chybelo maso, ale vim, ze mu ty moc nedas :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Irča: :D mám to stejně :D když koukám na fotky jiných, tak mám hned chutě jak hrom :D co chutě, hlad!!!! i když nemám :D

    Bety: opravdu moc masová nejsem :) ale teď zrovna baštím :D jen ho nemusím mít denně... to mám po mamce :)

    OdpovědětVymazat
  16. Nedávno jsem měla tuňáka ve vlastní šťávě k večeři a musela jsem po každým soustu zajídat nějakou zeleninou nebo pečivem jak to bylo strašně slané :D

    OdpovědětVymazat
  17. Andri: Hlavně neříkat, že je to "zdravé" :-)
    To teda pomáhá u nás doma. Když dělám tortilly z celozrnné mouky, tak jsem zahlásila (malou lež), že jsou tmavé protože jsem tam nastrouhala trochu brambory(že to mi říkávala babička- což jsem nekecala), aby byly vláčné a dalo se to pak líp rolovat...a povidla jim nepotečou po packách.
    A zblajznou to vždycky všichni jako malinu:-)
    No a když do buchet strouhám mrkev, cuketu, dýni nebo červenou řepu, nebo když přidám trochu vloček nebo otrub do sekané...a neohlásím to jako zdravé...tak zatím dobrý :-)
    Ale jsou jídla, která prostě jinak než klasicky neumím. Ale tak je prostě nejím- když to zrovna nemám ráda. Nejsem omáčková, takže to uvařím rodince...a já mám v mrazáku v zásobě pár krabiček se svým oblíbeným jídlem (když není času moc). Když se mi chce, tak kuřecí prsa a rýže+ zeleninka to jistí. Rychlovka a chutná mi to :-)

    OdpovědětVymazat
  18. jj, pro některé chlapy znamená ZDRAVÉ = NEPOŽIVATELNÉ :D :D :D

    Holky, mám ještě dotaz. Dle nutr. poradkyně mé tělo zadržuje cca 5kg vody, což je dost. Mé minimum bude tak 2kg, méně prostě nedám, ale to za předpokladu pro mě velmi přísného dietního režimu....nemáte nějaké tipy na ODVODNĚNÍ ???
    Zkoušela jsem kromě úpravy jídelníčku kapky k pitnému režimu, ananas, vylouhovanou okurku,....prostě vše ne-možné, ale stále zápasím a opravdu by mi odvodnění velmi pomohlo :-/
    Moc děkuji!!!

    OdpovědětVymazat
  19. Nikki, nevadí, že jsem tady položila svůj dotaz na ODVODNĚNÍ? nechtěla jsem Tě bombardovat mejlem atpod. a víc hlav - víc ví :-) A myslím, že to trápí více z nás, tak by se rady určo hodily nejen mě ;-) Děkuji

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj Nikki,
    máš tu baštu teda krásnou. Já bych u Tebe hlady teda neumřela, i výběr potravin je skvělý! Děkuji za inspiraci =o)
    přeji krásný den,
    Cali

    OdpovědětVymazat
  21. Na odvodnění je také přípravek Non salt, není nijak zvlášť drahý a jsou na něj dobré recenze...

    OdpovědětVymazat
  22. A já si myslela, že na na tomhle Mulllerovi ulítávám jen já :D Inspirace přímo k sežrání :)

    OdpovědětVymazat
  23. Andri21: záleží na tom, co je úprava jídelníčku. Základem je co nejvíc omezit sůl a pak přidat draslík. Teoreticky by mělo stačit čerstvé ovoce a zelenina, mléčné výrobky nebo brambory - ale ty ho ztrácejí vařením, vhodnější je úprava v páře. Největší prevít, co se zadržované vody týče je právě asi ta sůl, kterou si většinou neumíme odepřít.

    OdpovědětVymazat
  24. Ahoj Nikky, zkoušela jsi někdy quineu ? Jaký na to máš názor a neznas s tím nějaké recepty?

    OdpovědětVymazat
  25. Ahoj Andrejko, nezkoušela, ale zajímalo by mě jak chutná :)

    OdpovědětVymazat
  26. vypadá todobře ale hrozněmalé porce, bych měl pořád hlad :D

    OdpovědětVymazat
  27. Pepo: tak jako chlap určitě :D ty potřebuješ víc , máš od přírody víc svalů :D

    OdpovědětVymazat
  28. Tak ta páteční snídaně vypadá fantasticky, určitě vyzkouším ;-). Nikki jsi pro mne velká inspirace!! jsem půl roku po porodu a konečně se mi trošku vrací zase síly na cvičení ;-) A po měsíci už na sobě cítím výsledky, jak na postavě, tak na pleti a ještě dodám, že stále kojím...

    OdpovědětVymazat
  29. Leni, to jsem ráda, že se chodíš na blog za mnou dobíjet :)) Ať se ti daří i nadále, v létě budem kočandy :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)