Úvaha: Za více peněz méně kalorií

Včerejší den byl zvláštní, speciální, výjimečný. Na genetice v Olomouci jsme si vyslechli verdikt pana doktora, že v září můžeme očekávat vysněnou holčičku. Byla to tak skvělá zpráva, že jsem po celém dopoledni plném stresu dostala nefalšované chutě na něco stejně výjimečného. A tak jsem prohlásila: "Chci se jít 'najíst'"!!! Můj přítel přesně vystihl onen podtext toho, 'co' jsem to vlastně vyjádřila za přání a zeptal se:"Myslíš jako najíst se do nějakého toho KFC a tak?" - "Jo, přesně to chci."

A tak jsme vyjeli do Olympie. Můj přítel si koupil knížku, zatímco já vybírala v hračkářství Hot Wheels autíčko se synkem a pak už jsme si to namířili do křídla plného různých restaurací. Číhala na nás cukrárna, česká kuchyně (která se už z dálky chlubila nápisem PIZZA, orientální restaurace (tam vyrazil přítel pro svůj kebab nebo co to měl v tom hamburgeru) a já se synkem přímo ke KFC koutku. 

Musím vám říct, že jsem si připadala jak vesnický neandrtálec. Bez urážky!!! Jsem spíše maloměstský typ a do velkých měst mě nikdo nedostane, už ne :) Ale k věci. Stoupla jsem si před nabídku KFC a koukala na osvětlené reklamní poutače na různá jídla, menu... jelikož do takových restaurací vážně jezdím snad jednou za rok (v případě KFC to bylo snad i několik let), vůbec jsem nevěděla, co si vzít a absolutně se v té nabídce křidýlek a twisterů a menu nevyznala. Vsadila jsem na to, co jsem znala ještě z dob, kdy mým chuťovým buňkám říkalo KFC "kámo". 

Přišla na mne řada. Takže "co si dáte?" - "Malý twister ještě děláte?" - "Ano, je tamhle v nabídce nahoře." - pravda, přehlídla jsem mini twister, který byl podstatně menší než tehdy. Líp pro mě, nepřišla jsem se přežrat, ale dát si v tento výjimečný den něco výjimečného a necítit se provinile, ale dobře. - "Dobře, tak jeden mini twister a dvoje malé hranolky." - Pro mne a synka. - "Můžu vám nabídnout kyblík?" - "Kyblík?" - "Ano, kyblík hranolek, je toho podstatně víc a stojí méně peněz." - "Promiňte, říkala jste kyblík?" - To už se na mne slečna dívala stejně blbě jako já na ni. Fakticky se už prodává kyblík hranolek? Otočila jsem se po restauraci, zda uvidím nějaký kyblík. Nedalo se to přehlídnout. Restaurace plná lidí sice nebyla, ale ten kdo měl na stole KFC baštu, měl také kyblík hranolek nebo kyblík smažených kuřecích kousků. Pardon, to nebyl kyblík. Ale KÝBL!!! - "Ne, děkuji, dáme si jen dvoje malé hranolky." - "Vy chcete menší porci za dražší cenu?" - Slečna na mě koukala opravdu nevěřícně, evidentně se s takovým přáním běžně nesetkává. Mně se v tu chvíli vynořila myšlenka na jeden pořad, kde tyhle cenové nátlaky na velké porce ovládali lidi. - "Ano, přesně tak!" - Přidala jsem úsměv. - "Nějakou omáčku k těm hranolkám?" - Sakriš, copak já vím, jaké omáčky... synek mě předběhl: "Jen jeden kečup." - Otočila jsem se na slečnu. - "Takže jeden kečup." 

 

Nemusím vám říkat, že jsme na slečnu dojem neudělali, jelikož její prací je dostat ze zákazníka pravý opak. Nechtějí, aby lidé kupovali malé porce za větší cenu. Naopak! Až nebo jestli se vedoucí půjde podívat na záznam objednávek z její kasy, možná bude chtít vysvětlení, proč nám místo dvou malých hranolek nenabídla kyblík. Alespoň v době, kdy jsem pracovala u McDonald's to takto fungovalo. Nabízet, přemlouvat... a netýkalo se to peněz, ale cpát lidem co nejvíc "na talíři". 

Určitě mnoho z vás nepochopilo, proč jsem si, krucipísek, nevzala ten kyblík, když hranolek bylo víc a za menší cenu. Právě proto, že jsme se nepřišli nezdravě přežrat (původně jsem chtěla napsat slušnější přejíst), ale přišli jsme si udělat radost, decentně si užít a přitom si nesprasit celý den. 

Když jsme z KFC odcházeli, šla jsem si vyhledat kompletní ceník nabídky, abych zjistila, o kolik je kyblík větší a levnější. Já i synek jsme si dali malé hranolky, které jsou v nabídce vedeny jako NORMÁLNÍ. Přesně s touto porcí kdysi tyto řetězce začínali a lidem to stačilo. Asi ne v dnešní době. Ony NORMÁLNÍ hranolky měly na váhu 70 g a stály 25 Kč. KYBLÍK hranolek měl na váhu 240 g - čtvrt kila hranolek!!!! - za 39 kč. Ten rozdíl za dvoje NORMÁLNÍ hranolky a KYBLÍK je znatelný - jak cenově, tak v množství. Nejde však koneckonců o pocit, že jsme si dali NORMÁLNÍ porci, která byla v NORMÁLU? Ochutnali jsme, užili si, odešli. 


Pak mi celou cestu domů vrtalo hlavou, že to, bohužel, přesně takto funguje a fungovat bude. Řetězce nemají sebemenší důvod nabízet málo za méně peněz, ale více ze ještě méně. Smutné, ale realita. Lidé totiž vždycky přijdou tam, kde dostanou za méně peněz více muziky jídla. A je jedno, zda je to zdravé, nezdravé či absolutně tělu nesvědčící. Můj přítel to vyjádřil po svém. "Přijde mi, že tyhle řetězce mají jediný cíl, aby lidé hodně jedli." 

A já měla na duši příjemný pocit, že jsme do toho jejich kolotoče slepě nevstoupili. A užili jsme si nezdravého  (a fakt hříšně chutného) jídla ve zdravé míře.



Dokument, který jsem měla na mysli

37 komentářů:

  1. No a kolko ludi sa necha nahovorit a potom mame tolko obeznych ludi :(

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Nikky! :)
    MOc ti gratuluji k holčičce! :)) Jak je pěkné, když se ti sny plní, viĎ? :)
    V KFC jsem nebyla ani nepomatuji a koukala bych na ně stejně jako ty, protože kyblík jsem u tebe četla poprvé! :D:D
    Měj se krásně, maminko! :))

    OdpovědětVymazat
  3. To je fakt šílený, ještě takový přístup prodavačky - bych se jí hodně vysmála :D. Nechápu jak někdo může takovou mega porci sníst sám.

    OdpovědětVymazat
  4. Stefi, ono tam lidi navíc ještě nechodí jen pro onu kyblíkovou porci hranolek, ale přičti kolu, určitě nějaká ty křidýlka nebo twistery.. během jediného jídla sní pomalu to, co mají mnozí i rozpočet na většinu dne... je to vážně smutné...

    Koouky: děkuju za gratulaci :) škoda, že nidko můj výraz u slova "kyblík" nenatáčel :D jsem vážně myslela, že špatně slyším :D

    OdpovědětVymazat
  5. O tomhle dokumentu jsem slyšela, ale pořád váhám, jestli se na něj podívat, přece jen nemám tak silný žaludek a je mi vážně špatně z toho jak by se lidi pořád jen cpali něčím takovým. V KFC jsem byla jednou v životě a to pro kolu (pěkně předražená) a v Mekáči jsem byla v sprnu s přítelem, který si dal menu pro dva protože je to levnější...! Ano a jsme tady.. Nikdy jsem nad tím nepřemýšlela, dokud jsem si nepřečetla teď tvůj článek a upřímně je mi krapet divně z toho

    OdpovědětVymazat
  6. V podobných řetězcích jím tak jednou za čtvrt roku (v Praze na ně člověk přecejen natrefí dost často), většinou třeba po zkoušce, když nestíhám normálně si vařit. A je to fascinující, co se člověku snaží nacpat. Ale existuje i možnost vyměnit si ty nezdravé věci za zdravější, místo hranolek si dát bramborovou kaši a podobně, jen to rozhodně není nikde velkým písmem vyvěšené:)(narozdíl od nabídek kyblíků a kýblů všeho...:)). A SuperSize me je naprosto fascinující, už jsem to viděla kdysi dávno, ale když to tu máš s titulky, asi to zkouknu ještě jednou :).

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělý článek, máš naprostou pravdu a na tvoje odmítnutí jsem pyšná :)

    OdpovědětVymazat
  8. týjo, já v KFC nebyla už tak 5let, ale úplně jsem na tvým článkem žasla :/, bohužel v tom špatném slova smyslu....a pak nemají být děti obézní, a vlastně nejen děti. A to nás prý čeká invaze dalších fastfoodů, bych to zakázala, zdravých foodů je tu minimum, ovšem těch nezdravých kvanta

    OdpovědětVymazat
  9. Já už tady ty řetězce snad ani nekomentuji.
    Je to smutné, jak úmyslně ničí zdraví tolika milionům (možná i miliardám) lidí. Je mi z toho na blití. :/

    OdpovědětVymazat
  10. dokument je celkem drsny, videla jsem zatim jen kousek, ale moje zkusenosti z Ameriky jsou takove - Aljaska, jiny svet, lidi malo, hodne lovi, narocne podminky z nich delaji "jine" Americany a potom sok - prelet do L.A. znamenal valici se koule vsude okolo me, v obchodnaku (konkretne Walmart) byly krome normalnich (pokud je normalni vozik to, s cim se setka clovek leda v Makru)nakupnich voziku take vozitka pro obezni damy, ktere by ten obchod po svych ani nepresly.. vsechny potraviny tam byly cukrovane, solene, posypane barevnyma zdobitkama a polevama, pomerancova Fanta byl pro me navrat do chemicke laboratore... u nas to clovek vidi u tech nejlevnejsich barevnych limonad, tedy obareveny plast od limonady, vsechny limonady mi prisly daleko sladkokyselejsi, takove agresivnejsi chuti, takze jsme tam jedli jen fazole s cibuli a slaninou:) taky tim, ze tam maji hodne hoveziho dobytku jsme si kupovali hovezi steaky, protoze jinak tam bylo stravovani naprosta katastrofa. A o sladkem bilem chlebu radej pomlcim, pripominalo to nejvice vanocku

    OdpovědětVymazat
  11. Gratuluju k vysněné holčičce! :) Přístup těchhle fast foodů je fakt šílený, ale naštěstí to není náš jediný zdroj obživy (taky narážím na Super size me, skvělý dokument!), bohužel pro ty šetřivé jsou takovéhle nabídky lákavé, "supervýhodné" a ikdyž nechtěli, sní toho nakonec 4x víc, protože to přece nevyhodí, když už to koupili, že...no, jsem ráda, že do takovýchhle podniků mě to neláká chodit a ani je nemám ve své blízkosti :D

    OdpovědětVymazat
  12. Někde jsem četla, že do toho strkají takové prasárny, že čím víc toho člověk sní, tím víc toho chce. Gratuluji, že jste to tak úžasně zvládli =)

    OdpovědětVymazat
  13. To mi přijde naprosto šílené! Ale v dnešní době už se ani není čemu divit... Spíš bych byla překvapená, kdyby k těm porcím hranolků nabídli třeba takovou porci salátu za lepší cenu, což by v dnešní době bylo mnohem prospěšnější..

    OdpovědětVymazat
  14. já když jdu do KFC nebo do McDonaldu, také se nikdy nemůžu vyznat v těch jejich nabídkových cedulích a nikdy nevím co kolik stojí, co všechno mají v nabídce.. připadá mi to nepřehledné..

    Život malé Marti

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj Nikki :)
    jelikož jsem v KFC nějaký čas pracovala, tak mi nezbývá, než na tento Tvůj článek reagovat. Úplně si dokáži představit reakci té slečny, co Ti to prodávala, protože s něčím takovým, že by někdo odmítl víc jídla za méně peněz, jsem se za celou tu dobu nikdy nesetkala :-D v těchto řetězcích opravdu platí, že čím víc lidem nabídneš, tím víc slev a výhod oni obdrží a na to bohužel většina lidí slyší. A je to i filozofie podniku. A bohužel ty slečny jsou naučeny tomu, že musí zákazníkovi pořád a pořád nabízet něco lepšího, i když vidí, že ten zákazník nechce. Nikdy totiž nevíš, kdy za tebou stojí nějaký manažer a když zaslechne, že jsi tomuhle zákazníkovi nenabídla tohle a proč jsi malý hranolky nenabídla vyměnit za větší a proč jsi místo malé zmrzliny rovnou neúčtovala velkou, když zákazník přímo neřekl jakou chce. Takhle to chodí a já osobně jsem třeba už pak ani neměla sílu těm lidem něco vnucovat, jelikož jsem na nich viděla, že si třeba vážně přišli jen pro ten twister nebo pití.
    Jinak pro příště doporučuji Brazer Twister, je s grilovaným masem (připravený v konvektomatu nebo jak se to píše), takže je "zdravější" než klasický ;)


    S pozdravem Lenka

    OdpovědětVymazat
  16. Supersize me jsem již v minulosti viděla. Je to šílené, ale hodně poučné- člověka to drsně postaví tváří tvář realitě. Ty porce jakoby byly přesně dělané na šetřivé lidi- říkají si :"jééé mám toho víc"...a nechápou, že se tím pomalu lidkvidují.
    Pravdou je, že fastfoodové restauračky mají speciální poměr surovin...přesně tak dělané, aby to na moc dlouho nezasytilo a aby vznikla jakási forma návyku. A to je průšvih.
    Po shlédnutí dokumentu Supersize me, jsem trochu víc pátrala po netu, pročítala všemožné studie.
    Pomohlo mi to v tom, že jsem doživotní fast food abstinent. Jediné, co jsem ochotná si tam dát- teda když jinde v okolí nic není - je obyčejné kafe. To se stane tak 3x za rok. Jinak je odmítám podporovat. Už i za ty hromady plastu, které denně vytvoří- to je hnus fialovej:-(
    Jak píšeš, Nikki o výrazu v tváři...tak velmi podobný jsem měla před pár lety, kdy jsem viděla v jednom obchodním centru maminku mimča - vezlo se na nákupním vozíku v takové té dětské sedačce (neumím to moc popsat - prostě ještě leželo)- maminka dlabala hranolky a vesele je tlačila i do toho mimča :-( wtf??? ...bylo mi zle, smutno a bylo mi hlavně líto toho chudáka tvorečka, který ještě nemůže říct: Mami ty jsi jelítko, proč mi to dáváš... No a k dovršení hororové scény.....tatínek cestou okusoval z pytlíku nějakou viditelně paprikovou klobásu. A aby nezůstal pozadu za maminkou, ukousnul kousek klobásky a natlačil to do toho mimča taky.
    Tak protáhlej obličej jsem snad ještě nikdy neměla... :-(
    No, co dodat....jen si říkám, že bych tohle svému dítěti neudělala...a vlastně ani sobě :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Gratulujem k dievčatku :)
    Ja mám pocit, akoby do toho jedla pridávali nejaké návykové látky, veď to nie je možné, aby to niekomu tak chutilo :(

    OdpovědětVymazat
  18. KFC uz ani nevim, co je ...to si radsi zajdu do Billy neco koupit ... tmave rohliky, sunku, kysku ... ale je fakt, ze kdyz zajdeme obas s pritelem do kina, tak si ten mini twister, bez hranolku dam :-), do kina jdeme tak 2-3/rok... Gratulji k holcice, je fajn mit starsiho brachu ... ten ma hlavne hodne starsich kamaradu :-D

    OdpovědětVymazat
  19. Další věc je, že prodávat tu opravdu malou a většinou uboze vypadající porci hranolek za těch 25,- (v Brně za 29,-) je pro hodně kasařů trapné - mluvím z vlastní zkušenosti, jsem bývalá kolegyně Lenky :D. A proto nabídnou tu větší porci, protože on člověk opravdu zaplatí méně a ruku na srdce - nemusíte to sníst celé ;). I když to už většina lidí udělá, když to na tom tácku má.

    OdpovědětVymazat
  20. Já bych ten kyblík klidně snědl..Akorát v KFC mi hranolky moc nechutnaj, jsou málo slané-radši bych si dal za 39kč podobný kyblík hranolek v mekáči :)

    OdpovědětVymazat
  21. Dobrý den Nikki, gratuluji k holčičce!

    Jednou jsem u Vás četla, že jste si koupila časopis Hubneme zdravě od Metra, od té doby ho sháním a nikde ho nemají. Můžete mi prosím říct, ve které trafice jste ho koupila? Máme jich tu víc než dost, všude o něm vědí, ale nikde není :(

    Co se týká fastfoodů, všude to tak funguje. Už jsem tam dlouho nebyla, ale připadám si tam jak vesničan ve velkoměstě, pod palbou otázek, na které stejně říkám ne, protože jsem si chodila taky jen pro Twister, teď si jej dělám doma :)

    Mějte hezký víkend, Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veroniko, Zdrave hubnuti prestalo letos se vydavat. Skoncili tusim unorovym anebo breznovym cislem. Je to skoda. ;(

      Vymazat
  22. Je to docela smutný, ty dnešní řetězce... lidi jsou jak ovečky a nechají do sebe cpát horem dolem...
    Nejvíc mě ale překvapilo, že ty jsi šla hřešit zrovna do KFC, je to zajímavé. Já bych tě spíš viděla, že budeš hřešit něčím doma vyrobeným, ale kalorickým nebo né tolik zdravým, tučným... Třeba domácí smetanová zmrzlina nebo doma udělanej hambáč...:) Snad ti aspoň chutnalo. Já už hranolky neměla několik let. Nedávno jsem byla u McDonalda a chlápek přede mnou si šel ještě dokoupit jedny VELKÉ hranolky, stály přes 70 Kč, to je mazec. Za to se snad dá koupit celý pytel na doma, ne?:D

    OdpovědětVymazat
  23. Zrovna v KFC mi vždy chunalo kuřecí, jakékoli obalované kousky nebo na grilu. Hranolky jsem jedla ještě u rodičů cca 1x týdně (před 7mi lety), co žiju s přítelem tak je máme 1x do roka, když jdeme na výročí do restaurace :) A stačí nám to. Ale přiznávám, že u nás mají v budoucnu KFC otevřít, pak asi občas zajdu pro nějaké ty kuřecí pikatní kousky O:-)

    OdpovědětVymazat
  24. Ten film jsem už viděla a trochu mě zklamal díky své hlavní zápletce, protože je to vlastně o tom, že když človek bude jíst měsíc jen v McD, tak přibere a bude mít zdravotní problémy. Such a surprise! :D Ale kvůli těch "mezipasáží", kde jsou zveřejňované nějaké fakta, info o zvětšování obalů a o kvalitě jídla, fakt stojí za to, se na tohle podívat.

    OdpovědětVymazat
  25. 250 g by ti zprasilo den? ...nevím orientovat se podle nápisu NORMÁLNÍ v řetězci KFC. Za rok může být normální ten kyblík když se to tak vezme.

    OdpovědětVymazat
  26. Lenka: já právě pracovala v McDonald's a bylo to naprosto to samé, jak popisuješ ty. Ti manažeři to opravdu hlídají a povinností zaměstnanců je právě nabízet víc... vím o tom, a tak jsem ji i trochu chápala :)

    Bellinka: je to možné, slyšela jsem o tom, že snad i ano.

    Michal: to je pravda, jsou chutnější :) Ale Mekáč tam nebyl :)

    Veronika: časopis už bohužel vyšel naposledy v únoru :( Vydavatel vydávání zrušil :(

    Isza: někdo chodí hřešit do Starbucks, někdo do mekáče, někdo do cukrárny :))) Já nechodím ani do jednoho, navíc, kdybych chtěla něco z cukrárny, nemusím si to dávat 70 km od domova, ale ve svém městě :)) KFC prostě byla jednorázovka a rozhodně tam nechodím hřešit :) Zas tak velkou zajížďku bych si kvůli KFC nedělala, ani kdyby mi propáceli cestu :) A když chci zhřešit na místě, tak zhřeším na místě a nebudu na to čekat až doma, jsem člověk, který nežije 100% zdravě, ani nechci, jak jsem jednou psala, nejsem žádným otrokem, dělám spoustu věcí zdravě a správně a dělám je proto, že si jednou za rok za dva můžu pak bez výčitek do KFC zajít :) A navíc hřešení doma je nuda :D

    Feebinka: ta fakta jsou vcelku zásadní v tom dokumentu. Také jsem byla jak omráčená, když jsem to viděla, ale je to tak. Ten chlapík, co dělá na sobě pokusy už je jen spíše takový bonus navíc, který by nebyl nutný si myslím. Takže s tebou souhlasím :)

    Nonte: no čtvrt kila hranolek je opravdu prasácká porce, takže jo :) Za rok můžou být ty kyblíky klidně normální dva. Ale my jsme pořád stejný lidi z masa a kostí, pro které je ona "normální" porce hranolek opravdu dostačující, s touhle porcí začínaly všechny řetězce... stejně tak s velikostí koly, hamburgerů apod. Stačí se podívat na ten dokument, abys pochopila. Dnes se v USA prodává půl galonu koly !!!!!!! půl galonu koly za cenu, která nemůže konkurovat menším porcím. Natož tak té klasické... to stojí za uváženou!


    OdpovědětVymazat
  27. Ahojky! Uz 10 mesicu ziju v Canade a bohuzel me fastfoody neprestanou nikdy prekvapovat.Je to az neprijemne, kdyz nekam jedete a pokud nechcete jist ve fastfoodu jakehokoli typu, tak se proste nenajite!! Lidi opravdu hooodne obezni a to mnozstvi zradelen ani nepocitaje. Vsude to na vas rve - vem si me, jsem nezdravy, velky a levny!!! Nejvic me irituje fastfoot jmenem FATBURGER!!Zkusenost vsak k nezaplaceni- ja si diky tomu uvedomila, ze ma zivotosprava byla take dost trystni a ze to tak nechci..nechci vypadat jako ONI a zacala jsem zit zdrave a poctive cvicit. A jsem stastna, ze muzu rict, ze me amerika nelapila do svych lakadel...teda krome Starbucks ( ale davam si jen medium roast coffee i kdyz jejich caky a cookies...no proste mnam :) a nikdy nekoncici zasoby peanut butter :). Priklad : 0,5kg peanut butter 4,5 dolaru - 2kg : 4 dolary!!!! To mluvi za vse, i kdyz todle mi zrovna nevadi :).

    OdpovědětVymazat
  28. bohužel, smutná realita, nesnášim tyto řetězce a jejich marketingové tahy.. když skončím někde v nákupku (jednou za rok :D) tak na oběd hledám aspoň nějakou italskou kuchyni nebo českou (samozřejmě nic drahého pro mě vesničanku :D) a dám si třeba nějaký salát s kuřecími stehny :)

    OdpovědětVymazat
  29. Peti, tak jsem si uvědomila s tou českou restaurací, že mezi restauracemi tam byla, ale nevěřila bys, co nabízeli - obrovským nápisem pod českou restaurací se tkvělo slovo PIZZA!! :))) Taky úsměvné docela :)

    OdpovědětVymazat
  30. Přijde mi to podobné jako když lidi nakoupí v supermarketu plný vozík, protože je to přece "ve slevě" nebo "levnější" než od jiné značky a přitom nekoukají na složení ani na množství. Nakonec tam stejně nechají víc peněz než kdyby dali přednost dražšímu zboží ale v menším množství a ještě do sebe nacpou všemožnou chemii a kdoví co ještě.
    Já osobně nechodím do KFC ani MC Donaldu už hlavně proto, že jsem vegetariánka. Když už si chci dopřát něco nezdravého, tak si jdu dát třeba dortík do cukrárny. O kyblíku jsem už slyšela, ale taky mě to dost děsí. Nemluvě o tom, že to už lidi můžou jíst rovnou z korýtka (alespoň mně to tak přijde).
    Jinak mám moc ráda sendviče od Subway a občas si na nějaký zajdu, ale tím, že nejím maso a neberu si omáčky, tak bych řekla, že hřeším max. tím pečivem :)

    OdpovědětVymazat
  31. Lenka Čiháková má pravdu. Takhle to tam chodí a pracovníci fastfoodů prostě musejí tímhle stylem nabízet, jinak se můžou s pracovním místem rozloučit. To si málokdo z kritiků dovede představit.

    OdpovědětVymazat
  32. Však to píšu i v článku :) Taky jsem pracovala v Mekáči :)

    OdpovědětVymazat
  33. Já mám už přes ro brigádu v Subway v Brně. Je to jediný fast food, který můžu doporučit, protože vím, jak ty sendviče děláme. Chleba je v nabídce celozrnný, maso libové kuřecí, kopec zeleniny!! (a vše jde udělat i jako salát), takže když budu mít možnost, vždycky budu chodit tam. A cenově je to cca stejné jako twister. V Olomouci se teĎ o postavení Subway jedná, takže je možné, že do půl roku už tam bude taky :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)