neděle 5. května 2013

Spartan Race v Česku. Výzva pro Martina!

Pamatujete na Martina Kouckého? Kdo neví, o kom je řeč, je to tento borec, u jehož jste dámy slintaly nad jeho proměnou :)) Martin se rozhodl, že se letos zúčastní závodu Spartan Race. Kdo neví o co ve skutečnosti běží, mrkněte se na trailer.


Jelikož je závod 8. června, má Martin měsíc na přípravu a rozhodl se o to s vámi podělit. Navíc, já mám v ten den narozeniny, takže Martinův úkol je jasný :D Nemusí vyhrát, ale účastnit se :D (Happy Birthday, Nikki) - no, nebudeme tlačit na Martina, zde si již přečtěte jeho první zápisek z přípravy. 

***

Kdysi dávno jsem se na Youtube proklikal na video z jistého závodu - Spartan Race. Vypadalo to zajímavě a v duchu jsem si říkal, že bych se podobné záležitosti i zúčastnil, kdyby se to nekonalo jenom v USA. A nějak jsem to pustil z hlavy.

Pár týdnů zpátky mě má milá sestra navštívila. Tak jsme se bavili o různých věcech, cvičení a různě dál. Vypustil jsem ze sebe větu, že teď nemám nic, co by mě táhlo dál. Chtěl jsem dokázat, že oplácaný člověk může zhubnout a vypracovat se (ještě dolaďuji formu na léto :-D ). Dokázal jsem. 

Ale momentálně nic co by mě táhlo dál. Chtěl jsem začít běhat, ale žádný pořádný impuls stále nepřicházel. K čemu je mi postava bez pořádné kondice? Ale i přes to jsem si ráno raději poležel a odpoledne/ večer se mi nechtělo.

Nu a včera večer (pátek) mi poslala moje sestřička odkaz na Spartan Race, kliknu, koukám jako puk: ono to je už i v čechách! Jaj! Radost. Kdy se běží? 8.6 .. hmm to mám 35 dní do startu. To je 34 dní tréningu. A bez fyzičky tam nemůžu. Že by konečně kopanec!?! Zatím se registrovat nebudu, ale do tréningu půjdu naplno. To MUSÍM dát!! Někdy okolo 4.5 (sobota) v 0:30 jsem se napevno rozhodl.

Tak jsem si na dnešní - krásné - sobotní ráno nařídil budíka na 7:00. Jelikož nepatřím mezi lidi, kteří by chlastali první ligu a museli se víkend co víkend opíjet - no problemo. 6 hodin spánku? Ideál.

Ráno kopanec. Hnusnej ošklivej ošklivej budík! Takhle brzo mě budit! V sobotu!! Grrrrr. Nesnáším tě sestro! Oblíkání, hledání sluchátek, obutí, vyběhnutí...

Kam poběžím? Mám to kousek, zkusím Lužánky. Cestou potkávám párek policistů ve službě. Koukají na mě jako na zjevení. Nedivím se jim. V sobotu v 7:20... taky bych si klepal na čelo :-) 

V Lužánkách ráno jen pár pejskařů, jedna banda popíjející omladiny (začali nanovo nebo dokončují pátek? :-D ) a jinak nikdo. Oběhl jsem si park, nechci to první den přepálit, tak se vracím k domovu. K mému překvapení si držím tempo a zatím žádná krizovka. Bohužel jsem to nezaklepal. Asi 200 metrů od domova mi začínají tuhnout nohy. To už musím vydržet. Přidávám na tempu. 7:45 Jsem doma. Hmmm. Kolik jsem to vlastně běžel. Koukám a cca 5 Km. To by celkem šlo. Plíce jsem nikde nevytratil, až překvapivě dobře se mi běželo. 5Km .. tolik má Spartan Sprint. Ale to bude v trošku jiném tempu, terénu a navíc s překážkami. ZLO.

Odpoledne cvičeníčko. Dám si větší zátěž na nohy. Dřepy, dřepy s výskokem, švihadlo. Slabší chvilka: "Proč to děláš? Vždyť nemusíš nikomu nic dokazovat! - Ticho tam! Dělám to pro sebe!" 

Pro dnešek hotovo. Sprcha, večeře, relax... hokej. 

Pár objevů za dnešek: nejsem na tom s kondicí tak špatně, jak jsem si myslel. Proč já vůl mám rád tyto výzvy? Ono to půjde a né že né! Dokud to nevzdáš, máš šanci. Jakmile se vzdáš, prohrál jsi. Většina lidí neztroskotá, oni to prostě vzdají.

S pozdravem
Martin Koucký

8 komentářů:

  1. Marťasovi držím pěsti, taky se nás pár k tomu vyhecovalo a na sparťana jdeme - kdyby náhodou, většina z nás je taky z Brna a klidně s Martinem rádi potrénujeme, tak kdyby se chtěl přidat, tak budu ráda, když písne ;-) na fb - Květulín Kubelková

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je výzva!!!!obdivuju vás lidi, že ste se do toho pustili:) všem vám moc držím pěsti a su hrozně zvědavá na vaše dojmy ze závodu;) GOOD LUCK:))

    OdpovědětVymazat
  3. Držím palce :). Do Lužánek jsem taky občas chodívala běhat, i když jsem asi bydlela blíž, myslím, že 5km mi to nedalo :D. Jinak obdivuju ten zápal, mně se akce jako Spartan Race líbí, ale sama se do toho nevyhecuju :D. Ale zase já jsem ten typ, který tyhle cíle moc nepotřebuje, cvičím prostě pro dobrý pocit a postupné změny na postavě a to je pro mě dostatečný hnací motor :).

    OdpovědětVymazat
  4. spartan race se mi strašně líbí a taky bych ho chtěla zkusit, ale bohužel na něj tu fyzičku nemám :)

    OdpovědětVymazat
  5. moooc drzim palecky a urcite te prijedu podporit na zavod !!!!!!!
    ahoj fidelka

    OdpovědětVymazat
  6. Waw...to je celkem síla :-)
    Fandím tomu odhodlání...někdo se potřebuje "hecnout"...a když to funguje, tak tím líp.
    8. června budu moc držet pěsti a posílat energy.
    To dáš, Martine.
    Jsem pyšná, že i Brno tam bude mít své želízkko v ohni.

    OdpovědětVymazat
  7. Teda, Martine, držím palce! Vůbec už se do něčeho takového přihlásit je odvaha, máš můj obdiv!
    vypadá to na hustej masakr, zajímalo by mě, kolik žen se zúčastní :)

    OdpovědětVymazat
  8. Take drzim palce a s posledni vetou souhlasim, ale ja to nevzdam, bojuju a vyhraju:-) dnes si dam zuzku a projedu net, musi byt neco, co me potahne dal, krom vidiny sexy tela v plavkach. Jdu do toho:-) martine drzim ti.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)