Květnová fitness výzva - Den 9


Takže, jak už jste se již z FB dozvěděli, dnes jsem na výzvě Den bez soli pohořela :D Ale tak co. Nechci se nijak omlouvat, protože výzvu jsem prostě na jeden den vydržet mohla, ale podle toho, co jsem dnes dopoledne v krátkosti nastudovala, se nedá divit, že jsem hned při snídani po soli sáhla. Mám od přírody nízký tlak, dost nízký, a sůl ke snídani (na chleba) je pro mne prostě ideální. Chtěla jsem prostě vědět, zda má sůl něco společného s tlakem, se kterým chodím po světě a světě div se, má! Dokonce mi pomáhá k tomu, aby můj tlak nebyl ještě horší = nižší, než je. Kafe na tlak nepiju, ani alkohol, navíc se cvičením se také krevní tlak automaticky v klidovém stavu snižuje, takže čím jiným si pomoci, než právě solí anebo zeleným čajem. Společně jsme pak přišli na to, že téměř všichni, co máme nízký tlak, onu sůl prostě potřebujeme a pokud jsme si do teď vyčítali, že je to náš "problém", pochopili jsme, že nám to vlastně pomáhá nastartovat den.... velice hezký článek jsem našla například zde, který říká všechno :) Takže za mne dnes prostě nesplněno :D Slanému rohlíku ráno fakt nešlo odolat, nezajímaly mne buchty, koláče, ale slanej rohlík. Sůl jsem mohla z rohlíku sundat, ale neudělala jsem to. Dnes jsem pochopila proč :))) Tělo ví prostě líp než já, co potřebuje :) A co vy ostatní? Vydrželi jste? :))) Jak vám Den bez soli dopadl? :)

A co mám pro vás na zítra? Něco opravdu náročného a zcela záměrně tuhle výzvu dávám během týdne a ne o víkendu. Udělat si na sebe čas umí jen málokdo z nás a přitom by to mělo být něco naprosto přirozeného. Prostě VYPNOUT a relaxovat, odpočívat, věnovat se sám sobě. Člověk nemusí jen tak ležet a nic nedělat, ale třeba naopak dělat něco, co ho naplňuje a ne, nepatří tam čas strávený s dětmi, i když by se to mohlo zdát. Je to opravdu čas věnovaný čistě sám sobě. Kreslete, čtěte, poslouchejte hudbu, věnujte se svým koníčkům - pište, vyšívejte, luštěte křížovky, běžte ven fotit, cokoli... Nemusíte dlouho. Údajně prý stačí pouhých 30 minut denně, které by člověk měl věnovat čistě sobě, svému tělu, i kdybyste měli ležet s regenerační maskou na obličeji a okurkami na očích :))) Takže co... zkusíte to? :)))) 


Napište mi do komentářů, zda tuhle výzvu vyzkoušíte, vím, že to bude těžké. Z velké části na sebe myslíme jako na posledního člověka. Zkusme to pro jednou změnit. Jen na jeden jediný den!!! :))


21 komentářů:

  1. Momentálně mám zkouškový, takže veškerý čas trávím s knížkama, uvidím, zda zítra "stihnu" i sebe krom učení..

    OdpovědětVymazat
  2. U mě to vypadá na čtení si knížky :-)). Mám už takovou dobu jednu rozečtenou, jenže jakmile je zkouškový, tak jediný, co čtu jsou skripta, učebnice a poznámky :-(.. Jinak palec nahoru za tuto výzvu :-).
    A co se týče soli, tak když jsem si vařila brambory, tak jsem ani tu vodu neosolila, abych jakože výzvu dala :-D.. Ještě, že mám od doktora nařízeno omezovat sůl, takže mi tohle nedělá ani trošku problémy :-))).

    OdpovědětVymazat
  3. já si dělám čas pro sebe v posteli před spaním, myslím na dýchání a pozitivní energii, stačí :) občas zalezu do horké vany relaxovat :)

    OdpovědětVymazat
  4. zrovna zítra mám jógu, takže zabiju dvě mouchy jednou ranou!
    teďko tři týdny nebyla a byla jsem jak bez duše, děsné! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Den bez soli jsem zvládla, ani tu salátovku jsem neosolila, prostě sůl nepotřebuju a možná to taky není úplně dobře nesolit...čas pro sebe? maturita volá a času je málo ale právě učit se moc nechce tak snad i tu svoji pohodičku zvládnu zařadit

    OdpovědětVymazat
  6. Ouch, to vyzerá... zaujímavo :D Určite do toho pôjdem, sama som zvedavá, ako to dopadne :D Posledné moje dni vyzerajú nasledovne: Cvičiť, učiť, cvičiť, učiť, spať :-\ Takže jeden deň "len" hodinového učenia mi určite neuškodí ;D Ešte presne netuším, čo by som chcela zajtra robiť, no ak nepôjdem so sesterkou do wellnessu, asi si zájdem s hafanom na dĺĺhúú prechádzku :)



    OdpovědětVymazat
  7. Já běžně sůl nepoužívám, takže dnešek pro mě byl hračka;) zítra to mám docela plné, ale odpoledne jsem objednaná ke kadeřnici, což můžu sklidem označit jako čas pro sebe:) Hezký den

    OdpovědětVymazat
  8. Tak tyhle chvíle mám moc ráda. Díky, alespoň budu mít pro to ještě větší důvod.

    OdpovědětVymazat
  9. Já si myslím, že sama sobě věnuju docela dost času, i když se to nemusí zdát. :))
    Každopádně výzva je to super, protože ne každý si dokáže ten čas na sebe udělat.
    Jdu do toho!

    OdpovědětVymazat
  10. To bude prozatím nejtěžší výzva. Ale pokusím se, jdu do toho :-)
    30 minut prostě najdu. Ještě nevím jak toho času využiju, ale něco mě určo napadne.
    Díky za ni, Nikki :-)
    Je občas dobré zamyslet se nad jídlem, cvičením, ale i nad časem a chvílí relaxace/odpočinku ...to taky patří k životu (teda mělo by patřit).

    OdpovědětVymazat
  11. No zitra se to hodi, mam dovolenou :-) i kdyz nevim, jestli to neni tak trochu podvod :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Zrovna zítra maturuju, tak si na sebe udělám čas až večer :D

    OdpovědětVymazat
  13. já mám taky strasne nizky tlak, muj rekord je 40/30 v pet rano, ale bylo mi fain:-)) já nesolim nijak extra, takze jsem se ani neucastnila:-))
    dneska pro sebe udelam to, ze pujdu k doktorovi, protoze nemuzu ani polykat ani mluvit. jsem ta hrdinka, co si vsechno vykuryruje sama a k doktorovi chodi jenom slabosi!! no asi bych to mela trochu zmenit, protoze se nemuzu ani nasnidat.. no a pak nepujdu cvicit, i kdyz mi to srdce trha a vlezu si do postele a pochvalim se, jak jsem se prokonala:-))

    OdpovědětVymazat
  14. Myslím že toto pro mě není tak úplně výzvou, díky tomu že jsem zatím bezdětná a partner je aktuálně v práci do šesti, tak mám chvilku pro sebe téměř denně. Půl hodinka cvičení, knížka nebo nějaký seriál a dnes jsem navíc prohlédla v klidu nový katalog kosmetiky :)

    OdpovědětVymazat
  15. Zaplaťpánbu mladí se odsunuli někam na večeři a tak mám konečně byt pro sebe. Stejně to bude jako jindy, naťukám něco na net a zacvičím si. Mně stačí, když jsem tu někdy sama, což je v posledních týdnech vzácnost.

    OdpovědětVymazat
  16. Já mám před státnicama tak se taky moc flákat nemožu, ale aspoň sem se s učením přesunula na celý den do parku na sluníčko:)) neuvěřitelná pohodička:))

    OdpovědětVymazat
  17. Tak já mám asi splněno...po příchodu z práce jsme si s manželem lehli a spali neplánovaně až do teď ... :-D

    OdpovědětVymazat
  18. nestihla jsem se v samém spěchu s učením mrknout na tuto výzvu, ale vlastně jsem ji nevědomky splnila:) včera jsem udělala státnice je ze mě Bc. a potom se se náležitě odměnila a věnovala jen sama sobě ! ale je pravda, že když se na to člověk nesoustředí, aspon pro me je to fakt tezkej ukol

    OdpovědětVymazat
  19. Petra P: to musí být :)

    Petra H: gratuluji k titulu !!! :) Máš pravdu, je to těžká výzva, protože člověk na sebe myslí opravdu minimálně a nesoustředí se na sebe :) Takže prima, že sis to užila po svém :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)