pátek 17. května 2013

Květnová fitness výzva - Den 6


Dříve než se pustíme do zdolání pyramidy, pár slov k dnešní výzvě (nezapomeňte jít hlasovat do ankety). Člověk by si řekl, jak pitný režim zvládne levou zadní. Sakriš, vypila jsem dnes sotva litr a to je už půl sedmé večer. Strašně špatně. S druhou výzvou jsem si poradila lépe. Zkusit být nad věcí a nenaštvat se :) Můj přítel o výzvě věděl a tudíž mi dělal samé naschvály, abych prostě bouchla :D Prevít jeden urejpanej!!!!! K dnešku tedy dávám do anketního formuláře hlas do kolonky "splněno jen částečně", protože s tím pitným režimem jsem si to takto vůbec nepředstavovala. Některým docela závidím onen "budíček". Říkají, že když málo pijí, začne je bolet hlava. Ale co mají dělat tací, kteří prostě žádné následky nepociťují a nemaj :D To je fakt zlo tohle. Takže se budu snažit dál aspoň litr a půl a přesto je to špatně. Začíná být teplo, jsem těhotná, moje hranice pitného režimu by měla být jinde. Vím to, ale nejde to... 

A tedy raději rychle k zítřejší výzvě :) Vím, že se vám hodně líbila výzva ze středy, kdy jste něketří z vás poprvé využili cvičebního intervalového stylu tabata. Já mám tento typ tréninku taky hrozně ráda, skvěle to utíká, je při tom sranda a ono dychtivé snažení během té krátké doby odcvičit co nejvíce opakování je nakažlivá závislost :) 
Proto jsem si dnes připravila něco podobného, co se vám určitě také bude líbit. Je to cvičení ve stylu pyramidy. Nebudu vás posílat nikam do Egypta, nebojte :) Budeme pěkně doma, v pokoji. Určíme si opět pár cviků, které bychom si mohli zacvičit, tentokrát nechám tak trošku na vás, abyste si tímto stylem tréninku  odcvičili cviky vlastní, protože já některé dělat nemohu a nechci vás omezovat.

Trénink se může skládat z dřepů, kliků, cviků na tricepsy, kardio cvičení, používejte činky, kettlebelly, švihadla, cokoli. Zkrátka cokoliv, o čem jste si jisti, že se vám líbí, dělá vaši figuře dobře, zabírá a potřebujete to. Napište si na papír 4 rozdílné cviky, na které se v tréninku budete soustředit.

Dám svůj vlastní příklad:
  1. dřepy
  2. kliky na kolenou
  3. tricep dips (obr.)
  4. bicep curls (obr.)

A teď jak cvičit? Pyramidovým stylem!!!

15 - 30 - 45 - 30 - 15 

Čísla, která vidíte, jsou napsány ve vteřinách. Mezi každým intervalem je 10 vteřin pauza. Čili pokud bych to měla aplikovat na mých cvicích, bude trénink vypadat takto.

15 vteřin dřepy
10 vteřin pauza
30 vteřin dřepy
10 vteřin pauza
45 vteřin dřepy
10 vteřin pauza
30 vteřin dřepy
10 vteřin pauza
15 vteřin dřepy
10 vteřin pauza

Po tomto kolo následují stejným způsobem kola další - s kliky na kolenou, třetí kolo budu pokračovat s tricep dips a poslední kolo si užiji s bicep curls :))) Celé kolo vychází na 3 minuty a 5 vteřin, celý trénink pak na něco málo přes 12 minut. Po každém kole si chvilku klidně odpočiňte a pak se pusťte do dalšího kola, musíte časovač znovu spustit :))

Přikládám vám sem intervalový časovač, který je přesně nastaven podle zadaných vteřin výše, vyzkoušejte si :)

Pyramida Workout

Create your own interval timer or download our interval timer app

Jediným neduhem tohoto časovače je, že není podporován jakýmsi zvukovým znamením říkající, kdy je pauza a kdy se cvičí. (Jsem trubka, zvuk tam je :D Komp byl napojen na sluchátka :D) Pokud se ale budete pozorně koukat, pro každou pauzu je vždy interval velkým písmem pojmenován :)) Můžete si jej také stáhnout jako aplikaci do telefonu.

Doufám, že se pyramidy zúčastníte, je to výborná věc a určitě vám to uteče jako nic :))) Určitě mi napište, jaké cviky jste si dali a zítra do formuláře můžete připsat, zda jste se této výzvy zúčastnili a jak se vám líbilo :) Přeji hezký pátek a příjemný vstup do soboty s novým poznatkem z fitness cvičení :)


30 komentářů:

  1. S tým pitným režimom je to u mňa rovnako. Myslím si, že pijem dosť, ale akonáhle si to zapisujem tak len valím oči, že ako málo. Ja som si nastavila na mobile pripomienky, ktoré mi pípajú každú hodinu, aby som sa nezabudla napiť. Dúfam, že si zvyknem a potom už budem piť automaticky. A na zajtra sa teším zase niečo zaujímavé :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já měla s pitným režimem podobný problém,ale postupně jsem zvyšovala dávky,nejdřív jsem pila po třetinkách ze skleničky,pak jsem si koupila půlitrovou láhev a doplňovala do ní vodu,pak jsem si koupila 0,7l láhev :) a teď mám 1,5l :)a každý den vypiji minimálně dvě ty celé flašky a ve fitku třeba další půllitr :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tomu rikam vyzva :) - pokusim se to zitra nekam zaradit, jeste, ze v nedeli mám odpocinkovy den :))

    OdpovědětVymazat
  4. dřepy asi nezvládnu.. bolí mě stehna ještě ze středy.. nemůžu moc chodit :DD ještě uvidím jak na tom budu zítra.. ale určitě se do toho pustím, třeba si dám sedy lehy :)

    Život malé Marti

    OdpovědětVymazat
  5. To se mi zítra bude hodit. :))
    Pyramidy mám moc ráda!

    OdpovědětVymazat
  6. Nikki k tomu Tvému pitnému režimu. Byla jsem na tom stejně jako Ty. Nedávno jsem byla na jendo semináři "Jak zvládat stres v hladině Alfa" - paní jsem viděla v jednom z dílů Sama doma a mimo jiné si donesla dobrej nápad a to takovej, že pokaždé, když mě něco sebe míň naštve např. moje holčička začne zuřit, chlap neodnese zbytek jablka do kuchyně, pes se škrábe atd. no za den toho mám požehnaně, tak se prostě napiju. Nejen, že mi to skvěle pomáhá zvládat stres, ale taky udělám něco pro sebe :) Paráda, nejsem naštvaná a vypiju troro 3litry. Joa po třech týdnech co to tak dělám, tak už se mi objevuje senzor suchosti v ústech, když málo piju. Už totiž bývá dost málo podnětů, které mě naštvou :D Tak hodně štěstí.

    OdpovědětVymazat
  7. Opět skvělá výzva a tip pro cvičení :) S pitným režimem jsem též bojovala, pak jsem ale dostala radu, že si mám vodu napouštět třeba do lahve nebo džbánu, tak napouštím vždy plný 1l džbán a snažím se během dopoledne téměř celé dva vypít, odpoledne už je celkem hračka vypít další dva, takže se dostanu s přehledem i na 4l, dokud jsem počítala jen sklenice nikdy jsem tolik vody za den nevypila :)Hodně štěstí

    OdpovědětVymazat
  8. Je fakt, že od středy mám ještě "určité potíže" :):):), ale už jsem si naprogramovala svoje tik ťaky a slibuju, že se zítra poctivě zničím. Na chatě jaksi nemám wifi a nemůžu se hlásit... :D
    A pivčo večer budu pít brčkem (musím dodržovat pitný režim).
    Ivano, tak to musím zkusit, doufám že se nepřevodním!

    OdpovědětVymazat
  9. Já jsem, prosím ta s budíčkem v hlavě :-)
    Ledviny si asi chrochtají, protože bez 2 a půl litru vody nebo čajíků minimálně, nefunguju. Na druhou stranu, když si náhodou zapomenu vzít pití s sebou na cestu, mám po půl hodině takovej sušák, že si připadám jako na Sahaře. V zimě je to lepší, ale i tak jsem kachna :-)
    Džbánek s vodou nebo čajem mám pořád u sebe...je to praktické a pohodlné zároveň- jinak bych si nožky uběhala (lítat pro každou skleničku)... :-)
    Dííky, Nikki za další intervalový challenge. Z tabaty jsem úplně unešená, baví mě to moc :-)... utíká to rychlostí blesku... a taky pak všechno pekelně bolí a třesu se...ale ten pocit :-)... k nezaplacení.
    Přemýšlela jsem, co zítra vyzkouším. Squaty jsou jasné- když už mám tu měsíční výzvu. Trochu jsem ji přeorganizovala- tabata mě chytla a za 2 cykly jsem to oddřepovala 200 a nějaké drobné...tak to budu udržovat:-) ať se svalíky zpevní a zadek začne být zadkem.
    Dám asi taky švihadlo, ať mám pořádný cardio. Pak přemýšlím o high knees- zdá se mi to celkem účinné na břicho a asi ještě bicycle crunches.
    Nějak to prohážu, ať nemám břicho po sobě.
    Musím na něm máknout, pořád není takové, jaké by mohlo být :-)
    Přeji všem pěkný víkendík :-) a Nikki, Tobě obzvlášť...za skvělé nápady a super práci, co pro nás děláš a vymýšlíš a jak nás hezky hecuješ.

    OdpovědětVymazat
  10. s tým pitným režimom mám tiež strašný problém stále, dnes som vypila len niečo vyše litra a to som si sľúbila, že dám aspoň 2 za deň

    OdpovědětVymazat
  11. Je to tam :-)Pyramida challenge ready, ufff.
    Dala jsem Švihadlo, pak 2 pyramidy Squatů (ať stabilizuji denní zátěž), následovaly Úklony na boční břicho (oddychovka oproti squatům), pak jsem se zlikvidovala u High Knees (myslela jsem u toho na JIll) a dorazila se poslední pyramidou Bicycle Crunches :-)
    Po Tvém upozornění, Nikki, na nepříjemné pípání, jsem na noťas nasadila sluchátka...tak pípal lehce... vyhovovalo mi to jakési "předupozornění" na změnu. Ve sluchátkách bylo pípání tišší, tak mi to nerušilo ani Kabáty, které mám obvykle puštěné na tyhle challenges.
    Když tak o tom přemýšlím, tak mi asi více vyhovuje Tabata, 20 sekund fretka style...stíhám víc...tady u 45 sekund High Knees jsem hořela celá :-)... ale je to skvělá výzva. Určo to budu aspoň 1x týdně zařazovat.
    Líbí se mi jak u Tabaty, tak u Pyramidy minimální časová náročnost. Za chvilku je to odcvičeno... i když je pak potřeba čas na protažení a regeneraci. Ale i tak to hodnotím pozitivně.Nikdo se nemůže vymlouvat, že na tohle nemá čas.
    Tabata už je a bude můj denní chleba, "definitely". To byla láska na první "pohled" - odcvičení :-).
    Ať se vám všem daří a jde vám to tak hezky od "ruky" jako mě :-)
    Tobě Nikki, mooooc díky za skvělé výzvy, jsem teď úplně nadopovaná endorfiny, spokojená, plná energie a samej úsměv :-)
    Nikki, jsi poklad :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Pyramidu mám úspěšně za sebou a připadala mi náročnější než tabata, na tu už jsem zvyklá :) Vzhledem k mým třem odpočinkovým dnům po očkování mi to dnes dalo zabrat :D dala jsem si stejné cviky jako ty Nikky a tricep dips byli moje smrt :)

    OdpovědětVymazat
  13. Tak jsem to přežila. Kliky dámské, dřepy(víc než půlku až dolů), plank, bicepsy. Už se bojím, co vymyslíš příště... :)
    Přítel po očku sledoval, jak funím a třepu se. Ale je statečný, ještě nekomentoval. On raději kolo a tradá ven.

    OdpovědětVymazat
  14. Prima komentáře, moc díky, opravdu mě někteří bavíte :D

    Děkuji taky za postřehy, jde víceméně o to, abychom si vyzkoušeli všichni nové věci a seznámili s tím, co a jak funguje a co se cvičí a hlavně, jak se nám to líbí či nelíbí :))

    Já se jdu teď na svou pyramidu také vrhnout, až si říkám, jestli jsem si tydýt toho nedala na ruce až moc :D no uvidíme :)))

    OdpovědětVymazat
  15. Tááákže, teď jsem skončila. A mám za sebou 2x pyramidu crunchless core workout, 1x pyramidu dřepů, 1x pyramidu rotopedu a 1x pyramidu begginer abs workout with ball !! :) Hned mám ze sebe lepší pocit :)).

    Život malé Marti

    OdpovědětVymazat
  16. Takže mám hotovo :) Cvičila jsem takhle poprvé a jsem z toho nadšená takže moc děkuji za to že se učím se sebou něco dělat nově :D
    Jinak jsem dělala dřepy né až dolů kvůli kolenům 70x ,kliky o stěnu na zemi kvůli zápěstí nemůžu 55x ,švihadlo 221x a biceps curls (1kg) 75x
    Musím se pochválit :) čekala jsem výsledky mnohem horší ale dostala jsem zabrat ,třepalo se celé tělo :)
    Takže pocit super !
    Jinak všem přeji krásný víkend a supr cvičeníčko :)

    OdpovědětVymazat
  17. v jedno zuzky zwow je taky pyramida, mám to cvičení moc ráda :)

    OdpovědětVymazat
  18. Peti, ano u Zuzky je někde u těch prvních workoutů, akorát že ona to má na opakování, já chtěla vyzkoušet na vteřiny :))) líbí se mi obojí :)

    OdpovědětVymazat
  19. Mám za sebou své další "poprvé" - pyramida. Za mě je asi efektivnější Tabata, ale oboje utíká strašně rychle! Proti Tobě Nikki jsem čajíček a to nejsem těhotná, budu na sobě makat dál a uvidíme. Dala jsem si tricep dips se židlí, klasické poctivé dřepy s váhou na patách, crunches a biceps (3kg). Díky za další výzvu, přeju pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
  20. ahoj Nikki, díky za povzbuzování, vyzkoušela jsem pyramidu a moc se mi to líbí. Je to chvilka a je to :-) Určitě zopakuji.

    Cvičila jsem dřepy, na břicho zvedání horní části trupu v leže na zádech, zvedání rukou a nohou v leže na břicho a běh na místě.

    Dnes jsem se rozhodla, že nebudu namáhat už konečně mé bolavé rameno a budu ho léčit. Při klicích a posilování skoro nebolí. Ale v noci se mi chce bolestí brečet. Tak vymýšlím jak cvičit, aby bylo rameno v klidu.

    OdpovědětVymazat
  21. Nikky, opět supr výzva. Mám ji odcvičenou a hned mám lepší pocit. :-) Těším se na zítra! Teda těším... vybrala jsem si den bez sladkostí, pomoooc :-D

    OdpovědětVymazat
  22. Úžasná věc takovýto trénink:) uteklo mi to neuvěřitelně rychle, místo 12ti minut sem měla pocit že cvičím sotva 5 ;) fakt paráda:)

    OdpovědětVymazat
  23. pyramidka splněna a zítra? to bych si asi dala to ochutnávání když jsem ho předtím nezvládla, koupila jsem poprvé Shmakyho tak že by měl zvláštní příležitost :)

    OdpovědětVymazat
  24. Haha a ja že si urobím dnes deň voľna pod týždni insanity, ale začala som mať výčitky tak si hovorím idem si niečo dať, tak som si urobila tvoju výzvu a idem trošku nejake cviky od Jillian ešte nech mám dobrý pocit.

    OdpovědětVymazat
  25. Haha a ja že si urobím dnes deň voľna pod týždni insanity, ale začala som mať výčitky tak si hovorím idem si niečo dať, tak som si urobila tvoju výzvu a idem trošku nejake cviky od Jillian ešte nech mám dobrý pocit.

    OdpovědětVymazat
  26. Ufff.. tak jsem si sice cviky nesplnila hned po sobě, ale zítra to snad napravím. Zvolila sem na začátek jumping jacks (135x), potom cvičení s Body Sharper na ruce (78x), obrácené zkracovačky (92x) a na závěr plank, který jsem si vybrala s tím, že to bude oddechovější část, byla jsem na něj zvyklá z fitka, ale od března mám pauzu a je to poznat, myslela jsem že umřu:)

    OdpovědětVymazat
  27. Po téměř celodenním pouťování hlásím, že mám odpyramidováno :)

    OdpovědětVymazat
  28. Ahoj,
    tak co se týče pitného režimu, pokud nechodím do práce, kde si dám konvici čaje nebo vody, tak mám také problém ho dodržet. Ale z vašich komentářů jsem zjistila, že některé pijete opravdu moc :-) Málokdo vlastně ví, kolik by měl za den vypít. Například mě kalorické tabulky tak nějak automaticky "vyplivly" 2,5 litrů vody za den. Když jsem ale chodila k výživové poradkyni, tak konkrétně mě na míru mi spočetla 1,75 litru denně (což už je celkem rozdíl). Když tady čtu, že někdo vypijete 3 nebo i 4 litry, tak už je to pro některé z vás nadmíru. Jen tím prostě chci říct, že samozřejmě máme pít dostatečně, v létě samozřejmě i přidat, ale nic se nemá přehánět. Jak mi poradkyně řekla, akorát si tím člověk zatěžuje ledviny a močový měchýř a po vodě sice nepřibere, ale ani nezhubne (pokud tedy nebude celý den jenom pít). Já sama za sebe si nedám za úkol dodržovat jen pitný režim, ale dodržovat opravdu správný pitný režim! :-)

    OdpovědětVymazat
  29. Veru, já s tebou musím souhlasit. Můj denní limit je 1, 5 litru, To je max co zvládnu + tedy ovoce, zelenina, někdy mléčný domácí koktejl, takže i tam je voda, ale ten 1,5 litru vody dám max. Říkala jsem si, proč do sebe lít tolik litrů, když má tělo evidentně problém "nahonit" i ten litr a půl ... navíc, když kouknu do záchodu, je mi jasné, že tělu onen 1,5 litru opravdu stačí. Moč je čirá. Naprosto, což je podle mne prioritní důkaz, že je můj pitný režim ok :)) je to zase jen o sledování těla, ne o tom, co říkají tabulky a články na internetu...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)