úterý 7. května 2013

Clean eating, squaty, pitný režim

Určitě si vzpomínáte na příspěvek, kde jsem psala o tom, že musím zapracovat opět na svém pitném režimu, že je to tragédie. Musím pyšně sdělit, že se mi to fakticky daří :) Dokonce piju ještě víc, než jsem měla v plánu. Bod plus!!!

Taky už nějaký ten den praktikuji "clean eating". Důvod? Začínaj mi pěkně natékat nohy díky těhotenství, od toho, jak se mi zadržuje voda v těle, krapet dřív než bych chtěla, včera večer už mi kotníky na pravé noze nebyly vidět, dnes ráno to bylo lepší, ale víte jak... je tu hnusné a občas to bolí. Takže jsem se rozhodla, že musím trošku "přitvrdit" ve stravě. Už vidím, jak se mnozí z vás hrozí, že budu na dietě :D Nene, nic takového, "clean eating" neznamená jen jídelníček, díky kterému se hubne - má spoustu jakýchsi stupňů a rozdělení (jeden z nich vyznává i Jillian Michael, o té ale řeč nebude),  ale také jíst věci v co nejpřirozenějším stavu, bez extra soli navíc, slazení, bez nutnosti potraviny dál upravovat, ryby, kuře, vejce - všechno jen tak, co nejpřirozeněji, celozrnné pečivo, atd. Základem je hlavně zelenina a ovoce. Hodně jsem se pustila do mléčných výrobků, jejichž složení fakt poctivě studuji, aby na mne nevybafly různé konzervanty a podobně, a musím říct, že už i u nás se spousta výrobců snaží. Nebo alespoň se to dodavatelé k nám snaží vozit :) Včera jsem zrovna objevila jeden neskutečně výbornej bílej Bio jogurt, opravdu lahoda pro chuťové buňky a cenově hodně přijatelný pro kapsu. Ne vše Bio musí být drahé evidentně.

Dalším z bodů tohoto stravování je také jíst jen tehdy, když pocítíme hlad. Určitě víte, že tohle praktikuje i Zuzka Light, říká tomu "poslouchat potřeby těla". Já se tohoto bála a nechtěla se do toho pouštět, ale zase jsem typ člověka, co si rád nové věci vyzkouší, pokud to dává smysl nějakým způsobem. Takže v těchto dnech tuto metodu zkouším a musím říci, že jsem beztak skončila na pěti jídlech za den. Ale je pravda, že jsem tentokrát nerespektovala pravidelnost, na kterou jsem byla doposud zvyklá, ale poslouchala tělo. Takže když začalo povědomé šimrání v žaludku, jakože tělu dochází šťáva, zvedla jsem se a šla to napravit.

Musím říci, že mi v tomhle hodně pomáhá i pitný režim. Cítím se opět mnohem lépe a zakusuji onen pocit "lehkosti". Sice mě bříško tlačí všemi směry už :D Ale víte jak to myslím :))) (Mimochodem, prtě konečně začalo o sobě dávat vědět - vrtí se a konečně jej cítím :)))

Už asi čtvrtý den jsem si kromě procházek dala za úkol udělat denně 100 dřepů. Původně jsem zkoušela takové ty "vězeňské" pěkně se zadkem až na zem, ale nedám to :D To břicho mě prostě nepustí, takže chtě nechtě zůstávám u Air Squatů :))) Kdy jdou stehna prostě paralelně se zemí :) První den po dřepech to bylo hodně těžké. Nedřepovala jsem už dost dlouho a svaly se ozvaly. Takovým způsobem, že jsem opět scházela schody jak kačer Donald :D Na záchodě to taky byla sranda... no, co vám mám říkat, svalstvo polevilo, procházky neprocházky, onen pohyb a zátěž už "zapomnělo". Ale ne tak úplně :))) Dnes je to už čtvrtý den se dřepy, a kupodivu jsem schody už seběhla!!! a dám tu "stovku" už neskutečně rychle, takže si určitě přidám. A co mi dělalo největší radost... opět pohled do zrcadla. Stačily 4 dny, 4 dny!!!! A tělo si na ten pohyb rozhodně vzpomnělo, protože se zadeček viditelně zvedl. Co může být víc nakopávající než takový znatelný a viditelný progres :)))

Mějte se hezky a myslete na sebe :)

Nikki. 

24 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  2. Jest len ked mam hlad? To znamena, ze ked nie som hladna rano, mozem vynechat aj ranajky? Lebo ja malokedy som rano hladna, vlastne aj cez den, zaludok sa mi zacne ozyvat az na obed

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Nikki, včera jsem zacla s Jillian, nebylo to až tak hrozné, jak jsem čekala, ale musím uznat, že svaly cítím, což mě těší :) už druhý týden se nažím zdravě a pravidelně stravovat, tak doufám, že vydržím jako ty. Chci ti poděkovat za tvé příspěvky a za to, že svými úspěchy motivuješ ostatní. Jen tak dál :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ja si myslím, že deň ( celkovo spaľovanie ) by sa mal naštartovať raňajkami, tak pol hodiny po prebudení a potom sa riadiť pocitom hladu. Celkom dobrý článok o tom, kedy jesť : http://www.nutricoach.cz/kdy-jist-abychom-hubli--c19 :)

    OdpovědětVymazat
  5. Chci se zeptat,cvičím Body revolutio už něco přes měsíc :) Včera jsem cvičila ještě normálně ale jedu na antibiotikách.Dneska už se necítím na to že bych měla cvičit...Nebude vadit týdenní pauza ? To co promarním si samozřejmě nacvičím hned jak budu moc...A začnu normálně workoutem 7 a 8 tedy 6 a 7 týdnem...Děkuji za radu.Mám trauma z toho že se cvičení naruší...Děkuji Lucka

    OdpovědětVymazat
  6. Já jím, když mám hlad. Protože mi právě vždycky přišlo nesmyslné mít přesně načasované, kdy se mám najíst. A vyhovuje mi to. :)
    Jinak pitný režim se mi už měsíc daří dodržovat. :)) Je to super a jsem na sebe nesmírně pyšná, protože z 200ml za den se staly dva litry (většinou dva a půl) a cítím se moc dobře. Snad už se k předchozímu režimu nikdy nevrátím. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Jsi odvážná, já jím pravidelně v určitých intervalech, a zatím si nedokážu představit změnu. Ale určitě to může mít něco do sebe :)

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Nikki, vidím,že nezahálíš ani s malým prckem :) to je dobře,dokud to jde :) doufám,že proběhne vše v pořádku a už se těším,jak nám sem budeš zase dávat motivující výsledky po porodu :) ale to předbíhám :) já momentálně cvičím Shed&Shred od Jill a dneska teda cítím na rukách a nohách i ty svaly,které sem v životě necítila :) každopádně s tím jídlem,nějak se mně to rozjelo a pociťuju hlad co 2 h :( je to děs..ale dycky si vezmu něco málo a vyhovuje mi to,jen musím mít stále něco při ruce :D každopádně ti držím moc palečky,ať ti to všechno proběhne co nejlíp :)

    OdpovědětVymazat
  9. Já dělám squat challenge :) dneska je to už 11. den - 110 dřepů mě čeká, ale uvidíme.. jsem opět nemocná :D už včera při cvičení s jill jsem se necítila moc fit a dneska to propuklo, naštěstí jen viróza, ale musím to vyležet :)

    OdpovědětVymazat
  10. A ještě k tomu jezení když máš hlad.. já bych se toho dost bála protože většinou nemám hlad ráno a někdy se mi nechce ani jíst dopolední svačinku, takže myslim, že by to byl docela průser nesnídat :) no radši si pojedu ve svém režimu :D

    OdpovědětVymazat
  11. S tou snídaní pozor. Ta je stále nejdůležitějším jídlem dne, žádné vynechávání. Věřila jsem, že se na tohle nikdo ptát nebude, no :) :D


    Anonymní č. 1: nebaví mě neustále něco dovysvětlovávat a vysvětlovat vůbec, protože jsem k věci napsala dost zřetelně svoje. Teď to chce se naučit číst, nebo spíše chápat, co autor píše.

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Nikki, musím Ti poděkovat!!! Díky díky díky :) Až po přečtení Tvojich stránek jsem se vrhla na cvičení (do té doby to byly jen sliby a odkládání na zítřek a atd). Dnes jsem po cvičení - 5den Levelu 3, a nevydržela jsem to, musela jsem se přeměřit. V průměru mám - 3,5cm všude a váha -2,4kg. Kdybych ještě víc upravila jídelníček, tak by to bylo ještě lepší, no co už :) Takže díky ještě jednou za super blog! Pohodové těhu a měj se hezky :) Veronika

    OdpovědětVymazat
  13. joooo...je to krásný pocit, když se mimčo vrtí
    v bříšku :)))...určitě to chci zažít znovu..i když
    ten porod !!!!...myslela jsem, že zhebnu :)).Teď
    už se tomu směju, ale vážne..však víš o čem mluvím :).
    Taky makám na zadku a squaty jsou fakt základ a
    i in-line brusle dost zabíraj :)
    Není nic ošklivějšího, než plochej zadek !!! :)

    OdpovědětVymazat
  14. Niki, jaký je ten bio bílý jogurt, o kterým tu píšeš? moc prosím:)) Lena

    OdpovědětVymazat
  15. Když jsem to psala, tak jsem nevěděla, až na FB mi padlo pár tipů :) A našla jsem, že je to tento od Olmy :))) http://www.olma.cz/jogurty-bio-via-natur-bily-150-g-d_1_21.html

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj Nikki,
    s otoky nohou bojuju celej život :( takže určitě vyzkouším tvůj postup a uvidím jak to dopadne :)

    OdpovědětVymazat
  17. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  18. Inteligent promluvil, že? co sem vůbec lezeš, pokud ti vadím?

    OdpovědětVymazat
  19. jéje musí to být hodně nepříjemné mít nateklé nohy, snad ti to díky té stravě splaskne brzy :)

    OdpovědětVymazat
  20. Opět krásný článek, Nikki:-)
    Děkuji Ti za něj. Vždycky už se těším, jak budu číst...dodáváš mi spoustu energie a dobré nálady.
    Na nateklé nohy mi pomáhá lehnout si na záda a nohy opřít o skříň (do úhlu 90 stupňů)- není to všelék, ale nohám se jaksi uleví.
    Co jsem četla, tak proti otokům pomáhá strava bohatá na draslík, chudá na sůl. Moje babička říkala, že na otoky nohou je dobrá vařená petržel i s natí, celer a kopřivový čaj, nebo kopřivy do jídla.
    S jídlem jsem na začátku všeho "učení se" jedla pravidelně. Pak jsem to postupně nechávala na tělu... a zjistila jsem, že mi to tak vyhovuje nejvíc. Stejně i tak si tělo říká o palivo v celkem pravidelných intervalech. Plus mínus hodina - tak jak to bylo na počátku.
    Gratujluji k pohybům prcka :-) Je hezké, že o sobě dává vědět.

    OdpovědětVymazat
  21. Lucka: určitě doporučuji přestat na čas cvičit. Tělo si to dřív nebo později vynutí a bude to ještě horší, pokud v nemoci budeš pokračovat. Taky mě to přepadlo během 30 day shred - když mi chybělo 9 dní do konce a já na 9 dní musela přestat cvičit...no pak jsem pokračovala tak, že jsem jela 30 day shred úplně od začátku...zpočátku jsem měla pocit, jako kdybych nikdy necvičila, ale opět to chtělo tak 2-4 dny a cvičení mi šlo mnohem lépe než předtím. No a co bůh nechtěl, tak se mi to stalo i podruhé, takže tentokrát asi 2 dny před koncem 30 day shred jsem měla výpadek cvičení necelý týden...tentokrát už jsem jen navázala tam, kde jsem skončila. Tělo v první chvíli protestuje, ale velice brzy se vrátí do normálních či lepších kolejí :-)
    Verča

    OdpovědětVymazat
  22. Ahoj Nikki,

    A co kolena,neboli te z tech drepu?
    Ingrid kvetinka.i@seznam.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)