Seriál: Problémy s hubnutím (1) - Rychlost hubnutí

Mnoho ze začínajících má neoblomnou představu, že hubnutí je otázka několika dnů. A to doslova. Musím vás, bohužel, zklamat hned na počátku. Uvědomme si jednu věc. Jak dlouho jsme naše tělo trápili nesmyslnými a více či méně drastickými dietami, jak dlouho jsme se nevhodně stravovali, jak dlouho jsme se k našemu vlastnímu tělu chovali nezodpovědně, jako by ani nebylo naše... opravdu to trvalo jen pár dní? Týdnů? Nebo vaše paměť sahá mnohem dál? Určitě mi dáte za pravdu, když řeknu, že tenhle stav trval měsíce a roky... nemůžeme být potom tedy tak nerealističtí a chtít změny v rozmezí pár dní.

Tělo má před sebou velkou úlohu. Naučit se, že to s ním myslíte vážně a na nový přístup si zvyknout.  Někdy to trvá pár dní, někdy pár týdnů, někdo má metabolismus dietami tak zničený, že se hormony a buňky v těle dávají do kupy i několik měsíců.

Chtít změnu po 5 dnech je naprosto, ale naprosto nereálná představa. Jak nereálná poznáte i v momentě, že si denně marně stoupáte na váhu a očekáváte přes noc úbytky kilogramů. Já vám rozumím, kdo by to nechtěl, že? ☺ Ale taková změna neexistuje, pokud plánujete, že zhubnete a dáte své tělo dohromady už natrvalo. Po pár dnech tak tedy neočekávejte změny vizuální, ale co vám mohu zaručit je, že se během pár dní budete zkrátka cítit jinak. Stejně jako kdysi já. Rozpoznávala jsem velkou změnu ve své psychice. Cítila jsem, jako bych byla o deset kilo lehčí, i když to nebyla pravda, šlo čistě jen o pocit, a bylo to nádherné! Moje rada - absolutně změňte přístup hned na počátku. Uvidíte, že pak nebudete zklamaní. Tento blog, když vznikal, měl podtitul (a stále má) chci se cítit a být fit. Je snadné pochopit, o co mi při jeho zakládání hlavně šlo. Ani jedno slovo o hubnutí, měla jsem plné zuby jakéhosi povinného shazování kilogramů, i když o to mi samozřejmě také šlo, ale hlavně jsem chtěla vypadat dobře (všimněte si, že vypadat dobře nezávisle na shozených kilogramech) a cítit se ve svém těle dobře. Nebyla jsem nikdy na své tělo zlá, ale dávala jsem mu čas, dopřávala trpělivost a podporovala tempo, jakým se mi svými změnami snažilo udělat radost. Byla jsem nadšena každou změnou a nehubovala tělo za to, že se mu něco daří méně. To by byl nevděk! Změňte přístup k vlastnímu tělu a ono změní přístup k vám. Jak jednoduché!!!

Nikdy nehubujte a netrestejte sami sebe za malý úbytek centimetr či kilogramů tím, že svůj režim a přístup ještě zpřísníte. Nechcete tělo přece oddělat, ale předělat. Je to soustavná, pomalá a nimravá práce, jako byste sami na sobě prováděli jakýsi tuning (víte, jak vznikají vytuněná auta? Jejich majitelé - muži - je hýčkají a krášlí krok za krokem i několik měsíců, než jsou z jejich chlouby vytvořená skvostná díla). Měli bychom na to koukat stejně. Takže nebudeme nevděční, ale trpěliví. Trpělivost růže přináší a ve fitness to platí více než kdekoliv jinde. Měli bychom pochopit, že hubnutí není zázrak. Nestane se sám od sebe. Není žádná zkratka, žádná objížďka, nic takového. Jinak, než pílí a soustavným pozitivním přístupem svého vysněného výsledku nedosáhnete.

Častokrát si pročítám různé komentáře na blogu, na FB nebo zprávy v mé emailové schránce, ve kterých mi různé ženy píší, jak se jim podařilo zhubnout několik centimetrů a několik kilogramů a přesto mají pocit, že to nejde dostatečně rychle a přemýšlí, kde je chyba a co dělají špatně. Jediná chyba je ta, která je v jejich hlavě. Tam je to celé špatně. Tělo se mění tak rychle, jak je mu to umožněno. Metabolismus se učí znovu fungovat jak má a jak jsem již řekla na počátku, není to otázka několika hodin či dnů, ale je to kompletní oprava systému, který může trvat i týdny či měsíce. Musíte vědět, že se tělo neskládá jen z krve, cukrů, tuků a svalů, ale metabolismus, to je kompletní systém hormonů a buněk, které se znovu učí pracovat stylem, jakým mu je to od přírody umožněno, zatímco my jsme léta jejich přirozenou funkčnost potlačovali a ničili. Určitě nyní chápete, že každá taková buňka a každý takový hormon tedy potřebuje svůj čas. A jelikož je každý takový hormon závislý na funkčnosti jiného/jiných, je to řetězový systém a naše těla nebudou fungovat správně do té doby, dokud nebudou šlapat jako hodinky všechny jeho jednotlivé části. Sami uznáte, že to za pár dní není možné napravit.

Zkuste si, na úplný závěr, zapamatovat nejdůležitější. Hubnutí a přeměna vašeho těla ve zdravější není žádná soutěž. Tak, jak rozdílně jsme každý z nás s vlastním tělem zacházeli, tak rozdílně rychle se budou naše těla měnit k lepšímu. Je tedy docela možné, že vaše kamarádka bude hubnout rychleji. A jiná zase pomaleji. Nezapomeňte hlavně na to, čí tělo nosíte právě vy. Vy jste jeho majitelé, máte jiný metabolismus, jiný genetický základ, jinou stavbu těla, a pokud mám zajít ještě hlouběji, tak dost možná také zcela jiný život. To všechno ovlivňuje náš úspěch. S kým tedy vlastně chcete soutěžit? Není to sousedka, ani kolega z práce. Jste to vy sami.

***

Za každý posun k lepšímu své tělo pochvalte. 
Nezaobírejte se tím, proč to nejde tak, 
jak si představujete, ale soustřeďte se na to, 
co už se vám povedlo. 
Stejným způsobem vychováváme i své děti.
U sebe na to nějak zapomínáme.

***


použité obrázky:
calorieguide.com
holistic-health-therapies.co.uk
myhealthmirror.com

66 komentářů:

  1. Já tedy nejsem z těch, co očekávají změnu po pár dnech, ale spíš z těch, co mají panickou hrůzu z toho, že se mi to zase vrátí ( zhubla jsem z 73 na 57 kg, ale postupne, dlouha trat) ted cvicim nejaky 2,5 mesic a ted jsem dva dny necvicila a mám vycitky , jak kdybych snedla vagon cokolady..ale proste to neslo, mozna vymluva, mozna ne, nevim, ale byla jsem děsně unavená..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky si prijdu nemozna, kdyz dva dny necvicim:-)) ale telo si rekne, ze je unavena a fakt je mnohem lepsi ho poslechnout nez si pak treba ublizit. dva dny nejsou vazne konec sveta:-))

      Vymazat
    2. Za takové myšlenky bych fackovala (s prominutím). Je to v hlavě! Proboha dva dny jsou nic, na to se vy*er (s prominutím). Já začala cvičit - velmi poctivě 14 dní (a skvěle namotivovaná), pak přišla nemoc a antibiotika - a mám kvůli tomu brečet nebo si to vyčítat nebo co? Nejsme stroje, tak neblbněte holky. Cvičit se má proto, že to baví, ne že musíš (a určitě ne denně, tělo potřebuje odpočinek!)

      Vymazat
  2. "...nezhubla jsem ani kilo. Po objemové stránce je to sice až 5 cm na různých místech úbytku" Tak takový problém bych chtěla taky mít :-D Některé lidi vážně nechápu. Já jsem začal cvičit 2. ledna a jíst zdravěji (ač jsem se nikdy necpala jako prasátko) cca o měsíc později. Do dnešního dne mám dole cca půl kila a 5 cm přes prsa. Tímhle stylem svých vysněných pět kilo do plavek asi shodit nestihnu, ale víte co? Mě už to snad ani nevadí. Po smaženém a nezdravě tučném jídle mi je špatně a cvičení uvolňuje daleko více endorfinů než sladkosti. Vím, že dělám, co můžu a že mi nejdou dolů kila ani centimetry? No bóže, už takhle mě lidi obdivují, že vydržím cvičit a pár z nich dokonce připadám hubenější.
    Nevzdat to, vydržet a hledat si pozitiva :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky se snazim nejist jako prasatko a trosku si hlidam co si davam pod nos,ale,taky uz mam hlavniho obdivovatele,a to je muj pritel,a to rekl: Jani ty ses ale drsna,a ja proc,a on tak ze proste takhle cvicis a jsi na to uplne zapalena,to ja bohuzel bych nevydrzel,a sam vidi ze ja jsem stastnejsi ze neco pro sebe delam,a jen me v tom podporuje :-) tkaze jsem moc rada za tohle

      Vymazat
    2. Uplně jako bych četla své 2 příspěvky. Ja take cvicim od 2.1 kazdy den,pauzu mam jen,kdyz dorazi nemoc i zdrave jim. Na kg se to da to mam dole 7kg ale ja bych spis ty cm,ale i presto vse jsem zjistila,ze cviceni me bavi,je to odreagovani od mych 2 malych capartu. Sladke bo maste je uplne mimo me. A to,ze ubyvam? To je bonus k tomu odreagovani :-)
      Manzel a tchyne jsou ma velka podpora. Bo ikdyz ja ani cm nic nevidi,oni me potesí a jde to hned líp :-)

      Vymazat
  3. Nikki super článek. Občas vidím na Facebooku, jak si někdo stěžuje, že za týden nemá dole ani deko a tvrdí jak ty programy nefungují. Plno lidí nepochopí, že hubnutí je ze 70% o stravě a dlabou všechno množný, protože "to přece spálí, když teď cvičí". To mě vždycky dokáže rozpálit :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel, to vidím taky no :D Lidé nepochopí, že žádné cvičení nespasí. Chce to kompletní přístup. Bude o tom jeden z dalších dílů.

      Vymazat
  4. Moje kamarádka má heslo - Nevyžrala jsi se za týden, nemůžeš čekat, že za týden zhubneš! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. navíc pokud tělo ničily roky různýma dietama, tak se nemůžou divit, že to tělu trochu dýl trvá ....

      Vymazat
    2. přesně tak, roky špatného životního stylu přeci nemůžou spravit 3 dny s Jillian :D

      Vymazat
  5. tak to je moc pekne napsane,v tom prvnim bode se uplne vidim,ja se citim psychicky velmi dobre,a citim ze jsem aktivnejsi,nerikam ze me nestve ze zatim moc vysledky nejdou videt ale nevzdavam to,a verim ze do leta,budou urcite krasne vysledky,ikdyz mi to urcite potrva tak rok,vim ze mam hodne nabrane a hlavne pres boky a to me hlavne stve,ale co stim,proste si reknu delam pro sebe aspon tu pul hodky cviceni kde se totalne kolikrat unavim ze uz nemuzu dal,ale rikam si Jani to pujde,musi!!! a chci aby si stoho a hlavne moje rodina sedla na prdel,jak si rikam zebudu pak dobre vypadat,a nerikam ze se kolirkat citim hodne unavena,ale aspon si za ten den dam nejake kratke cvico,nebo nejake posilovani,ikdyz u toho zivam,ale pak se citim dobre,a vim ze jsem udelala pro telo dobre

    OdpovědětVymazat
  6. je to přesně tak- HOLKY,MĚJME SE RÁDY a vydržme v úsilí !!!

    OdpovědětVymazat
  7. Je to tak, skvěle napsáno - jsem případ, co nezhubl na váze ani deko, ale na cm to dělá přes pneumatiku -7 :))a cítím se skvěle a to cvičím s Jillian a Bobem měsíc a půl.

    OdpovědětVymazat
  8. Nevděčnice! - to mě pobavilo :D NO jo no jo, já docela koukala, že ti někdo napíše, jak má 5 cm z objemu dole, ale na váze ani kilo a nelíbí se mu to... Achjo...
    Jinak s tím "rychlohubnutím" máš pravdu, já začala zdravěji jíst, cvičit a cítím se fajn... něco málo už je dole a mám z toho hroznou radost :) Chtěla jsem ke zdravějšímu životnímu stylu přemluvit i kamarádku, která fňuká nad svou postavou, ale když zapochybovala "Ale to bude určitě trvat dlouho, že?", vzdala jsem to. A tak zatímco ona se cpe rohlíkem s nutelou a čokoládami a pořád fňuká, já si nosím do školy na svačinku samé dobré a zdravé mňamky a je mi fajn :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ach, tohle mě fakt dokáže ... naštvat, víš co... prostě... no comment :D rozčilovat se nad tím, že někdo nemá všech pět pohromadě :D prostě o čem by to mělo být , když ne o vložení toho usílí a setrvat ... třeba v tobě bude mít pomyslnou motivaci a nakonec taky začne :)

      Vymazat
    2. Taky myslim, nekdy clovek potrebuje videt nekoho z okoli, ze mu to za tu drinu stalo a zacne mu byt motivaci :-)nenapadne pomalicku ztracime svalovou hmotu, takze nenapadne pomalicku ji zase ziskame, jen je to drina, to jo :-)) ono je i treba radeji sejit schody nez se svezt vytahem, zajit na prochazku a ne sedet u Tv ci pocitace. Nalozit si na mensi talir a vnimat to jidlo jak chutna, ne u televize a pote hledat kde je ta houska- ze bych ji uz snedla?!? No to jsem ani nespozorovala, tak to si jdu namazat jeste jednu :-D Ano, ja se probrala, diky bohu :-))))

      Vymazat
    3. No jo, moje kamarádka taky pořád fňuká, jak je to nespravedlivé, že bych chtěla taky takovou postavu jako já. Ale v ničem neustoupí - cvičit nebude, nemá na to čas, pravidelněji jíst nebude, protože na to nemá čas, krabičky do práce si dělat nebude, protože na to nemá čas, etc. ... podotýkám, že je svobodná a bezdětná, žije s rodičema a její jediné vytížení je, že chodí do práce (cca 8-10 hod.).

      Vymazat
    4. No jasne, hlavne, ze ma vymluvu. Takovych lidi vidim kolem sebe plno, hlavne, ze presne vi, PROC prave oni nemuzou hubnout :D Nejlepsi je ta, ze jich boli klouby..ale z ceho asi?? Z te vahy! nemusi hned cvicit Jill, staci prochazky, plavat, atd..neco delat, zmenit se a hlavne chtit! Lucie

      Vymazat
  9. To je krásné Nikki, takové obyčejné, selské a právě proto tak motivující :) ♥

    OdpovědětVymazat
  10. Pěkně napsáno Nikki, bez příkras, prostě tak jak to je... Ty slečny nechápu, ale snad jsi jim teď otevřela oči! :)

    OdpovědětVymazat
  11. Tak přesně TOHLE všechno čtu každý den v různých skupinách, diskuzích ... Cvičím 5,9 dní a nic ... !!! :D Dycky se musim nadechnout a vydechnout nebot já cvičim skoro 10 měsíců a dole mám "jen" pár cm ale tělo vypadá jinak a citím se naprosto SKVĚLE a navíc, BAVÍ MĚ TO :)) Myšičkaa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda... ty jsi taky stálice, ze které by si měli brát všichni příklad :)

      Vymazat
  12. Super článek,je fakt,že někeří jedou prostě na kila(to jsou ty vycvičené dietářky),co pořád jen lezou na váhu:-)Mě teda po 2,5měsíčním cvičení s Jill váha už absolutně nezajímá:-)Prostě každý týden čekám jestli ubyde alespoň 1cm někde po těle a když ne tak jedu dál a řeknu,tak třeba příště:-)Když ubyde,mám samozřejmě radost:-)Začínala jsem na 62,5kg,mám teď 61,3kg,ale skoro 9cm přes pupík dole...Takže ono fakt koukat na kila je pěkná blbost:-)Seš můj velký vzor,ráda se na tvý stránky vracím,a vždycky objevím něco zajímavého,nového:-)Díky za to,co děláš

    OdpovědětVymazat
  13. Kde to můžu podepsat?! Přesně tak. Největší boj s hubnutím se odehrává v našich hlavách! Já ten boj svádím od porodu (je to už 15 měsíců) každý den. Ta rozumná a pohodová část neustále uklidňuje tu netrpělivou a nedočkavou hysterku, že "pomalu, ale jistě" je správný způsob místo horské dráhy s kily, objemem a psychikou. Není, nebylo a nebude to jednoduché. Nic není hned. Jednoduché bylo se pohodlně na gauči či s kolegyňkama u kafíčka nacpávat. Je jen na nás, jestli z hubnutí (mám raději výraz "nový životní směr")bude utrpení nebo zábava. Přiznávám, že mám horší dny, kdy si nadávám, mám chuť to vzdát a jsem nevděčná svému tělu za jeho snahu. Obyčejně se tak děje večer, takže jsem našla skvělý lék. Všeho nechat a jít spát. Ono se domácnost nepo*ere. Mám lepší dny, jako dnes, kdy mám pocit, že mám i duševní síly na rozdávání. Asi si pro sebe v tuhle veselou chvíli nahraju krátké motivační video, abych byla trpělivá, vděčná, pokorná, silná a šťastná i ve své "šedé dny". Ženský držte se! Nikki moc děkuju za články, které člověka vrací z pádu do stoje!!! Má mantra minimálně pro dnešek je: "Buď trpělivá a měj se ráda, opravdu ráda!".
    Soňa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až jsem se zasmála od srdce :D Moc pěkné!!! :D A pravdivé!!! :) Krásný komentář! Díky.

      Vymazat
  14. AMEN ,,sestro,, ... krásně napsané a pravdivě... já jsem třeba po 10 dnech 1 level 30DS od Jillian nezhubla nic!!! NO A CO?... jsem teprve na začátku je to běh na dlouhou trat. ale co je pro mě důležité že cítím se užasně už jen proto že jsem začala něco pro sebe dělat... a i když krejčovský metr a váha říká ,,nic,, ostatní mi říkají ,,ano,, a to je pro mě duležitý...

    OdpovědětVymazat
  15. Jojo naprosto souhlasím, já mám odcvičeno 30DS a dneska jsem poprvé cvičila week two v Ripped in 30, neměřila jsem se a nevážila, jen mne manžel na začátku vyfotil a já si měsíc a půl užívala psychické pohody, dále přivalu energie atd ( jídlo jsem nějak neměnila, na to se teprve psychicky chystám), pod 30DS mne vyfotil zas a já měla teda velkou radost...dokonce i na kalhotách to cítím, fotky a oblečení, to je pro mne nejlepší odměna, né čísla a kila :-))

    OdpovědětVymazat
  16. A víš, Nikki, že já jim úplně rozumím? Byla jsem to samé. Když mi bylo asi 10 let, řekla mi doktorka, že jsem strašně tlustá, ať se sebou něco dělám. Miluju fakt šíleně větu "něco se sebou dělej"! :o Na 160cm jsem měla 54kg. Kámošky vážily o 10 míň, ale že jsou o hlavu menší, to mi jaksi nedošlo. A tak jsem se sebou začla "něco dělat" - omezování, hubnutí a opětovné nabírání... A čím víc jsem chtěla zhubnout, tím jsem byla tlustší, tím větší depky, tím jsem s tím chtěla rychleji "něco udělat" a ono to pořád nešlo a tak dokola. Až jsem se "proomezovala" při stejné výšce ve 34 letech na krásných 87kg! A pak ti jednou koukám na Havlíčka a on v telce radí lidem jíst, aby zhubli. Tak si říkám, když už mám být tlustá, tak se u toho aspoň najím. A jo. Najednou zmizel ten celoživotní stres z věčného zakazování a za půl roku jsem měla o 20kg míň. Jen tím, že jsem přestala "blbnout" a vymýšlet "zkratky". Teď už to jde pomaleji - tak 1-2kg do měsíce, ale ani náhodou mi nepřijde, že by to bylo málo. Asi k tomu musí každý nějak sám dospět a uklidnit to svoje urputný snažení a začít to dělat s větší láskou k tomu svému tělu:) Ale trvalo mi to skoro čtvrt století, než jsem na to přišla:)Omlouvám se za ten román:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vesměs jsi napsala to samé, co holky nahoře i já :) Je to v hlavě. Je! Všechno je to o psychice. U tebe mi je líto, že ti takto lékařka "zbabrala" sebevědomí, když si byla takhle malinká. To byl prostě zásah vedle.

      Tobě stačila jedna rada pana Havlíčka, vždycky je někdo, kdo nám pomůže ty oči otevřít,ale věř mi, že některým nestačí ani milion rad a článků, aby pochopily, že každý úspěch je v pořádku a ne se stresovat nad tím, že to není tak, jak ony chcou. V tomhle jsou ženy fakt děsné :D Je mi to na jednu stranu nesmírně líto, na stranu druhou se mi jim chce strašně vynadat. Protože mi z velké části píší hlavně maminky a dospělé ženy. A to je na pováženou. Ono příspěvkama ťuťu ňuňu jim asi nic oči neotevře, ale trošku názorovým článkem možná ano, když se pod to podepíší i ostatní a podpoří to, že tyhle bláznoviny, co si myslí, jsou omyl. Takže díky i za tvůj komentář, takových je třeba :)

      Vymazat
  17. Já se divím, že máš ještě energii jim odpovídat. Já mám za sebou jedno úspěšné zhubnutí, kdy jsem asi za 1,5 roku dala dolů 20kg, pak se mi asi 8kg vrátilo, protože jsem skončila školu, začala pracovat, přestěhovala se a u přítelových rodičů se hodně a dobře vaří. A tak jsem se do toho pustila znovu, ale rozhodně nepočítám s tím, že budu na té původní váze za měsíc. Myslím, že mi to klidně dá i rok, no a co. :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Moc krásné shrnutí! :))
    A závěrečný citát je bombastický.
    Máš pravdu, všechno je to prostě v té hlavě, o ničem jiném to není. :))

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj Nikky, moc krasne napsany clanek a moc za nej dekuju!!! Snad uz se budou min a min objevovat dotazy typu "cvicim uz 10 dni a zadne vysledky" ktery mi opravdu pily krev:-DDD. Dalsi z otazek ktere me vytaceji jsou "co mam cvicit po 30DS"

    OdpovědětVymazat
  20. hezky sepsáno:)
    a nikdy mě nepřestane udivovat, jak si lidé, kteří se celý život stravovali s prominutím jako prasátka, můžou myslet, že když dvakrát zvednou zadek ze sedačky a místo řízku si dají celozrnný rohlík, hned zhubnou několik kilo...to je postavený na hlavu :DD

    OdpovědětVymazat
  21. Díky Nikki, zase jsi se trefila do toho, co jsem zrovna potřebovala slyšet :). Váha stagnuje...už pár týdnů :(, ale cm ubývají....tak to trochu řeším a díky Tobě to asi řešit přestanu :)

    OdpovědětVymazat
  22. Jsem smutná nevděčnice :-( Doufala jsem, že zjistím co dělám špatně ale stále nevím...nejsem blázen abych si myslela, že po pár dnech nebo týdnech budu jako lunt, ale to, že na sobě přes půl roku makám, jím doopravdy zdravě, dokonce si počítám i kalorie a nikde ani cm dole...ba naopak, někde dokonce +3cm nahoře.... to už je prostě smutný :-( Doufám, že se něco dozvím v příštích článcích - těším se na ně.
    A promiň Nikky za tohle vylití srdce...jen jsem si nad tím musela povzdechnout ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se nezlobím, ale chce to pořádně číst, pro koho je článek určen :)
      Jak sama píšeš, snažíš se přes půl roku a ono je rozdíl, když někdo hubne pár dní (a je nešťastný) a někdo půl roku (a je nešťastný). Pozor na to, o čem se píše, pak se lidi cítí nepochopeni a dělá to více zla než užitku!!!!

      Pokud je to dlouhá doba, jsou jen dvě možnosti - nemáš zdravotní komplikace - štítná žláza? apod. Druhá možnost je pouze a jedině ve stravě. Protože neexistuje nic jiného na světě, opravdu nic jiného, co by ovlivňovalo váhu a objem těla tak, jako strava. Zdravě totiž nemusí zaručeně znamenat dobře. Doporučuji projít odkaz "začátečníci", kde je spousta rad o cvičení a hlavně stravě. Chyba může být v tom, že jíš sice zdravě a počítáš si kalorie, ale není jich málo?

      Přečíst a pak pouvažovat, kde může být problém ;)

      Vymazat
    2. Já se právě v určité fázi zoufalství ponořila na několik dní do internetu a četla a četla. Dokonce jsem tvůj blog přelouskala úplně od prvního příspěvku ať nezačínám od půlky. Dozvěděla jsem se toho spoustu, ale přesto vždycky, když si myslím, že to mám celkem zmáknuté, tak zjistím něco nového. Je to taková nová touha po informacích :-)
      Štítná žláza mě taky napadla, tak jsem se objednala na vyšetření a uvidím. Každopádně s kaloriemi je to snad dobré, spočítala jsem si kolik bych jich měla tak denně přijmout, aby jich nebylo moc ani málo a snažím se to dodržovat pestrou a zdravou stravou.
      Pořád si ale říkám, že mám jedno veliké štěstí a to, že mě to baví :-)Cvičení je pro mě "relax" a i když to ještě není vidět, cítím se líp. Jen vždycky když si přečtu zprávu typu "7 dní s Jillian a 6cm pryč!" tak mě přepadne určitý smutek a přemýšlím jestli je to vůbec možné... Ale doufám! :-)

      Vymazat
    3. A kde a jak sis spočítala, kolik toho máš přijmout? Výpočty na internetu nejsou přesné a je možné, že prostě pořád jíš málo :-)

      Vymazat
    4. Ono ty cm možné jsou, ale upřímně, ne z váhy 80 kg, ale tak ze 130 kg. To je právě i kámen úrazu. Některé ženy jsou pak doslova poblbané z takových úbytků a diví se i 1 cm za 10 dní, což je ale normální a ne špatné. Je to hodně o internetu. Člověk se zde dozví spoustu bludů, co se pak snaží praktikovat i na sobě a nakonec zjistí, že jm to tělo nedovoluje :) Ale chválím tvůj přístup. Jsi statečná a já mám také cvičení jako relax, nejvíc mi "chutná", když jsem naštvaná :D

      Ta štítná žláza - je dobře, že půjdeš na vyšetření, nebyla bys první, kdo by zjistil, že má orpavdu sníženou fuknci, čímž v žádném případě nechci malovat čerta na zeď, chraň bůh. Já jen, že se pár nešťastnic už tady našlo a opravdu se zjistilo, že jim v tom brání zdravíčko. Tak ať se daří :))

      Vymazat
  23. :D Co já bych za 5 cm za měsíc dala...Asi bych se neměla smát, ale opravdu mi to přijde vtipné.

    OdpovědětVymazat
  24. Níky, díky moc za článek, i já jsem taková nevděčnice a přesně takové články potřebuju číst!!!:-)
    www.fittywitty.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  25. Krásný článek.. také se kolikrát divím, co by ty lidičky všechno nechtěli.. Každopádně mám bohužel podobný problém.. Jenže když se člověk 2,5 měsíce snaží jíst zdravě, cvičí 5-6x týdně a nemá dole ani kg ani cm, tak je to opravdu, ale OPRAVDU k nas*ání... to už si pak opravdu říkám - co sakra dělám špatně??... Jediné plus - za které jsem ale OPRAVDU ráda a vážím si toho - je, že mé tělo aspoň zesílilo (ve smyslu, že udělám mnohem více squatů a pořádných než dříve a tak).. Přestat cvičit ale nehodlám.. Jillian mě baví, pohyb mi zvedá náladu atd. ;-) A hlavně... pořád doufám, že přijde nějaký zlom a ten objem konečně shodím... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám po 2,5 měsících dole "jen" 2 kg a pár cm. Strašně moc jsem toužila se dostat pod 70 kg. To se mi splnilo a najednou jsem zjistila, že mě váha a dokonce i metr přestal zajímat. Sleduju se jen v zrcadle a ve věcech, jak mi začínají být volné. Nejvíc jsem zhubla na cm tam, kde se klasicky vůbec neměříme, ale podle věcí je to znát. A hlavně: začínám být na sebe pyšná a mám ze sebe radost :) Garfield

      Vymazat
  26. Tak já přidám taky jeden nevděčný dotaz :D...Už cca 3 měsíce 5x týdně cvičím a snažím (no dobře, občas mám den, kdy žeru jako prase) se jíst zdravě (no všechny zdravé potraviny nejsou úplně zdravé) a stehna nezhubly ani 1 cm! :-(. Od pasu nahoru jsem zhubla, ale stehna prostě ne a ne, už nevím co s tím :-(. Moje cvičení se sśkládá z 20 - 30 minut posilování a 30 minut kardia. Nemá někdo nějaký tip či stejný problém?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. http://mojetelo.blogspot.cz/2013/01/proc-nehubnu-tam-kde-to-potrebuji.html

      :))) chce to vydržet, ono se to nakonec rozhýbe :)

      Vymazat
  27. Krásný článek, taky tohle nechápu, jde přeci o to se to naučit postupně, mít dobrý pocit a pak to hubnutí vždycky přijde a navíc za pět centimetrů dole bych pískala! :)

    OdpovědětVymazat
  28. Díky za tenhle článek! :) Vlila jsi mi do žil další motivaci. A tím i další důvod, proč pokračovat. ;) Já to zvládnu, já na to mám!

    OdpovědětVymazat
  29. Taky cvičím a jím poměrně zdravě cca od 1.2., až teď jsem se vážila, i když jsem kvůli nemoci týden necvičila. A pohled na váhu nic moc, dole tak kilo.
    Ale pak jsem se změřila a všude cca 5 cm dole :) To mě potěšilo, ale co hlavně, tak mě cvičení baví, proto jsem se tak výsledkem nezabývala a vážila se, až když se přítel ptal..
    Při pohledu na smažené a tučné jídlo mi je špatně, dřív jsem milovala McDonald atd., teď nechápu proč :D

    OdpovědětVymazat
  30. Ahoj Nikki, tenhle článem mě vyprovokoval k tomu, abych ti napsala a hlavně tě obdivolala, že jsi ještě po tolika měsících schopná reagovat a takovéto dotazy. Já bych ten PC už hodila z okna. Možná by stačilo napsat jednim velkym nadpisem " DÁMY PROBERTE SE". Jinak ti moc děkuji za práci kterou pro nás děláš je to super, je a byla to pro mě velká motivace. Přeji Krásné těhoteství. Terka

    OdpovědětVymazat
  31. Ja mam dotaz, ktery jsem snad nikde neprehledla-co kafe? Ano, ci ne? Piju 1-3 denne, davam si lzicku nescafe clasik na 250ml hrnek, bez cukru, ale s mlekem-tak tech 50ml, muze mi kofein nepriznive ovlivnit ubytek? Na google jsem jednoznacnou odpoved nedostala.. Diky za rady a nazory:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. prý by se neměla překračovat dávka 200mg kafe denně ... jinak ti kafe naopak může dost pomoc před tréninkem, tělo to víc nabudí :)

      Vymazat
  32. Mojou motivaciou je dobre sa citit a byt spokojna. Cvicim 6-ty mesiac, vaha cca 3 kg dole (obcas sa este vazim zo sprosteho zvyku!), 1 cm ubudol kade tade, ale citim sa ovela lepsie, mam kopec energie. A manzel mi dal nedavno obrovsky kompliment, ked mi povedal, ze si vsimol, ze som sa nejak "preskladala" a mam iny zadok :D, ja tomu vravim rysovanie :) A pochopila som na sebe, ze cvicenie nie je len o prekonavani sa pocas samotneho cvicenia, ale prenasa sa to do vsetkych sfer zivota. Je to o zmene v hlave. A este jedna vec je pre mna velmi dolezita - NEMAM SA KAM PONAHLAT! Toto som si uvedomila, ze zmena zivotneho stylu je trvala a nezvratna krocik po krociku a ci budem so sebou spokojna v plavkach toto leto, alebo az to dalsie, je uplne jedno. Vyzeram a citim sa ovela lepsie uz teraz. Nasla som svoju vlastnu cestu a uz z nej nezleziem ;) Mensie prehresky neratam, tie patria k zivotu a tazku hlavu si z nich nerobim ;)Mozno by som schudla rychlejsie za urcite casove obdobie, ale nejak mi to nevadi, kaslem na to ;)

    OdpovědětVymazat
  33. Lidičky, pošlete mi někdo nějakou motivaci nebo potěšující věc.. já jsem dnes tak smutná a vůbec nevím proč a nemám důvod, cm i kg jdou dolů, hlídám se a nemám chuť hřešit, ale jsem podrážděná a smutná :(

    OdpovědětVymazat
  34. Ahoj Nikky. Me by zajimalo, cim to je, ze cm ubyvaji a kg ne? Myslis ze je mozne aby po cviceni Jill clovek pribral tolik svalu co ubyde tuku? Jednou jsi tu psala, ze pri Jill velky narust svalu nehrozi, sice vim, ze svaly jsou tezsi nez tuk, ale je mozne, kdyz mam nadvahu o 7 kg ciste tuku, abych zaroven pribrala 7 kg svalu pouhym cvicenim Jill? Myslim tuto otazku spise obecne, jak je to fyziologicky mozne, myslim ze to tu jeste nepadlo. Diky :-)
    Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že je možné úplně všechno... :D Samozřejmě, že ne z krátkodobého hlediska, ale člověk na 1 kilo svalů musí de facto zhubnout daleko více tuku, co by do prostoru. Takže ano, ty třeba shodíš prostorově 5 kilo tuku a udělá to více místa, protože 5 kilo svalů vypadá daleko méně... proto pak kila vypadají stejně, ale cm ubývají...
      protože na tolik tuku *************** je stejné váhové množství tolik svalu *** (obrazně řečeno :D).. takže na váhu to vypadá stejně, ale objem se menší :)

      Vymazat
  35. Teda Nikki, tenhle seriál byl výborný nápad ! Čtu to sice odzadu, páč teď už
    nemám čas sledovat Tě tak často (miminko), ale každý článek tohoto seriálu je
    naprostá bomba...vše je krásně srozumitelně napsáno a je to 100% pravda a né
    žádný hámotiny.
    Mám chuť koupit kulatý sušenky a dát Ti medaili :))))))) pa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D jééé :D Oreo , Oreo :D Díky .) Jsem ráda, že se líbí a že to i pomůže :)

      Vymazat
  36. ...i se stitnou zlazou se da precizne a jednoduse hubnout,jsem toho zivy dukaz:-) ,dnes ji mam uz vyoperovanou a to kpl a formuju svou postavu a opet spokojenost,pohoda a bez omezovani...mam to v hlave srovnane a vim co chci,rozhodne me muj hendikep nezastavi:-) preji vsem uspech a dekuji za blog...karol

    OdpovědětVymazat
  37. Mala som 94 kíl keď som sa rozhodla prestať s celoživotnými dietami a schudnúť tak, aby som už nikdy nemusela začať znova.....ja som začala 24. februára cvičiť, cvičím skoro každý deň 45 - 60 min., raz do týždňa si dám pauzu, ale to väčšinou len preto, že som strašne unavená z práce. Začala som postupne meniť aj stravu, viac zeleniny, ovocia a skoro žiadny biely cukor a múku. Dnes mám 89, 5 kg, cítim sa skvele. Dúfam, že mi to odhodlanie vydrží, veľmi mi pomáha vaša stránka :) Ďakujem

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)