Úvaha: Počítání a nepočítání kalorií

Dnes, snad poprvé v životě, budu reagovat takto veřejně na článek napsaný jinou blogerkou. Aby hned na počátku nedošlo k nějakému omylu, blogerku Markétu, o které je řeč, velmi ráda čtu a většina jejich názorů se mi vážně zamlouvá, je vtipná, talentovaná a je jedna z mála, která mne psaním doopravdy baví a udrží mne číst její příspěvky od počátku do konce. No a tak jsem se rozhodla reagovat na jeden z jejich nejnovějších článků Proč nepočítám kalorie. Proč se k tomuto vyjadřuji, má své opodstatnění. Původně jsem psala pod příspěvek Markéty komentář, který nabral ale takových rozměrů, že by z toho byl další příspěvek ☺ A přesně proto tak činím. Kdo by chtěl reagovat zase na stávající můj příspěvek, nerada bych, aby vznikaly dohady, čili moc doporučuji si přečíst nejdříve slova autorky původního článku, ať víte, na co vlastně vůbec reaguji já sama ☺ A tímto děkuji Markétě za to, že jsem se dala do hlubšího rozmýšlení nad slovem "kalorie" ☺


Takže jak je to s počítáním kalorií. Ano či ne? Všimla jsem si, že se pod příspěvkem vyjádřilo hodně děvčat, vlastně skoro všechny, které počítání kalorií nebaví a tudíž v plném znění s příspěvkem Proč nepočítám kalorie souhlasí. Pak jsou zde tací, kteří se určitě začnou "drbat na kebuli" a říkají si, zda "je to tedy dobře, když to dělám?". Člověk by se až cítil vinen ☺ V první řadě - je to čistě každého věc, protože já třeba znám spoustu dívek a žen, kterým se ta čísilka prostě líbí a jsou strašlivě nadšené z toho, mít tyhlety věci pod kontrolou. ☺ V druhé řadě - vy moc dobře víte, že já jsem si na samém počátku kalorie počítala a přitom se - ironicky - s článkem v mnohém shodnu. ALE!!!! Mám pro to ještě hlubší vysvětlení, zda je dobré počítat kalorie či nikoli. A je to mířeno spíše pro ty, kteří v počítání kalorií moc koníček nevidí ☺

Počítání kalorií
Určitě by měla platit zásada POUŽÍVEJ ZDRAVÝ SELSKÝ ROZUM. Ale něco vám povím. Nedovedu si představit, zda bych dosáhla svého úspěchu právě bez počítání kalorií s mým původním "zdravým selským rozumem". Rozhodně to není jedna z nejúžasnějších věcí na světě, počítat si "džauly", a spousta hubnoucích to nebaví a otravuje. Jenže, kdo začíná hubnout, stejně jako kdysi já, pravděpodobně nemá vůbec přehled o tom, jaká potravina má kolik kalorií, nebo-li jak jsou jídla či potraviny energeticky vydatná, kolik si může vlastně dovolit sníst, a to si myslím, je dobré vědět. Já si v rámci prvních dnů udělala "odlehčovací" den, pamatuji si na to, jako by to bylo včera, kdy jsem jedla méně než obvykle, zdravěji než obvykle a počítala si kalorie. Večer jsem s pýchou a pocitem bravurně zvládnutého dne sedla nad notýsek a počítala, kolik jsem tedy čeho snědla a převáděla jídlo na kalorická čísla. A světe div se, napočítala jsem téměř 2500 kcal... v momentě mi vyschlo v krku, všechno jsem ještě asi dvakrát přepočítala, zda jsem se nespletla a bohužel s hlavou v dlaních pochopila, že jsem úplně mimo obraz a potřebuji se toho hodně naučit. A právě tohle je přesně ten moment, kdy si myslím, že je nezbytně nutné vědět a naučit se znát hodnoty potravin a jídel, protože ačkoli budete jíst podvědomě zdravě a méně, stále to nemusí stačit a vy se po veškeré té "snaze" nehnete z místa, přestože budete věřit, kolik práce jste již pro sebe udělali (a bohužel neudělali). 

(Nenechte se zmýlit, strava o 2500 kaloriích neublíží člověku, který je již fyzicky zdatný, vybudoval si svalovou hmotu a tudíž překopal tvrdou prací svůj metabolismus a donutil ho pracovat jinak, než je tomu u těch, kteří mají svalový náznak schovaný někde hluboko pod silnou vrstvou nahromaděného tuku. Strava o dejme tomu 1500 kaloriích (dle výpočtu vašeho bazálního metabolismu) vám ze začátku pomůže, ale v žádném případě se takového čísla nebudete držet v dalších letech, tedy pokud budete sportovat a budovat své svalové kámoše, určitě se ke kaloriím o hodnotě 2500 dokopete a dokonce tělu vůbec neublížíte, protože to svaly za vás dokážou spálit.)

Nepočítání kalorií
A teď.. proč jsem také napsala, že s článkem Markéty souhlasím. Protože je prostě pravda, že styl "počítám si kalorie" nejde dělat donekonečna, ani nijak extra dlouhodobě. Proto i dnes já mohu říci, že si kalorie nepočítám - stejně jako autorka. Ale nedělám to proto, že bych nechtěla, ale proto, že už to mám jaksi "v oku", hodně jsem se kdysi napočítala a tím se hodně naučila a mám přehled. Vím, jakou cenu "zaplatím" za čokoládu a pak se podvědomě dvakrát třikrát rozmýšlím, kolik a čeho a proč si něco dopřát. Stejně tak vím, že když si dopřeju výtečný oběd s trošku větší porcí, dokážu odhadnout, jak se zachovat třeba při večeři. Nic se nesmí přehánět, u jídla to platí dvojnásob. Počítání kalorií má pro vaši budoucnost jednu ohromně pozitivní věc. Já se díky neustálé kontrole výrobků naučila hodně číst štítky. Dnes už na ně nekoukám coby pronásledovatelka kilojoulů, ale koukám na složení výrobku, obsah cukru, podíl bílkovin, nenasycených tuků, kolik éček na mne vybafne, čím je výrobek slazen apod. Pokud si nechcete počítat kalorie, bude váš start při hubnutí mnohem složitější. V takovém případě však existují různé stránky, kde si můžete vést svůj deník a tyhle stránky díky chytrým programům dokážou počítat a hlídat zbaštěné jídlo za vás. 


Nikdo nedělá chybu. Ani ten, kdo si počítá kalorie,
ani ten, kdo si je nepočítá. Ten, kdo to dělá, má 
zřejmě potřebu to dělat, proto ten, kdo tu potřebu
nemá, by měl zůstat tolerantní a podpořit. Kalorie
si totiž vždy počítá člověk, který má nějaký cíl.
Proč mu házet klacky pod nohy? ☺



A jak jste na tom vy? Počítáte? Nebo to máte v oku a hlídáte se? Značíte si do bločku? Nebo máte v hlavě pomyslnou kalkulačku, která pro vás dělá během dne mezisoučty?

***

Pozn: článek byl napsán v duchu "zdravého počítání kalorií". Pokud někdo z vás udržuje záměrně nezdravou hladinu energetického příjmu, nemá tímto článkem moji podporu!


35 komentářů:

  1. Je pravda, že po přečtení toho článku a komentářů, jsem si říkala, jestli je počítání kalorií správné, když tolik holek to nedělá a odsuzuje to. Pak se přidala beautygloss se stejným článkem a si myslela, že dělám něco špatného.. Je pravda, že jsem to taky hodně odsuzovala, ale když jsem přes rok neshodila ani kilo, ani centimetr, tak jsem si řekla, že to zkusím. A udělala jsem dobře - jak píšeš, mám přehled o potravinách, zjistila jsem, že potraviny, které jsem myslela, že jsou dobré, jsou ve skutečnosti velmi špatné apod. Takže já jsem nakonec ráda, že jsem se do toho pustila.
    Tím nechci říct, že jsou ty články špatné, ale po přečtení jsem si myslela, že jsem divná, když to dělám. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ty články nejsou špatné, naopak :) Já už to také dělám přesně tak, jako Markéta. Ale jednu dobu jsem byla jinde. a o tom jsem se právě potřebovala zmínit, že ne všichni se mohou řídit jakýmisi odhady, protože mě odhady nepomohly, stejně jako tobě a stejně je tomu tak i u tisíců dalších žen :) A počítání kalorií alespoň jeden den člověku fakt otevře oči. Buďto pochopí, že jí přiměřeně, nebo se zděsí toho, jak je vlastěn úplně mimo :)

      Vymazat
  2. já jsem pro počítání kalorii pro ty co nemají vůbec žádný přehled také jsem si vše zapisovala do kaloricketabuly.cz vše važila atd. ale časem už máte přehled kolik čeho je co váží a není potřeba vážit každý plátek šunky :) asi tak
    http://hubnutidoplavek.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je to tak. Spousta lidí žije v představě, že si budou muset kalorie počítat do konce života, ale není to pravda. Pak už ta čísla prostě člověk "zná", sžije se s nimi a umí odhadovat :)

      Vymazat
  3. Naprosto se s Tvým názorem ztotožňuji. Když někdo začíná, je super zkusit si to počítat třeba aspoň pár dní, člověk pak získá hodně užitečných zkušeností a jiný vhled na celou vlastní situaci. Přitom to není až tak náročné (já to třeba zkoušela na kaloricketabulky.cz, kde to člověku ukáže i poměry tuků, sacharidů a bílkovin, což mi taky moc pomohlo). Zkrátka je to jako ve škole - tam člověk se člověk taky učí spoustu věcí, které mu připadají nepraktických, ale nakonec je přínosem, když mu z toho v hlavě zůstane alespoň nějaký pozůstatek "principu", jak to vlastně funguje :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, přesně, "školu" jsem tam také chtěla zmínit, ale nakonec jsem ustoupila a tys to vystihla přesně :D A dnes, když se mě někdo zeptá, zda si musí počítat kalorie, tak řeknu, že nemusí, ale neexistuje žádný jiný způsob, jak zjistit, kolik toho člověk doopravdy zdlábne :) Prostě není :) (když nemá vůbec přehled).

      Vymazat
  4. ja som s počítaním kalorií začínala chudnuť, viedla som si podrobný denník na stránke www.kaloricketabulky.cz a podarilo sa mi schudnuť za 1,5 roku 12kg. V súčasnosti už nepočítam, ale priznám, že v hlave toho veľa zostane a pri myšlienke na čokoládu mi čísla vyskočia....všetkým , ktorým to pomáha pri ceste za vysnenou postavou, nech ta si kj počítajú...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář :) jsem ráda, že ti to pomohlo :) Krásný výsledek :)

      Vymazat
  5. Počítala som a opäť počítam, ale iba sporadicky. Mám pocit, že jem občas menej, než by som mala. Inak úplne súhlasím. Počítam sporadicky iba preto, že už to mám v oku!

    OdpovědětVymazat
  6. Téměř před rokem jsem si řekla, že musím se sebou něco udělat. Přihlásila jsem se na kurz hubnutí STOB a nutností bylo každodenní zapisování kolik jsem čeho snědla, kolik to mělo kalorií, s kým a kde jsem jedla, co jsem u toho dělala, kolik jsem toho za den vypila a jaké byly aktivity. Musím říct, že mě to neobtěžovalo, protože jsem chtěla něčeho dosáhnout. Správně jsi napsala, a já si to také uvědomuji, že jsem začala velmi pozorně číst etikety na výrobcích. Zhubla jsem 12kg a dodnes si tento úbytek držím. Dnes už si to také nezapisuji, protože přesně...mám to v oku. Ale v počátcích má zapisování a počítání kalorií OBROVSKÝ VÝZNAM !!!! Martina

    OdpovědětVymazat
  7. Moc se mi líbí Tvůj článek. Před sedmi lety jsem měla šílenou nadváhu. Absolutně jsem nevěděla, co s ní udělat. Kamarádka tehdy hodně zhubla a já chtěla taky. Nebylo to nic objevného. Prostě výděj musel být větší než příjem, a to se bez počítání kalorií neobešlo. Poctivě jsem si vážila každý kousek potraviny a zapisovala do sešitu (tehdy jsem ještě internet neměla). S hrůzou jsem zjistila, jak jsem se před tím šíleně přejídala. Za tři měsíce jsem dala dolů 12kg. Díky vážení jsem zjistila, jak má vypadat ideální snídaně, svačina, oběd,... Myslím, že je to o opravdovém odhodlání. Pokud někdo opravdu chce zhubnout, tak pro to musí něco udělat, i když to znamená vážení jídla a počítání kalorií. Ostatní jsou jen výmluvy. Je to jen můj názor, ale je jen málo lidí, kteří zhubli, aniž by si někdy ze začátku počítali kalorie.

    OdpovědětVymazat
  8. Taky pocitam, uz rok a vubec se za to nestydim:) nepocitam abych zhubla( spis nabrala svaly) ale protoze me to bavi a rada mam prehled. Pocitam si to na stobu( vyhovuje mi styl tech stranek, ale na jejich semaforky atd z vysoka s...:D) mam to uz teda dost vymakany( daj se tam pekne zapsat a ulozit recepty takze to mam i jako takovou kucharku). Takze ja rikam kazdyho vec jestli pocita bo ne me to vyhovuje u me zadna taktika selskeho rozumu moc nefunguje a radsi tomu obetuju ty 3 minuty denne nez abych drela 5-6 x tydne na workoutech a pak to podelala na jidle.
    Samozrejme pokud mi nekdy prepadne par gramu vlocek na snidani navic opravdu to nebezim prepsat do tabulek to sami kdyz jdem nekam na obed, veceri atd. Zase uplnej maniak nejsem:)

    OdpovědětVymazat
  9. já počítám pouze snídaně. Protože mám vyzkoušené, že když sním moc sacharidů nebo málo kj, tak prostě mám hned hlad. Jinak se tak jako dívám, v potravinách, ale čistě orientačně. Chci třeba vědět, že tohle má dost bílkovin, takže si to dám spíš večer, že v tomhle je hodně tuků, tak si toho nesmím dát tolik a tak..
    jednu odbu jsem počítala, a občas, když se odma nudím a nic nedělám tak si počítám. Ale jinak si myslím že už to mám docela v oku a když mám hlad, tak prostě jím :)

    OdpovědětVymazat
  10. Taky nic nepočítám :) je pro mě důležitější správné složení a vyvážený jídelníček, nikoliv jestli jsem snědla o 100kJ víc nebo míň, stejně to nejde tak úplně zobecnit na každý den, někdy prostě máme ten den spíše klidněší a někdy je zas o trochu větší honička, složitější trénink, takže někdy potřebujeme o trochu více jídla, někdy zas o trochu méně :) i když samozřejmě velké výkyvy by to být neměly :) Já tedy jím každý den přibležně stejně i stejně "těžce" cvičím a vyhovuje mi to tak jak to mám, bez počítání.:) Párkrát jsem se o to snažila, ale přestalo mě to bavit po snídani, kdy jsem vypisovla každý oříšek :D a to jsem ještě ty věci nevážila, ale jen odhadovala, popř. přepočítávala na lžíce a hrnky :D Zkrátka, je to asi fajn pro lidi, kteří s tím začínají, ale pro člověka, který se tím zabýá 3 roky a nepotřebuje nijak hubnout, spíše tvarovat už je to, podle mě, zbytečný stres :)
    http://www.facebook.com/groups/105274349643047/

    OdpovědětVymazat
  11. Počítání kalorií mi vydrželo jen chvíli, nejsem takový ten zapisovací a počítací typ... Ale vzhledem k tomu, že se moje tělíčko mění a začínám se líbit sama sobě si myslím, že se bez toho počítání celkem obejdu :) Na druhou stranu opravdu obdivuju ty holčiny, které si vše poctivě zapisují, klobouk dolů, dámy!!! Fandím Vám :)

    OdpovědětVymazat
  12. Souhlasím s tebou s každým slovem :)
    Dříve jsem si také počítala, ale KJ. Někde jsem si spočítala, kolik denně můžu max. sníst. Ale tudy cesta nevedla, nebylo to nic pro mě a ani pro mé tělo. Teď spíše koukám na složení, abych nebaštila hnusy :)

    OdpovědětVymazat
  13. Dle mě záleží na postavě s kterou "začínáme". Pokud jste od přírody štíhlá a chcete ze své postavy udělat výstavní kousek - stačí pozorovat složení stravy a pořádně cvičit. Ale těžko se bez počítání kalorií dostaneme z 90 kg na 60...alespoň já to tak vnímám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě. Kdo chce hubnout, myslím, že mu nic jiného nezbývá... protože je evidentně naučen na jiné množství v jídelníčku. Stejně jako já kdysi ... bez počítání bych nevěděla "kde jsem". :)

      Vymazat
    2. Přesně tak to je, souhlasím s Anonymní :)

      Vymazat
  14. Počítání je pro hubnutí super. Já si však počítám jen něco. Tedy všechno krom ovoce a zeleniny, protože v tomto se nehodlám omezoat (ale nejím 10 banánu za den :-)).
    A za sebe můžu říct, že to pomáhá. Aspoň nemám pocit, že si něco nemůžu dát, ale vím, že si pak musím někde ubrat.
    lucikry

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj Nikki, musím říct, že mám ráda, že jsi reagovala - dokonce takto celým článkem, protože když článek vyvolá takové diskuze, je to jedině dobře, a nemůžou mít všichni stejný názor, to by byla nuda:)

    Vím, že jsem ten článek napsala asi dost zmateně, co se mi honilo v hlavě jsem prostě rychle převedla do textu:)
    Ale musím upozornit na jednu svou větu, kterou jsem tam napsala : " Jasně, pokud máte 90 kilo nebo pneumatiku kolem břicha tak asi něco není v pořádku a klidně počítejte.. " Tím jsem chtěla říct, že když má někdo nadváhu, počítat by asi měl. Byla to reakce spíše na počítání kalorií v běžném životě lidí s úplně normální a zdravou postavou, ne s nadváhou - tam je to něco jiného. Chtěla jsem říct, že pokud je někdo štíhlý nebo má prostě normální postavu a ne kila navíc, počítat rozhodně nemusí a nepřibere :)
    Psala jsem to proto, že dost často mi chodily dotazy kolik má to a to kalorií, jestli není to a to kalorické, nebo kolik kalorií za den přijmu, kolik kalorií mám na večeři atd., tak jsem chtěla objasnit svůj přístup.
    Můj blog totiž ani není o hubnutí, jak si možná často lidé myslí - je to o zdravém stylu života, zdravém jídle, a rozumném přístupu.
    Takže když shrnu svůj názor - pokud máte nadváhu - počítejte. Pokud máte hezkou postavu a žijete zdravě -vykašlete se na to, nepotřebujete to :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako měla bys být na sebe pyšná, protože mě ještě nikdo "nevyprovokoval" k příspěvku na jiný příspěvek :D

      Mně se tvůj článek velmi líbil, kdyby pod ním nebyly komentáře, tak tenhle můj nikdy nevznikne :) . Ale vznikl, protože právě ty komentáře tomu tvému článku dodaly zmatečnost. Tys to napsala pěkně. Já až z těch komentářů měla pocit, že se možná někteří, kteří "počítají", budou cítit špatně. Protože občas to zaznělo tak, že "počítat je trapné". Možná to je silný výraz, ale jiný mne teď nenapadá :D Tak se když tak omlouvám :)) A já jaksi v komentáři po tvým článkem "vysvětlovala, že pro někoho to má svůj smysl" ... no a ten komentář byl krapet delší :D tak mě napadlo, sakra, proč z toho neudělám prostě příspěvek :D

      Víš, je to dobře... Na mé příspěvky už také pár lidí reagovalo a je to dobře, protože každý máme potřebu to ještě dovysvětlit ještě po svém :) Já se s tebou, jak už jsem psala, shoduji.. pleskala bych se po rukách, kdybych si teď vážila kolečka šunky :D Ale je to přesně o tom uvědomit si, že kdo má těch 90 kilo na výšku 170, nepočítáním se k výsledku nedostane (pravděpodobně).

      jsem fakt ráda, že jsi ten článek napsala, byl moc fajn :)

      Vymazat
    2. děkuju, vážím si toho :) a i kdyby jsi se mnou nesouhlasila vůbec, názor je vždycky dobře napsat, ať je jakýkoliv:)
      je to tak, když někdo má na 170 cm 90 kilo tak něco není v pořádku,a tak asi neví jak jíst, takže si to počítáním uvědomí. Ale když má někdo na těch 170 cm 60 kilo, a chce jen postavu zpevnit, bylo by to úplně zbytečné:) Hlvaní je hledět na živiny a vyváženost:)
      psala jsem to taky proto, že někdy jsem měla pocit, že když píšu o zdravém životním stylu a jídle, lidé by si mohli myslet že to strašně řeším a počítám každý gram, tak jsem se chtěla "očistit" :D
      Protože když někdy omylem zabloudím na blog nějaké slečny která váží 55 kilo a každý den si zapisuje kolečka sýra a kousnutí do chleba, je mi jí až líto...

      Vymazat
    3. Jojo, vím přesně, o čem mluvíš...a že takových slečen bohužel je :( Ale ony se z toho dostanou, ony pochopí, že to takto nejde dělat... "dospějou" :) ale to je bohužel úděl tady těch mladších ročníků, proto vždycky obdivuji ty -náctileté slečny, které mi kolikrát píší a chtějí se ujistit, že to dělají správně, a maj to fakt sakra v hlavě srovnané a vždycky je za to pochválím. Protože to je rarita.
      Někdo si myslí, že ten výraz "počítání kousnutí do chleba" je přehnaný, ale právě že je tohle u spousty děvčat krutá realita. Sama jsem byla svědkem jednoho příspěvku jedné slečny, která vyváděla, že od rána do večera "přibrala" 200 g. To jsem fakt už nevydržela a poprvé v životě napsala komentář, co proboha vyvádí za kraviny. Protože si kvůli tomu naordinovala další den dietu o 500 kaloriích. Proto taky ona moje pozn. o nezdravém počítání kalorií. Ach jo... :)

      Vymazat
  16. Mám na to podobný názor. Kalorie jsem kdysi počítal a teď mě nezajímají. Samotné počítání kalorií nefunguje z mnoha důvodů o jednom jsem psal tady: http://fitplan.cz/proc-samotne-pocitani-kalorii-nefunguje.
    Další je prostě jejich matematické vyjádření a přepočet na tuky. Od 70 let se kalorický příjem zvýšil na osobu o 300kcal za den. Kdyby počítání kalorií fungovlao, tak dneska podle propočtu člověk váží 450kg. Z tohoto pohledu je tedy počítání taky nesmysl. Mnohem důležitější než kvantita potravin je jejich kvalita. K tomu člověk dojde mnoha způsoby a jedním z nich je i počítání kalorií. Kdo si prostě není jistý a nevý co přesně jíst a jak potraviny kombinovat začíná s počítáním kalorií, pak se posune dál a už ho kalorie nezajímají....
    Petr z FitPlan.cz

    OdpovědětVymazat
  17. naprosty souhlas, pro zacinajici to urcite pomuze bo nikdo nema v hlave vahu(napr. kdyz sem si prvne zvazila loni svoji snidani-musli, byla sem v soku kolik "zeru" a to sem si taky myslela jak ne:P) Takze ja sice pocitam,ale spis pro zajimavost a zajima me spis skladba zivin cca nez jouly:)a je pravda ze pokud clovek dodrzuje tak nak B-s-t nemusi tak resit jouly(hehe to mi pripomina moji kolegyni kdyz dycky vidim jeji obed, ktery ma pekne zvazeny spocitany ale po vyzivovy strance...no dycky skoro odpadnu:P hlane ze ji to sedi na jouly:D )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jojo, to se na mne taky obracejí i maminky od dětí, že když budou dodržovat kalorie, tak je tedy snad jedno co sní... ony prostě stále někteří nechápou, že výživa je víc než kalorie. I když jasné, i zdravá strava o 2500 kcal asi moc nepomůže na postavu :D viz já na začátku :D

      Mne občas překvapí právě dospělí, kteří si myslí, že si dát na oběd celou čokoládu je ok, kalorie jako kalorie... nechápou důležitost toho, co jí, ne kolik.

      Vymazat
  18. Ahojky, naprosto se přikláním k názoru počítat, počítat, počítat. Osobně, když jsem se zbláznila do posilování a začala se cvičení věnovat naplno, začali se u mě projevovat stále častější zdravotní problémy a neskutečná únava a náladovost, po opakované navštěvě doktorky jsme spolu dosly k závěru, že jsem podvyživená a podotýkám, že jsem vážila asi 73Kg tudíž sem si podvyživená rozhopdně nepřipadala, samozřejmě že jsem jedla zdravě, málé porce častěji tak jak se všude píše a i tak jsem si málem zadělala na pořádný zdravotní problém, nehledě na to že mě polehávaní značně brzdilo ve fyzické aktivitě. A tak jsem se vrhla do vážení a počítání, také mě to nebavilo, ale byla jsem překvapená, jak blbě (zdravě) jsem jedla. Počítala jsem i výživové hodnoty spořádaných kalorií a výsledky byly parádní. Myslím, že každý se k opravdu zdravé stravě musí prostě propočítat a za to zdraví a výsledky to stojí. Děkuju za članek a gratuluji k miminku. Krásný den.

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj, neměla bys prosím tip na dobrou kalorickou tabulku či kalkulačku?

    OdpovědětVymazat
  20. Nikki, jsi pro mě ohromná inspirace.
    Díky tobě jsem začla s JM, 30 day shred. Dnes končím 2 lvl. Posledních pár dní používám kalorické tabulky na spočítání Kcal. A opravdu - vidím ty chyby. Myslela jsem si, bůhví jak nejím zdravě..
    Už mám pár cm dole přes prsa a přes boky, cítím se pružnější a mám i lepší náladu. Snad mi to půjde stejně tak dobře, jako tobě. :-)

    OdpovědětVymazat
  21. Já si už kalorie počítám několik měsíců a nedám na to dopustit! :) někdy se mi to fakt zapisovat nechce, ale stojí to za to :) takže tak..

    OdpovědětVymazat
  22. Ahoj, já měla speciální program v mobilu na počítání kalorií, ale po tejdnu jsem se na to vykašlala.. nebaví mě to, vážit si jídlo a přesně to tam naťukávat. Teď už ale vím, jaký jídlo kolik cca kalorií má a jsem spokojená :) od té doby co mam v jídle přehled nejím tolik musli ani bebečka si nedám k svačině - kaloricky moc velká svačina a jinak jsem téměř vypustila smažená jídla, párky, fastfoody..

    OdpovědětVymazat
  23. Díky tomuhle článku si mě donutila se zamyslet :) a na týden jsem si zkusila počítat... teda na týden :D zatím v tom pokračuju dál... já měla spíž naopak problém sníst dostatečný množství... pokaždý když jsem se snažila hubnout jsem držela svůj příjem cca 5 000 - 6 000 KJ, nějakou dobu jsem taky počítala, pak mě to přesalo bavit... pak jsem to nějak vzdala... přibrala... byla v kolotoči hubnutí a přibírání... a když jsem byla zrovna v tom "hubnutí" tak jsem se pořád držela v tom 5000-6000 Kj (přibližně teda...už jsem si řekla, že počáítat nebudu, protože mě znervózňovalo když jsem byla někde kde jsem si nemohla jídlo zvážít nebo když vařila mamka atd...) a ejhle? teď mám mít příjem cca 7 500 - 9 000. Takže si říkám, že možná v tom byl můj problém...málo jídla než jsem měla jíst...chutě... večerní přejídaní... nooo vždyť to určitě znáš :) ale abych se dostala k pointě :) chtěla jsem ti za tady ten článek poděkovat, protože mě donutil zamyslet se nad tím co dělám a jak to dělám a zjistila jsem, že prostě toho opravdu sním málo a pak to nevydržím ani do večera... a teď? bez problému :) nemám hlad... pořád mám plnej žaludek a i přes to nepřibírám :)pošítání mě zatím baví :) a až přestane tak snad budu mít lepší odhady na to kolik jsem toho snědla :)

    OdpovědětVymazat
  24. Tak schválně jsem si to dneska na stobu spočítala, co mám v plánu dneska sníst a docela jsem koukala.
    Poslední dny nijak extra nehubnu a nevim, jestli to neni tim, měla bych sníst cca 8200kj a vyšlo mi asi 6200kj, tak jsem trošku přidala a vyhrabala jsem se na 7800, tak to musím od zítra nějak napravit, je to hromada jídla a nevim kdy to sníst :-(

    OdpovědětVymazat
  25. Já bych měla sníst 7600kj a přijde mi to hrozně moc.. Taky mám problém to sníst :/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)