neděle 10. února 2013

Týdenní společné výzvy - 4. týden - Přejídání

Po velmi dlouhé pauze se do toho pustíme znovu a načneme v pořadí již čtvrtý bod z našeho seznamu, na kterém společně pracujeme, a tím je přejídání se. Znáte to, cítíte, že žaludek už žádné další jídlo nepotřebuje, ale vy se nemůžete udržet, protože "je to tak dobrý". ☺ Často se nemůžete udržet jen proto, že už jde o nějaký zvyk, nacpat břicho k prasknutí, svalit se na gauč a kalorie hejbejte se ☺


Přejídání se není mým problémem nyní, ale byl. Dlouhé pauzy mezi jídly právě nutily mé tělo pak v jednom momentě spořádat cokoli mu přišlo pod ruku, nejčastěji večer. A jelikož šlo o zvyk, nebylo vůbec snadné zbavit se ho. Někdo má nutkání přejídat se, když se nudí, někdo když má starosti, stresy ze zkoušek, problémy v práci, doma, s dětmi, partnerem, rodiči, cokoli...

Je to opravdu ošklivý zlozvyk, který nám dokáže pěkně znepříjemnit život. Pravidelně po něm přichází výčitky, vztek na sebe a ze samého vzteku, kdy už bylo pokaženo všechno, do sebe dál cpeme sladké, tučné, vesměs prostě jakékoli jídlo.

Je nutné si uvědomit, co vaše přejídání vždycky odstartuje. A být si toho vědom, protože jen pak se dané situaci můžete pokusit vyvarovat. Já většinou chodila do lednice čistě z nudy. A pak, když jsem měla v něčem úspěch. Nevím proč, ale vždycky, když se mi podařilo něco ohromného, potřebovala jsem to "oslavit" jídlem ☺

Nebudu vám zde dávat rady, jak na tento svůj zlozvyk vyzrát, jelikož každý máme něco a u každého je spouštěč něco jiného. Důležité je, že se tento týden pokusíme s přejídáním něco dělat. Jakmile vás chytne mlsná, dejte si něco, po čem nebudete mít výčitky - zeleninu, ovoce .... u mne perfektně zabírá mrkev ☺

Heslo týdne: nebudu se přejídat!!!

Ať se vám moc daří, alespoň následující týden od pondělí 11. února ☺ Jdu do toho zase s vámi ☺ 
Nikki.

1. týden - Pitný režim
2. týden - Cvičení
3. týden - Sladké, tučné
4. týden - Přejídání se
5. týden - Snídaně
6. týden - Motivace
7. týden - Jíst pravidelně


28 komentářů:

  1. podle mě je přejídání velký problém, na který mnohdy ani pevná vůle nestačí, ale je důležité se dát do pořádku psychicky, protože u hodně lidí vyvolá právě smutek, stres nebo nervozita to přejídání...
    mně pomáhá si nic nezakazovat, když mám chuť na čokoládu, pár kostiček si dám, než abych si odpírala....je jasné, jak by to potom dopadlo, spráskala bych tabulku na posezení:D

    OdpovědětVymazat
  2. Já se teda asi nijak nepřejídám a když mám nutkání, tak si dám třeba kiwi, rajče a tak, takže to až tak hrozné není :D

    OdpovědětVymazat
  3. Mým největším problémem jsou obědy. Můj největší nepřítel. Bývala jsem zvyklá se najíst k prasknutí. A ted když si řeknu o malou porci, je mi skoro do pláče, že takové dobroty nemůžu mít více. Jediné moje štěstí je, že nejím sladké a málo kdy na to dostanu chuť. Asi moje výhra, řekla bych :).

    OdpovědětVymazat
  4. Já mám problém s přejídáním většinou jen u oslav, kdy si po dlouhé době půstu po určitých jídlech prostě naložím víc, než můžu sníst. Od doby, co jím pravidelně v jednu a tu samou dobu, chutě nemám tak velké :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já souhlasím, strašákem jsou oslavy a plné stoly dobrot. Já se nepřejím, ale sežeru toho najednou moc, nedá mi to a musím od všeho ochutnat - nejhorší je, že mi chutná sladké i slané....děs běs...ještě, že mě teď žádná taková nečeká.....a nejhorší je to, když do toho piju alkohol....dám si dvě skleničky vína a padají mi všechny stravovací zábrany :))

      Vymazat
  5. Momentálně si myslím, že už s přejídáním nemám problém, já už večer u televize ani nemám na nic chuť..jen občas, zvlášť když mám krámy tak ta touha po klasické čokoládě prostě nechápu proč..

    OdpovědětVymazat
  6. Já se přejím jen tehdy, když přijedou naši z nákupů.. dovezou strašně moc druhů pečiva, koblížky, saláty, pomazánky a já prostě musím všecko ochutnat :(( :D vždy tak jednou za tyden

    OdpovědětVymazat
  7. Pro mě je nejhorší, když si něco upeču - třeba zdravé muffiny na svačiny a snídaně. Dám si jeden, dva s jogurtem k svačině a...pak se neudžím a sním třeba dalších 5 muffinů během večera. Pak následuje takovej ten pocit "vždyť je to už všechno jedno" a cpu se celý večer i noc. Takže pro mě je problém větší množství dobrého zdravého jídla...jenže pak doma nemůžu mít ani sklenici burákového másla, protože bych se jím cpala každý den. Musím to prostě překonat, jdu do toho! :)

    OdpovědětVymazat
  8. Tak mne sa to stáva dosť často.. Hlavne odvtedy čo som si našla priateľa a ten zje toho omnoho viac ako ja, a ja som sa naučila jesť s ním :D Pár dní sa držím..a potom pár dní prejedám..a stále dokola :( Takže určite idem do toho a budem sa snažiť zo všetkých síl :) a inak Nikki vyzeráš skvele na tej fotke ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máme hodně podobné. Od té doby, co chodím s novým přítelem( je to rok) jsem přibrala asi 10 kilo. A to jen díky tomu, že nedokázal pochopit že nesním tolik co on. A pořád mi nosil ty svoje mega porce, až jsem si na to zvykla :D.

      Vymazat
    2. Třeba si tě chtěl vykrmit jen pro sebe :D To je romantické :D

      Vymazat
    3. Jo v tuto chvíli je to ještě romantické :D. Ale jestli s tím něco nezačnu dělat, tak ta romantika přeroste ve sto kilovou realitu :D.

      Vymazat
    4. hehe nekde sem cetla ze kdyz partneri spolu zacnou zit(nemluvim o zacatcich kdyz zijeme jen"z lasky") tak zpravidla zena pribere a muz zhubne. prej je to tim ze prizpusobujou svoje porce, zena se priblizuje velkejm porcim muze a muz mensim zeny:) asi na tom neco bude:P

      Vymazat
    5. Tak to bude pravda. Aspoň u nás to sedí sto procentně! Je to nefér. Žena, která se o svou postavu stará víc jak chlap, přibere. A muž, kterému je to uplně jedno, si ještě shodí. :D

      Vymazat
  9. Donedavna som mala rovnaky problem.. Este pocas Vianoc som sa prejedala do prasknutia, ale 24.1. som si povedala dost.. zacala som si zapisovat kedy co jem, pridala som pohyb, zacala pit vela vody, vylucila sladosti a bielu muku. a dnes po 17 dnoch som sa odvazila a mam o 2,5 kg menej bez akejkolvek nezmyselnej diety :)Jest musime, ale s mierou a vyberat si zdravu a pestru stravu.. Prejedanie sa je najcastejsi dovod nasho priberania. Pripajam sa k tejto vyzve a budem nadalej pokracovat v mojom novom rozumnom stravovani a nikdy sa uz nechcem vratit k mojim zlozvykom.
    Ada1981

    OdpovědětVymazat
  10. tak musim rict ze naposledy sem se vylozene "prezrala" o vanocnich svatcich. co jim relativne zdrave, casto v malych porcich tak v pohode uz ani na to sladky(to byl dycky muj kamen urazu) nemam chut. ale jak pise luca nehorsi sou oslavy.jeste si neumim v hlave usporadat ze si treba ten den dam jako takovy poruseni(jednou za cas se to nezblazni) no ale to ja pak prave sezeru vsechno jako bych za ten den chtela dohnat vsechno. a jediny co mi o da ze sem na sebe nastvana,nafoukla a je mi blbe:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já vím o čem mluvíš :D já se takto přejedla u našich o vánocích a to jsem se ještě držela, ale jak ten žaludek není zvyklej na tu majonezu a další věci, tak i když mi chutnalo, bylo mi taky pěkně blbě :D

      Vymazat
  11. Já bohužel sklony k přejídání mám, naštěstí jsem v posledním měsíci vzala rozum do hrsti a jím zdravě a dostatečně, ale nepřejídám se k prasknutí. Ale musím přiznat, že mám chvilky, kdy bych si dala pořádně do nosu (hlavně sladkého..) a kdy mi to přejedení chybí.. :/ Blbé no :D

    OdpovědětVymazat
  12. musím říct, že když mě to někdy chytlo tak většinou jednou za měsíc. :-( Ještě teď mám sem tam nutkání něco sníst něco nezdravého nebo něco navíc mimo jídelníček, ale snažím se to ovládnout, takže rozhodně jdu do toho.

    OdpovědětVymazat
  13. Jdu do toho, Nikki! V pátek jsem to podělala, byla jsem v hrozných nervech a naštvaná.. Takže věřím, že tenhle týden bude na jedničku :)

    OdpovědětVymazat
  14. Naštěstí ŤUK ŤUK s přejídáním problém nemám........ I když, počítá se do toho arašídové máslo? :D

    OdpovědětVymazat
  15. Proč máš tak hnusný xicht ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak poslouchej, tenhle komentář ti sem dávám jen proto, aby sis přečetla mou reakci. Momentálně se pohybuješ na dost tenkém ledě. Z tvých slabomyslných urážek si opravdu nic nedělám, protože si spíše myslím, že jsi psychicky vyšinutý člověk a beru tohle jako ataku a obavu o svoji bezpečnost. Jsi momentálně ve sledování skrz Google Analytics, TOP list, nemám problém kontaktovat Policii ČR, jelikož zprávy, kterými mne zahrnuješ překračují všechny meze. Takže ještě jednou a začnou se dít věci.

      Vymazat
  16. Já mám teda problém s tím, že málo jím, jak všichni ve stresu tlačí jednu čokoládu za druhou, tak já nemůžu sníst nic, prostě ne, nemám chuť. Já bych měla mít spíš výzvu jíst :D I když i při přecpávání se nepřibírám (vánoční salát!!!). Na svých vysněných 50 kg se nedostanu prostě nikdy.
    Nechci tady s tím komentářem prudit:) Jenom, že pro mě je problém zase tohle. Dám si výzvu jíst :) A všem, co se teď krotí, moc držím palce!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to mám vlastně velmi obdobně. Jakmile přijde nervozita, stres, nesjem schopna do sebe hodit ani Ň. Třeba zítra mám jít na odběry kvůli miminku, všechny tady ty odběry velmi špatně snáším, po psychické stránce, a nemůžu z toho jíst už teď 24 hodin před :D

      Vymazat
  17. Teda, tak ačkoliv je teď nepřejídací týden, tak já už se stačila přejíst 3x a dneska teda fest.. Bože.. snad to někdy přestane :(

    OdpovědětVymazat
  18. vůbec jsem netušila, že tu tenhle článek je..a najednou jako bych se v něm našla.. ještě před pár týdny... teď už tomu nemůžu říkat přejídání, ale občas se namlsám.. u mě je to z nudy, ale zabrala sázka s kamarádkou, mám nad sebou bič, také denní cvičení, kvůli kterému je člověku pak přeci jen líto dát si sladké apod... a v neposlední řadě můj idol- fotka nějaké vysportované holky, kterou mám na tapetě pc i telefonu, takže ji mám milionkrát denně na očích a nějak pořád myslím jen na to krásné tělo, raději než na tu čokoládu, po kterém takového výsledku zaručeně nedosáhnu.. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)