úterý 12. února 2013

Pulsmetry - tepovky - sporttestery

Určitě jste již slyšeli, že pár lidí při svém sportování, ať jde o běh či si jen tak cvičí doma, využívá sporttesteru / pulsmetru. K čemu je taková věcička vůbec dobrá? Není třeba zbytečná? Názory na koupi se značně liší, hlavně v tom, že někdo například nechápe. I já jsem se s tím setkala, s názorem lidí, proč a k čemu takovou věc vlastně potřebuji. Sahali si na čelo, brali to jako zbytečnost a já se s úsměvem tetelila, protože jsem si připadala důležitě, vítězně a jako profík ☺ O příjemném pocitu kontroly nad svým tělem ani nemluvě ☺ Vězte, že když už koupi pulsmetru plánujete, není v tom nic hříšného a neděláte nic špatně a nesmyslného. Proč by člověk neměl chtít vědět, v jaké tepové zóně se nachází? Proč by člověk neměl chtít vědět, kolik kalorií během svého cvičení spálí? Proč by člověk nechtěl vědět, kolik tuků průměrně při různé sportovní činnosti spaluje? Proč by správný sportovec s láskou k pohybu takovou věcičku prostě neměl mít? ☺

Jak už jsem naznačila, existuje spousta různých druhů sporttesterů, cenově se pohybují od nějakých 300 Kč až po ty nejluxusnější věcičky i za 20.000 Kč ☺ Vesměs si myslím, že kvalitní pulsmetr pro vaši potřebu do fitka či na doma či na vyběhnutí ven, se dá pořídit do 1.000 Kč. (Pozor však, ne vždy je koupě toho nejlevnějšího pulsmetru výhrou v loterii.)

Každý takový pulsmetr umí spoustu věcí a přesto může být každý rozdílný. Některé se prodávají s hrudním pásem, některé ne, dokonce se k mému překvapení objevily už i tzv. "prsteny", což je sporttester, který si člověk nasadí na prst a funguje, jako klasické hodinky.

Pulsmetry mají spoustu funkcí. Nejenže fungují jako stopky a měří čas (páni ☺), ale jak již bylo naznačeno, spousta uživatelů jej používají také pro informace ohledně spálení kalorií, tuků, na sporttesterech se dá nastavit jakási zóna pro nejefektivnější spalování, a je jedno, zda to má být zóna aerobní, či toužíte fungovat v HIIT zóně. Většina pulsmetrů už je dnes i vodotěsných, takže s nimi můžete jít kamkoli do bazénu. Pulsmetry se prodávají jak analogové, tak digitální. Přesto není zárukou, že je jeden lepší než druhý.

Na počátku roku 2013 jsem oslovila uživatele pulsmetrů, aby se s vámi podělili o vlastní zkušenosti z užívání. Setkáte se jak s pozitivními reakcemi, tak i s negativními. Chcete-li se k uživatelům přidat a zaslat vlastní malou recenzi na váš používaný pulsmetr, můžete tak učinit na e-mail e-mojetelo@seznam.cz a určitě tak pomůžete ostatním při výběru do budoucna ☺

***

+ Já už druhým rokem používám sporttester Sigma PC 25.10 a jsem s ním nesmírně spokojená. Má základní funkce jako měření tepu, hlídání zóny (aerobní, anaerobní - při překročení zóny, kterou chci měřit, zapípá), stopky, spálené kalorie. Hrudní pás, který k tomu je při cvičení, ani nevnímám. Veškeré zapínání a ovládání sporttesteru je nenáročné. Používám ho na všechny aktivity - běh, cvičení, kolo, občas i na túry. Jak jsem psala - používám ho už dva roky a zapínám ho téměř denně a dosud jsem nemusela vyměňovat baterie a ani jednou nevypadl při měření tepu. Stál mě 1.200,- a investice nelituju. (Lúca)

Jsem vlastníkem Sigma PC 10.11, sice jen od Vánoc, ale musím říct, že jsem ho zatím nesundala z ruky. Jsem z něj opravdu nadšená. Po základním nastavení hodnot - jako věku, váhy, pohlaví a dalších, vám sám pulsmetr nastaví Vaší maximální tepovou frekvenci. Dále po zvolení v jaké zóně se chcete pohybovat, tedy buď ve fit zóně, která je zaměřená na spalování tuků nebo v zóně na zlepšování kondice, vám opět vyhodnotí tepové rozmezí, ve kterém se máte pohybovat. Samozřejmě je zde i možnost nastavení vlastních hodnot. Celé nastavení trvá asi 10 minut a můžete jít na to. Ovládání není nic těžkého. Tento pulsmetr se dá používat i na plavání, což vidím také jako jeho velkou výhodu. V důsledku toho, že se dá tedy používat i pod vodou se tlačítka mačkají trošku hůře, prostě je musíte déle podržet, což ale nevidím jako nějakou extrémní závadu. Samotný pulsmetr vám tedy během tréninku ukazuje váš okamžitý tep, jak dlouho již cvičíte, zároveň vám i procentně vyjádří jak dlouho se pohybujete ve vaší nastavené zóně a také spálené kalorie. Do paměti se ukládá celkový čas a celkové kalorie, které jste s pulsmetrem spálili, takže pak třeba za rok to může být zajímavé zjištění ☺ Jako jeho další velkou výhodu vidím to, že se vyrábí v mnoha barevných provedeních. Takže pro nás, kdo jsme zaměřeni na barvičky, je opravdu z čeho vybírat. Já jsem vlastníkem fialové verze a musím říct, že vypadají ještě lépe než na fotce, dají se používat i jako normální hodinky na denní nošení. No a v neposlední řadě je to i jejich cena, myslím si, že za 700 Kč nabízejí hodně muziky ☺ (Zuzka)

+ Já mám Polar F4 a jsem spokojená, i když moc těch funkcí nevyužívám. Jde mi o tepovku a spálené kJ. Jediné co mě překvapilo, že výrobce uvádí že jsou vodotěsné do 50 m a když jsem šla měnit baterii, tak mi řekli, proč chci vodotěsnou baterii, když hodinky vodotěsné nejsou. No, nezkoušela jsem to. Mám po záruce. Dobrý je i pásek, sedí, nikde nepřekáží a nejsou z něj otlačeniny. Hodinky nemají u řemínku šroubky, takže nehrozí, že by pásek vyskakoval při klikách třeba ☺. (Jana Kratochvílová)

- Špatné zkušenosti mám se Sigmou z Intersparu. Začínala jsem na hodinkách za cca 500Kč. Tam mi vypadával řemínek a tak se mi stalo, že jsem po měsíci nakonec řemínek ztratila. Pak byla akce a já si koupila asi za 1000 Kč Sigma P3 a rok a půl byly dobré. Pak jsem třeba jela jako blázen, tekl ze mě pot a podle hodinek jsem měla tepovku 53 t/min. Korodovaly u baterky v hrudním páse. O reklamaci se nebudu zmiňovat. Když jsem si koupila nový hrudní pás, tak hodinky s pásem nespolupracovaly. Takže opět reklamace. (Jana Kratochvílová)


+ Sporttester X-Fact De Luxe coded (koupeno v Hervisu cena něco kolem tisícovky). Sporttester mám asi rok a jsem s tím zatím spokojená. Co mi nejvíce vadilo je, že neobsahoval podrobný návod v češtině, ani angličtině či jiném světovém jazyku. Přiložený návod je ve Slovinštině, Rumunštině a Chorvatštině. Ze začátku jsem si myslela, že ho asi ani nespustím, ale díky googlu translatoru se povedlo. I když na některé jeho funkce jsem přišla teprve nedávno. A co umí? Řekla bych, že všechno jako ostatní sporttestery - při prvním použití se nastaví čas, datum, pohlaví, datum narození, výška, váha, nastavení zón (samy se vypočítají, vy si může ještě nastavit uživatelskou zónu, pokud např. chcete zónu 45 % - 80 %, která nespadá do základních). V nastavení se dá také vypnout pípání při vstupu do jednotlivých zón (mě to rozčilovalo, tak jsem to okamžitě vypla). Měří jak celkový čas, tak čas v nastavené zóně, nad ní, pod ní, tepovku (max, min, average), spálené kalorie a tuky. A možná umí i něco, na co jsem ještě nepřišla… Signál mi všeho všudy vypadl jednou (při józe s Bobem Harperem). Hrudní pás nikde netlačí, ani neškrábe. Nenosím ho utažený na maximum, ještě mám kam utahovat, výrobce asi myslel i na ženy (pro srovnání - pod prsy mám 73 cm). Nemá GPS, takže pro běžce, cyklisty, turisty, co chtějí vědět i vzdálenost, se nehodí. (Hanka Kutinová)

Crivit (z Lidlu) disponují digitálním kódovaným signálem, a to byl pro mne rozhodující faktor při pořizování. I když i zde hrozí riziko rušení okolních vlivů. Když půjdete běhat ven třeba s kamarádem a ten bude mít na sobě tepovky, určitě se nebudete vzájemně rušit, jelikož hodinky Crivit mají 14 různých kanálů a samy si vyhledají ten nejvhodnější. Výhodou je určitě to, že když už signál vypadne, tak se zastaví časoměřič. Nulová hodnota tepu se tak nezapočítává do průměrného tepu a výsledky nijak neovlivní, spočítá si tedy jen to, co doopravdy naměřilo. Hrudní pás opravdu dobře drží a hodinky nejsou tak velké, aby si žena nepřipadala, že má na zápěstí připevněný budík. Negativem Crivitu je rozhodně neskutečně pomalý přenos, signál mezi hrudním pásem a hodinkami přechází pomalu a odezva je v rozmezí 5-10 vteřin, což taky není zrovna nejlepší. Zatímco jste již několik vteřin na tepu 130-140, hodinky si vesele ukazují 80. Mnohdy se při kardiu na několik vteřin sekly i na 34 tepech. Těžko pak se spoléhat na naměřené hodnoty, které jsou ve výsledku zkreslené a nepřesné. Nevýhodou také je, že veškeré naměřené hodnoty musíte zvlášť resetovat. Nestačí jedno tlačítko, ale u každých hodnot zvlášť - timer, memory, kalorie, spalování tuku - to vše musíte projít a individuálně smazat. Když docvičíte, musíte si sundat hrudní pás, jinak stopky a měření nezastavíte. Pulsmetr Crivit aktivujete tak, že si nasadíte hrudní pás a tím čas automaticky běží, vypnout se dá tedy zase jen tak, že hrudní pás sundáte. Tohle mi přišlo velmi nepraktické.  Crivit má otřesný návod, i když v Češtině, má však opravdu velkou škálu funkcí, pro mne nevyužitelných, tím se veškeré ovládání stává komplikovanější a chaotičtější, kdo není technický typ, bude mít problém. Cena tepovek Crivit je 400kč. Musím podotknout, že co se týče designu, líbí se mi. Ale momentálně jsou zpět v krabici a budou v budoucnu fungovat pro syna jen jako hodinky. (Nikki)

+ Posílám tip na sporttester Sigma RC 14.11. Tento jsem koupila příteli a je s ním hrozně spokojenej. Měří přesně a taky dobře funguje jako krokoměr. Navíc má hezkej design. Nepatří mezi ty úplně nejlevnější, ale za to je spolehlivý. (Ave Nikolas)

+ Mými zlatíčky jsou tepovky Sigma PC 15. 11. Sigmy disponují signálem analogového typu, takže se může stát, že jej vyruší jiné signály zvenčí. Když jsem šla běhat, signál se opravdu zastavil (nevypadl) v momentě, kdy jsem běžela kolem sloupu vysokého napětí. Vždy tak patnáct metrů před ním a za ním. Nevím, zda je výhodou či nevýhodou fakt, že když už se v tomto případě přenos dat z hrudního pásu do hodinek pozastavil, časoměřič běží dál. Je zde ovšem možnost tlačítkem stopky zastavit. Líbí se mi fakt, že zde lze jediným stisknutím vymazat veškerá uložená data, že tepovky počítají kola, a že je přenos dat opravdu neskutečně rychlý. V tomto směru jsem tedy maximálně spokojená, protože to je přesně to, co potřebuji, pro co nejpřesněji možné měření spálení kalorií během tréninků. Neumí měřit spálení tuku, ale tato funkce mi osobně vůbec nechyběla. Naopak jsem byla ráda za možnost nastavení vlastních zón, ať pro aerobní či anaerobní cvičení, a po něm i během tréninku, jsem se vždy dozvěděla, jak byl můj trénink efektivní v rámci cvičení v dané zóně (v procentech). Jedinou nevýhodou může pro někoho být hrudní pás, který u štíhlejších lidí prostě padá z místa a není možnost pevnějšího upevnění. Když jsem si pulsmetr kupovala, pás mi byl pevný, ale postupem času mi začal vypadávat signál a já myslela, že je to bateriemi. Až asi po 14 dnech jsem si všimla, že mi při trénincích pás padá, prostě už nedržel (zhubla jsem), takže jsem jej musela utáhnout napevno a udělat na něm dokonce uzel. Od té doby šlapu opět perfektně. Samotné hodinky mají moc krásný design, dělají se v modré, zelené, žluté a šedé barvě. Na ženskou ruku možná trošku robustnější, ale zvykla jsem si a mám je moc ráda ☺ Jsou až velmi jednoduché na ovládání , přehledné, různé upozorňovací pípání jde vypnout, jsou to opravdu hlasité projevy, takže já ráda po prvním tréninku ihned vypínala ☺ Když docvičíte, stačí stopky tlačítkem vypnout a měření dál nepokračuje. Cena pulsmetru Sigma 15.11 se pohybuje okolo 800kč. (Nikki)

+ Už rok jsem šťastnou majitelkou Polaru FT7. Dostala jsem ho loni k Vánocům, když jsem byla v 1. měsíci těhotenství, ale to Ježíšek nevěděl. Využívala a využívám ho denně na chůzi a posilování. Hodinky mají příjemný tvar, velikost, perfektně sedí. Při cvičení se používá pohodlný hrudní pás, který nijak extrémně nesjíždí, vůbec neškrtí a má bezva zasouvací zapínání (žádné přezky, cvoky atd.). V hodinkách se nastavují klasická uživatelská data a ony samy určí max. tepovku a zóny. Návod je srozumitelný a blbuvzdorný ☺ Data se dají pomocí USB udělátka nahrávat do webového deníku, který umožňuje spousty věcí, grafů, rad a tipů, možnost zapojit se do Polar komunity atd. Pro mě je velkým přínosem, že si mohu zaznamenávat ušlé km (chodím s kočárkem, svižně) a vidím v kalendáři jednotlivé záznamy, takže mám rovnou i tréninkový deník (stručný). Přenos je rychlý, nevypadává téměř nikdy (lépe šlape s vodivým gelem, ale na chůzi si pás jen vlhčím vodou a v pohodě) a nesmyslně vysoká čísla ukazuje jen hodně výjimečně - když ho mám na chůzi třeba 3 hodiny a asi už je horší přenos kvůli vyschnutí vody. Data jsem z něj ještě nemazala, tak nevím jak je to "user friendly". Baterku v hodinkách jsem měnila po roce, ale fakt ho používám běžně 2-3 hodiny denně. Cena i s propojovací USB jednotkou je vyšší, cca 3.000 Kč, bez USB 2.500,-Kč. (Jana M.)


***

Máte vlastní zkušenosti a tip na dobré tepovky 
nebo chcete varovat před těmi špatnými? 

Napište o tom čtenářům na e-mojetelo@seznam.cz

61 komentářů:

  1. Ahoj Nikki,
    jsou to asi dva týdny, co jsem začala vážně přemýšlet o koupi sporttesteru a během jednoho týdne jsem se stejně jako ty rozhodla pro Sigmu 15.11. Přes internet mě stála 890 korun, kdybych ji kupovala v Intersportu, cena by byla okolo 1400. Zatím jsem taky velmi spokojená, důležitá je pro mě funkce spalování kalorií a výhodou je i možnost manuálního nastavení zóny.
    Věřím, že tenhle článek mnoha lidem pomůže, mě by tedy před dvěma týdny určitě pomohl :) /a svoji Sigmu bych si vybrala stejnak ;)/

    OdpovědětVymazat
  2. Jee díky Nikky,že jsi toto pro nas udělala. Zrovna si vybiram jaky si koupit k narozkam. Díky :-)

    OdpovědětVymazat
  3. ja mam jeste uplne jinci, zde nerecenzovany a je uzasny.... ale tohle hodne lidickam pomuze, super prace.)))hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Měla jsem Sigmy PC9 a největší spokojenost, škoda jen, že sem je nosila pořád a asi po roce se mi roztrhl řemínek..
    Teď mám ty od Crivitu a vůbec je nedoporučuju, občas se zastaví a vůbec neměří...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tiez mam tie iste, som spokojna, ale asi su skor pre nenarocneho pouzivatela. odmeraju cas cvicenia, spalene kalorie, kolko % cvicenia sa v ktorej zone odcvicilo, priemerny tep, niektorym ludom vadi, ze nenapisu najvyssi tep a nemaju menu v slovencine/cestine. jedine co mi vadi, ze velmi ticho pipaju pri prechode z jednej zony do druhej a remienok k hruhdnemu pasu k nim bol strasne velky, musela som ho skracovat, co zase nie je taky problem.

      Vymazat
  5. Ahoj, tady Paja. Ja mela taky Sigmy PC9 a s nima jsem spojena moc nebyla, nejdriv mi hnusne zcernal reminek, takze na oko vypadaly spinave a pak asi po 4 mesicich zacaly preskakovat samo od sebe funkce.... Takze jsem je vratila, nastesti mi vratili penize a nyni mam Sigma ONYX FIT a ty mam asi 2-3 mesice a jsou zatim dobre, maji dost funkci, jen mam trosku problem s odpocitanim casu pri zpustenem tepomeru...hraji florbal a po 5 min. stridame tymy a nejde mi to stopovat naraz... Tak to je pro me trochu nedostatek.
    Jinak preji vsem, at si dobre vyberou :)
    Je to vyborna vec :)

    OdpovědětVymazat
  6. sigmu pc 10.11 mám
    ale než jsem si poprvé zvykla na to pitomé pípání! :D Vypla jsem si pípání při stisknutí tlačítka, ale ne při zvýšení tepu
    To bylo při tréninku: *píp* "sklapni" *píp píp* "SKLAPNI!" *píp píp* "DRŽ UŽ HUBU SAKRA" :D
    Při cvičení mě nesmí nic rušit, tohle bylo o nervy :D
    ale už jsem si zvykla a pochopila proč to pípá 5x, proč 2x a najednou to docela oceňuji :D

    OdpovědětVymazat
  7. krásné. já bych potřebovala nějaké tipy na sporttestry bez hrudního pásu. Nemůžu ho nosit kvůli vpáčenému hrudníku :-(

    OdpovědětVymazat
  8. Sigmu PC 10.11 vlastním a rozhodně nevypadá lépe než na ilustračních fotkách. Dost mě to zklamalo, jelikož místo krásné tmavě fialové mi přišla vyblitá světle fialová v úplně jiném odstínu, než je referováno. Samozřejmě jsem si zvykla, ono je to při cvičení stejně docela jedno, ale při prvním rozbalování krabičky jsem byla zklamaná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, chtěla bych tě poprosit, zda bys mi na mail mohla poslat fotku jak vypadají opravdu, protože bych si je ráda objednala, a nechci být zklamaná z barvy jako ty, moooc děkuji.

      karkulka2013@seznam.cz
      http://bytkrasnoumaminkou.blogspot.cz/

      Vymazat
  9. Ja mam 10:11 v modre a nosim je i jako normalni hodinky:-)))

    OdpovědětVymazat
  10. Já jsem používala jednu dobu také pulsmetr z Lidlu, stál 500-600 Kč, jen tak jakože na zkoušku. Fungoval asi 2 měsíce, a pak začal zlobit. Ukazoval různé hodnoty, které byly nereálné a tak mě to tak nějak odradilo v dalším užívání. Stejně, když cvičím podle Jilian, tak mi je jasné, že puls je až někde na hranici smrti :-D a při běhání se snažím běhat pro radost a pro dobrý pocit a ne podle pulsu. Ten jsem stejně nebyla schopna uhlídat, a pořád mi vylétával o něco výš než všude profanovaných 40-60% TP. Ikdyž jsem se tady u Nikki dočetla v jiném článku, že i těch 80% není na závadu a také se spalují tuky.

    OdpovědětVymazat
  11. Můžu se zeptat majitelek pulsmetru, zda hodinky počítají spálené kalorie pouze po dobu nošení hrudního pásu nebo i po celý zbytek dne, když chodíte bez něj? Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždy a pouze s pásem, proto tam je :)) JInak fungují pouze jako stopky či hodinky :)) Ale jsou pulsmetry, které se dělají i bez pásů, ale bývají o dost dražší.

      N.

      Vymazat
  12. Ahoj Nikki,

    ja mam taky problem, ze aj pokojnom rezime mam tep okolo 90-100. Nikdy sa nedokazem dostat pocas cvicenia do Fat burn frekvencie, pretoze tu mam uz pri warm up. Nie som obezna, cvicim roky, len mam asi prirodzeny vyssi tep. Average rate mam okolo 145-150. Pomalsie cviky nechcem robit, lebo bud ich flakam a nema to vyznam, ale ich robim v pomalej izolacii a tym padom tep len rastie. Dakujem za akekolvek rady. Barbara

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni, to je tedy dost :) Já mám - tedy měla jsem klidový před těhotenstvím 60 :D Teď v těhotenství 72. No, nenapadá mne nic bohužel, pokud roky cvičíte, tak už při mírném navýšení máte určitě příjemné hodnoty. Nemyslím si, že je nutné flákat, já třeba u Jillian měla zpočátku taky docela dost, a nehodilo se to pro spalování tuku, ale mávla jsem nad tím rukou, protože jedině tréninkem náročnějším i za cenu vyššího tepu, jsem se postupně dostala na příjemnější hodnoty... po čase už to tak nelítalo, když byl člověk trénovanější. Nevím, co za druh pohybu máte a jak dlouho ... možná by na internetu bylo více informací co s tím a jak se popřípadě zařídit, třeba melu hlouposti :D

      Vymazat
    2. Ahojky, nechci vůbec strašit, ale já osobně bych navštívila lékaře a nechala si změřit krevní tlak. Moje kamarádka měla stejný problém a lékař jí po dlouhém pátrání po přčině důvodu tak vysoké tepové frekvence v klidu, našel skrytou srdeční vadu. Samozřejmě toto může být něco banálního, ale asi bych si pro jistotu k lékaři došla. Zdraví máme přece jen jedno :)

      Vymazat
    3. To som dopadla v 23 chodit merat krvny tlak. Ale mas pravdu, mala by som to riesit. Skocim na preventivnu prehliadku :)Barbara

      Vymazat
    4. Kazdy clovek ma svuj individualni tlak... Kdyz mi tlak merili na nejake akci v obchodaku tak mi chtela zavolat doktora...ZE MI PROSTE MUSI byt zle...a ja byla uplne v klidu;) ani hlava me nebolela.. Proste muj klidovy tlak je o kousek nizzsi nez se da povazovat za normu:) a mamcina kamaradka to ma naopak - ma ho vyssi ale nedela ji to zadne problemy... Proste jeji telo to tak ma;)
      Ale k lekari bych taky radsi sla;) pro jistotu:)

      Vymazat
    5. Leni, jsi mi připomněla moji sestru u gynekologa :D měřila mi tlak a ptá se mě, zda mi není špatně, nejsem ve stresu nebo tak :D a já že ne, že je mi fajn... a ona, že mám hrozně nízký tlak... to mám ale furt, už od mládí a prostě jsem to já :)

      Vymazat
    6. Môj normálny tlak je 88/55 ( meraný dnes ráno, stále sa točí okolo takýchto hodnôt ) :-D Takže ja musím piť kávu a veľa soliť jedlá, aj keď by sa to nemalo, ale keď to tak nerobím, tak som ako na kolotoči :) Preto je pre mňa aj hrozné robiť cviky, pri ktorých sa rýchlo vstáva a ľahá, napr. burpees :(

      Vymazat
  13. Ahoj, můj první pulsmetr byl Sigma Onyx classic. Stál tenkrát okolo 900. Neměl příliš funkcí, ale myslím že byl dostačující. Co mi vadilo, tak hrudní pás, který byl z gumy. Hrozně jsem se pod ním potila. Tekly ze mě úplně čůrky. Po asi třech letech užívání se mi najednou nechtěl pás spojit s hodinkami, takže jsem byla nucena pořídit nový. Nyní mám Polar FT40. Jsou to vzhledově krásné hodinky, velikostně i vzhledem pro ženu, což Sigma moc neumí. Mají textilní hrudní pás. Co se týče funkcí, tak si myslím, že Sigmu v téhle výbavě pořídíte za polovinu. Stály přes 3000. Dostala jsem je, tak to neřeším. Pokud bych si měla znovu vybírat, sáhnu asi po Sigmě. Vyhovovaly mi víc, co se týče funkcí.

    OdpovědětVymazat
  14. Ja mam Suunto M4 a som velmi spokojna, sikovny pristroj, dizajnovany pre zeny takze to nevyzera akoby som mala kompas na ruke, da sa vybrat z troch programov-znizenie vahy, zvysenie kondicky alebo volny, a podla toho vas hodinky "naviguju" ako casto, ako dlho a v akom tempe cvicit :) cena cca 125 eur...

    OdpovědětVymazat
  15. já bych si tak stráááášně přála ty purpurový od Sigmy PC 10.11, úplně mě učarovali.. jenže bohužel teď fakt nevím, kam investovat dřív.. potřebuji si pořídit i 3kg činky.. a hrozně rááda bych obojí hned:D ještě že za 3 týdny mě čeká navýšení platu, a činky mi půjčí bráška, než pořídím vlastní... pulsmetřík bude muset holt počkat minimálně dva týdny.. noc nic, jdu na to:) Workout 5 v BR a dneska chci zvládnout ještě Cardio 1, která je naprosto úžasná:)

    OdpovědětVymazat
  16. Já jsem si zrovna minulý týden koupila Pulsmetr od Tchiba (ano nemají tam pouze kávu :D). Ještě pořád se s ním sžívám, ale jsem spokojená, stál mě asi 650 Kč. Má spoustu funkcí, včetně měření rychlosti a kroků, spálených kalorií a tuků v gramech. Navíc hodinky jsou vzhledově dost jednoduché, čistě černé, ani ne tak mohutné, takové obyčejné sportovní hodinky... Jen teda už mám škrábanec na displeji :( A co mě nejvíc mrzí (zapomněla jsem na to juknout před nákupem), jsou vodotěsné pouze 3 BAR, takže s nima nemůžu do bazénu.
    Daniela

    OdpovědětVymazat
  17. Konecne jsem se i ja stala stastnou majitelkou pulsometru:-)) Dostala jsem Sigmu 10.11 a zatim skoro 100% spokojenost:-))) Po rozbaleni jsem si vubec nevedela rady s nastavenim, nevedela jsem vlastne ani co nastavovat, ale zvladli jsme to. Ze zacatku se mi pas s hodinkama vubec nespojil, zkouseli jsme vyndat baterku a pomohlo to. Ted uz funguje jak ma, i kdyz teda nekdy trva dyl nez zacne snimat. Docela me mrzi ze v pameti nezustava vic treningu, vzdy jen ten jeden takze si ho hned musim prepsat do tabulky, jeste bych uvitala funkci max. a min. tf behem treningu, ukazuje to jen prumernout. O vodotesnosti bych pochybovala, na pasu neni vubec vodotesny pristup k baterii takze voda musi natect dovnitr. A celkove jsem velmi spokojena:-)

    OdpovědětVymazat
  18. Super, děkujeme za recenze. Váhala jsem, ale dneska po přečtení jsem se rozhodla - jdu do něj :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj, mate nekdo zkusenosti s timhle tepovacem?
    http://www.nakupka.cz/vyrobek/hodinky-s-merenim-pulzu-oregon-se-120/?utm_source=Heureka&utm_medium=produktyPPC&utm_campaign=VC-09475
    Uvazuji o koupi, libi se mi design i vecicky co umi, ale je toho na trhu tolik, ze vazne nevim. Diky holky za pomoc...

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj, tak ponocování se vyplatilo :) pročetla jsem všechny komentáře (díky moc!) a kupu recenzí a zakoupila jsem sporttester Sigma 15.11. Dneska mají na inSPORTline.cz dopravu zdarma, tak škoda nevyužít :) Až se s ním sžiju, napíšu víc.
    Díky za skvělé tematické články, opatruj se!
    Lenka

    OdpovědětVymazat
  21. Ahoj Leni, prima, že sis vybrala :)) Pak napiš, jak jsi s nimi spokojená :) Jakou barvu sis vybrala?

    OdpovědětVymazat
  22. Sigma 15.11 som dostala teraz 7.5.2013, tiez som sa rozhodovala podla recenzii....len to nastavovanie zatial potrebujem poriadne prestudovat ale je to zaujimave sledovat tie udaje pri cviceni....len to otravne pipanie mi lezie na nervy uz, tak ho asi vypnem :D

    OdpovědětVymazat
  23. Moni, já ho vypínala snad po prvním tréninku, se to nedalo vydržet :D je to hrozně hlasité :D Takže chápu!

    OdpovědětVymazat
  24. Asi se budu ptát úplně hloupě, ale dnes poprvý jsem si nechala pulsmetr celý den a jsem na rozpacích, páč třeba za celou 1/2 hodinu mi nenaměří jedinou spálenou kalorii, ne že bych se přes den předřela, to ne, ale pobíhám tu kolem malé, vařím a dřepím i u PC ( a i tady jsem vyčetla, že bych měla spalovat kolem 100 calorii-samozřejmě odhadem), při cvičení bych řekla,že to měří OK, ale pak prostě nic.Mám Sigmu PC 10.11.

    OdpovědětVymazat
  25. Leni, a hrudní pás jsi měla? Pokud ano, pak je možné, že signál nenaskočil a tím pádem nic neměřilo.

    OdpovědětVymazat
  26. Jj, samozřejmě, puls a vše běží, jen kalorie se hnou při pulsu tak kolem 115 a výš. Což prostě v klidu nemám, zkoušela jsem i žehlit a ani ťuk.

    OdpovědětVymazat
  27. Leni, já bych si tep při takových činnostech ani neměřila. Pak jsi z toho smutná. Dávej si to jen na to cvičení, žehlení a podobné aktivity, které se píší v tabulkách jsou pěkná věc, ale nejsou absolutně vůbec přesné. Zatímco je to pro někoho zabíračka, na někom se to může projevit, jakoby se procházel po venku a nic to s ním nedělá. Ber si je na cvičení ;)

    OdpovědětVymazat
  28. Tak určitě máš pravdu, že jsou určeny na cvíčo, jen mě prostě napadlo si změřit celodenní "výdej kalorií" a dost mě to překvapilo, že to vlastně mimo cvičení prakticky neměří a pak tedy přemýšlím, jestli to vůbec měří dobře, když cvičím:))

    OdpovědětVymazat
  29. Skvělý článek Nikki, děkuji, chci se jen zeptat nemáte někdo zkušenosti s tím, že by se pulsmetr vypadával třeba i kvůli tramvajím atd? Bydlím v Praze, tak se bojím, aby to vůbec šlo dobře :) Děkuji :)

    OdpovědětVymazat
  30. Bastera: určitě může. Pořiď si pulsmetry, které mají kódovaný signál, nebo se raději poptej přímo prodejce, co by navrhl. Tramvaje určitě s pulsmetrem nadělají neplechu.

    OdpovědětVymazat
  31. Zdravím, náhodou som natrafila na tento blog a padom mi celkom vhod...dnes mi prišiel športtester crivit, ktorí komentuješ, ale pán mi zabudol poslať návod k použitiu a som s ních zúfala, neviem nastaviť ani len čas :o) preto by som vás chcela poprosiť, či nemá niekto náhodou návod, aby som ho mohla aj používať....ĎAKUJEM A PRAJEM PEKNÝ ĎEŇ...Alica

    OdpovědětVymazat
  32. Náhodou jsem již návod pro Crivit hodinky už pro někoho natahovala na ulozto.cz, takže je :) http://www.ulozto.cz/xAgkZfM/crivit-rar

    OdpovědětVymazat
  33. Ahojky, potřebovala bych poradit ohledně výběru. Který sporttester je podle váš lepší - Sigma PC 10.11 nebo Sigma PC 9 Women?

    OdpovědětVymazat
  34. Ahojky, už pár týdnů chodím běhat a chtěla bych si pořídit nějaké ty "chytré hodinky". Velice se mi zalíbily Sigma PC 10.11, jen bych se chtěla zeptat, jestli jsou i některé, které mají v sobě GPS a jsou schopny mi naměřit i vzdálenost. Nejlépe v podobném cenovém rozmezí :)

    OdpovědětVymazat
  35. Terezka, s GPS hodinky v podobnej cene nenájdeš. Tie sa pohybujú okolo 120 eur - 3112 korún.

    OdpovědětVymazat
  36. Mne sa veľmi páčia Garmin Forerunner HR W - ženský model, sú aj s GPS, ale sú neskutočne drahé, najlacnejšie sa dajú nájsť okolo 140 eur. http://www.agem.sk/produkt/garmin-hodinky-forerunner-110-hr-w-20373352.html?dealer=1

    OdpovědětVymazat
  37. kdybyste někdo prahnul po pulsmetru, jeden mi leží doma, úplně nový.. začla jsem chodit do fitka a nějak nemá využití... mám Sigmu PC 10.11 přesně jako na obrázku výše..

    OdpovědětVymazat
  38. Anna Sofie: ráda bych tu Sigmu koupila, kolik za ní? prosím piš na anna.stangelova@seznam.cz, díky :)

    OdpovědětVymazat
  39. Ahojky, prodávám sporttester Sigma PC 10.11. Použila jsem ho dvakrát, od té doby mi leží v šuplíku. Je plně funkční. Barva fialová. Pokud máte někdo zájem, napište na kristynacumova@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  40. Ahoj Nikki :-) Na jaké stránce jsi kupovala pulsmetr Sigma PC 10.11? Co jsem se dívala na různých stránkách, tak tu jsou velké cenové rozdíly a přijde mi to divné... Děkuji :-)

    OdpovědětVymazat
  41. Ahoj Nelo, to už si nepamatuji, byl to nějakej obchod pro cyklisty :) stály 800, ale dnes budou cenu určitě jiné, koukala jsem, že se pohybují od 600 do 700 Kč :)

    OdpovědětVymazat
  42. Neprodává někdo sigmu 10.11 ? Koupil jsem bazarové 15.11 a jsou spíš na chlapa takové větší.

    OdpovědětVymazat
  43. Ahoj Niki :) Ja by som sa chcela opýtať, či nevieš čím to je, ale sporttester mi nemeria počet spálených kalórií, keď cvičím podľa videí :/ Ked behám mi to ide uplne normálne, presne tak ako má, ale ked cvičím hocičo iné len nie kardio, tak mi to proste nemeria a chyba nieje v páse, lebo si ho namáčam aj naprávam, takže signál tam je, lebo tep mi ukazuje normálne. Mám sigma pc. 25.11. Za odpoved vopred dakujem :)

    OdpovědětVymazat
  44. Luci: to tedy nevím v čem je zakopaný pes. Pokud to snímmá tep, mělo by to počítat kalorie. Tomu nerozumím. :( a opravdu nedokážu odpovědět. Nechceš napsat tomu, od koho sis je koupila, kde by mohl být problém?

    OdpovědětVymazat
  45. No asi to tak aj urobím :) Aj tak ti ďakujem :)

    OdpovědětVymazat
  46. Ahoj, chtěl bych se zeptat na ten sporttester x-fact z hervisu, kde se dá sehnat nějaký návod, v zakoupené krabiččce žádný návod není, a nejde to ani spustit :-(

    OdpovědětVymazat
  47. Ahojky, nemáte někdo zkušenost s hrudním pásem, co se dá připojit k chytrému telefonu? Mám Samsung Galaxy S3, tak přemýšlím, jestli je lepší koupit jen hrudní pás s bluetooth a stáhnout nějakou aplikaci nebo si koupit celý pulsmetr s hodinkami. Díky :) Lenka

    OdpovědětVymazat
  48. Ahojky, už po několikátý pročítám všechny recenze i komentáře a nemůžu se rozhodnout... Cvičit jsem začala teprve v lednu, takže nejsem žádný profík, ale chtěla bych si udělat radost a koupit si nějaký levnější, ale dobře fungující sporttester. Rozhoduji se mezi Sigma PC 10.11 a Sigma 15.11. Chci ho na cvičení doma, na běhání a na chození po horách. Co myslíte, jaký by byl pro mě lepší? Předem díky za radu:-)

    OdpovědětVymazat
  49. katas: těžko říct :))) já mám 15.11 a jsem s nimi spokojená, ale chválu slyším i na 10.11 :)

    OdpovědětVymazat
  50. Díky Nikki:-) Dívala jsem se na oba v obchodě a 10.11 je takový víc holčičí:-) Problém je, že když jsem si zkusila pás, tak mi prostě spadnul až na břicho:-) Seběhli se tam všichni prodavači a vůbec nechápali:-) Jedině bych musela tu gumu přešít, ale to by snad neměl být problém.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)