Power Walking jako druh sportu

Power Walking nebo-li Fitness Walking nebo také Speed Walking či Aerobic Walking není v našem jazyce nic jiného než "kondiční chůze". Jak již ze samotného názvu vypovídá, nejde o procházkovou chůzi, ale o svižnější tempo, při kterém nám tepová frekvence stoupá v rozmezí 120 - 150 úderů za minutu. Přesně v této zóně se dosahuje k nejefektivnějšímu spalování tuku a tudíž není kondiční chůze výborná jen pro posílení  kondice, ale také ke spalování tuku. 

Pravděpodobně bych se k takovému druhu pohybu nedostala, nebýt mého těhotenství. Prožívám si při něm naprosto rozdílné stavy, než tomu bylo u toho předchozího. Říkala jsem si, že se za nic na světě nevzdám svých činek, můj stav těla, respektive silové cvičení nutí tělo mluvit jinak, a přesně to jsem byla donucena udělat. Po půl hodině intervalového tréninku se mi tělo třese, jelikož tento "nápor" nezvládá, bývám neskutečně "z ničeho" unavená, i když je to jen můj pocit, protože hormonální změny nutí tělo makat na plné obrátky.


Power Walking je výborná věc nejen pro lidi bez sebemenší kondice, pro lidi s větší nadváhou, pro něž je běh nebo jakákoli forma kardio cvičení velkou zátěží na klouby či kolena, ale zejména se hodí jako výborná alternativa místo cvičení právě pro těhotné. 

Tak jako před každým cvičením, i zde je nutné se před kondiční chůzí zahřát a po ní zase provést strečink. Všeobecně se doporučuje, aby se chůzi věnovalo od 30 do 60 minut

V čem vidím pozitiva? Převážně v tom, že se dostanu na čerstvý vzduch. Poslední dobou čím dál častěji větrám byt ve velkém, tak ve velkém, že tím "trpí" můj přítel i syn, oba mrznou a oblékají si mlčky svetr, zatímco mě k mému překvapení dělá právě takový čerstvý zimní vzdoušek neskutečně příjemně. Přičítám to hlavně tomu, že mi bývá velmi často špatně, bývám unavená a hlavně mi evidentně klesl krevní tlak, který je snad na úplném minimu, protože takové točení hlavy a černo před očima tolikrát denně jsem neměla nikdy v životě. Z toho důvodu se při hodinové procházce venku cítím opravdu dobře a po měření sporttesterem jsem při chůzi do mírného kopce naměřila 148 tepů. Jo, nikdy bych neřekla, že se venku při chůzi začnu cítit líp než doma s činkami. Protože díky této hodince venku jsem zbavená návalů a závratí a evidentně to nedělá dobře jen mně ☺

O letních prázdninách jsem seděla v parku a pozorovala svého syna, jak si hraje na hřišti. Nikdy mému oku neušel ani jeden muž, který kolem parku rotoval snad dvě hodiny vkuse při rychlejší chůzi a já si o něm vždy myslela, že je blázen. Oblečen do sportovního a chodí. Dnes to chápu. On ten násilný pohyb pro mnohé z lidí není přirozený. Člověk se jen musí do té role dostat, aby mu to cvaklo ☺

***

Zkoušeli jste, co s vámi udělá rychlá půlhodinová "procházka"? ☺

44 komentářů:

  1. kolik kilometrů je 10 000 kroků, prosím?:D:P
    chůzi miluju :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle mého pedometru je to přibližně 4 km:)

      Vymazat
    2. Uvádí se, že 10000 kroků je cca 7 km :)

      Vymazat
  2. Rychla chodza je vyborna, pocas chudnutia som sa ju snazila robit co najcastejsie. mame tu teraz nechutne pocasie, tak sa mi vonku nechce, ale urcite sa k nej vratim.
    Katka

    OdpovědětVymazat
  3. Chůze je vážně super! Kondiční sice nezkouším, ale moje ranní stíhání autobusu bude něco podobného :-) Velice jsem si oblíbila trekking a lezení po horách.

    Chtěla jsem se tě zeptat, trochu z jiného soudku. Nevím, jestli to tu už někde máš, a pokud ano tak se omlouvám a nenašla jsem to. Je přírodní sušená syrovátka vhodná jako "náhrada" za proteinové přípravky? Nebo alespoň vhodná jako prozatímní alternativa. Moc děkuji za odpověď :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, řeším stejný problém jako ty, ale bohužel, dle toho co jsem vyslídila na netu, tak jako alternativa za proteinové přípravky syrovátka vhodná není. Více si můžeš přečíst zde: http://obchod.ronnie.cz/di-s-828-whey-syrovatka-susena-sladka-syrovatka.html
      Pokud řešíš finanční stránku (jako já), našla jsem si levnějí syrovátkový protein (1 kg vyjde i s poštovným na 428,- Kč)zde:http://www.levne-proteiny.cz/d-47_wpc-protein-1000g
      Zatím jsem ho nechutnala, ale v pátek mi má přijít, tak snad se to bude dát pít.
      Zdraví Martina

      Vymazat
    2. Právě že řeším hlavně moje přesvědčení o žádné-chemii-do-těla(nebo co nejméně). No zkusím ještě něco pohledat, ale moc děkuji za odpověď! I tak jsi mi hodně pomohla!

      Vymazat
  4. Zkus třeba přidat i sacharidy.. možná by to pomohlo k tomu tlaku a černu před očima..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, právě že přidávám, tělo jede evidentně nad rámec ... možná jsem to asi nenapsala ve článku, asi jsem zapomněla :D navýšila jsem i zelené čaje, ty taky sladím už medem... aby mě ten kofein trochu povzbudil... snad to brzy přejde, prý je to problém v prvních třech měsících. Tak vydržet :)

      Vymazat
    2. Ahoj Nikki,neboj opravdu ty první 3 měsíce byl velký záhul i pro mě,u prvního jsem mohla dělat cokoli už od začátku a ted,-jak píšeš ty,neschopná čehokoliv,unavená z ničeho,prsou se nedalo dotknout,bez nálady všechny síly ze mě vyprchaly a ted - po 3 měsících obrat o 70procent,cvičím,uklízim,prostě začínám znova fungovat jako dřív.jen vydržet
      ahoj Evča

      Vymazat
    3. Držím Evi, držím :))) Fakt se těším až to přejde :D připadám si jak lemra... jsem ráda, že přesně popisuješ to, co si teď prožívám já. Nikdy bych nevěřila, že to řeknu, ale činky mi fakt nechybí :D Jsem ráda, že odnesu tašku s pidi nákupem domů :D Takže jen ležím a ležím, spím a ležím :D Ale má to své výhody, koukám na spoustu filmů, co jsem chtěla vidět :)

      Vymazat
  5. Krok má tak 70 cm typuji, takže 7 km?

    OdpovědětVymazat
  6. já bych řekla, že 10 000 kroků, je asi tak 7-8 km :-)

    OdpovědětVymazat
  7. při špatném počasí si občas pustím toto video, 3 míle za 40 minut :-)http://www.youtube.com/watch?v=xRScb2l4Z4g

    OdpovědětVymazat
  8. Niky měla jsem to naprosto stejně, stavy na omdlení při každém pokusu o pohyb (někdy stačilo i zvednutí z gauče) a nejvíc při delší pauze mezi jídly než 2,5hodiny . Děs. Teď jsem v 11. týdnu, je to mnohem lepší, jen si musím hlídat to jídlo. Nyní končím 1. týden Ripped in 30 ovšem s menším drivem než před těhu :) Tak ať se to brzy srovná i u Vás!!! Petra

    OdpovědětVymazat
  9. Hmm, tak to bych mohla zkusit.. už jsem se i přihlásila do proměny, tak by mi to mohlo pomoct, navíc s přítelem se furt jen válíme u filmů, tak by mohl jít se mnou :D jen se chci zeptat, i když to sem nepatří, za to se omlouvám.. ale jak se při cvičení správně dýchá? I když se snažím dýchat pravidelně, občas mě začne píchat v boku :)

    OdpovědětVymazat
  10. JOjo, zní to moc doobře :) A taky se plánuji přihlásit do proměny... bude to totiž jedna z mnoha věcí, které by mě mohly k tomu cíli táhnout :) A nakonec vlastně dotáhnout ! :)

    OdpovědětVymazat
  11. Užitečný blog - moc se mi líbí blogy o pohybu a zdravém životním stylu :-)
    www.callmeketrin.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Ahojda. Moc se mi líbí tvůj blog! Ráda bych Tě pozvala na můj web, který je zaměřen především na poruchy příjmu potravy, ale pozor- ne thinspo, ba právě naopak.Najde tam recepty, které nikde jinde nenajdeš..převážně clean eating, tipy, články postřehy...a v brzké době se rozjede projekt na pomoc lidem s PPP, jen čekáme s kamarádkou, kdy ho schválí krasna.cz. Na blog určitě mrkni, každopádně si tam najdeš to "svoje". A pokud by se ti u mě opravdu moc líbilo, můžeš se přidat mezi mé Followers aneb pravidelné čtenáře (v levém sloupci mého blogu). Přeju krásný zbytek dne. Andie xoxoxox

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tato slečna je psychicky nemocná, hlavně se jejími "radami" neřiďte. A vím to moc dobře, jelikož ji znám osobně :)

      Vymazat
    2. No já tě osobně neznám, ale nelíbí se mi, jak tady korzuješ a haníš práci druhých. Nech slečnu na pokoji, nech ji dělat, co ji baví. Protože tady to pronásledování už taky hraničí s psychickou nemocí.

      Vymazat
  13. super, teď vím, jak se vlastně můj sport jmenuje :) doteď jsem tomu říkala rychloprocházky a on je to power walking :)

    OdpovědětVymazat
  14. Chůze je super věc! V těhotenství jsem chodila denně a poslední 1,5 měsíce před porodem cca 10 km / den a bylo to bezva na záda a na fyzičku! Svaly sice ochably, ale při Jill 30DS Level 1, což bylo 1.cvíčo po roce kdy jsem nemakala, jsem se nezpotila a nezadýchala nikterak extrémně ;)

    OdpovědětVymazat
  15. dneska budu nakupovat, tak zrychlím tempo! :D

    OdpovědětVymazat
  16. Jo jo...chůze je super.Už se těším,jak budu ve svižném tempíčku pochodovat za
    kočárkem a nabrané kg v těhu ze mně budou rovnou sublimovat :)))))
    Chodila jsem cca do 7 měsíce na heat, což je blbý, že je člověk zavřený v místnosti, ale když se venku v zatáčkách mrazem lámou pejskařům psi, tak je to možnost :).To Ty rešit nemusíš...počásko snad bude už jen lepší..

    OdpovědětVymazat
  17. Provozovala jsem to pár týdnů, ale děsně mě z toho bolely holenní kosti. Mám postavu akorát, chtěla jsem jen zlepšit o něco málo fyzičku, ale tohle mi fakt nevyhovovalo. Zvlášť v těchto zimních měsících. Ač jsem na sobě měla funkční hadry a neprofouknutelnou bundu tak se mi vždy zpotily záda a pak stačil vítr do nich a bolesti, kterýma jsem nikdy netrpěla byly na světě. Navíc jsem vystřídala několikery boty, v kterých jsem i běhala a dělaly se mi pořád puchýře velikostí mince. Prostě každý den 10 km se někde projevit musí. Ale kondičku to ovlivnilo velice dobře a velký rozdíl byl znát už po 14 dnech pravidelného chození. Ale prostě za ty ostatní problémy mi to fakt nestálo.

    OdpovědětVymazat
  18. Zlato moje, dávej na sebe pozor :* já rychlou chůzi praktikuju několikrát týdně směr práce-domov :) sice to není úplně power walking, ale obyčejná vycházka to taky není :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dávám, neboj :) Teď je to úpplná klouzačka venku :D sranda :D Ale jsem opatrná :) **

      Vymazat
  19. No já chůzi miluju a dělám si skoro každý den okruh 13km, někdy to prokládám i během a za 1,5h sem doma zpátky :-)

    OdpovědětVymazat
  20. jj je pravda ze po prvnim porode jsem vazne zhubla behem par mesicu jen diky rychle chuzi nalozila jsem malou do kocarku a prosla s ni rychle cele nase male mestecko ted uz mam holcicky dve tak s tou prvni uz se rychle chodit na prochazky neda ale pac zacala chodit do skolky hned jak bude venku svitit slunicko a vse nam krasne zezelena budu venku cele dny a dopoledne kdy bude cacorka starsi ve skolce zacnu zase chodit na dlouhe prochazky sviznym krokem a uz se na to neskutecne tesim pac celou zimu jsme zalezli doma ven jdeme maximalne do obchodu do skolky a domu pac zimu nesnasim a i za tak kratkou dobu prijdeme vsichni poradne vymrzli...jinak co se tyce toho studeneho vzduchu v tehotenstvi to moc dobre znam tak jak zimu nesnasim v tehotenstvi mi delalo silene dobre dychat ten studeny vzousek byvalo mi taky dost spatne a ten vzduch mi proste pomahal bylo to tak prijemne :-) za to ted kdyz uz tehotna nejsem si rikam at uz hernajs ta zatracena zima skonci a je jaro to miluji ze vseho nejvic vse zezelena rozkvete venku sviti slunicko ptacci zpivaji clovek oblece jen mikcu a jde no proste bomba uz aby to bylo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já budu tentokrát těhotná hlavně přes jaro a léto, takže se na procházky těším :D Minulé těhotenství jsem byla právě furt zalezlá doma, byla jsem přes hnusný podzim a nechutnou zimu.... takže tentokrát si to užiju :D

      Vymazat
  21. Hloupá otázka, ale jak rychle se má chodit ? Vypadá to pořád jako chůze nebo spíš jako běh ? :D Přítel mě naučil chodit rychle, tak jsem vcelku zvyklá .) akorát jsem slabá astmatička, takže na běh se moc nezmůžu.. ./

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak u mě je to prostě rychlá chůze.. navíc v tom sněhu to teď dá víc zabrat :D Prostě jako bys rychlejším krokem spěchala do práce :)) U mě to je přesně tohle tempo, které mi sahá k požadované tepové frekvenci.

      Vymazat
    2. No ja ten pulsmetr bohuzel nemam.. :/ a merit si to rucne to se mi nechce :D no jsem teprve nq zacatku :) zacala jsem cvicit s Jill 30day shred zatim 6.ty den a z dnesni fotky se mi chtelo brecet.. :( nejsem mega špek, ale se 164 cm mám 60 kilo a oproti 53 to je rozdil.. muj nejhorsi problem je jídlo, ne že bych se přecpávala, ale nejspíš nejim extra zdravě..

      Vymazat
  22. Ahoj Nikky, v ramci priprav na behani jsem zaradila i rychle prochazky, je to vlastne jediny pohyb ktery muzu s mym synem v kocarku delat, kdyz nemam hlidani. Dneska zacatek 30 minut v tepove frekvenci 60-70% moji maximalky. Snad se jednou vytrenuju tak, ze budu moct v tyhle tf i behat:-) Je to dobry relax ve dnech kdy necvicim Boba nebo Jill:-)

    OdpovědětVymazat
  23. Ahoj, vubec jsem nevedela, kam svuj dotaz zaradit...
    Chtela bych se optat, jestli nemas zkusenosti s lymfodrenazi a co si o ni myslis. Moc o tom premyslim. Asi 2 mesice si hlidam stravu, pitny rezim a denne cvicim, vsimla som si zlepsovani kondice a zvyseni sily, ale celulitida nevyzera ani o trochu lepe, dekuji za tvuj nazor. Martina.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Martino, já neměla celulitidu, tedy nemusela jsem onen problém řešit,jelikož se mi opravdu vyhladila. Vím, že tam je a nikdy se jí nezbavím, ale ... jsem spokojená. Ale k věci. Nevím, jaký si mám na to utvořit názor, když jsem v téhle situaci nebyla :) Ale podle ohlasů jiných žen vím, že jsou s tímhle zákrokem spokojené. Možná bych ti ješt doporučila vznést dotaz na FB stránce, kde by se ti mohlo dostat odpověí právě od žen, které ji podstoupily :)

      Vymazat
    2. Dekuji za odpoved, jj, premyslela jsem nad tym, ale odraduje me od toho, ze pak vsichni mi pratele muzou videt moje prispveky. S nastavovanim FB uctu je to katastrofa ;-)

      Vymazat
    3. A tam nelze nastavit, že to chceš nechat viditelné jen pro tu stránku? Já se v tom moc neorientuji... jsem administrátor, tak to z té druhé strany neznám :D

      Vymazat

Děkuji za každý komentář :)