Uvař mi zdravě #2 Brokolicová kaše s kuřecími kousky

Dnes přispěla receptem Adélka, kterou baví vymýšlet recepty a upravovat ty stávající. A jedním z nich se stal i recept od Zuzky Light, z archivu Bodyrock.tv. Finální verze tedy vypadá přímo úchvatně, já upravenou brokolici zkoušela de facto jen jedinkrát a nevím, proč ji nezkusit i jinak, když mi tenhle "malý zelený strom" chutná ☺ A navíc, jsou tam oříšky ♥

Jmenuju se Adéla, je mi 23 let, baví mě vymýšlet si nové recepty, modifikovat stávající, zkoušet ty z internetu :) A kdo mě přivedl ke zdravějšímu životnímu stylu? No přece Zuzka :) a to přesně před rokem... Mám za sebou několik měsíců s Lisou Marií, jenže v poslední době už se na její stránky raději ani nedívám. Přesedlala jsem na Boba Harpera, který po mě doma křičí z počítače téměř denně a nutí mě stále dokola praktikovat nenáviděné planky!!! A ač si pro sebe pokaždé brblám sprostá slova, ve skutečnosti se těším na vyzkoušení dalších jeho videí a potichu doufám, že tam bude právě planky cvičit, jelikož se je chci pořádně naučit! :D A samozřejmě, po celý rok zůstávám věrná Zuzce, která je prostě naše :) Do toho všeho jsem si udělala kurz výživového poradce, což zapříčinilo další zkoušení receptů s novými ingrediencemi :D
Moc se těším na páteční zdravé bašty na Tvém blogu :)




Ingredience:
  • Kuřecí prsa … 100 g
  • Brokolice (nasekaná na jemno) … 200 g
  • Cibule … 1ks
  • Česnek … 2 stroužky
  • Mléko … 100 ml
  • Citrónová šťáva … 1 lžíce
  • Oblíbené koření (použila jsem směs na bylinkové máslo, červenou papriku)
  • Nasekané ořechy dle chuti
  • Na ozdobu jakoukoliv listovou zeleninu
  • Sůl
  • Kokosový olej / palmový olej / sádlo

Příprava kaše:
Na pánvičce opražíme dozlatova cibuli na kokosovém oleji (příp. na palmovém nebo na sádle – nepoužíváme žádné rostlinné oleje, máslo, heru atd.). Přidáme česnek a citronovou šťávu. Přidáme mléko a vše promícháme. Vsypeme nasekanou brokolici, koření a sůl, a necháme vařit, dokud není brokolice měkká. V případě potřeby můžeme dolít vodou.

Po uvaření je možnost směs rozmixovat tyčovým mixérem, bude ještě jemnější.

Pokud by se stalo, že brokolice pustí příliš mnoho vody, je několik možností záchrany – zahustit klasicky bílou moukou anebo včas nějakou tekutinu odebrat z hrnce :) Bez zahuštění se recept modifikuje z brokolicové kaše na brokolicovou omáčku :D

Příprava kuřete:
Kuřecí prso nakrájíme na kostičky, osolíme, přidáme koření, pořádně promícháme, aby se každý kousek masa obalil ve směsi, a dáme na teflonovou pánev. Přikryjeme pokličkou, olej není nutný. Je třeba maso občas promíchat, za pár minut pustí šťávu a už se nepřichytí. Ke konci trochu opražíme bez pokličky, voda vyprchá, kousky jsou hezky zlatavé :)

Na talíř nalijeme hustou brokolicovou kaši, na ni položíme kuře, posypeme oříšky a ozdobíme zelenými listy zeleniny dle výběru.

Výborný oběd, dobrou chuť ☺

__________________________________________________________________________

Chcete také zaslat svůj oblíbený zdravý recept, který by mohl zajímat ostatní? 



8 komentářů:

  1. to vypadá moooc dobře :-) skvělý recept,určitě v brzké době vyzkouším :-)
    Míša

    OdpovědětVymazat
  2. To zní opravdu skvěle, asi pofrčím pro brokolici (už druhou tento týden) :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak jsem si objednala od Saloosu kokosový olej a začíná se vařit zdravě, resp. ještě zdravěji ;) !!! :) :)

    OdpovědětVymazat
  4. něco podoného jsem nedávno taky dělala :)

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá to fajnově, jen bych to rozhodně nekazila zahušťováním bílou moukou :) když už, tak raši přisypat hrstku pohanky (lámanky), kuskusu, červené čočky nebo třeba sušených obilných klíčků (všechno z toho poměrně rychle nabobtná) - je to mnohem zdravější varianta. Poslední dobou zahušťuju jedině takto a dokonce mi to tak i víc chutná :) Ela

    OdpovědětVymazat
  6. páni :) no jestli je to ta adélka, kterou myslím, tak má všecky recepty skvělé (teda ty co ma uveřejněny) a jestli to není ona, tak super recept, ráda vyzkouším!! :) děkujeme
    barča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám pocit, že jestli jsi Barča, co si myslím, tak jsem to já :D

      Vymazat
  7. Jééé, můj recept, ani jsem si nevšimla! :) (byla jsem pryč)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)