čtvrtek 3. ledna 2013

Speciál o cvičení pro začínající

Je zde druhý a poslední speciál pro začátečníky, kteří se chtějí pustit do boje s nadváhou a touží nejen po krásném těle zvenčí, ale také by rádi poznali, jaké to je, cítit se skvěle a zdravě také uvnitř. V předchozím díle jsme se věnovali stravování, nyní se pustíme do cvičení.

Ze všeho nejdříve je nutno si uvědomit, že musíme začít postupně. Skočit okamžitě do náročných tréninkových cvičení by bylo spíše na nic než k užitku. Bojíte se, že nemáte žádné vybavení? Nebojte, většina z nás, i já, jsme začínali na tom samém. Místo podložky jsme cvičili na složených dekách, ručnících, místo činek jsme do rukou brali PETky naplněné vodou ☺ Na jaký záběr si hned ze začátku troufnete nechám na vás, ale určitě si vyberte mezi 0,5 - 1,5 kg pro začátek. Tedy 0,5 - 1,5 litrovou petkou ☺ Proč vám nedoporučuji více? Důvodů je hned několik. Ten hlavní je ten, že by větší zátěž mohla být pro vaše další cvičení spíše odrazující. I s takto malou zátěží budete mít se sebou dost práce a po čase užívání během tréninku vám i "obyčejné" kilo neskutečně ztěžkne. 

Rozhodně nikdy nezačínejte cvičit bez řádného protažení a trénink nekončete bez závěrečného strečinku. Vše je to ku dobru, abyste předešli zranění, které netrénovanému člověku opravdu hrozí a také tím pomůžete tělu se připravit a zahřát. S autem děláte to samé, jinak si jej zničíte, je to tak? ☺

Necvičte bez bot. Proč? Zranění, zranění, zranění. Všude na vás číhá. Pokud jste se nerozhodli tedy cvičit zrovna jógu. Při fitness tréninku budete potřebovat oporu. Stabilita nohy je základ. Že to zvládnete bez bot? Vy možná. A vaše nohy? Kotník? Vazy? Klouby? Nezahrávejte si se zdravím. Raději mějte jistotu. Při zranění se můžete vyřídit i na několik týdnů a my chceme přece cvičit, ne pajdat ☺

Nyní přichází na řadu samostatný program. Chápu, že když přijdete zde na blog i kamkoli jinam, valí se na vás spousta informací a vy nevíte, kde začít. Pokud budu mluvit za čtenáře zde na blogu, většina z nás začínala cvičit s americkou trenérkou Jillian Michaels a jejím 30 denním programem 30 Day Shred. Někteří se pustili do jiného podobného programu, také na měsíc, s názvem Ripped in 30. A postupně se objevují i ti, kteří vsadili na 90 denní program Body Revolution. Všechny programy a styl, jakým se cvičí je popsáno zde

Ve všech programech se setkáte jak s verzemi pokročilých, tak i se začátečnickými. Jillian vám vše opravdu vysvětlí a bude vám skvělým průvodcem. Pokud nejste angličtináři, nevadí. Na celý trénink se vždy řádně podívejte, abyste věděli, jak cviky vypadají a jak vypadá systém cvičení. Nesnažte se cviky dělat rychle, zbrkle a tedy naprosto nesprávně. Není důležitá rychlost, ta se dá vypracovat trénink, ale je důležitá forma každého daného cviku. Na to se soustřeďte. Správně provedený cvik bude mít také správné výsledky na těle. 

Jedny z nejčastějších chyb začínajících:

  • hrbení se (za každé situace rovnejte záda)
  • kolena při dřepech a výpadech přesahují přes špičku (kontrolujte úhel kolene, nemělo by jít přes kotník)
  • při cvicích na bříško si "lámeme" krk (pomocníkem je pohled vzhůru)
  • cvičení při teplotách, zranění či nachlazení (vytvořte tělu spíše podmínky, aby se vyléčilo)
  • necvičení při únavě (zacvičte si, tělo chytne druhý dech)
  • cvičení na prázdný žaludek (půl hodiny před tréninkem to chce malou svačinku, pokud trávíte stále oběd či večeři, svačinka být nemusí)
  • špatné dýchání (dýchejte zhluboka, instinktivně, nezadržujte dech, poslouchejte Jillian)

Často dostávám dotaz, zda ona půl hodinka s Jillian denně opravdu vystačí. Zda by se nemělo cvičit ještě něco jiného. Věřte, že ona půl hodinka cvičení je tak dokonale sestavená, že to vašemu tělu opravdu stačit bude. Nezaměňujte svoji umíněnost s tím, co doopravdy žádá vaše tělo ☺ Nevyhnete se kardiu, činkám, posilování vlastní váhou těla, Jillian opravdu myslí na všechno a tyhle tréninkové programy patří ke světově uznávaným. Pro vás možná zcela nový poznatek, ale věřte, že takto nastavené půl hodinové cvičení vám dá více, než hodiny v potu na různých trenažerech. Tělo totiž při každém cvičení a také při různé délce funguje jinak a neznalost vede ke špatně prováděným cvičebním lekcím při nesprávné tepové frekvenci o nesprávné délce, k nechuti pokračovat s další dřinou, která beztak nevede k požadovaným výsledkům. 

Ve svých dlaních máte veškeré zbraně. Stravovací rady a i ty cvičební. Chyťte šanci za pačesy a pořádně svým kilům nakopejte zadnici. Ostatně, kdo jiný by to za vás měl udělat ☺ Hodně štěstí ☺

Co by vás ještě mohlo zajímat:
Snažíte se zhubnout? Nevažte se.
Svaly jako dokonalý stroj pro spalování
Proč cvičením na břicho nezhubnete břicho
Kdy je nejlepší cvičit? Kdy jíst před a po cvičení?
Jak si nenechat "ukrást" svůj úspěch
Krátká cvičení na břišní svaly
Proč pít zelený čaj
Tepové frekvence pro hubnutí
Proč pořád nehubnu aneb nízkokalorické diety jsou zlo
Pokud ráno neposnídáte
Cvičení na zadeček
Výmluvy
Jak zabránit přejídání
Potraviny do 200 kcal

... další zajímavé tipy a rady najdete v horní liště v menu viz. "Tipy a rady"

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pozn. tento článek vznikl čistě pro absolutní začátečníky, kteří nemají doposud žádné zkušenosti se cvičením. Jste-li občasným sportovcem nebo jste se doposud věnovali nějakému cvičení, je možné, že cvičební programy na vás nebudou mít požadovaného účinku, jelikož se budou jevit snadnější. 

48 komentářů:

  1. Moc hezký článek. Myslím, že jsi Jillian zajistila další várku fanoušků. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravím, již nějaký týden čtu tento blog a sbírám odvahu pustit se do toho-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také zdravím :) Doplnila jsem ke článku ještě zajímavé odkazy zde z blogu, které by mohly do startu pomoci :) Ať se daří :))

      Vymazat
  3. ahoj Nikki, další z řady super článků :-) pořád jen čtu, komentuji poprvé... musím říct, že sjem si na spoustu věcí, o kterých píšeš v tomto článku, přišla sama, hlavně, co se týká těch chyb při cvičení.... nechápu, jak jsem si třeba nelídala držení těla....
    chtěla bych se tě zeptat na tvůj názor na jednu věc, se kterou si nevím rady. máš toho hodně načteno, i zkušenosti s vlastním cvičením máš velké...
    jde o moje svaly.... mám ráda chůzi, pořádné výšlapy i procházky, naopak kardio v pravém slova smyslu ( běh...) a HIIT mi k srdci moc npřirostly... taky moc ráda posiluju a to hlavně ruce a břicho... a to je ten háček. jsem strašně těžká, mám velký podíl svalů (vážím přes 90 kilo při konfekční velikosti 42/44), neuzvednu se do pánského kliku, i když pravidelně trénuju 9 měsíců. klasický klik jsem nikdy ještě neudělala, dělám jen dámské. teď jsem začala se 100 pushup challenge. jak jsem zintenzivnila cvičení rukou, tak mi tak neuvěřitelně narostly ruce... mám tak obrovské svaly na rukou (bicepsy, tricepsy, předloktí), že vypadám jak chlap a samotné se mi to nelíbí :-( navíc mi řada oblečení není v ramenou a přes ruce! mám tlustá i předloktí a pomalu se stydím vzít si do společnosti krátký rukáv, protože mám strašně bobulovité ruce! stalo se to během 14 dní... omezila jsem trénink rukou, cvičím jen s lehčími činkami a kliky dělám o zeď, protože nechci přestat... nevím, co mám ale dělat, ruce nesplaskávají i když jsem zvolnila tu 100 pushups challenge :-( vím, že je těžké hubnout svaly, ale potřebuju radu jak na to :-( na druhou stranu si říkám, že se mi aspoň zrychluje metabolismus a spálit ten můj pupek (který mám vystrčený kvůli velkým břišním svalům, protože nepřežiju den bez pilates) se mi může podařit i tou pouhou chůzí....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,
      promin, ze odpovidam za Nikki (snad se nebude zlobit a treba ma i jiny nazor).
      Ale ja sama take patrim k lidem kterym rostou rychle svaly. Otazka je, jak vis, ze mas hodne svalu-byla jsi na bodystatu nebo jinem mereni?
      A take je otazka vyzivy...a toho treninku: co to je pravidelne trenuji 9 mesicu?
      dokud budes mit tolik kilo (nevim kolik meris), tak bude pro ruce tezke telo uzvednout-resp. uzvednou, ale prave za podminek, ze budou svaly obrovite.

      Takze pokud nesnasis kardio, jedine reseni je pro Tebe dieta, protoze i kdyz se Ti svaly mohou zdat obrovske, porad na nich je evidentne hodne tuku....

      Snad nepusobim hodne kousave, nebo demotivacne, jen jsem chtela pomoct ;-)

      Vymazat
    2. Souhlasím s hospodyňkou. :)) Také nechci demotivovat, ale zdá se mi to divné. Lucie

      Vymazat
    3. děkuji za reakci, demotivující ani kousavá mi nepřijde, naopak :-)
      nadbytečný tuk mám, to ano, na měření ve fitku mi doporučili cca 6 kilo tuku zhubnout. mám 91 kilo, měřím 174 cm a konfekční velikost mám 42-44. s pupíkem a vnitřními stehny bojuju pořád, to je pravda, asi za to může špatný poměr vydaná/přijatá energie, bohužel... jím dobře, ale asi moc, mám nízký cukr, všechny tuky v krvi a tlak, takže jsem se musela "naučit jíst" už hluboko v pubertě, ale asi nedokážu vychytat množství.

      k rukám a mému cvičení... cca před devíti měsíci jsem se rozhodla zpevnit si ruce, vyloženě mi plápolaly, neměla jsem žádné delťáky a začínala mi na nich celulitida. začala jsem cvičit s činkami, jen 800 gramů a kilo a půl, čím lehčí, tím více opakování a taky jsem začala dělat dámské kliky, vždycky co nejvíc to šlo. dostala jsem se na 10:-( což mě trochu trápí, když jsem už stokrát četla, že je to jeden ze základních ukazatelů fyzické kondice. ruce ale zhubly, vytvarovaly se, objevily s emi delťáky a krásně se i svaly na rukách začaly rýsovat a to už někdy v létě. takže na jednu stranu spokojenost, na druhou mě mrzely pořád ty kliky. ale ruce už jsem rozhodně ve cvičení "nešulila", naopak jsem si to oblíbila... tento stav (vyrýsované pěkné ruce, ale žádný pánský klik a max 10 dámských) trval zhruba do půlky prosince, kdy jsem se odhodlala na 100 pushup challenge... během šesti měsíců bych měla dát s pauzami 100 kliků najednou. jela jsem to dva týdny a naprosto neuvěřitelně mi naběhly ty svaly. mám obrovské tvrdé bicepsy i tricepsy, kvůli nim mi ty ruce odstávají od těla a to ěm strašně štve! toho jsem dosáhnout nechtěla, to je ten můj problém, co mě teď nejvíc trápí :-( :-( už víc jak týden se o dámský klik nepokouším, jen o parapet, protože úplně přestat nechci.... ale asi budu muset no, protože mi je spousta oblečení v ramenou a v průramcích těsná... cítím to i na předloktí u triček s dlouhým rukávem, hodně mě pnou... myslela jsem si, že jsou jen napumpované a splasknou, ale tělo si tu dvoutýdenní zátěž vysvětlilo asi po svém a prosě mi vybudovalo na rukách hroudy svalů:-( tak bych se toho teď chtěla zbavit no....

      abych ale Nikky jen nespamovala komentáře k článku.... dneska jsem zkusila svůj vlastní HIIT trénink, ejstli se to tak dá nazvat.... nebo spíš něco na způdob HIIT tréninku :-) 30 sekund zátěže a 10 sekund uvolnění s tím, že jsem střídala vysoký běh, sprint, jumping jacky a squaty a musím říct, že mě to dost bavilo a asi se do toho opřu.... to, že nekombinuji silový trénink s nějakým kardiem se mi očividně moc neosvědčuje....

      Vymazat
    4. no vidis ;-) ze se tonejak bude dat resit,

      klik je cvik komplexni, takze to neni jenom o rukach

      jinak "deltaky" jsi mslela tricepsy spise ne?

      s tim cukrem to nechapu, to mas asi problem s inzulinovou rezistenci, ne?
      http://www.remedia.cz/Okruhy-temat/Diabetologie/Inzulinova-rezistence-a-moznosti-jejiho-ovlivneni/8-V-wG.magarticle.aspx

      to, ze si myslis, ze jis spravne nutne neznam,ena ze to tak je. tuky v krvi nemusi nutne znamenat ze mas snizit prijem tuku, ale casto to byva prave vysokym prijmem sacharidu (jednoduchych i komplexnich), a v tele vznika kysele prostredi, kdy se tuk vyplavuje do krve proto aby tu kyselost zmirnil. Nekdy prave pomuze snizit jakekoliv cukry a zvysit prijem tuku ( i sadla).

      Neukamenujte me, ale tohle jsou principy paleo a je k tomu dost odbornych vyzkumu...

      Vymazat
    5. hele, přestať s těmi dodatky, prostě svůj názor řekni a konec ;-) stejně jako jsi mě předtím nedemotivovala, tak teď nemám v plánu tě ukamenovat, klid...

      delťáky jsem opravdu myslela deltové svaly, měla sjem taková ta placatá ramena a cvičením se mi zaoblila. bicepsy a tricepsy se mi zpevnily a celkově se mi ruce zpevnily a zmenšily, až do "osudného" rozhodnutí s pushup challenge.

      s tou stravou jsi mě asi úplně nepochopila. mám nízkou hladinu glukózy v krvi (žádný funkční nedostatek na slinivce, či v hormonech mi naštěstí zjištěn nebyl, prostě se s tím musím naučit žít) a všechny tuky v krvi mám nízké. takže jsem byla svým způsobem "nucena" řešit od puberty snídaně, pravidelnost stravy, dlouhé cukry, dostatek tuků ve stravě a podobně, abych někde nezkolabovala. to se mi párkrát stalo a dost mě to poučilo o tom, že je nutné nad jídlem přemýšlet. tohle jsem před tím chtěla vyjádřit... já řeším spíš ty nízké hodnoty v krvi... stejně jako nízký tlak a svého času chudokrevnost.

      o paleo stravě toho v poslední době slyším čím dál víc, prohlížela jsem si i nějaké recepty, ale nedovedu si (možná zatím) představit, že bych přestala jíst mléčné výrobky, brambory, luštěniny...

      Vymazat
  4. Jsi prostě úúúžasná! Ačkoli spoustu z toho vím, stejně jsem nadšeně hltala každé slovo. Miluju Tvoje články, díky!:)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj!
    "při cvicích na bříško si "lámeme" krk (pomocníkem je pohled vzhůru)"
    Tadyto mě vždycky zajímalo - všichni ať se dívám nahoru na strop a najdu si nějaké místečko, na které se mám soustředit, ale pak jsem si pustila pilates s Cassey Ho a ta doslova říká, že při cvičení s nohama v pravém úhlu se mám koukat na kolena, jinak že mě bude bolet za krkem :D řídím se instrukcemi a zatím vše ok!

    Článek pro mě hrozně zajímavý, vyvolal vzpomínky na moje první cvičení s Jillian - Ripped in 30, kdy jsme s mamkou hopsali s půllitrovýma flaškama a bez bot a byly jsme do toho hrozně nadšené :D vydrželo až do teď!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No možná je to individuální, ale já se lámu právě u toho, když mám krk skrčenej a ne narovnanej :)) A pokud to tak radí všichni a já to tak cvičím a jsem ok, určitě to tak i doporučím :))

      bez bot taky nedoporučuji. Prostě nemůžu. Kdybych tvrdila opak, lhala bych tomu, čemu věřím. U Cassey to možná možné je, dělá pilates, ale Jillian je něco jiného.

      Vymazat
  6. Musím se přidat - taky miluju tvé články! Moc mi pomáháš :). Jen jsem stále trochu zmatená jak neubrat na váze, zdravě jíst a při tom cvičit :(. Vím že mám jíst 5x denně, ale opravdu se bojím, že shodím kila. Chci jen celkově vylepšit tělo (bříško, zadeček, nemít tak slabé ruce, cvičit na záda,..), zdravě se stravovat a celkově být hezky fit :). Už jsi mi jednou odepisovala, ať se hlavně stravuji 5x denně, ale chci se ještě ujistit - doufám že tím hodně neotravuji :).

    Mimochodem - Nevíš náááhodou jak se odnaučit chodit schrbená? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 5x denně strava by měla platit neustále, ať člověk hubne, nehubne, nebo si drží váhu ;))

      Odnaučit se chodit shrbená ... no, nauč se chodit rovně, kdykoli na to pomyslíš, narovnej se. Nás v práci vždycky pérovali, když jsme chodili shrbení a hučeli do nás, když to pořád slyšíš a myslíš na to, že to nechceš poslouchat, tak tě to donutí automaticky se rovnat. Taky by tomu mělo pomáhat cvičení, jóga třeba? :)

      Vymazat
    2. ahoj,

      dlouho jsem mela hrb-chodila jsem shrbena, chodila jsem na cviceni, joga atp. nic nepomohlo, az vybudovat zadove svaly.

      Vymazat
    3. musim souhlasit,taky s tim mam(ted uz mensi) problem,ale podle me cim vic zpevnis zadove svaly(a nejen ty i sikmy brisni a celou tu vrchni cast) tim to bude lepsi.alespon ja si u sebe vsimam ze cim je mam pevnejsi(predtim mi nechutne vylejzala pater)tak je to lepsi.takze asi nezbyva nez cvicit cvicit cvicit:D ja se treba u workoutu (zuzky) snazim tak jak tam kazdej workout rika hezky vypnout prsa narovnat se zpevnit se pekne,je to sice zahul nekdy ale da se.a kdyz se kouknes na vsechny vysportovany postavy lidi nikdo se nehrbi tak asi je to o tom-zpevnit,vybudovat zadove svaly.ale urcite jogou popr. pilatesem nic nezkazis:)

      Vymazat
  7. Ahoj,
    díky za tvé články, jsou moc fajn. Chci se zeptat, než půjdu cvičit s Jillian musím se předtím nějak rozehřát a nebo je vše už v rámci tohoto programu? Díky Terka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terko ahoj :) Nemusíš se rozehřívat, Jillian myslí na všechno :))) Ať ti to jde :)

      Vymazat
  8. Já jsem teda nedávno začala teprve s 30DS, ale je to supr a moc mě baví :) Chtěla jsme se zeptat, trochu mě zarazilo, že u Ripped se dělá pauza jeden den. U 30DS nic Jillian neříkala,takže se jede celý měsíc v kuse? :) jenom abych v tom měla jasno. Díky :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak nějak se to jede, celý měsíc v kuse. Ale pokud si chceš dát jeden den v týdnu pauzu i tak, nic nepokazíš :)

      Vymazat
  9. Ahoj Niky, nevím jestli si na mě ještě pamatuješ...ale chci jen říct, že ikdyž jsem sem dlouuho nic nenapsala tak tě stále sleduji a zdravě jím :-) jen s tím cvičením je to horší.V září jsem přestala uplně cvičit kvůli škole = výmluva jasný ... ale teď v prosinci jsem začala znova a to uplně. Mám za sebou první měsíc 30DS a teď 2 týden Ripped :D je to ostuda no ..ale teĎ se budu snažit :)A proč ti to vlastně píšu ? sama ani nevím prostě jsem to chtěla konečně někomu říct (napsat) :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :))) No to víš, že si na tebe pamatuji :)) a jsem ráda, že jsi zpátky ve hře :)) žádná ostuda, je super, že ses do toho dala znovu :))) Děkuju, žes dala o sobě vědět :))) ať se ti daří :)

      Vymazat
  10. Dnes druhy den s Ripped in 30...vsechno me strasne boli...ale nevzdam to!!!!

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Nikki :). Musím říct, že mě tvůj blog neuvěřitelně motivoval. Dneska mám za sebou druhý den s 30 Day Shred a je to supr, akorát mám dojem, že mi to nestačí :D, vůbec se necítím strhaně. Myslíš, že dělám něco špatně nebo jen mám jakous takous fyzičku? O kolik náročnější je druhý level? Mimochodem jsem si po tvém vzoru taky založila blog :) - http://to-be-fit.blogspot.com - jestli se budeš chtít podívat, budu moc ráda :)

    Alice

    OdpovědětVymazat
  12. Tak já jsem se do toho taky pustila :-) Dnes bych měla odcvičený 5.den levelu 2. Jenže jsem dnes nemohla. U druhého levelu mě dost začaly bolet kolena :-( Spíš dost bolet-levé koleno. Z busu vystupuju jak babi :-/ Zajímalo by mě, jestli jsem si jen přesílila koleno-svaly. Nebo to moje kolena to skákání při mé váze nedávají :-/ Měřím 1,70m a váhu mám teď 93,5 kg. Za těch 10 dnů jsem zhubla 2,5 kg. Nechám kolena odpočinout a začnu zase od začátku :-)
    Kamila

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj, cvičení se Zuzkou mě nadchlo, jen jsem zmatená z intervalu každého cvičení. Neumím anglicky a z videa to nepoznám- bohužel. Mám možnost to někde zjistit v českém jazyce, abych to lépe pochopila? Snažím se cvičit,ale nepamatuji si postup cviků a nějaký systém. Toto cvičení je skvělé, prosím pomozte Děkuji :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A toto by nepomohlo? http://mojetelo.blogspot.cz/2013/01/jak-cvicit-se-zuzkou-light-2-cast.html

      Cviky si piš na papír :)

      Vymazat
  14. Ahoj holky a hlavně, ahoj Nikki,
    tvůj blog mě přesvědčil, ať se sebou začnu něco dělat, nebo spíše, povánoční nemožnost nosit cokoliv, co jsem ještě před půl rokem oblékla.. :( Tak jsem v pátek začla.. no, abych byla upřímná, dnes jsem vstala a necítím ruce - tedy, resp. cítím ale v tom špatném slova smyslu - hrozně mě bolí, mám pocit, že svaly na pažích se po 26 letech probírají z životního spánku nebo jsem se nějak přetáhla, nevím... každopádně, se chci zeptat jestli začátky byly takto těžké? .. Nikdy předtím jsem nědělala nějakou výraznější aktivitu, spíš sporadicky sem tam něco, jednou do měsíce, možná dvakrát, víc určitě ne, no.. "nebyl čas"... :( tak nevím, jestli jsem na tom už opravdu tak zle a nebo takové krušné začátky byly u všech? byla bych ráda za Vaše zkušenosti, ani nevím jestli dnes zkoušet cvičit dál 30DS a nebo radši trošku zklidnit a nevrhat se za cílem formování postavy tak zuřivě.. :(

    Suzy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. samozřejmě, že všechny začátky jsou těžké a bolest je v pořádku :) bez toho to nejde :) ani neznám nikoho, kdo by to odnesl bez bolesti pokud předtím necvičil, a vím, že bolely svaly i ty, kteří předtím cvičili. žádné negativum to není, takže žádné smutné smajlíky apod. Když to bolí, tak to funguje.

      Vymazat
  15. Ahoj, díky za bleskovou reakci a současně i za podporu... opravdu jsem si ráno po probuzení připadala tak trošku jako lemroušek... :( nechci tady být sprostá, ale tak snad to slovo vystihuje dost, no, ztracený případ... Takže dnes to nevzdávat a pokračovat ve cvičení, jsem dobře pochopila... Dobře, tak jdu na to.. Pořád koukám na tvoje fotky a průběžně pročítám všechny články, co jsi tu psala, tak mě pořád motivuješ čím dál tím víc - takže děkuji, snad dosáhnu alespoň nějakého úspěchu ;) a jen ještě - gratuluji k miminku, hlavně ať je maminka i to malé zdravé ;) :)

    OdpovědětVymazat
  16. Ahojky, dá se zhubnout bez cvičení? Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě. Strava reguluje váhu. Ale neumí vytvarovat ochablý tělo. Chce na to myslet ;)

      Vymazat
  17. Ahoj, prosim Vas, jak koupit podlozku na cviceni s Jillian? na zaklade ceho vyberat aby sa neklouzala a aby nebyla moc tvrda na cviceni bricha? dekuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je těžké :( já mám doma dvě... jedna obyčejná měkká, ale klouže, druhá neklouže, ale je tvrdá - pro jógu :( Nicméně cvičím s tou klouzavou, jelikož je měkčí a opravdu to cvičení není tak nepříjemné. Snad někdo doporučí lepší :)

      Vymazat
  18. Ahoj, mohu mít také dotaz..
    včera při cvičení ( cvičím 7 den 1.level)mě chytla strašná bolest ve stehně..šlo to skoro až do křeče...(musela jsem s cvičením přestat - nešlo to překonat/ bolest přetrvává, bolí mě to skoro při každém pohybu...Svaly mě bolely od začátku, ale to byla klasická bolest namoženého svalu, ale tohle bylo jiné, mnohem horší, ostřejší a intenzivnější bolest a jen v jedné noze.
    Co s tím lze dělat ??? Chci cvičit dál, nechci teď přestávat...ale vůbec nevím jestli to vůbec pujde..byť i přes bolest.

    OdpovědětVymazat
  19. ahoj, já mám zase problémy s loktem, bolí jak čert. Při cvičení loket stahuju, v noci se budím a nemůžu ruku natáhnout. Vyčetla jsem, že by to měl být tenisový loket. Do toho se mi přidalo koleno :-( to je snad taky z přetížení. Možná cvičim blbě :-(( Měla jste nebo máte některá z vás taky takový problémy ? Cvičíte i přes bolest ?
    Díky Káčule

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj Nikki chci se zeptat, potřebovala bych tak 10 i více kil zhubnout, jím zdravě a ted jsem začla cvičit podle Jillian myslíš když budu cvičit pravidelně po dobu 3 měcíců i déle že to bude mít výsledek? Jinak jít zdravě a piju denně 3 litry vody a čaj. Děkuji moc za radu :)))

    OdpovědětVymazat
  21. Ahoj, diky za super blog. Konecne jsem se dokopala ke cviceni, tvoje fotky me inspirovaly :-) Nepotrebuji moc zhubnout, ale zbavit se par centimetru v kritickych partiich. Nikdy jsem necvicila, ale mohla se hybat jinak, coz jsem preferovala. Ted to nejaky cas neslo, a porad jeste moc nejde. Takze jsem koukala po alternativach, tohle mi prislo dobry (Jillian 30-day shred). Musim rict, ze po cteni ruznych zkusenosti jsem mela strach, ze to bude hodne tezke a mozna to nedam. Taky, ze me to tak odrovna, ze po cely zbytek dne nebudu moct nic jineho delat (jiny sport). Nastesti to neni tak hrozne:-) Jillian davam uplne v pohode, trochu jsem citila ruce. Bricho, nohy a cardio bylo kupodivu od zacatku hracka (pricitam to tomu, ze si telo pamatuje behani) Ale hlavne -bavi me to! :-) Jeste jednou diky, jsi opravdu velka inspirace, Nikki!

    OdpovědětVymazat
  22. Ahoj..dnes cvicim druhy den..hmm..neviem ,ale nerada by som sa dala odradit tou bolestou svalov ktoru citim..ledva si sadnem na wc..bojim sa ze to zajtra nezvladnem..co by si mi radila?

    OdpovědětVymazat
  23. Ahoj, nechat se odradit od bolavých svalů je jako přestat chodit do školy, kvůli jedné pětce. Je nutné to rozhýbat, svaly jsou ztuhlé a proto bolí. To je úplně normální :) Všichni jsme začínali se stejnými bolestmi..

    OdpovědětVymazat
  24. Dakujem Nikki..dnes uz je to lepsie a mam lepsi pocit..som odhodlana to nevzdat.
    Ako som pozerala na blogu vsetky tie inspiracie tak ma to nakoplo.. :D..super :D
    Este sa chcem spytat ohladom stravovania..ked konzumujem iba cisto zeleninu ,strukoviny..v akych mnozstvach mozem ?..ja som vegetarian s nadvahou..17rokov uz nejem masso :D a vidis mam problem s nadvahou ..nie velkou ,ale potrebujem dat dole nejke to kilo a vyformovat postavu

    OdpovědětVymazat
  25. Ahoj Nikki, tvůj blog čtu pravidelně a mám ho moc ráda. Začala jsem cvičit s Jillian, odcvičila jsem 30 Day Shred, teď cvičím Ripped in 30 level 2. Jím zdravě, pravidelně. Snažím se dodržovat clean eating. Tělo se mi nádherně zpevnilo, vyrýsovalo, mám lepší kondici,víc svalů, větší sílu, ale prostě nehubnu na váhu ale ani kolem pasu a boků. Nevíš, čím to může být?

    OdpovědětVymazat
  26. Ahoj Luco, pokud dobře chápu, pokud jsi ve 2. levelu, cvičíš a pakáš zdravě nějakých 14 dní asi? Pro některé lidi to může být doba, kdy objevují první výsledky, ale nemusí. Hodně záleží na výchozí váze (a výchozí výšce). Hodně záleží na tom, jak se s tělem před hubnutím zacházelo, zda se na něm nezkoušelo spoustu diet, pak je problém a tělu trvá delší dobu, než se "rozhoupe", protože je stále pod vlivem šetřícího hormonu. Rozhodně to nevzdávej a vydrž, protože každý den, který tomu věnuješ tě dostává blíž ke dni, kdy se ta změna dostaví :) Pokud by to trvalo nějak delší dobu, možná bych se mrkla do jídelníčku, zda nejíš příliš nebo také, příliš málo. I to může být problém. Když tak ještě napiš :)

    OdpovědětVymazat
  27. Ahoj Nikki, děkuji moc za odpověď. Odcvičila jsem všechny tři levly 30 day shreed, taky 1.level (10x) Killer Buns, první level Ripped in 30, teď jsem začala druhý. Postava se mi změnila. I známí si toho všimli. Je pravda, že důležitost správné stravy jsem si uvědomila až ke konci 2. levelu 30 day shreed. Dřív jsem jedla myslím málo a ne moc pravidelně. Byla bych ráda, kdybych dostala dolů jen čtyři centimetry přes pas, abych se dostala do kalhot, který jsem nosila před těhotenstvím. A ty čtyři cenťáků ne a ne dolů. I když se opravdu snažím a makám :-).

    OdpovědětVymazat
  28. Teda Niki, já tě tu pozoruji pár dní a ty by jsi měla vydat knihu. Pokud jsi ji už nevydala. Tak daleko jsem se tu ještě nedostala. To Hanka Kynychová by se mohla jít zahrabat. A myslím, že ona je dobrá. Ale jsi ta, co tu 90% populace potřebuje. Ano, všude na netu je milion informací a co si z toho vybrat. Máš vše krásně popsané, jak začít a to je asi to nejdůležitější..pak jen motivuješ zkušenější. Moc děkuji za tyto informace a během pár dní se pouštím do Jillian M. Tak snad vydržím... At se ti daří a mnoho úspěchů...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)