Proč nehubnu tam, kde to potřebuji nejvíc (aneb jak funguje spalování)?

☺ Hned na začátku se musím usmívat, jelikož jsem se do tohoto článku chtěla prvně pustit asi před dvěma měsíci a pak si říkala, že snad není nutné psát o takových věcech, ale jelikož mi na tohle téma chodí stále více a více dotazů, tak jsem tedy sedla za notebook a jdu si s vámi o tom pokecat ☺

Takže, proč vlastně nehubneme nejvíc tam, kde bychom to potřebovali? Ptáte se, proč sakra hubnete v nohou, když tam to vůbec nepotřebujete a bříško je pomalu beze změn? Ptáte se, proč se vám zmenšují prsa, přitom potřebujete jak sůl sundat tuk právě ze zadečku? Víte, prostě proto ☺ 

Hrozně ráda bych vám na tuto problematiku dala určitý návod, ale bohužel, nic takového neexistuje. Pokud jsme v režimu spalování tuků, nelze ABSOLUTNĚ NIJAK OVLIVNIT, odkud si tělo bude tuk brát především. Ačkoli  se potřebujete zbavit tuku právě např. na zadečku, první, co vám mizí před očima, jsou prsa. Tělo si vždycky bere tuk trošku z tohoto místa, trošku z tam toho, ale může se stát, že si nejvíce bude brát právě z míst, po kterých chcete, aby zůstaly nedotknutelné. Jak tomu zabránit? Absolutně nijak. Proto si nelámejte hlavu s tím, že byste snad něco dělali špatně.


To, odkud si tělo bere tuky více a odkud méně je dáno genetikou.


Řeknu vám, jak to fungovalo u mne. Já jsem od přírody přes hrudník docela obdařená. Neskutečně jsem se těšila, jak se mi zmenší prsa, jelikož ty, jak známo, jsou plné tuku. Mám opravdu to štěstí, že při režimu hubnutí šla dolů souměrně celá postava a nezažila jsem, že by nějaké místo hublo méně a druhé více - až na ta prsa :D Ano, v obvodu jsem sice ztratila pár centimetrů, ale ty šly pryč výhradně na úkor ztraceného tuku ze zad. Samotné spodní prádlo mám pořád stejné, bez sebemenší změny ve výplni. Přítel je samozřejmě rád, co vám budu říkat :D Ale já se fakt těšila alespoň na o číslo menší velikost. Mám smůlu. A nezbylo mi nic jiného, než se s tím smířit. Jsem si jistá, že kdybych ještě daleko přísněji a důkladněji zapracovala na váhovém úbytku v oblasti tuku, pravděpodobně bych se svého "snu" dočkala, ale na druhou stranu se ve svém těle cítím příjemně. A o to by také mělo jít. Vím, že se mi to mluví, když mi z těla tuk odcházel ukázkově souměrně a vy se za boha nedokážete zbavit "těch blbých stehen", "toho macatého zadku", "těch pneumatik kolem břicha", apod. Pokud jste však k sobě maximálně čestní ve cvičení i stravě, věřte, že děláte co můžete a  jen vytrvalostí jste schopni se k vysněnému výsledku dostat. Je to běh na dlouhou trať, je to kruté vůči vám, ano... chápu... ale pokud neexistuje jiná možnost, než vytrvat a krůček po krůčku si pro svůj sen dojít, pravděpodobně nic jiného vám nezbude. Vlastně ano, vždycky to můžete vzdát. Ale já bych dala přednost tomu, že se vnitřně smířím s tím, že to půjde pomaličku a nebudu si z toho rvát vlasy jen proto, že někomu to jde lépe. Druhému jdou hůř zase jiné věci ;)

Z internetu:
Jak jsem pochopila a jak jsem se dočetla i na jiných místech, tam, kde se tuk ukládá nejsnadněji, odtamtud mu to půjde také asi úplně nejhůř. Cvičením na danou partii zmizení tuku neovlivníte. Partii posílíte, ale celkově nebude vypadat hezky, jelikož kromě svalu vás bude obalovat i tuk. Pak se ženy často cítí mohutnější, než byly předtím, než začaly cvičit. Důležité je se však nezaleknout a pokračovat. Svalová hmota, jak známo, spalování tuku urychluje. A z větší části si jsem jistá, že by vám každý trenér doporučil v první řadě nabrat trošku svalů, aby byl proces hubnutí rychlejší. 
Hodně vám při hubnutí pomůže i kardio trénink v aerobní zóně (mírný trénink, při kterém jste schopni komunikovat s okolím).

Samozřejmě, že cvičení a tvorba svalstva vám pomůže při spalování, ale v zásadě hubnutí nevyřeší, pokud si svoji snahu budeme kazit nevhodným jídelníčkem. Ten je v rámci hubnutí naprosto nejzásadnější. Někde se tvrdí, že když je člověk k sobě čestný v rámci stravování ze 70-80%, dočká se výsledků. Souhlasím. Chcete-li však výsledky rychle, musíte být k sobě čestní ze 100% (vlastní zkušenost z mých počátků). Neznamená to, že se budete trápit hlady, tudy cesta nevede. 

Dovolte mi ještě pár řádků z článku webu F-Sport (vřele doporučuji), kde je také perfektně a jednoduše vysvětleno, jak vlastně funguje spalování.

NEEXISTUJE JINÁ CESTA, KTEROU BY SE TUKY DOSTALY DO TĚLA NEŽ JÍDLEM! Štěpení tuků a mastných kyselin probíhá přímo v místě spotřeby - ve svalové buňce. Česky řečeno musí je spálit Vaše svaly. Čím více tedy budete mít svalů, tím více tuků můžete spálit. Dokonce tím víc jich budete pálit i v klidu! (K hubnutí není přímo zapotřebí posilovat, stačí jakýkoliv běžný pohyb, hlavní je vhodný jídelníček.)

K tomu aby vůbec mohlo dojít ke spálení tuků, musí se uvolnit ze zásob a dostat se do svalů. Tento přenos probíhá samozřejmě přes krev. NEEXISTUJE JINÁ CESTA, KTEROU BY SE TUKY DOSTALY Z TĚLA VEN NEŽ SVALOVOU AKTIVITOU!


Zhubnout musíte všude, tělo nedokáže pálit tuk na určitém místě. Musíte si uvědomit, že pálení tuků probíhá přes krev. A to asi tak, že když svaly svou činností, a je jedno které svaly a kde, spálí určitou energii (sacharidy), tak za určitých okolností se tělo rozhodne použit jako další zdroj energie tuky, které po složitých reakcích krev zanese do cílové stanice - svalů. Doufám, že je jasné, abyste pochopili, že cvičením břicha se nehubne břicho! Prostě to nejde. Takže nejlíp je cvičit velké svaly (stehna a zadek), ty spálí hodně energie a tím pádem je velká poptávka po energii. Odkud se bude tuk brát záleží hlavně na genetických danostech. Tuk se odstraňuje rovnoměrně po celém těle dle genetického klíče. Proto většině žen zůstává nejdéle tuk na bocích, břichu a zadečku. Chce to tedy trpělivost a vhodnou dietou odstraňovat tuk tak dlouho, až budete spokojeni. 

NEEXISTUJE JINÁ CESTA, KTEROU BY SE TUKY DOSTALY ZE ZÁSOB DO SVALŮ NEŽ KREV! Do tukových zásob (vašich špeků) se tuk dostává z potravy a zanese ho tam krev. Je to zase jedině krev, která si umí vyzvednout tuk z vašich tukových zásob (špeků) a odnést ho do svalů. Není v lidských silách přinutit krev, která protéká celým vaším tělem, aby si brala tuk ze zadku a ne z míst, kde se vám to nehodí! CELÝ TENTO SYSTÉM JE UZAVŘEN A NEEXISTUJE JINÝ VCHOD ANI VÝCHOD!

Limitujícím faktorem rychlosti hubnutí je množství svalů. Zázračné produkty nemůžou fungovat, musely by za a) uvolnit tuk do krve a za b) spálit ho ve svalech. Takže pokud produkty slibuji, že nemusíte nic dělat, došlo by pouze k uvolnění tuků do krve a to by Vás zabilo! Naštěstí tyto produkty nefunguji, tak to přežijete.
TUK SE Z TĚLA NEVYPAŘÍ, ANI NEVYPOTÍ, JEDINÁ CESTA JAK SE DOSTANE PRYČ, JE ROZPUSTIT HO V KRVI, DOPRAVIT HO DO SVALŮ A TAM HO SPÁLIT!

50 komentářů:

  1. Achjo, tak jsem zjistila, proč jako naschvál vždycky zhubnu ty, už takhle malý prsa a ten zadek se na mě furt směje :o)

    OdpovědětVymazat
  2. hmmmm dobrýý, už si to dokážu představi mnohem lépe :) stejně je to zvláští jak jsme každej jinej :) jednomu v zadku, druhemu na břichu..a mě na bokách :D takže vydržeeeet holkyy:) držím všem palečky ! :)
    Barča

    OdpovědětVymazat
  3. Správně, tuk se nevypaří, to by bylo moc snadné... Ale těš se, tuku, pořádně Ti zatopím!! Hlavně na těch stehnách, to je kámen úrazu... :-/

    OdpovědětVymazat
  4. skvělý článek! :)
    no mně se zas prsa zmenšily z dvojek na jedničky, ale zadek a nohy zůstaly stejný..
    Ale za to jsem si mohla sama, skoro jsem nejedla
    Teď dělám vše jak mám, tak uvidíme jestli se tenhle rok budu cítit v plavkách příjemně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. žádné uvidíme,ale budeme se cítit příjemně !!! :) musíme máknout a budem všecky kočky na koupáku ;)
      Barča

      Vymazat
  5. joo to by byla krásna, kdyby tuk odcházel z těch míst, kde si sami vybereme! :D já mám třeba hodně hubenou vrchní část těla, lezou mi žebra a opravdu to nevypadá hezky, ale stehna a boky nijak vychrtlý teda rozhodně nejsou :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale v legínkách vypadáš pěkně a štíhle, tak zase tak nepřeháněj...:-)

      Vymazat
  6. Krásné, poučné a... ach jo, proč já se nedokážu zbavit toho sladkého? :/ Jsem schopná jíst cokoli - zeleninu, kefíry, tuňáky a všechno co se má, ale sladké prostě musím mít. Snad i to časem odbourám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na to mi pomohlo koupit cokoladu se 70% kakaa...ze zacatku je to peklo ale po chvilcr si zvyknes a na klasickou coko a sladkosti uz nebudes mit chut;) a nebo zkoukni zdravejsi alternativy ruznych buchet:)

      Vymazat
    2. Děkuju za tip, určitě to zkusím :)

      Vymazat
  7. Tak to je hustý článek, dost poučný, aspon pro mě. Zajimavé jak to tělo má zařízené. Nikki, chci ti pogratulovat k těhotenství, přeju vám at se vám dobře daří a všechno dobře dopadne :) Rosa

    OdpovědětVymazat
  8. Sem na tom úplně stejně s těma prsama :D taky sem se těšila jak to pude aspoň maličko dolů a vůbec nic :D zato stehna mě mizí před očima:) takže aspoň nějaká satisfakce;) věřím tomu, že časem pude všecko dolů ;) až teda na ty prsa, ty mě hold asi zůstanou:)
    Bubla

    OdpovědětVymazat
  9. Ach, ja osobne mám problém so stehnami, ale až tak ma netrápia :) Pretože cvičením sú pevnejšie a i čosi menšie, ale hlavne - pozerá sa na ne stokrát lepšie, i keď nejaký ten centimeter by z nich ubudnúť ešte mohol :D Čo sa týka pŕs, ani pred tým som ich ktovieaké nemala a teraz sa ešte k tomu zmenšili, ale tiež je pre mňa na ne krajší pohľad - prídu mi pevnejšie, keď ten tuk zmizol :) Celá si prídem krajšia. Sebavedomejšia. A musím dodať, že i skromnejšia O:) (nie, vôbec to posledné nebola irónia :D) Super článok :)

    OdpovědětVymazat
  10. Tak mě tak napadá, když se pořád jakožto o problémových mluví o stehnech, zadečcích, bříškách - máte některá problém s obvodem paží? Já mám takové, za které by se nemusel stydět ani kdejaký chlap. Bohužel, svalů v nich je pomálu (i když to díky Jill je lepší a lepší). Udělala bych cokoliv pro to, aby ten tuk mizel z nich jako první :-D

    OdpovědětVymazat
  11. Tak já si myslím, že s tělem člověk dokáže hodně věcí... Mám velký zadek a stehna a hubený vršek = budu cvičit ruce, ramena a prsa, kde naberu svaly a tím se moje tělo opticky vyrovná a já získám skvělou postavu tvaru přesýpacích hodin...
    Jenže hodně lidí odradí právě ten běh na dlouhou trať - což je mimochodem dost škoda... A dalším limitujícím faktorem je rozhodně to, že spousta lidí tvrdí, jak má tlusté nohy a přitom mají sotva 55 cm přes stehno při výšce 180 cm. Chce to trochu soudnosti a sebelásky!! :o)

    OdpovědětVymazat
  12. Moc pěkný a pravdivý článek, ikdyž mi to nepasuje.
    Ale už jsem pochopila, že mám od přírody daný ženský typ postavy a že to hold nezměním. Můžu to "jen" doladit. Můžu to obrousit, uhladit ale hlavně to svoje tělo musím milovat a ne ho týrat hlady a příliš tvrdým treninkem. Protože pak se lekne, onemocní, a tím mi říká že je na čase zvolnit. Já teď teda zvolním. Ale už teď už budu zdravá a dám se na to znovu, ale tentokrát ne tak přísně, abych nebyla za měsíc zas nahromadě. Takže holky - všeho s mírou.
    Světla

    OdpovědětVymazat
  13. Tak přesně takovýhle popis mi zatím většinu mých otázek mnohem lépe pomohl pochopit. Děkuju! ;-)

    OdpovědětVymazat
  14. tak jako dá se v těle vypracovat tzv.tukový metabolismus, takže tuky pak jdou lépe

    další věci je tzv. estrogen issue, kdy je telo zahlcené estrogenem a tuk se uklada prave v zadku+stehnech, na to pomaha prave procisteni od estrogenu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terezo a poradíte nám, jak vypracovat tukový metabolismus nebo jak se pročistit od přebytečného estrogenu? Máte něco fungujícího a vyzkoušeného?

      Vymazat
    2. http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/opravte-svoj-zle-fungujuci-metabolizmus.html
      Arya

      Vymazat
  15. Cvíčení mě baví v tom nevidím problém,ale potřebovala bych právě ten jídelníček a ten si bohužel sama nedokážu sestavit.Poradíte někdo?Díky.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jídelníček umí na míru sestavit jen výživový poradce, který to určitě bez jakýchkoli informací nedokáže :( Spousta jídelníčků je ale na internetu, stačí hledat přes google. Já se řídila instinktem. Nikdo z nás není stejně jako ty v tomhle mistr :) Jde o to najít si sám pro sebe vhodný jídelníček, vytvořit si ho, tak, ať je zdravý, plný bílkovin, ovoce, zeleniny, apod. Opravdu projdi Google a věřím, že toho najdeš hromadu, stejně jako my ostatní, kteří právě z internetu čerpají rady a tipy :)

      Vymazat
  16. Bylo by to krásné kdyby se všechen přebytečný tuk magicky přemístil do prsou že? :)
    S.

    OdpovědětVymazat
  17. ahoj :) opravdu tě obivuji :) opravdu jsi na váze už moc neubrala ale přitom si stejně o tolik zeštíhlela ??? je to úžasné :) mám trochu problémy s jídelníčky koukni prosím na můj blog http://be-thin-4ever.blog.cz/ mohla by jsi mi tam prosím nechat komentář o tom jak jsi se stravovala a poradila mi něco ?? moc děkuji :)

    OdpovědětVymazat
  18. Nádhera, dech beroucí!!! Díky tobě se držím a vím, že se mi to taky povede :-) Přeji krásné, bezproblémové těhu a hlavně, ať jste oba zdraví!

    OdpovědětVymazat
  19. Peckovej článek Nikki :)! Taky už mi dávno došlo, že bez cvičení a správného
    jídla to nepůjde....ale představa vypařujícího se tuku je hezká :)))))
    Mně se docela osvědčilo podpořit ubývaní centimetrů z konkrétního místa(stehna,zadek) podpořit lymfodrenážemi.Ale docela to leze do peněz...uááá

    OdpovědětVymazat
  20. taky ztrácím tuky rovnoměrně - 5 cm pas, 5 cm boky i 5 cm zadek...akorát jsem od přírody štíhlá nahoře a zadek mám větší, tak musím vytrvat, aby se ten zadek zmenšil. :D a celkem rychle nabírám svaly, tak se snažím teď zaměřit na spalování, ať konečně vykouknou ne jen břišáky, ale i ty na nohách .)

    OdpovědětVymazat
  21. Super článek :) Jestli to chápu dobře tak když jsem teď nabrala svaly (a ty mi vystavily moje tuky) tak abych se těch tuků zbavila, bude fungovat delší(třeba 45 minut) aerobní cvičení a abych nepřišla o ty svaly tak hned po tom sacharidy? Trošku se mi všechny ty poučky pletou dohromady. Kdyžtak moc děkuju za odpověď :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sacharidy ne, ale bílkoviny = protein, ten chrání svaly před ztrátou. Sacharidy jsou spíše na na zvětšení objemu ;) Protein (nápoj) jich také v sobě trošku má, ale není to nijak drastické množství :)

      Vymazat
    2. tak dobře, můžu se na to vrhnout. díky :)

      Vymazat
  22. já hubnu asi všude trochu, ale na těch prsou je to bohužel vidět nejvíc...buď ráda, že se ti s prsama nic nestalo, oni se totiž hubnutím nezmenší...ubyde jim akorát ten tuk uvnitř...ta vnější kůže zůstává :(

    OdpovědětVymazat
  23. Ahoj, chtěla jsem se zeptat - možná jsi to už v nějakém článku rozebírala - zda při cvičení nejdřív cardio (třeba 40 min) a pak posilování nebo naopak, dříve se vždy říkalo nejdřív 40 - 45 min pás, rotoped apod. a pak 15 - 20 min posilování a teď zase, že je lepší rozhřátí pak posilování a nakonec cardio. Tak nevím co je lepší a proč. Děkuji za odpověď Katka

    OdpovědětVymazat
  24. Moc pěkný a povedený článek, konečně jsem si to všechno dala dohromady a pořádně pochopila. Škoda, že se nepálí tuk tak, kde bychom chtěli my. Kdybych si mohla vybrat, přestěhuji tuk ze zadečku a stehen do horní části těla, přesněji do prsou a budu spokojená. Navíc bych neposlouchala blbé narážky od mamky, ze kterých si už ale dávno nic nedělám.

    OdpovědětVymazat
  25. Jaha, předběhla jsi mě o pár dní :-) Na toto téma jsem měl naplánovaný článek už nějakou dobu. Jak to funguje jsem se pokusil popsat tady: http://fitplan.cz/mytus-o-cilenem-spalovani-tuku/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. čím víc článků na tohle téma, tím líp :)

      Vymazat
  26. Ahoj, asi píšu na nesprávné místo, ale chtěla bych se jen zeptat, jaký máte názor na to, že bych 30 days shred místo 30 dnů cvičila 60 dní?
    Jedu na hory, a bojím se, že bych společně s lyžováním nezvládala 2. level a zbytečně bych zatěžovala tělo.
    Jinak moc děkuji za užitečný článek a hlavně, za vaší vůli cvičit. Jste inspirací pro všechny, kteří chtějí své tělo změnit k lepšímu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na to nemám žádný názor :) Protože to všechno záleží jen a jen na vás, jaký plán si uděláte, znám několik lidí co 30 DS cvičili 3 měsíce a jsou spokojen. A o to běží :)

      Vymazat
  27. taky jsem o tom dost přemýšlela, protože břicho se mi nádherně tvaruje a hubne, po měsíci s Jill je 10 cm dole, ale na tom zatraceným zadku "jenom" 4 cm :D a odůvodňovala sem si to přesně tím, že tam mám vlastně nejvíc tuku, což znamená nejmíň svalů a musím jich nejdřív spouuusty nabrat, než mi ten zadek zmizí, ale aspoň už vím, že to půjde, i když pomaleji :))

    OdpovědětVymazat
  28. Plati, ze kam najrychlejsie priberieme, odtial najtazsie chudneme... :/
    Arya

    OdpovědětVymazat
  29. Creams containing cortisol are likewise urticaria, or basically an allergic reaction
    to moth-eaten.

    Here is my weblog ... raised welts on skin that itch

    OdpovědětVymazat
  30. Ahoj Nkki,smekám před tebou.Jsi prostě jednička.Já cvičím Jill od půlky ledna,necvičím denně bo opravdu nestíhám.Snažím se tak 2-3xtýdně a to si dám bud 1level + břicho 5min.anebo dva levely naráz.Cvičení mě baví a nabíjí energií,ALE má na mě opačný účinek.Od doby co cvičím je mi vše max.uplé(kalhoty,šaty..)Samozřejmě jsem si upravila i jídelníček,jím 5xdenně(na což jsem nebyla vůbec zvyklá)i kouřit jsem přestala.Váha šla 2kg nahoru a cm se ani nehly.Jsem z toho opravdu neštastná :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No... ahoj :) Víš, já tyhle dotazy řeším denně :)) Kdyby se sem podívaly děvčata z předešlých dnů, co mi psaly, tak by se usmívaly, protože by věděly, že mluvím pravdu :) Já už nechci psát sáhodlouhé komentáře... :)) To že šla váha nahoru je vlastně normální věc. Pokud je v pořádku stravování (ono ještě neznamená, že když jím 5x denně, je to v pořádku, stále musíme přijmout méně kalorií než tělo spálí), pak je to jen odezva svalové hmoty, která se tvoří rychleji, než odchází tuk a pak to jsou dvě vrstvy na sobě a právě v těchto momentech to spousta žen vzdá, místo aby setrvalo. Je úplně normální, když žena hned nehubne (překopává fungování metabolismu, které jelo po celé roky a měsíce jinak - tělo si zvyká a potřebuje čas), ba dokonce je normální, že přibere - viz výše :) takže žádné stresy, vem si metr do rukou a měř se... váhu dej bokem! Ono se to rozhýbe, ale musíš pár dní vydržet (pokud je jídelníček ok). trpělivost růže přináší, v cestě za lepší postavou jakbysmet, to nikdo neoblbne ... tak hlavu vzhůru, vydrž... to půjde... už mi pár mejlů přišlo, že se vyplatilo čekat, že to spalování a úbytky najednou chytly spád :) Tak pokračuj. Držím palce :)

      Vymazat
    2. Nikki díky za odpověď,Promiň,ani jsem se nepředstavila - těší mě Monika.Jídelníček se stále učím upravovat dle různých odkazů a receptů.Váhu ani tak moc neřeším,to jsem předpokládala,sval je o něco těžší,ale že ani cm nešly dolů,tak to mě nejvíce zarazilo.Samozřejmě budu pokračovat dále,dnes jsem si zacvičila Cindy Whitmarsh 30min.+břicho od ní.Tedy lilo ze mě festovně :-)Myslíš že bych mohla kombinovat Jill se Cindy?(tedy né v jeden den).Měj se hezky.

      Vymazat
    3. Kombinace programů je čistě na každém :) Určitě na tom není nic špatného :)

      Vymazat
  31. tak ja mam pocit ze me to nejde od nikud:-D bohužel prsa mi taky zustaly tesila sem se jako Nikki ze aspon o cislo pujdou dolu..cvicim tretim mesicem a pres ty pitomy boky sem neschodila ubec nic zacinam trosku panikarit ale nevzdavam to...

    OdpovědětVymazat
  32. Vvýstižně napsáno :) já se ne a ne nemůžu zbavit tuku na zadečku. Všude jinde v pohodě, ale ten zadek, kde nejvíc potřebuje, prostě nic :(

    OdpovědětVymazat
  33. Vendy, kardio na břicho, kardio na nohy nebo na jakoukoli jinou část neexistuje. A zrovna taková otázka pod odpovídajícím článkem :) Chce to kardio na celé tělo.. tělo spaluje rovnoměrně z celého těla, ne jen z břicha nebo jen z nohou apod. Výborné kardio je běh, plavání, švihadlo nebo jakékoli programy od Jillian, Boba Harpera apod :) Pokud zadáš do youtube slova "cardio exercise", určitě ti vyjednou destítky, možná stovky tréninků :)) Hodně štěstí :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)