sobota 3. listopadu 2012

Bob Harper: Ultimate Cardio Body

Bob Harper a jeho Ultimate Cardio Body je opravdovým skvostem mezi workouty. Patří mezi mé nejoblíbenější od Boba, jelikož je náročný, účinný, kardio opravdu v pravém slova smyslu, zadýchaná jsem byla i při cvicích, u kterých jsem si myslela, že s kardiem jako takovým nemají co do činění, zadeček se po tomto workoutu kulatí jedna radost a stehniska bolí jak kráva! Vaše srdíčko dostane zabrat, stejně jako vaše ramena. Myslíte si, že přeháním? Nemyslete! Přesvědčete se! Tento hodinový workout je intenzivní, funkční a já nevím jaké další přívlastky tomuto programu dát. Už dlouho se mi nestalo, že bych se po nějakém workoutu druhý den probudila bolavá. Tento to (prozatím) dokáže vždycky. Jediné, co mu chybí, jsou pasáže věnující se břišním svalům, ale ty zvládneme dohledat kdekoli jinde. Takže si vemte činky a jde se na to ☺


První část tohoto workoutu se jmenuje Extreme Cardio Challenge. Trvá nějakých 62 minut. Není to žádná procházka růžovým sadem, je to opravdu "extrém". Ale dá se zvládnout. Nebyly v něm okamžiky, kdy bych si myslela, že už nemůžu jít dál nebo že vypustím duši. Tedy, člověk si to i myslí, ale program je sestaven příjemně, nejsou zde žádné náročné cviky, naopak!!! Po celou dobu se cvičí tak primitivní kombinace jako jsou dřepy a posilování činkou, že si musíte myslet, že to přece musíte zvládnout. Bob na vás opravdu nepůjde s ničím náročným, zůstává u starých dobrých klasických cviků a nepotřebuje k tomu žádné moderní vylomeniny, u kterých budete mít pocit, že se při nich zlámete. Funkčnost jeho cviků spočívá na různém opakování a postupném přidávání jakési zátěže, která vrcholí tím, že v dané pozici prostě na několik vteřin zůstanete a nesmíte se hnout. Budete se třást, do toho držet činku kdesi nad hlavou nebo před sebou a to jsou právě ony momenty, které fungují a které přispívají k oněm důležitým změnám na těle.


Budete používat pouze jeden pár činek. Hmotnost činek nechám na vás, já kombinuji 3kg a 1,5kg v momentě, kdy se ty těžší už prostě pronesou a neudržím je. Nepotřebujete podložku, celou dobu budete na nohou. Program je hodinový, já jsem jej už párkrát po hodině odcvičila, ale přijde mi to zbytečné a poslední workouty řeším tak, že si program rozdělím na polovinu. BOHATĚ TO STAČÍ! Obě půlky jsou stejně náročné. Takže namísto jednoho tréninku můžete mít dva. Záleží na vás, já to takto dělám. U Boba ano ☺ U tohoto programu začíná polovina druhé půlky kardio prvky, které už známe od Jillian, takže zde mám jakýsi pomyslný bod a začnu zde rozehřátím v rámci jumping jacks a skaters. 

 

Workout nemusíte cvičit s činkami, Bob upozorňuje na to, že je mít nemusíte nebo je prostě odložíte, když na vás bude určitý cvik náročný, důležité je nezastavovat a cvičit. Trénink je pro pokročilé a trénované jedince, kteří už mají nějaký ten pátek cvičení za sebou. Já tento workout miluju! A miluje ho i moje hýžďové svalstvo ☺
________________________________________________________________________


Tento krátký workout zaměřený na vaše stehna a hýžďové svaly je pouze 12 minut dlouhý. Může sloužit jako jakýsi bonus k jakémukoli cvičení, které zrovna děláte. Nebo když máte zrovna jooooo strašlivou nechuť cvičit ☺ Obsahuje cviky podobné z hlavního tréninku, hlavně squaty, lunges, apod. Moje jedno z nejoblíbenějších cvičení "ass burners" jsou zde taky ☺ 

 
  
________________________________________________________________________

A co na trénink říkají ostatní?

Grimsley: Tohle je excelentní workout. Bob ví přesně co dělat, aby vaše srdce rozpumpoval s klidové zóny až na maximum. Když už si myslíte, že víc ze sebe nedostanete, Bob vám dá na chvíli pauzu na vydýchání a pak vás zase nastartuje. Je zde hodně výpadů, hlavně dřepů, různé skákací variace, ale také posilování. Tohle je rozhodně jedno z nejintenzivnějších workoutů, které jsem kdy cvičil. Vynikající trénink.

Mark: Tak tehle workout miluju. Moje tuky si připadaly jak v peci.

Fran: Normálně cvičím s Jillian, ale říkala jsem si, že to zkusím i s Bobem. Tento workout byl prostě NÁROČNÝ. Sice hodně cvičíte s činkami, ale jelikož jedete nonstop, je to opravdový kardio zabiják. Podle mě je Jillian těžká, ale s Bobem to už fakt není legrace. 

Robbie: Odcvičil jsem tento workout jednou a bylo to fantastické. Je to jedno z nejtěžších cvičení, které jsem kdy dělal. Několikrát jsem musel vydechnout a udělat si přestávku. Když jsem program dokončil, cítil jsem se pyšně a skvěle. Tohle je přesně ten workout, který vás motivuje k tomu, abyste jej pokořili.

Liz: Odcvičila jsem spoustu jeho DVD, ale tento vede přesvědčivě nad všemi ostatními. Posilujete zde všechny skupiny svalů, dokonce bicepsy a tricepsy, kterým se Bob v jiných svých workoutech až tak nevěnuje. Tohle je rozhodně kardio workout a navíc procvičujete všechny svaly. Jsou zde jednoduché cviky, které zvládne každý, žádné šílenosti jako spider push-ups a podobně.


Trailer k DVD

33 komentářů:

  1. Tak tohle je můj oblíbený :) Miluju na něm právě to, že je hodinový. S Bobem mě to fakt baví a dám si parádně do těla.

    OdpovědětVymazat
  2. Uz ani nevim, kde jsem na tenhle workout dostala tip, ale pravdepodobne u tebe:))) Je opravdu perfektni. Cvicim ho vzdy hodinu a je to plnohodnotna nahrada navstevy hodiny ve fitcentru, spis bych dokonce rekla, ze obcas na hodine brblam, ze bych udelala lip zustat doma a zacvicit si Boba:)

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to, že budu muset Boba konečně vyzkoušet. Tento workout mám stažený už asi měsíc, ale pořád mi nepřipadalo, že by mohl být výzva (teď cvičím Insanity MAX workouty a střídám s ChaLean Extreme - což velice doporučuji, je to úúúžasné cvičení - nyní mi při bicep curls připadá 6kg činka v ruce lehká :D )
    Také už jsem se dlouho neprobudila bolavá a trošku mi to chybí.
    Takže zítra pravděpodobně podvedu Shauna T. s Bobem O:-)
    Tea

    OdpovědětVymazat
  4. Tak tohle mě nadchlo, s Bobem jsem ještě necvičila, zatím jen s Jillian. Celé bych to asi moc nezvládala, takže tu půlku určitě vyzkouším
    moc děkuju za tip ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Tento týden končím 30DS a čím dál tím víc mi po tvých recenzích láká Bob :)

    OdpovědětVymazat
  6. Já zatím cvičím Insanity, ale Bob se stává mým favoritem :-). Už jsem si tenhle workout stáhla a vypadá to (včetně Boba) lákavě :-). To je chlápak :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Muzu se zeptat, kde tenhle workout stahnout nebo je potreba jen zakoupit dvd??Mam velky problem s tim zpevnit a vytvarovat zadek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžeš se zeptat :) Je na ulozto :) jako jeden z mála :) tak šupajdi pro něj :)

      Vymazat
  8. Ahoj Nikki. Psala jsem, že určitě vyzkouším, ale jë půlku, že bych to celé nedala. A ejhle, jako prd :) Dokonce s mamkou. Boba jsme si pustily rovnou na tv, abychom to měly se všim všudy. Jelikož nemáme doma dvoje činky, tak mamka, aby taky měla nějakou zátěž, popadla dvě sedmičky vína a cvičila s nimi :D

    Když jsem cvičila toto video poprvé, tak jsem si myslela, že ho po 15 minutách vypnu, jak mi hořela stehna :D Ale pak přišlo odlehčení, začalo se posilovat i na ruce a bylo to v pohodě. Pak přišla druhá půlka, skvělý cardio, takže nebyl důvod přestat. Je to opravdu suprové cvičení, skvěle rozvržené a je mi jasné, že se jak dobře spaluje, tak i dobře tvaruje.

    Takže já i moje mamka Ti děkujume za tuto recenzi, díky Tobě máme zase co cvičit. Přeji Ti pěkný den :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že se vám cvičení líbilo :))) Přesně jak říkáš, když už se zdá, že už se to na ty nohy nedá, tak přijde odlehčení :))) Skvělé, že jste to obě daly :)) Tak víc takových tréninků spolu ;)

      Vymazat
  9. Tak jsem právě docvičila celý workout a musim říct, že už ze začátku jsem nevydržela to co ostatní a jsem uplně vyřízená a to jsme cvičila jen s 1,5 kg. Když jsem se na to jen dívala, necháúpala jsem, že jsou všichni tak spocení, přišlo mi to uplně jednoduchý ale pak když se do toho člověk dá, nevěří svym očím (tělu :D) jak je to moc náročný. Prostě kdo si chce ověřit svou kondičku at do toho jde, je to mazec!. Děkuju Niky za tu recenzy bez ní bych se do toho nepustila a dáv ám to za pravdu po tomdle workoutu necítím nic! :D

    OdpovědětVymazat
  10. Boha mého, to bylo příšerný! :-D Chtěla jsem si to zkusit dát celý, ale teda jedna krise střídala druhou, což vyvrcholilo při držení sumo squat - od pasu dolů jsem se celá třásla (a to jsou stehna nejsilnější část mého těla, oh boy). :-D Asi se zas vrátím k 30-minutovým workoutům, tam to tak nějak rychlejc ubíhá, tady po půl hodině, kdy už jsem na umření, vím, že mě čeká ještě jedna taková půlhodina... :) Bob to ale rozvrhl svkostně, každý cvičení trvá trochu dýl, než člověk myslí, že vydrží, a v nejhorších chvílích přijde zklidnění.
    Nikky, díky za recensi, jen kvůli ní jsem sáhla právě po tomhle.

    OdpovědětVymazat
  11. Jak se toto cvičí? Má to nějaká pravidla jako 30DS od Jillian? :)

    OdpovědětVymazat
  12. Tak dneska jsem poprvé vyzkoušela tohle cvičení, byl to dost masakr, ale po tom co jsem si (až po cvičení!) přečetla tuhle recenzi, a obzvlášť to, že je to pro pokročilé a trénované, se tu dmu pýchou, že jsem to zvládla :)

    OdpovědětVymazat
  13. Pro mě je tohle nejoblíbenější workout ever!

    OdpovědětVymazat
  14. Prave som si to zacvila po ripped week 4 a dala som si pol hodinku z tohto a teda ten Bob je snad vacsi tyran ako Jill, som spotena az na kost :)

    OdpovědětVymazat
  15. Niky, pochopila jsem správně, že k cvičení není žádný plán, jak ho cvičit (jako například u jill)? Nechtěla jsem tě zbytečně otravovat svou otázkou, takže jsem se snažila si tuhle informaci najít, ale nic jsem nenašla.
    Bude tedy správné pokud si tenhle program dám 6x za týden + 1 den volno, nebo je to spíše jen na zpestření, tudíž třeba jen 3x do týdne? A ty sama, jak dlouho by jsi doporučovala se tímhle cvičením zabývat? :) Děkuji za odpověď :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, ono to opravdu záleží na tobě, jak ti to bude vyhovovat, je to hodinka, takže 3x týdně minimum asi, aby to mělo efekt :)) každý den mlžeš zkusit, ale možná to bude náročné :)

      Vymazat
  16. Ahojky, můžu se zeptat, jak dlouho nebo často se cvičí cvičení Bob Harper Ultimate Cardio Body?

    OdpovědětVymazat
  17. Tak jsem se konečně dostala i k Bobovi :) Musím uznat, že to bylo sado :D Nohy se mi třepaly už po deseti minutách, ale vydržela jsem a odcvičila celou hodinu. Moc se mi to líbilo! Nejvíc oceňuji tu jednoduchost cviků, žádné krkolomné pózy. O účinnosti nemůže být pochyb, do sprchy jsem lezla po čtyřech :D Takže .. Super! Rozhodně zařadím častěji, už teď mám pocit jakoby zadek o pár cenťáků povyskočil nahoru :DDD

    OdpovědětVymazat
  18. Ivana: jojo, Bob je profík, já mu říkám "the butt specialist" :D Fakt je na ty zadečkové partie nejlepší... rychle se mi zvedl :D a vůbec se to celé pozadí jaksi rychle po jeho workoutech kulatí :)

    OdpovědětVymazat
  19. Zdravím :) Když jsem tento workout zkoušela poprvé, po 10 minutách jsem ho vypnula a říkala jsem si, že ten chlap je normální šílenec a že to nemůže myslet vážně! :D A to jsem za sebou měla jak 30 Day Shred, tak Ripped in 30.
    Už je to s tou náročností opravdu někde jinde, ale včera se mi podařilo po několika pokusech poctivě odcvičit celou hodinu a měla jsem z toho fakt radost, dnes taky tak. Postupně jsem zvyšovala čas, až jsem to dala komplet. Jo! :D
    Děkuji za kvalitní recenzi, která mě na Boba nalákala. Je to šílenec, ale vidím na sobě výsledky jeho povzbuzování. A... Dobře se na něj kouká! :-D

    OdpovědětVymazat
  20. Veroniko, moc gratuluji, to je přesně ono :) POmalými krůčky k cíli! Bob by měl radost :)

    OdpovědětVymazat
  21. Tak já jsem zrovna zkoušela poprvé a odcvičila půlku a dál už jsem to nedala. Teče ze mě jak z vola :-) ale mám dobrý pocit. Bavilo mě to tak zařadím do oblíbených.

    OdpovědětVymazat
  22. Dneska jsem se poprvé odhodlala vyzkoušet taky něco od Boba, namísto Jillian, a musím říct, že je to vážně zabiják :D Co se týče samotného cvičení - představovala jsem si, že to bude více cardio, kvůli názvu (poskakování, běhání na místě, atd..), ale ono je to skoro celé jen o posilování.. ale nevadí :) Skoro jsem to zvládla celé, ale moje nohy se tak třásly, že mě ke konci už vůbec neposlouchaly, takže jsem toho v 75% musela nechat :D Ale rozhodně se k tomuhle workoutu vrátím a zkusím pokořit i těch zbývajících 25%!! :))

    OdpovědětVymazat
  23. Mohla bych poprosit nějakou hodnou duši, která má tento workout stažený, aby ho hodila na uložto a poslala odkaz? Je tam pouze druhá část - glute challenge, a ta první hodinová chybí :(

    Díky moc!

    OdpovědětVymazat
  24. Mišulka: linky se sem nesmí dávat, ale zkus hellspy ;)

    OdpovědětVymazat
  25. Už sem si poradila a dnes poprvé odcvičila - masakr, ale teď se cítím naprosto dokonale :)

    OdpovědětVymazat
  26. Jsem zvyklá cvičit Jil, už mám procvičenou většinu jejich dvd,dnes jsem poprvé zkusila tohle. No mazec je to ..ale je to dobře vyvážené, vždy když jsem se třepala a myslela, že padnu tak přišlo něco lehčího..:) Nicméně je to fakt náročné,ale paráda,určitě v tom budu pokračovat.

    OdpovědětVymazat
  27. Taky tenhle workout miluju, mám ho snad od Boba nejradši. Super. :)

    OdpovědětVymazat
  28. Moc děkuji za tuto recenzi. Ve cvičení jsem ještě začátečník (i když jsem cvičila 2 týdny Jillian 30 DS a několik ZWOW od Zuzky). Dnes jsem si zapnula Extreme Cardio Challenge s přesvědčením, že odcvičím půlku a končím. Po 30 minutách jsem byla sice celkem udýchaná, ale řekla jsem si, že dokud můžu tak pocvičím. Nakonec to nějak uteklo a já koukám: jéé už jen 10 min do konce, tak jsem to docvičila CELÉ!! :D Já jsem tak šťastná:) Člověk se pak opravdu cítí jak machr :D Ještě jednou díky:) Tvůj blog čtu pravidelně a krásně mě to dokáže nakopnout k dalšímu cvičení:))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)