Protein Delite - příprava, použití, poznatky

Je zde další článek k Proteinu Delite, na který tak netrpělivě čekáte. Čím více se blíží datum mého půlročního "výročí" a také výročí tohoto blogu, tím více se hromadí dotazy, zda článek o proteinu bude, zda prozradím, jaké pozoruji výsledky a zda vůbec pozoruji výsledky nebo nějaké změny, a také se množí dotazy, jak si protein připravovat, kdy ho pít, v jakém množství apod. I když je jeho příprava napsána přímo na balení, setkáváte se s různými "návody" jak jej používat. Je mi to jasné a chápu, že jste zmateni. Tamhle někdo bere proteinu 30g, tam někdo dvě odměrky. Takže se podíváme na to, jak to vlastně funguje s PROTEINEM DELITE, pokud jste si zakoupili právě tento.



Ze všeho nejdříve vám řeknu, jak se protein připravuje dle výrobce. Pokud jste muž, naberete celou zarovnanou odměrku (30g) a smícháte s 300ml vody či mléka. Pokud jste žena, smícháte 2/3 odměrky (20g) také s 300ml vody či mléka. Tak radí výrobce. Já osobně nemám zkušenost se smícháním s vodou, nevím, zda by můj žaludek neměl "reakci" ☺ , ale s mlékem si jej míchám běžně. Je nutné si uvědomit, zda protein bude tvořit pouze část jídla nebo jím chcete jídlo kompletně nahradit. Já patřím do té druhé skupinky a dávám si jej jako plnohodnotné jídlo. 

Dávka pro ženu samotného proteinu má 80 kalorií. Tzn. smícháte-li jej s vodou, stále je to dávka o stejném počtu kalorií. Smícháte-li jej s mlékem, hodnoty jsou už naprosto jinde. Jelikož 100ml polotučného mléka má přibližně 45 kalorií.Přesná hodnota bude určitě na krabice mléka, které kupujete. S danou dávkou mléka už je to opravdu pak energeticky velmi blízko plnohodnotného jídla. Pokud ale nezvládnete stejně jako já přípravu s pouhou vodou nebo se vám nelíbí nášup kalorií v rámci mléka, proč prostě neudělat kompromis a nesmíchat si svůj protein půl na půl s vodou i mlékem. 

Moje příprava proteinu je vždy stejná a vypadá následovně. Do mixéru si dám 3 kostky ledu, 200ml polotučného mléka, půlku banánu, půl lžičky skořice a svoji dávku proteinu. Mixuji asi minutu a poté dostanu báječný šejk, co vypadá jak rozpuštěná zmrzlina a je našlehaný jako smetana. Dělám vám chutě? ☺ Když nemám mléko, dávám místo něj jeden bílý jogurt a ledových kostek dám kolem pěti až šesti. Občas dělám bez banánu a dám si jiný kousek ovoce. 



Je mi naprosto jasné, že spousta z vás tápe, jak vlastně protein používat. Teď nemluvím o tom, že jej můžete dát do palačinek, do zmrzlin, udělat si z nich tyčinky, ale jak a kdy jej během dne vlastně pít

Protein není nic jiného než doplněk stravy. Tak jako člověk bere vitamíny, tak si prostě "chlastá" protein. Častokrát si čtu, jak je protein jen další chemie a proč si to cpeme do těla. Věřte, že protein, syrovátkový protein, jakým je právě PROTEIN DELITE, je lehce stravitelný a pokud neholdujete masu stejně jako já (rovnou říkám, že vegetarián nejsem, ale maso kromě kuřete mi prostě smrdí a nechutná), pak je protein naprosto skvělým pomocníkem. Když si člověk propočítá náklady, v jakém by třeba i nakupoval denně maso namísto proteinu, protein určitě vyhrává. A nejen to, mně například velmi šetří čas, kdy mám během tří minut jídlo ve skleničce. 

Ale pojďme zpátky. Vrátíme se tedy k tomu, jak jej použít. Buďte si jisti, že jsem tuhle problematiku hodně studovala a musím říct, že v tom mají guláš lidi po celém světě. Někdo jej používá společně ještě s jinými doplňky, někdo jej používá na nabírání hmoty, někdo čistě jako doplněk. Myslím, že hodně z nás je tady těch, kteří mají protein jako doplněk, takže se tomu budu dál věnovat

Máme-li protein jako doplněk, pak se k němu chováme jako k vitamínům, například. Není důvod, proč jej vynechávat záměrně. Samozřejmě, někdy se to už do jídelníčku nehodí a nejde vždy ohlídat režim dne tak, aby se vám každý den podařilo si protein dát. Ale přesto, snažme se ☺ To znamená, i když je teplo, i když je zima, i když zrovna ten den cvičíte nebo necvičíte, i když jste zdraví nebo nemocní, zkuste nezapomínat na svou dávku proteinu. Bez proteinu, jak už víme, se může stát to, že začneme o svou svalovou tkáň přicházet. A proč to dopouštět, když se tak snažíme ji neustále budovat. (Pro toho, kdo stále neví, protein je základní stavební látkou svalů, čím méně svalové hmoty, tím pomalejší metabolismus. Budujte svalstvo a vaše spalování se automaticky zvýší.)

Už se dostávám k tomu zásadnímu. Jak protein používat v případě tréninků s Jillian Michaels. Jak už jsem řekla, nastudovala jsem toho hodně a zjistila, že pro každý tip tréninku se hodí něco jiného. Takže než mne tady začnou někteří ukamenovávat, předkládám zde pouze návod jak používat tento protein v rámci cvičení, které po většinou děláme právě s Jill. Nebudu si zde hrát na machra, protože nebýt jedné slečny z našeho fóra, se kterou jsem tohle závěrem konzultovala a došly jsme ke stejnému závěru, který se shoduje s tím, k čemu se přiklání i jiní uživatelé po světě (tímto zdravím Lauru555 ☺), asi bych si také nebyla jistá správným postupem. Nakonec jsem ale protein užívala i před tím intuitivně dobře a teď se s vámi o postup podělím.

Říká se, že v jídelníčku fitness člověka jsou dva nejzásadnější momenty - snídaně a to, jak se stravujeme v době tréninku. O snídani zde mluvit nebudeme, ale o tréninkové stravě ano. Důležitým bodem je totiž už samotná malá svačinka PŘED tréninkem. Měla by to být malá porce něčeho, v čem jsou sacharidy a trošku bílkovin. Dejme tomu 100 kalorií. Tělo potřebuje před tréninkem energii, potřebuje nakopnout. Svačinka to může být třeba krekr s arašídovým máslem, jogurt s ovocem, atd. Tahle malá svačinka by měla do těla "přijít" asi 30 minut před workoutem. Samozřejmě, že pokud jste ještě stále narvaní jídlem z oběda, svačinka navíc by tomu moc nepřidala. Budu tedy psát jen o tom, jak by to mělo vypadat. Svačinku před workoutem máme, po půl hodině tedy přichází samotný trénink. A pak je zde onen kritický okamžik, kdy bychom po tréninku neměli hned sáhnout po jídle, ale vyčkat. O tomto momentu mluvila i samotná Jillian. Jedná se o dobu, kdy po tréninku dochází dál ke spalování. To je výhoda onoho HIIT cvičení. Kdybychom se okamžitě najedli, jediné čeho docílíme je, že zastavíme spalování. Ideální je po tréninku 30-60 minut nejíst. Někde jsem dokonce četla doporučení až dvě hodiny. Což mi už ale přijde extrém, jelikož já sama jsem vždycky po hodině už cítila hlad. A právě po této době je ten správný okamžik na váš PROTEIN DELITE. Teď je správná doba na dávku lehce stravitelného proteinu s trochou sacharidů na doplnění energie. Nemusíte se bát, Protein Delite už v sobě sacharidy nějaké má. Nebraňte se sacharidům. Jsou tím nejlepším, co můžete tělu dát na doplnění energie. Samozřejmě nemluvím o čokoládě ☺

Pokud nevíte jak s proteinem naložit v den, kdy zrovna necvičíte, opět záleží na tom, zda si jej dáte pouze jako část nějakého hlavního jídla (přimíchání do vody), nebo jím nahradíte jídlo celé (mléko, ovoce, atd.) Když zrovna nemám tréninkový den, dávám si jej místo oběda či odpolední svačiny. Vyzkoušela jsem i na snídani a zasytilo jako jakékoli jiné jídlo. 

Pokud máte po proteinu hlad, znamená to, že tělo nedostalo dostatečné množství energie. Pokud jej mícháte opravdu jen s vodou a dáváte si jej třeba k večeři, věřte, že i na večeři těch 80 kalorií je málo. 




Nejsem typ člověka, co by shazoval výrobky kolem sebe, ale vždy po vyzkoušení řeknu, že mi třeba ten či onen výrobek neseděl, nezaznamenala jsem změny apod. Kdybych tohle tvrdila o PROTEINU DELITE, lhala bych. Nejdříve jsem naivně čekala změny hned, to víte, jsem netrpělivá, ale zkušenost mi už říkala, že mám vydržet a ono se nějak působení proteinu projeví. 

Dnešním dnem, kdy píšu tento článek, mohu s klidným srdcem říci, že jsem maximálně spokojená. Vlastně jsem z počátku ani netušila, co přesně čekat a očekávat od jeho užívání, věděla jsem jen, že to napomáhá svalům, aby se mi "neztrácely". Když se dnes na sebe podívám do zrcadla, protein opravdu plní svůj účel, jelikož já jsem přesně typ člověka, který má velký problém dohnat bílkoviny ve stravě. I to, co baštím, prostě nestačí. Protein je mi skvělým pomocníkem a dnes tedy na sobě vidím, že svalstvo nemizí, ale krásně se rýsuje, je tam, kde má být, že je protein opravdovým stavebním materiálem, pomáhá mi ve vybudování. Dnes mě mrzí, že mi problematiku užívání proteinu nikdo neosvětlil už dávno dříve, protože bych do něj určitě šla. Mimochodem, jakmile "doberu" čokoládu, brousím si zuby na kokos ☺

Prosím však, přečtěte si i následující, protože někteří dnes stále neví, co je vlastně protein zač a pletou si jej s nějakým zázračným práškem, po kterém budou hubnout. Často čtu a odpovídám na emaily podobného znění:
Když budu užívat protein, opravdu po něm zhubnu? 
Odpověď zní NE. Nezhubnete. Jak už jsem nastínila výše, protein je základem pro budování svalové hmoty. Se svalovou hmotou se urychluje spalování a pak je zde větší šance na hubnutí, to je pravda, ale pokud svému režimu nepřizpůsobíte jídelníček, nikdy po samotném užívání proteinu nezhubnete. Není to žádný zázračný spalovač tuků nebo ničitel kalorií, které tělo nad svůj požadovaný limit dostane. Je to doplněk stravy. Nic míň, nic víc. 
Bojím se, že mi po něm naběhnou svaly, nechci vypadat jak kulturista.
To se také v životě nestane. Představte si svůj sval. Vidíte jej? Když cvičíte, posilujete nebo jakkoli sval namáháte, svalová tkáň se vlastně porušuje. Bílkovina je zde od toho, aby se v této chvíli zachovala jako architekt, přijde na správné místo a svalovou tkáň "opraví". A nejenže ji opraví, ona ji svým způsobem i vylepší, takže vaše svalová tkáň je vlastně neustále opravována kvalitním materiálem a vy tak máte stále lepší a lepší svalovou hmotu, se kterou můžete pracovat. Bez bílkovin se ona svalová tkáň opravit nedá. Stále se narušuje, hmota mizí a funkce spalování s ním. Nemusíte se bát, že bílkovinami přibudete na svalech. Tělo si vezme jen to množství, které opravdu potřebuje a zbytek vyloučí. Na svaly, jaké mají kulturisté, byste museli změnit svůj trénink - velmi radikálně ☺
Protein je na mne až příliš sladký.
Každý máme jiné chutě a jiný jazýček a smysl vnímání. Pro někoho akorát, pro někoho málo a pro někoho už moc. Spíše se setkávám s názory, že je protein velmi chutný a velkou část konzumentů příjemně překvapí. Přesto, pokud je na vás protein sladký, nemám žádnou jinou radu, než jej ještě víc zředit, stejně jako to děláte s přeslazeným čajem či šťávou.

Nevím, možná jste ve skrytu duše čekali, jaké zázraky se mnou samotnou protein provedl ☺ Věřte, že hlavním zázrakem je vaše houževnatost do cvičení a veškerý přístup ke svému vlastnímu tělu. PROTEIN DELITE je mi však v této cestě nerozlučitelným společníkem a pomocníkem. Nehubnu po něm, ani nepřibírám, přesto se mé stravovací návyky o dost změnily - díky svalové hmotě si OPRAVDU mohu dovolit jíst víc. A moje tělo týden od týdne vykazuje změny i na pohled. Samozřejmě, znovu se budu opakovat, ve spojení se cvičením. Dnes jsem si však jistá, že by mé výsledky nebyly takové, jaké jsou. Na váze mám už 3 měsíce de facto stále stejně, tělo přesto stejné není a prošlo několika změnami.

Protein na mě nemá žádné vedlejší účinky, nestalo se mi, že by mi po něm bylo nevolno, což se u různých proteinových nápojů může stát, Delite mě vždy zasytí a skutečně je schopno nahradit plnohodnotné jídlo. Když trošku odbočím, líbí se mi na něm, že je doporučován hlavně ženám, že i v reklamních letácích i spotech jsou vyloženě ženy, je to tak nějak milejší, že ve firmě Scitec mysleli také na ono něžnější pohlaví ☺

Závěrem už jen pár posledních informací. TENTO ČLÁNEK VZNIKL PRO TY, KTEŘÍ UVAŽUJÍ NAD KOUPÍ PROTEINU, PRO TY, KTEŘÍ JEJ UŽ VLASTNÍ A POTŘEBOVALI DOVYSVĚTLIT UŽITÍ. POKUD NESOUHLASÍTE S UŽÍVÁNÍM PROTEINU, PROSÍM, NECHOĎTE NÁS SEM KRITIZOVAT A ŘÍKAT, ŽE JE K NIČEMU - PROTOŽE TO NENÍ PRAVDA. Děkuji ☺

PS: Pokud vás napadnou další dotazy, ptejte se v komentářích. Vy ostatní, prosím, zkuste přečíst i komentáře, možná tam najdete odpověď na podobné dotazy ☺ 


57 komentářů:

  1. Nikki, výborný článek, opravdu výborný a moc poučný!
    Měla bych na Tebe ale jeden dotaz, momentálně to mám tak, že se v 7 večer navečeřím, v 8 večer cvičím a pak jdu kolem 10té spát, takže už nic po cvičení nejím. Takže pokud jsem to pochopila správně, těsně před spaním bych si měla dát ještě protein, až si ho objednám a přijde mi :) děkuju!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. díky za článek Nikki ,přesně stejně jsem na tom jako Marki také cvičím cca osmá (až ,když děti leží v pelechu s tatínkem u pohádky) možná bych to řešila místo večeře svačinou (jogurt a pod..) před cvičením a proteinem (s mlékem a vodou) hodku po cvičení :? no s tim jídlem mám pořád problém mám pocit ,že jím asi hodně. a protein mám čokoláda - kokos tak jsem zvědavá až ho otevřu :)a ještě cvičím cca tři týdny a plošího pupíku si teda miláček všiml,takže je to opravdu vidět je to super ještě se uhlídat v jídle a v létě hurá do dvoudílných plaveček :)
      Miša

      Vymazat
    2. POdívala jsem na google a vyhledala pár informací ohledně toho, když někdo cvičí večer. Vesměs ten princip zůstává stejný, jen si dávat větší pozor, co za celý den sníte a počítat s tím, že večer máte v plánu ještě doplňovat energii z proteinu. Jsou dvě možnosti.
      - vzít si jej po odcvičení (určitě jen voda či mléko). Celou dávku, to je jedna možnost.
      - Nebo.... rozdělit si dávku napůl, půlku si dát jako součást večeře (zmenšit porci večeře) a druhou půlku po dané době po cvičení.

      Ono je vesměs "jedno" (záměrně dávám do uvozovek), kdy se proteinu napijete, může to být klidně i na snídani. Jde jen o to, že jsem výše popsala jeho nejlepší způsob využití a jak by to mělo vypadat a dosáhnout tak nejlepších výsledků a jak plně využít jeho efektivity ;))

      Vymazat
    3. ahojky tak dnes jsem dala protein k dopolední svačině (hodinku po cvičení) se 150g jogurtu a šesti kostkama ledu plus lžč. chia semínek odhaduju to na cca 749,8kj což je docela dobrá svačina ne ? každopádně ten zmrzlinový šejk je naprosto super ňáááááááááám :)opět ti Nikki díky Míša

      Vymazat
  2. Výborný článek, moc za něj děkuji!
    Já mám Protein delite v příchuti mandle-kokos a je luxusní, doporučuji.Jen ho neberu denně, ale jako doplnění, pokud mi nevychází bílkoviny.
    Krásný den Nikki a těším se na další články!
    Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Lusi, ten kokos mě fakt hodně láká :)) Takže po něm asi příště opravdu sáhnu :D Taky se mi nedaří brát protein denně, ale jde o to se snažit, a pokud ty tu dávku pokryješ, tak není co řešit :)

      Vymazat
  3. Skvělý článek :) Dneska mi protein dorazil, takže budu zkoušet odpoledne po cvičení k svačině :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Nikki, moc díky za skvělý článek. Přesně jak jsem čekala - musím si ho koupit. Takže z první výplatky v nové práci bude protein a ještě se slevou díky tobě :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skvělá volba :)) Ať se líbí, teda ať chutná :D

      Vymazat
  5. Protein je perfektní pomocník při hubnutí.

    OdpovědětVymazat
  6. Ja musim povedat ze s proteinom v akejkolvek forme sa da schudnut, nie nadarmo funguju diety ako atkinson a dukan, kde su obmedzene sacharidy a jedia sa len bielkoviny, hlavne ked vecer, pripadne po 15.00 hod papame veci bez sacharidov, telo spaluje aj v noci :) to mam vyskusane ;)a samozrejme vela bielkovin tak isto skodi, takze aj tu plati vsetkeho vela skodi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já netvrdím, že se s ním zhubnout nedá :)) Určitě ano, když!!!! upravíme jídelníček. Jsou však ženy, které si myslí, že když jej budou pít, tak PO NĚM zhubnou. To rozhodně ne. :)

      Vymazat
  7. Dlouho jsem o něm uvažovala, ale tvůj článek mě opravdu přesvědčil. A jelikož se blíží Vánoce, už vím, o co si napíšu Ježíškovi :D
    Jinak moc děkuju za tvoje články a recenze a vlastně všechno. Myslím si, že jsi jedna z mála blogerek, která má co říct. Tvoje články totiž mají smysl a hlavně nějaký obsah. Nemusím recenze typu, je to super, kupte si to... ty to rozebereš tak, že člověk opravdu ví všechno, co snad jde ;)
    Já teď ležím se zánětem močových cest, takže cvičení šlo stranou, ale ale už se nemůžu dočkat až se na to zase budu moc vrhnout :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě mrzí Will, bolavý močák je fakt ošklivý :( Dej se do kupy. A protein od Ježíška je skvělý dárek, taky budu psát :D

      A děkuji i za milý komentář :)

      Vymazat
  8. Skvělý, opravdu vyčerpávající článek. Ale i já jsem ho přelouskala celý :) Teď už snad všichni budou mít všechny dostatečné informace :D

    Mně se taky osvědčilo ředění proteinu 1:1 voda, mléko. Zrovna teď jsem ho zase začala pít a úplně si ho užívám po nějakých 2 měsícíh pauzy. Pro mě je to hlavně skvělý doplněk, zpestření jídelníčku a rychlá svačina nebo druhá večeře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tou poslední větou naprosto souhlasím :) Co máš teď za příchuť? :))

      Vymazat
    2. Já mám teď vanilkový, jenom takové menší balení. Ale plánuji objednat nějaké větší v nejbližší době a asi i nějakou zajímavější příchuť. Objevila jsem jeden celkem výhodný, ale pořád uvažuju, zda zato utrácet :D Ale zase když to propočtu, tak mi pak vydrží opravdu na dlouho a stejně bych furt rozmýšlela nad tím, že by se mi hodil. Tak ho asi fakt objednám :D

      Vymazat
    3. :D to znám takové váhání, taky se vždycky přesvědčuju jestli jo nebo ne a pak je stejně jasné, že jo :D

      Vymazat
    4. Jn, pokud bych ho nekoupila teď, tak k tomu stejně dříve nebo později dojde. Takže je to víceméně jedno a radši ho koupím rovnou :D

      Vymazat
  9. Nikki, když bys i po proteinu málo bílkobin, dala by sis druhou dávku, ay jsi je doplnila?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ano, návod na balení to i schvaluje. Ale zase pozor s čím to mícháme a na přísun kalorií :))

      Vymazat
  10. Na jak dlouho to 1kg balení vydrží?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vydrží na 50 dávek, záleží, jak ho budeš pít;)

      Vymazat
  11. Diky za clanek, ja mam protein cokoladovy, piju ho s mlekem vecer misto vecere. Chutna skvele! Mam jen dotaz ohledne sacharidu, divala jsem se, ze tam nejaky ten gram je. Docvicim napr v 18hod, a v 19 si dam protein s mlikem. A uz si tam nechcu davat banan nebo jiny sacharid, staci teda ten sacharid co je v proteinu? Diky James

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, na večeři bych tam taky nepřidávala už ovoce :)

      Vymazat
  12. Úžasný článek.
    Já nejčastěji beru protein ráno půl hodiny po probuzení nebo dopoledne jako svačinku jen s vodou. Nejlépe mi chutná s vodou vlažnou. A pak odpoledne po cvičení.
    Ještě bych ráda dodala, že se proteinu opravdu nemusíte bát. Ženské tělo totiž není stavěno na to aby mělo tolik svalů jak mužské. A protein který příjme a nevyužije prostě vyloučí. Na rozdíl od sacharidů si jej "neschovává"
    Světluška

    OdpovědětVymazat
  13. No tak s tím ze "prebytecne bilkoviny telo vylouci" bych až tak nesouhlasila.ono vseho moc skodi a premira bilkovin(hlavne živočisnych)je pro telo peknej zahul,travicima problemama zacinaje,pretizenim a prekyselenim organismu konce.ale to už se bavime o jinejch davkach proteinu. Takze vseho s mirou:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ano máš pravdu samozřejmě, ale nemyslím, že tady někdo bude proteiny brát takovým stylem :D a pokud jich je jen méně navíc, tak je tělo opravdu vyloučí :))) nechtěla jsem se rozepisovat až tak do extrému.... přesně jak říkáš, tady už jde o jiné "dávky" proteinu, s tím mají problémy trošku někde jinde :)

      Vymazat
  14. Kupila som si prichut cokolada - kokos. Je o nieco sladsi, ako moj predchadzajuci inej znacky, ale vyriesim to mensou davkou. Inak je chutovo vyborny, urcite mozem odporucit. Dala som si dnes 1. x s 300 ml mlieka a ladom na veceru. Dakujem za tip, som s nim spokojna. Ada30

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. zijem v zahranici a je tu casovy posun, preto uz mam veceru za sebou :) aby to nevypadalo, ze veceriam poobede.. Ada30

      Vymazat
  15. Koupila jsem si příchuť jahoda - bílá čokoláda a uchlastala bych se,chutná jako komunistický koktejl z cukrárny,mňam. Dávám si místo dopolední svačinky,díky za tip:-).

    OdpovědětVymazat
  16. Rozhodovala jsem se mezi Protein Delite a WPC 80,zvítězil nakonec ten druhý,ale oba dva mi byly doporučeny :-)
    Co se týče dávkování,osobní trenérka ve fitku mi radila, užívat do hodiny po cvičení.Ale ne úplně na noc. Pít ho mám jen po tréninku,v jiných dnech,pouze,pokud bych měla deficit bílkovin ve stravě (mám mít cca 120g).
    A ředím s vodou,od mléka mě každý odrazuje,že to může činit potíže s trávením...tak nevím :-(
    Momentálně mám příchut čoko-kokos,a je luxusní. Zamíchám v shakeru (koupený za pár kaček v Ronnie.cz) a je to :-)
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  17. ahojky, opět-radost číst :) chci se jen zeptat, je to dobrý i pr začatečníky,mezi ktere se radim i ja, nebo spís doporucujete pro ty co uz ,,rýsujou'' ja teda patrim do kategorie obeznich a nevim zda je to vhodne i pro me, dekuji!!
    barča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si nemyslím, že by protein byl něco, co by bylo zakázáno pro ty, co "nerýsují" :))) Protein je "jen" látka, která chrání svaly, aby o ně člověk nepřicházel. POkud jich má člověk v potravě dostatek, tak žádný protein navíc řešit nemusí. Stejně jako pokud má dostatek vitamínů, také nemusí řešit vitaminové tabletky :)) Mně bílkoviny /protein ve stravě opravdu občas chybí a protein je tak skvělým pomocníkem, aby to, co cvičením na svalech nadřu, jsem nepokazila. Abych o ty svaly prostě nepřicházela :)) Svaly totiž potřebujeme pro rychlejší spalování. Takže pokud máš bílkovin ve stravě dostatek a pokryjí ti denní potřebu, protein jako takový užívat nemusíš. Pokud ale zrovna neoplýváš chutí k masu a potravinám s bílkovinami taky moc nedáš jako já :) tak protein proč ne i u začátečníka. Uchrání ti svaly před poškozováním a zajistí, že se ti nezpomalí metabolismus. Velmi jednoduše řečeno :)) hezký den Baruš :)

      Vymazat
  18. Ahoj,fakt fajn clanecek - diky ti. JInak musim rict svoji zkusenost a to, ze tenhle proteinovej napoj me naprosto odrovnal :-) Jak super slozeni (ve strave mam pravidelne malo bilkovin a porad nevedela jak je tam domackat, abych nemela moc sacharidu nebo celkove KJ)- tak chutove (mam jahodu s bilou cokoskou). Mela jsem strach jak to bude smakovat a fakt lahoda a to jsem dost vybirava!!! Zuzka

    OdpovědětVymazat
  19. Nikki, chtěla jsem se zeptat, když teď cvičím od 7-8 hodiny večer, potom dám protein, je pak vhodné ještě dávat večeři (např. maso + rýže) nebo ne? Říkala jsem si, že to zřejmě vyzkouším, jestli budu mít po proteinu hlad a podle toho se rozhodnu, ale nerada bych se "přecpávala", pokud mi rozumíš. Nerada bych přibrala. :))

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj Nikki, začala jsem s cvičením podle Jill a napadlo mě, že bych své úsilí podpořila proteinem..přečetla jsem si tvůj článek a pak se trošku pídila po netu a zjistila, že na většině těchto přípravků se uvádí "neužívat v době těhotenství a kojení". Kojení je právě můj případ, takže si budu muset počkat.. Tak mě jen napadlo písnout, že by sis o tom něco měla pozjišťovat (nejspíš už jsi udělala) když teď čekáš mimiško :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano , mám nastudováno několik desítek hodin :)) V ČR jsou z užívání proteinu v těhotenství všichni hrozně vyděšení. :) A zbytečně. Pokud to výrobce zakazuje, určitě protein v takovém případě neužívat, i když to tam výrobce píše jen "kdyby náhodou", protože žádné nechtěné účinky při pití proteinu během těhotenství se doposud nezjistily. Je to hodně osobní postoj a já už několikrát četla, že pokud žena pila protein už před těhotenstvím, není důvod s tím přestávat. Navíc, když přijdou nevolnosti, pro mne to bylo jediné možné "jídlo", které jsem do sebe byla schopna dostat :)

      Vymazat
  21. Ahojky, vacsinou tu citam, ze proteinovy koktejl si davaju holky miesto svacinky. Ja sa chcem opytat, ci je mozne tym proteinovym napojom uplne nahradit veceru? nebavi ma moc po veceroch si varit a pripravovat nejake jedlo, toto mi pride ovela jednoduchsie...a ak teda spravne rozumiem, malo by to byt asi ok, pokial to zmiesam s mliekom a napr. bananom. Alebo sa mylim? Velmi pekne ti dakujem. A pochvala, uuuzasny blog.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě - tedy ahoj :D Určitě je možné tím nahradit večeři, i já to dělala. Udělala jsem koktejl s mlékem, dala tam banán, občas jsem přidala skořici. A samozřejmě ten protein :)))

      Vymazat
  22. ahojky,taky silně zvažuju tento protein. Myslíš, že je vhodný pro mne?
    24 let 167 cm/75kg

    Cvičím 5krát týdně s Jill Body revolution + 3krát týdně chodím běhat a snažím se dodržovat zdravý jídelníček.
    Jill cvičím hodinu po snídani a půl hodinu po cvičení bych to viděla na tento protein.
    Plus mám v úmyslu si zakoupit spalovač fat stove gel, tak snad se to dá kombinovat..
    Děkuji mockrát

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, spalovače s proteinem jdou určitě kombinovat, Delite je chuťově opravdu výborný a určitě je vhodný pro kohokoli, kdo cvičí a nemá dostatek bílkovin ve stravě :)

      Vymazat
  23. Ahoj! Prvně musím pochválit tvůj blog, je naprosto skvělý! :) Snažím se se sebou něco dělat už třetí měsíc, ale bohužel výsledky na sobě zatím moc nevidím :( Díky tvému blogu ale zjišťuju v čem nejspíš dělám chybu, tak snad se to obrátí. Určitě to nevzdám :)
    Těď k tomu proteinu...je sušená syrovátka taky "protein"? Je taky slušný zdroj bílkovin, dal by se tím protein nahradit?
    A prosímtě jak je to s těma sacharidama odpoledne? Já si řekla, že odpoledne už sacharidy jíst nebudu, tzn. už žádné sladké svačinky, ani ovoce. Když ale budu cvičit odpoledne a dám si ten proteinový shake co jsi psala, je to ok? Mám v tom pořád zmatek...:( A když třeba cvičím ráno a dám si jen shake nebo vitamínový koktejl s mlékem a nasnídám se až po cvičení, je to ok?
    Díky moc za odpovědi...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Moni, já bych ti na téma sušená syrovátka doporučila přečíst si tohle
      http://forum.posilovani.net/index.php?action=vthread&forum=2&topic=3408

      Sacharidy už odpoledne můžeš vyřadit, ale část sacharidů by zastoupena být měla a nemělo by to vadit. Prostě ubrat a ne v takovém množství, v ajkém je jíme v první části dne. Když si dáš protein těch 30 minut po cvičení, bude to určitě ok, ale je nutné pamatovat na kalorie. Nelze pít protein navíc, ale počítat s těmi kaloriemi, aby to nenadělalo ve finálním počtu kalorií paseku :))

      Ráno je shake taky ok, také jsem si ho dávala místo snídaně, vždy jsem do něj zamíchala ještě banán, abych navýšila kalorickou hodnotu.... pokud chceš opět použít jak koktejl a snídani, tak nutno vědět, že to musí kaloricky sedět, takže částečně nahradit ;) Já bych asi ale nejdříve normálně posnídala, tak po půl hodce až hodině si dala trénink a koktejl místo svačiny, zase tak 30-60 minut po cvičení.

      někde na blogu "tipy a rady" je i článek od Jillian, jak jíst před a po cvičení a taky jaký má názor na proteiny, zkus si jej najít, určitě tam je :)

      Vymazat
    2. Díky za tak rychlou odpověď :) Takže když si dám ráno sladkou snídani (např. kaši s ovocem), sladkou svačinu (ovoce, nějakou tu zdravou buchtu atd), odpoledne už ovoce vyřadím a dám si zeleninu, pečivo, sýr atd, je to ok? Chci se jen ujistit, ptz už mě štve že se snažím a nic se se mnou neděje..:( A taky je pravda, že je vcelku jedno jaký zařadím pohyb, ale hlavně aby to byl pohyb? Mě totiž nebaví cvičit pořád to samé, tak to hodně střídám (různé programy od Jillian, Boba i Zuzky)

      Vymazat
    3. Ano je to ok, pečivo ale max 1 kousek. Programy můžeš určitě kombinovat, také to dělám.

      nevím přesně, kde je problém, jak dlouho cvičíš a jak vypadá tvůj jídeníček, kaloricky, ale většinou je problém, tedy téměř vždy, právě v jídelníčku. Může to být tím, že baštíš pořád dost, nebo ironicky velmi málo. Zkus si pročíst seriál o hubnutí - viz menu nahoře ;)

      Vymazat
    4. Začala jsem cvičit někdy začátkem února, ze začátku sice ne moc intenzivně ptz jsem léčila zvrtlý kotník, ale asi po 3 týdnech jsem se do toho opřela pořádně. Cvičím tak 5-6x týdně.
      Jj poctivě pročítám tvoje články a chyba asi bude v tom jídelníčku. Za začátku jsem si kalorie počítala, ale nic jsem nevážila a bylo to všechno jen odhadem, moc dlouho mi to počítání ale nevydrželo. Myslím, že jím dost i když někdy mívám hlad dřív jak po těch 2-3 hodinách. Problém asi bude v tom, že ne vždy mám možnost plně kontrolovat co jím. Jednou za čas totiž jezdím domů a tam zatím moc pochopení nenacházím a když řeknu, že to jíst nebudu, tak akorát vidím kyselé ksichty. Na víkendy potom jezdím k příteli, kde ten jídelníček taky kolikrát není ok. Přijde mi že u něj dost šidím svačiny a pokud nevařím oběd já, tak ten taky není úplně ok. Potom ujíždím na čokoládě...nesním tabulku, ale tak 1-2 čtverečky denně si dám. Mám totiž sladké hrozně ráda a to bude asi ten kámen úrazu. :(
      Pak jsem dělala chybu v tom, že jsem cvičila ráno v podstatě na lačno a tak max do půl hodiny po cvičení jím...
      No tak hlavní je že vím, co dělat jinak i když v některých ohledech to bude hodně těžké. Každopádně díky za tvůj blog, moc jsi mi pomohla a myslím, že ještě hodně "pomůžeš" ;)

      Vymazat
  24. Skvělý článek :-) a dnes jsem poprve po cvičení dala první koktejl podle Tvého návodu, bylo to výborné, bílá čoko a jahoda :-) díky :-)

    OdpovědětVymazat
  25. ahoj Niki, mám dotaz, koupila jsem si také protein...ananas vanilka...je výborný, jen mám problém večer po cvičení dát těch 20g a 300ml, myslíš,že by šla třeba půlka? jdu pak i hned spát...., tohle mi přijde hrozně moc vypít....:-) díky za odpověd.

    OdpovědětVymazat
  26. Klidně si to během dne rozděl, nic se neděje :)

    OdpovědětVymazat
  27. Tak od piatka testujem Delite-coko kokos, ozaj perfektna chut.....davam si ho hodinu po treningu ( 30 days shred). Len chvilu na to ako si ho dam, zacne sa mi krutit hlava....moze to byt tym, ze sa snazim obmedzovat sladke jedla? Robim si ho podla navodu (300 ml polotucneho mlieka a 3/4 odmerky)

    OdpovědětVymazat
  28. Milá Nikki, koupila jsem si na tvoje doporučení protein Delite - čokoládový, dala jsem si ho večer po cvičení. Musím říct, že chutná naprosto božsky!!! mňááám. Už ať je zítra :-) Díky, měj se hezky:-)

    OdpovědětVymazat
  29. ahoj, pro mě naprosto dokonalý článek... protein užívám už cca 14 dní, ale nějak to pořád nebylo ono, ale díky Tobě už přesně vím jak s ním naložit)) díky moc

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)