Když K. zpovídá Nikki - první část rozhovoru

Ahoj Nikki. Jak se máš?
Neptej se ☺ Mé nálady jsou proměnlivé jako počasí, takže zrovna teď to jde ☺

Dobrá. To s tebou bude sranda. Jsem člověk, který tě fakt dost dobře zná a ty jsi se dnes konečně rozhodla, že spolu můžeme udělat rozhovor. Otevřený rozhovor. Jsi připravená na otázky?
Kolik toho bude?

Víc než dost ☺.
Fajn. Jdem na to.

Gratuluji.
K čemu?

K tvému výsledku. Podívej na sebe. 
Tohle ještě není výsledek ☺

Úplně tě to změnilo. Tvůj nový životní styl. Cvičíš, zdravě jíš, ještě pořád tě to baví?
To není otázka toho, jestli mě to baví ☺ Ale jo, máš pravdu, lidi si myslí, že zdravě jíst je vlastně svým způsobem trápení, že se omezuješ, jíš ovesné vločky, pohanku, otruby a já nevím co ještě. A přitom to tak vůbec není. Zdravé stravování není o tady těchto věcech. Já žádné otruby nejím, nechutná mi ani to müsli. A víš co, jo, baví mě to. Baví mě cvičit, pozorovat změny na těla, je to prima.

Tak co je to ta zdravá strava?
Všichni se na to budou ptát a beztak to všichni ví, vždyť se to omýlá pořád dokola. Patří sem ovoce, zelenina, mléčné výrobky, luštěniny, maso, ryby, celozrnné pečivo a tak dál a tak dál. 

To jsou ale věci, které jíme běžně v životě.
Jistěže ano. Lidé mají prostě jeden zásadní problém. Neumí se stravovat pravidelně a střídmě. Nesnídají. Většinu kalorického příjmu do sebe hází v odpoledních a večerních hodinách. Tělo tu energii z jídla nemá už kdy spálit. Nemá jak. A v tomto spíše vidím zásadní problém. Lidi ví, co mají jíst. Víme to všichni. Ale myslí si, že možná přeci jenom existuje nějaké kouzlo, nějaká "výhybka", skrz kterou se to dá všechno obejít. Taková možnost neexistuje. Pokud to se zdravým životním stylem myslíme vážně. 

Dobře. Jaké potraviny převažují v tvém jídelníčku?
Ty, které mi dodávají bílkoviny ☺ 

Ty převažují?
Snažím se. Jsou rozhodně prioritou, jsou tím prvním, na co myslím, když si dělám jídlo. Aby tam vždycky nějaká bílkovina byla.

Z čeho se skládá třeba tvoje snídaně, svačina, oběd a večeře?
Tak ráno je vlastně jediný prostor pro nějaké pečivo, jindy už pečivo nejím, jinak určitě ovoce, a mléčný výrobek, tvaroh, jogurt. Dobré je také arašídové máslo. Častokrát slyším: "Arašídové máslo? Není to kalorické?" Jistěže to je kalorické, je to máslo. Proto je dobré tak k namazání a ne to do sebe ládovat po lžících. Každopádně má spoustu benefitů.

Jakých?
Mně se to fakt nechce říkat, vygoogluj si to ☺

Ok, takže to byla snídaně. Co dál?
No vesměs, když to hodně zkrátím tak je můj jídelníček složen hodně z mléčných produktů, mám v lednici vždycky kolem pěti bílých jogurtů, tvarohy, mlíko, cottage cheese - nekruť hlavou, mně to fakt chutná ☺- kuřecí maso jak na hlavní chod tak na vývary, dost zásadně jsem do jídelníčku začlenila čočku, fazole, sice mají sacharidy, ale ty dobré sacharidy, které se uvolňují v těle postupně a nedělají nám v těle bordel, čočka má navíc prý více železa, než je v mase, ubrala jsem na těstovinách, stejně tak na rýži i bramborách, samozřejmě, že to jím, ale prostě o dost méně než předtím. Jinak by v žádném jídelníčku nemělo chybět  ovoce, zelenina, ryby, tuňák ve vlastní šťávě, vejce, oříšky, všechno tohle v rozumném množství má na tělo pozitivní vliv. 

Co sýry? 
Jako jestli je jím?

Jo.
Ty jo, skoro vůbec, dá se říct. Sýry moc nevyhledávám. Ale 30% eidam v jídelníčku je fajn. 

No, když jsem ale viděla tvé zápisky na začátku tvého hubnutí, jídelníčky, tak tam se sýr objevoval. A nejen to. Podle mě to nebyly zrovna ideálně sladěné jídelníčky.
Děláš se mnou rozhovor o tom, co je teď, nebo co bylo před půl rokem? Mně totiž hrozně rozčiluje, když se někdo vrací k něčemu, z čeho se už dávno poučil, nebo co dělal špatně, protože já na tobě vidím, že se mi snažíš říct, že mé stravování na začátku nejenže nebylo ideální, ale bylo prostě špatné.

Neříkej, že nebylo.
Tak jasně, že bylo. 

Co když se někdo bude tvým jídelníčkem, tím počátečním, řídit? 
Nikomu neříkám, ať se jím řídí, ať to takto dělá. Já jen psala a zaznamenávala si, co jsem dělala já a jak jsem to dělala. Byla jsem na sebe velmi přísná. Velmi. Nenarodila jsem se jako výživová poradkyně, takže jsem prostě jen hledala po netu, co je ta správná dávka kalorií, jak by měl jídelníček vypadat, já jsem se vlastně učila jíst. Učila jsem se zdravě snídat, správně kombinovat, někdy to šlo dobře, někdy hůř. Všechno pro mě bylo nové. Milion informací naráz, na jednu hlavu. A dopadla jsem jako možná většina dívek a žen, které se prostě chytly té první informace, kterou na netu našly. Moje jídelníčky se sestávaly asi z 1000 kalorií denně, když jsem odečetla pohybovou aktivitu. Dnes vím, tedy brzy jsem zjistila, že je to strašně málo. Že to nestačí. Ale zjistila jsem to. Určitě jsem nedopadla tak, že jsem naopak ještě ubrala a huntovala své tělo. Bože, já se chtěla změnit, chtěla jsem to tak moc! Dnes bych samozřejmě takto přísný režim nikomu nedoporučila a kdyby se mě někdo zeptal, zda se má řídit mými jídelníčky na začátku, tak mu řeknu, že ne.

Proč to nesmažeš?
Proč to co? To jsem přece já! To je můj vývoj, tady tohle všechno, je to můj blog, mé zápisky, můj postup, moje práce, můj čas, mé nadšení, mé slzy, radost, má několika hodinová studia na netu v oblasti fitness - všechno tohle jsem vybudovala, proč to mazat? Nebudu to mazat. To raději odstraním celej blog. 

To zas ne.
Ale jo. To jak mi rupne v bedně, tak řeším věci ve velkém a radikálně :D

Dobře, takže přiznáváš, že jsi na počátku dělala chyby, já chápu, že je děláme všichni. Nerodíme se odborníky. Je ještě něco, z čeho ses poučila? Co ses naučila? Co už bys dnes nedělala tak, jak na počátku?
Takže kromě stravování a kromě toho, že mé jídelníčky byly energeticky chudé a zároveň postrádaly bílkoviny, které jsou vážně důležité, jsem se naučila odpočívat mezi jednotlivými dny. Když jsem začínala, Jillian byla prostě svým způsobem láska na první pohled a já cvičila denně. S přeměnou programů jsem si nedokázala představit, že bych si měla dát jeden den v týdnu pauzu. To byl pro mne nehorázný problém, byla jsem tak strašně nabušená, adrenalin byl můj největší kamarád a mě připadalo, že se kvůli jednomu volnému dni v týdnu strašně flákám. Po dvou měsících jsem dokonce přidala na intenzitě a cvičila dvoufázově. Dnes bych to už nezvládla. Jednak z toho důvodu, že mé tréninky jsou dnes náročnější, dělám si je náročnější, a také z toho důvodu, že vím, že tělo ten odpočinek prostě potřebuje. Potřebuje. 

Jak často trénuješ teď? 
Trénuju tři dny a pak si dávám den odpočinek. 

Jak dlouho trénuješ? 
Od 25-45 minut. Hodina workoutu už je hodně. Při hodině cítím, že melu z posledního. I když je rozdíl trénovat stylem HIIT a nebo jen posilovat. U posilování vydržím delší dobu, u HIIT je půl hodina mazec. 

Kromě Jillian jsi věrná ještě někomu jinému? 
Jasně, zbožňuju Boba Harpera, u něj si dělám legraci, že jsem si to "s ním zase rozdala ☺", mám něco odcvičeno se Shaunem T. - toho nazývám šílence, a baví mě i Zuzka Light, protože je naše a je prostě skvělá. Zrovna včera jsem si ji dala.

Nemáš občas nutkání být jako ti, které obdivuješ? Víš jak... sestavovat cvičení, radit lidem, co jíst, jak cvičit apod.
Asi tě zklamu, i když tebe asi ne, spíš lidi, ale dělat workouty a radit lidem je to poslední, co by mě něčím naplňovalo. Raději se držím angličtiny a překládám různé články, mota a podobně. Jednou jsem zkusila udělat workout a zjistila jsem, že tohle fakt jako dělat nechci a nebudu. Když ode mě lidi chtějí poradit, strašně mě to vyčerpává. Jsem člověk, který se sám učí, sám hledá rady, maximálně s někým nějakou problematiku ohledně stravování či fitness rozebere, takže tak nějak přirozeně očekávám stejný přístup od druhých. Víš jak, něco nevím, tak mám google a hledám a hledám, dokud nenajdu. Chodí mi neskutečně moc emailů s dotazy, které jsou dohledatelné prostě kdekoli na netu. Stačí se jen trošku snažit. Denně dostávám v průměru asi čtyřicet emailů, vzkazů, zpráv... některé jsou tak strašně milé a na ty hrozně ráda odpovídám. Nebo se v nich objevují dotazy, které nás společně navedou zase někam dál a tohle moc ráda řeším. Na některé ale nemám sílu.

Jak na ně odpovídáš?
Neodpovídám, mažu je. 

Na jaké emaily třeba neodpovídáš?
Když se mě někdo zeptá, jak dlouho se cvičí ten 30 denní program. Nebo když se mě někdo ptá, jak jsem dokázala takto zhubnout a co jsem pro to všechno dělala. To pak nevím, proč ten blog vůbec píšu. A takových dotazů je vážně dost. Lidi se mě často ptají na věci, které jsou hned na úvodní straně třeba i třikrát. Když lidi nebaví hledat a číst, mě nebaví odpovídat. 

Ok, pro dnešek stačí, co říkáš?
Byla bych ti vděčná, chci oběd ☺

Co budem jíst?
Večer jsem připravovala vývar, zvu tě ☺

Nejsou v tom ovesné vločky nebo tak, že?
(oči vzhůru) To je zase dotaz!

Další část rozhovoru příště ...

25 komentářů:

  1. Pěkné! Těším se i na druhou část. Mimochodem luštěniny jsou super, je fajn je v jídelníčku mít - kromě extra snadné přípravy jsou i úžasně výživné a třeba taková cizrna je pro mě lahůdka:)!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No nakonec to vypadá, že těch částí bude víc... tři :D Luštěniny jsou opravdu super. Mně v jídelníčku chyběly, hodně. A přitom jsou výživné, přesně jak píšeš :)

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. díky... přemýšlím co ještě napsat :D takže asi "díky" :D

      Vymazat
  3. Perfektný rozhovor :) To, čo sa mi na tebe páči najviac, je to, že sa nesnažím nikomu nič natĺcť do hlavy a povedať, že takto je to správne. Že tie chyby vidíš. Všetci ich robíme, i ja robím chyby, ale sme ľudia :) Robiť chyby je ľudské, ak sa z nich poučíme :)

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkný rozhovor. Ráda bych se zeptala na jednu věc ohledně pečiva, no vlastně dvě. Doufám že někdo mi poradí. Jak poznám že počivo je opravdu celozrnné a nejen přibarvované. A za druhé celozrnné pečivo mě nafukuje. Je normální aby něco co je zdravé nafukovalo? Díky S.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že nebude vadit, když ti odpovím já :D Celozrnné pečivo poznáš jednoduše tak, že má v názvu CELOZRNNÉ, pečivo s názvem cereální,sedmizrnné apod. celozrnné není. Ovšem takové nenajdeš skoro nikde, proto aspoň u baleného se dívej na složeni, pokud bude na 1.místě celozrnná mouka, je to dobré. A ano, pokud nejsi zvyklá jíst zdravě-tak tě zdravé věci nafukovat budou, viz. třeba zelenina,luštěniny..

      Vymazat
    2. koukám vyřešeno :D tak to má být :D pomáhat si :D

      Vymazat
  5. Kdo je K.? :D Rozhovor je super, ale nějak nevím, kdo se Tě ptá. Přítel nejspíš ne, protože je tam použita koncovka -a. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Babo jedna zvědavá :D Nepovím, nechce říct :D přítel to není :))

      Vymazat
    2. Přítel by se mě ptal na oplzlosti :D

      Vymazat
    3. PCH, já ti dám babo :D já to myslela tak, jestli je to nějaká čtenářka nebo kamarádka, nebo já nevím :D spíš takhle :D ne že je to třeba tvoje mamka Katka :D

      Vymazat
  6. Moc dobrý nápad udělat rozhovor.Je opravdu skvělý a plný dobrých informací.Jenom doufám,že ti nikdy nerupne v bedně,protože tak skvělý blog tu nikdo nemá.Nádhera.Dasha

    OdpovědětVymazat
  7. Super rozhodovor. Zábavný, originální, tematický. Těším se na další část :)

    OdpovědětVymazat
  8. K. je Nikki, pta se sama sebe ;)

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Nikki,
    i já se přidávám k většině a chválím tenhle super nápad. Fakt ti to sekne, jsi děsně fotogenická a musím říct, že ti malinko závidím:))
    Ale ne, nezávidím. Moc ti přeju, že ti to tak sluší. Nadřela ses na to. A jak píšeš. Všechny víme, co máme dělat, abychom vypadaly k světu, víme co máme jíst, ale málo která máme nad sebou ten bič a dokážeme si poručit: tohle nejez, běž si zaběhat,zacvičit. Můžeme tě obdivovat, některé jak se dívám i kopírovat, ale pořád jsi ta první, která to tady rozjela. Přeju hodně pozitivních čtenářů. Hezký den, Dana

    OdpovědětVymazat
  10. supér rozhovor :) těším se na další část :)

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj,chci ti moc a moc poděkovat.Víš,nejsem zrovna nejhubenější člověk na Zemi a popravdě ani bych jim nechtěla být :) ale uvědomila jsem si,že to co se svým tělem dělám neni správně,že mu strašně ubližuju.Před dvěma týdny jsem držela jen jídelníček a už mám 3 a půl kila dole.Ode dneška začínám s Jillian Body revolution a těším se na výsledky.Ještě jednou moc díky za inspiraci :) C.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)