středa 24. října 2012

Protein Delite - příprava, použití, poznatky

Je zde další článek k Proteinu Delite, na který tak netrpělivě čekáte. Čím více se blíží datum mého půlročního "výročí" a také výročí tohoto blogu, tím více se hromadí dotazy, zda článek o proteinu bude, zda prozradím, jaké pozoruji výsledky a zda vůbec pozoruji výsledky nebo nějaké změny, a také se množí dotazy, jak si protein připravovat, kdy ho pít, v jakém množství apod. I když je jeho příprava napsána přímo na balení, setkáváte se s různými "návody" jak jej používat. Je mi to jasné a chápu, že jste zmateni. Tamhle někdo bere proteinu 30g, tam někdo dvě odměrky. Takže se podíváme na to, jak to vlastně funguje s PROTEINEM DELITE, pokud jste si zakoupili právě tento.



Ze všeho nejdříve vám řeknu, jak se protein připravuje dle výrobce. Pokud jste muž, naberete celou zarovnanou odměrku (30g) a smícháte s 300ml vody či mléka. Pokud jste žena, smícháte 2/3 odměrky (20g) také s 300ml vody či mléka. Tak radí výrobce. Já osobně nemám zkušenost se smícháním s vodou, nevím, zda by můj žaludek neměl "reakci" ☺ , ale s mlékem si jej míchám běžně. Je nutné si uvědomit, zda protein bude tvořit pouze část jídla nebo jím chcete jídlo kompletně nahradit. Já patřím do té druhé skupinky a dávám si jej jako plnohodnotné jídlo. 

Dávka pro ženu samotného proteinu má 80 kalorií. Tzn. smícháte-li jej s vodou, stále je to dávka o stejném počtu kalorií. Smícháte-li jej s mlékem, hodnoty jsou už naprosto jinde. Jelikož 100ml polotučného mléka má přibližně 45 kalorií.Přesná hodnota bude určitě na krabice mléka, které kupujete. S danou dávkou mléka už je to opravdu pak energeticky velmi blízko plnohodnotného jídla. Pokud ale nezvládnete stejně jako já přípravu s pouhou vodou nebo se vám nelíbí nášup kalorií v rámci mléka, proč prostě neudělat kompromis a nesmíchat si svůj protein půl na půl s vodou i mlékem. 

Moje příprava proteinu je vždy stejná a vypadá následovně. Do mixéru si dám 3 kostky ledu, 200ml polotučného mléka, půlku banánu, půl lžičky skořice a svoji dávku proteinu. Mixuji asi minutu a poté dostanu báječný šejk, co vypadá jak rozpuštěná zmrzlina a je našlehaný jako smetana. Dělám vám chutě? ☺ Když nemám mléko, dávám místo něj jeden bílý jogurt a ledových kostek dám kolem pěti až šesti. Občas dělám bez banánu a dám si jiný kousek ovoce. 



Je mi naprosto jasné, že spousta z vás tápe, jak vlastně protein používat. Teď nemluvím o tom, že jej můžete dát do palačinek, do zmrzlin, udělat si z nich tyčinky, ale jak a kdy jej během dne vlastně pít

Protein není nic jiného než doplněk stravy. Tak jako člověk bere vitamíny, tak si prostě "chlastá" protein. Častokrát si čtu, jak je protein jen další chemie a proč si to cpeme do těla. Věřte, že protein, syrovátkový protein, jakým je právě PROTEIN DELITE, je lehce stravitelný a pokud neholdujete masu stejně jako já (rovnou říkám, že vegetarián nejsem, ale maso kromě kuřete mi prostě smrdí a nechutná), pak je protein naprosto skvělým pomocníkem. Když si člověk propočítá náklady, v jakém by třeba i nakupoval denně maso namísto proteinu, protein určitě vyhrává. A nejen to, mně například velmi šetří čas, kdy mám během tří minut jídlo ve skleničce. 

Ale pojďme zpátky. Vrátíme se tedy k tomu, jak jej použít. Buďte si jisti, že jsem tuhle problematiku hodně studovala a musím říct, že v tom mají guláš lidi po celém světě. Někdo jej používá společně ještě s jinými doplňky, někdo jej používá na nabírání hmoty, někdo čistě jako doplněk. Myslím, že hodně z nás je tady těch, kteří mají protein jako doplněk, takže se tomu budu dál věnovat

Máme-li protein jako doplněk, pak se k němu chováme jako k vitamínům, například. Není důvod, proč jej vynechávat záměrně. Samozřejmě, někdy se to už do jídelníčku nehodí a nejde vždy ohlídat režim dne tak, aby se vám každý den podařilo si protein dát. Ale přesto, snažme se ☺ To znamená, i když je teplo, i když je zima, i když zrovna ten den cvičíte nebo necvičíte, i když jste zdraví nebo nemocní, zkuste nezapomínat na svou dávku proteinu. Bez proteinu, jak už víme, se může stát to, že začneme o svou svalovou tkáň přicházet. A proč to dopouštět, když se tak snažíme ji neustále budovat. (Pro toho, kdo stále neví, protein je základní stavební látkou svalů, čím méně svalové hmoty, tím pomalejší metabolismus. Budujte svalstvo a vaše spalování se automaticky zvýší.)

Už se dostávám k tomu zásadnímu. Jak protein používat v případě tréninků s Jillian Michaels. Jak už jsem řekla, nastudovala jsem toho hodně a zjistila, že pro každý tip tréninku se hodí něco jiného. Takže než mne tady začnou někteří ukamenovávat, předkládám zde pouze návod jak používat tento protein v rámci cvičení, které po většinou děláme právě s Jill. Nebudu si zde hrát na machra, protože nebýt jedné slečny z našeho fóra, se kterou jsem tohle závěrem konzultovala a došly jsme ke stejnému závěru, který se shoduje s tím, k čemu se přiklání i jiní uživatelé po světě (tímto zdravím Lauru555 ☺), asi bych si také nebyla jistá správným postupem. Nakonec jsem ale protein užívala i před tím intuitivně dobře a teď se s vámi o postup podělím.

Říká se, že v jídelníčku fitness člověka jsou dva nejzásadnější momenty - snídaně a to, jak se stravujeme v době tréninku. O snídani zde mluvit nebudeme, ale o tréninkové stravě ano. Důležitým bodem je totiž už samotná malá svačinka PŘED tréninkem. Měla by to být malá porce něčeho, v čem jsou sacharidy a trošku bílkovin. Dejme tomu 100 kalorií. Tělo potřebuje před tréninkem energii, potřebuje nakopnout. Svačinka to může být třeba krekr s arašídovým máslem, jogurt s ovocem, atd. Tahle malá svačinka by měla do těla "přijít" asi 30 minut před workoutem. Samozřejmě, že pokud jste ještě stále narvaní jídlem z oběda, svačinka navíc by tomu moc nepřidala. Budu tedy psát jen o tom, jak by to mělo vypadat. Svačinku před workoutem máme, po půl hodině tedy přichází samotný trénink. A pak je zde onen kritický okamžik, kdy bychom po tréninku neměli hned sáhnout po jídle, ale vyčkat. O tomto momentu mluvila i samotná Jillian. Jedná se o dobu, kdy po tréninku dochází dál ke spalování. To je výhoda onoho HIIT cvičení. Kdybychom se okamžitě najedli, jediné čeho docílíme je, že zastavíme spalování. Ideální je po tréninku 30-60 minut nejíst. Někde jsem dokonce četla doporučení až dvě hodiny. Což mi už ale přijde extrém, jelikož já sama jsem vždycky po hodině už cítila hlad. A právě po této době je ten správný okamžik na váš PROTEIN DELITE. Teď je správná doba na dávku lehce stravitelného proteinu s trochou sacharidů na doplnění energie. Nemusíte se bát, Protein Delite už v sobě sacharidy nějaké má. Nebraňte se sacharidům. Jsou tím nejlepším, co můžete tělu dát na doplnění energie. Samozřejmě nemluvím o čokoládě ☺

Pokud nevíte jak s proteinem naložit v den, kdy zrovna necvičíte, opět záleží na tom, zda si jej dáte pouze jako část nějakého hlavního jídla (přimíchání do vody), nebo jím nahradíte jídlo celé (mléko, ovoce, atd.) Když zrovna nemám tréninkový den, dávám si jej místo oběda či odpolední svačiny. Vyzkoušela jsem i na snídani a zasytilo jako jakékoli jiné jídlo. 

Pokud máte po proteinu hlad, znamená to, že tělo nedostalo dostatečné množství energie. Pokud jej mícháte opravdu jen s vodou a dáváte si jej třeba k večeři, věřte, že i na večeři těch 80 kalorií je málo. 




Nejsem typ člověka, co by shazoval výrobky kolem sebe, ale vždy po vyzkoušení řeknu, že mi třeba ten či onen výrobek neseděl, nezaznamenala jsem změny apod. Kdybych tohle tvrdila o PROTEINU DELITE, lhala bych. Nejdříve jsem naivně čekala změny hned, to víte, jsem netrpělivá, ale zkušenost mi už říkala, že mám vydržet a ono se nějak působení proteinu projeví. 

Dnešním dnem, kdy píšu tento článek, mohu s klidným srdcem říci, že jsem maximálně spokojená. Vlastně jsem z počátku ani netušila, co přesně čekat a očekávat od jeho užívání, věděla jsem jen, že to napomáhá svalům, aby se mi "neztrácely". Když se dnes na sebe podívám do zrcadla, protein opravdu plní svůj účel, jelikož já jsem přesně typ člověka, který má velký problém dohnat bílkoviny ve stravě. I to, co baštím, prostě nestačí. Protein je mi skvělým pomocníkem a dnes tedy na sobě vidím, že svalstvo nemizí, ale krásně se rýsuje, je tam, kde má být, že je protein opravdovým stavebním materiálem, pomáhá mi ve vybudování. Dnes mě mrzí, že mi problematiku užívání proteinu nikdo neosvětlil už dávno dříve, protože bych do něj určitě šla. Mimochodem, jakmile "doberu" čokoládu, brousím si zuby na kokos ☺

Prosím však, přečtěte si i následující, protože někteří dnes stále neví, co je vlastně protein zač a pletou si jej s nějakým zázračným práškem, po kterém budou hubnout. Často čtu a odpovídám na emaily podobného znění:
Když budu užívat protein, opravdu po něm zhubnu? 
Odpověď zní NE. Nezhubnete. Jak už jsem nastínila výše, protein je základem pro budování svalové hmoty. Se svalovou hmotou se urychluje spalování a pak je zde větší šance na hubnutí, to je pravda, ale pokud svému režimu nepřizpůsobíte jídelníček, nikdy po samotném užívání proteinu nezhubnete. Není to žádný zázračný spalovač tuků nebo ničitel kalorií, které tělo nad svůj požadovaný limit dostane. Je to doplněk stravy. Nic míň, nic víc. 
Bojím se, že mi po něm naběhnou svaly, nechci vypadat jak kulturista.
To se také v životě nestane. Představte si svůj sval. Vidíte jej? Když cvičíte, posilujete nebo jakkoli sval namáháte, svalová tkáň se vlastně porušuje. Bílkovina je zde od toho, aby se v této chvíli zachovala jako architekt, přijde na správné místo a svalovou tkáň "opraví". A nejenže ji opraví, ona ji svým způsobem i vylepší, takže vaše svalová tkáň je vlastně neustále opravována kvalitním materiálem a vy tak máte stále lepší a lepší svalovou hmotu, se kterou můžete pracovat. Bez bílkovin se ona svalová tkáň opravit nedá. Stále se narušuje, hmota mizí a funkce spalování s ním. Nemusíte se bát, že bílkovinami přibudete na svalech. Tělo si vezme jen to množství, které opravdu potřebuje a zbytek vyloučí. Na svaly, jaké mají kulturisté, byste museli změnit svůj trénink - velmi radikálně ☺
Protein je na mne až příliš sladký.
Každý máme jiné chutě a jiný jazýček a smysl vnímání. Pro někoho akorát, pro někoho málo a pro někoho už moc. Spíše se setkávám s názory, že je protein velmi chutný a velkou část konzumentů příjemně překvapí. Přesto, pokud je na vás protein sladký, nemám žádnou jinou radu, než jej ještě víc zředit, stejně jako to děláte s přeslazeným čajem či šťávou.

Nevím, možná jste ve skrytu duše čekali, jaké zázraky se mnou samotnou protein provedl ☺ Věřte, že hlavním zázrakem je vaše houževnatost do cvičení a veškerý přístup ke svému vlastnímu tělu. PROTEIN DELITE je mi však v této cestě nerozlučitelným společníkem a pomocníkem. Nehubnu po něm, ani nepřibírám, přesto se mé stravovací návyky o dost změnily - díky svalové hmotě si OPRAVDU mohu dovolit jíst víc. A moje tělo týden od týdne vykazuje změny i na pohled. Samozřejmě, znovu se budu opakovat, ve spojení se cvičením. Dnes jsem si však jistá, že by mé výsledky nebyly takové, jaké jsou. Na váze mám už 3 měsíce de facto stále stejně, tělo přesto stejné není a prošlo několika změnami.

Protein na mě nemá žádné vedlejší účinky, nestalo se mi, že by mi po něm bylo nevolno, což se u různých proteinových nápojů může stát, Delite mě vždy zasytí a skutečně je schopno nahradit plnohodnotné jídlo. Když trošku odbočím, líbí se mi na něm, že je doporučován hlavně ženám, že i v reklamních letácích i spotech jsou vyloženě ženy, je to tak nějak milejší, že ve firmě Scitec mysleli také na ono něžnější pohlaví ☺

Závěrem už jen pár posledních informací. TENTO ČLÁNEK VZNIKL PRO TY, KTEŘÍ UVAŽUJÍ NAD KOUPÍ PROTEINU, PRO TY, KTEŘÍ JEJ UŽ VLASTNÍ A POTŘEBOVALI DOVYSVĚTLIT UŽITÍ. POKUD NESOUHLASÍTE S UŽÍVÁNÍM PROTEINU, PROSÍM, NECHOĎTE NÁS SEM KRITIZOVAT A ŘÍKAT, ŽE JE K NIČEMU - PROTOŽE TO NENÍ PRAVDA. Děkuji ☺

PS: Pokud vás napadnou další dotazy, ptejte se v komentářích. Vy ostatní, prosím, zkuste přečíst i komentáře, možná tam najdete odpověď na podobné dotazy ☺ 


středa 10. října 2012

Když K. zpovídá Nikki - první část rozhovoru

Ahoj Nikki. Jak se máš?
Neptej se ☺ Mé nálady jsou proměnlivé jako počasí, takže zrovna teď to jde ☺

Dobrá. To s tebou bude sranda. Jsem člověk, který tě fakt dost dobře zná a ty jsi se dnes konečně rozhodla, že spolu můžeme udělat rozhovor. Otevřený rozhovor. Jsi připravená na otázky?
Kolik toho bude?

Víc než dost ☺.
Fajn. Jdem na to.

Gratuluji.
K čemu?

K tvému výsledku. Podívej na sebe. 
Tohle ještě není výsledek ☺

Úplně tě to změnilo. Tvůj nový životní styl. Cvičíš, zdravě jíš, ještě pořád tě to baví?
To není otázka toho, jestli mě to baví ☺ Ale jo, máš pravdu, lidi si myslí, že zdravě jíst je vlastně svým způsobem trápení, že se omezuješ, jíš ovesné vločky, pohanku, otruby a já nevím co ještě. A přitom to tak vůbec není. Zdravé stravování není o tady těchto věcech. Já žádné otruby nejím, nechutná mi ani to müsli. A víš co, jo, baví mě to. Baví mě cvičit, pozorovat změny na těla, je to prima.