úterý 7. srpna 2012

Den 103

Včera mě hodně zaujal díl Daily Dose with Jillian, jelikož se v něm probíraly názory na proteinové nápoje. Jak jste na tom vy? Já chovám vůči jakýmkoli doplňkům zvláštní pocity, u některých věřím, že jsou ku prospěchu, u některých méně, u dalších mám pocit, jestli jejich užívání člověku spíše neškodí. Jelikož se na FB ozvalo pár hlasů, že by se hodil hrubý překlad toho, jaký má na to názor právě Jillian, pustila jsem se do toho a tady jej máte :)

Jsou proteinové nápoje dobré nebo špatné?

Jillian: Co se týče proteinových přípravků, ne všechny jsou stejné. Nikdy bych vám nedoporučila sójový protein. Hráškový protein je fajn, pokud jste vegán, ale není ideální. Vaječný protein je taky fajn, ale nejlepší je syrovátkový protein (whey protein). Ze jmenovaných je nejsnadněji stravitelný a nejbiologičtější. 

Pokud nepijeme proteinové nápoje jako náhradu za nějaké jídlo během dne, a pijeme je před tréninkem a po tréninku, pak děláme jedinou věc - říká se jí bodybuilding, získáváme na objemu. Ale když se probudíte ráno a dáte si proteinový nápoj místo snídaně, nebo místo jakéhokoli jídla jako náhradu, pak se jedná o doplněk stravy, který vám pomůže ke štíhlosti. Dává to smysl? Jde vlastně o výměnu kalorií. 

Takže díky proteinovým nápojům do sebe snadněji dostáváme proteiny, které potřebujeme, syrovátkový protein je dobrý pro metabolismus, některé studie ukázaly, že může podpořit spalování tuku. Pokud jej budete používat tak, jak jsem nastínila, pomůže vám to ke štíhlejší postavě? Ano. Absolutně. 

Pokud hledáte doplňky stravy k tomu, abyste byli štíhlí, existují přípravky, které já hodnotím jako dobré, špatné a ty, které jsou naprosto k ničemu. Například, před nedávnem byl v USA prodáván jakýsi zázrak z Afriky, jakási rostlina, z níž se čerpal jakýsi extrakt. Byl to v USA strašlivý hit, ale ve skutečnosti lidi jen promrhaly své peníze. Doplněk chromium pikolinát - dostatek tohoto prvku máte ve své stravě, neublíží vám, ale je to zbytečné vyhazování peněz. Pilulky na snížení váhy od farmaceutických společností - blokují absorbování živin a mohou vést až ke srdečním problémům. To je nebezpečné. 

A pak jsou zde věci, které věřím, že opravdu fungují, a to jsou spalovače tuků. Ale ani ty nebudou fungovat, pokud nebudete cvičit a správně jíst. Namísto kila za týden byste zhubli jen například čtvrt. Jsou i jiné věci, které mohou pomoci spalovat tuk a to jsou například guarana, vitamín C, který najdete všude v citrusových plodech, zelený čaj, kofein ve správné dávce 200mg za den předtím, než jdete trénovat, podporuje metabolismus. Takhle jednoduché to je. Kofein najdeme právě v guaraně, určitě je i v kole, ale to už není totéž. Pokud jste na kofein citliví, může to být problém, ale pokud ne, tohle je možnost. 

Pokud chceme ztratit pár kil, měli bychom se také ujistit, že děláme ta správná cvičení - ta, při kterých vydáme spoustu energie, cvičení s lehkým závažím, posilování vlastním tělem, neustálý pohyb, bez přestání, hodně opakování, spalovat, spalovat, spalovat. 

Janice: Já jsem si říkala, že jsem se nevlezla do kalhot. Ony ty proteinové nápoje jsou fakt dobré, strašně skvěle chutnaj, jako zákusek. Ale měla jsem kila navíc.

Jillian: Jo, já mám proteinové nápoje ráda jako náhradu za jídlo. Jako snídani, nebo svačinu. Tečka. 

Janice: A co konopný protein?

Jillian: Ten je fajn, ale já raději syrovátkový.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dnes mám v plánu pokračovat s Body Revolution :) Dnes tedy Workout 10, až odcvičím, přijdu dopsat své poznatky a hodnoty z pulsmetru. Doufám, že mě nadchne stejně jako ten včerejší. 
Zatím se mějte prima a přeji krásný den :)) Nikki.

Edit: takže mám odcvičeno. Sice jsem se při jednom cviku málem pozvracela, ale žiju. "Desítka" je ještě víc náročnější než včerejší "devátý" workout. Skoro všechno se jede s činkami, a když říkám všechno, myslím tím i kardio mezi-vstupy. Vesměs je celý workout hodně na nohy - stehna, lýtka, také na zadeček, ruce. Strašně moc dřepů, něco z toho kickboxu, samozřejmě s neustálou zátěží. No, řeknu vám, jsem naprosto vyřízená a zralá do sprchy. Srdce mi pumpovalo jak zběsilé, a to nesvádím na teplo venku, jelikož se dnes ochladilo oproti včerejšku o deset stupňů (22C), ale dnes to má na svědomí čistě dost náročné cvičení. Přiznám se, některé série jsem nejela celé, z patnácti opakování jsem dala třeba jen deset, protože jsem prostě měla "problém" s dechem :) Nicméně, jsem strašně ráda, že existují hranice, které ještě potřebuji zdolat. "Desítka" se mi velmi líbila i přesto, že byla namáhavá, cviky se mi zamlouvaly, teď už je jen doladit a zlepšovat se. Nechci ani vědět, jaké mě zítra čeká kardio - Cardio 3.

Body Revolution - Workout 10
Odcvičený čas: 32:00
Průměrný tep: 146
Maximální tep: 177
V zóně efektivního spalování: 48% (15:30)
Kalorie: 258

  
Moje dnešní snídaně: 30g Cheerios, Ehrmann jogurt nektarinka-pomeranč, 1 nektarinka

16 komentářů:

  1. A co když si protein jen přidám do kaše? Dělám si i proteinový tyčinky a ty si dám ke sváče.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Healthy ahoj, jak se máš:)? Přidání proteinu do kaše je skvělé, také to tak dělám. Denně by si měla přijmout určité množství bílkovin a ty se musejí rozvrhnou tak, aby byly v každém jídle -chceš přijmout 100g bílkovin, jíš 5x denně, takže to to vychází zhruba na 20g na jedno jídlo, ovesná kaše má méně, takže směle přidávej. A zde jde i o onu výměnu kalorií, které zmiňuje Jillian - nedáš si do kaše čokoládu nebo něco jiného na ochucení, ale proteinový prášek, který ti na rozdíl od jiných ochucovadel dodá kvalitní bílkoviny.

      Nikki, díky za článek a tip na pořad, asi to začnu také sledovat:)!

      Vymazat
  2. Ahoj Nikki, máš nějakou vlastní zkušenost s proteinovými nápoji? Já si říkám, ovlivněna Dietou a pořadem Jste to, co jíte, že pokud jím zdravě, vyváženě a pestře, tak mám přece všeho dost a ani bílkoviny by mi neměli chybět. Co si o tom myslíš ty?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Maddean, já proteinové nápoje nepiju, a neberu ani žádné jiné doplňky stravy. Ale je pravda, že ten syrovátkový je jediný přípravek, který možná někdy vyzkouším, tedy přiznám se, hlavně proto, že jej podporuje a prodává samotná Jillian. Takže možná, jednou :))) Jinak necítím potřebu :)

      Vymazat
  3. Já si pořídila protein před nedávnem - syrovátkový isolát. Nějak nejsem schopná do sebe dostat dostatek bílkovin - maso mi moc nejede a vejce a jogurt to nezachrání. Dávala jsem si ho po a před tréninkem. A možná to byla trochu chybka. Teď ho vyzkouším místo odpolední svačinky, to mi taky zatím nejde... Díky moc za info. Světla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No možná místo snídaně protože hodinu po probuzení nemůžu nic jíst, ale pít jo:)

      Vymazat
  4. Ahoj, moc díky za velmi přínosný článek.. já si množství bílkovin celkem hlídám, ale inspirace na změnu svačin se hodí.. syrovátku jsem pila už dřív a je pravda, že třeba celulitida po ní mizela rychle. Sháním teď syrovátku pro Linii, u nás není k sehnání, tak jsem zaúkolovala sestru (je z většího města). Přeji pěkný večer. Andrea Agafja

    OdpovědětVymazat
  5. Nikki, prosím, prosím, taky mě uchvátily ořechové tyčinky, na které jsi nás tady navnadila, teď jsem si v obchodě konečně vzpomněla a koupila ten zlatý sirup, ale zase nemůžu najít ten originál recept:(, můžeš mi prosím napsat odkaz??? Děkuji moc...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechny odkazy na recepty jsou v odkaze "Recepty" výše :))
      http://mojetelo.blogspot.cz/2012/07/den-87.html

      Ať se vydaří :)

      Vymazat
  6. Ahoj, moc by mě zajímalo, co zkušená cvičenkyně jako Ty, říká na pauzy během 30day shred,případně u jiných typů cvičení:-) Ne žebych se flákala, ale třeba 2-3 dny proložím něčím jiným třeba bembajzem a squashem,což je docela náročné, ale jsou dny, kdy pracovně nejsem doma a nemůžu ani cvičit. Vadí to v programu Jill moc taková 2-3 denní pauza a je možné se zase potom vrátit zpět a pokračovat dál nebo je nutné začít znovu?:) Díky moc:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :) Určitě nevadí, že Jillian prokládáš jiným pohybem. Squash je přece sport, naběháš se, nebo ne? :)) Určitě se pauzou netrap, pokud navíc děláš v "pauze" něco jiného, co tělu prospívá :))) Určitě není nutné začínat znovu celý trénink, prostě pokračuj tam, kde jsi skončila, maximálně prodluž dny, pokud budeš cítit, že daný workout nebo level ještě nezvládáš :)))

      Hezký večer :)

      Vymazat
  7. Já jsem vegetarián a někdy mám dny kdy je moje strava veganská (žádné mléko ani vejce), takže jsem si protein s 90% bílkovin pořídila, protože mám často bílkovinnový deficit. Dávám si ho právě místo svačinek, ráno by mě nezasytil místo snídaně. Kolikrát mě zachraňuje místo odpolední svačiny. Na dopolední svačinu zase využívám někdy (ne často) proteinové tyčinky, které jsou sice kalorické, většinou mají 1500 Kj ale zase dost zasytí a je tam hodně bílkovin, při práci (pracuju jako psychoterapeut, což znamená, že pořád mluvím a jsem s tím člověkem v úzké komunikaci 4 hodiny) je to ideální, protože dlouze chroupat třeba ovoce nebo zeleninu s chlebem je nereálné.

    Člověk ale musí mít pořád na paměti, že jídlo tím rozhodně nelze nahradit. Navíc ta cena je vysoká ( já mám krabici za 1800,-Kč) i když vydrží dlouho, mám ho skoro 2 měsíce a pořád je ho tam ještě dost.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak jsem si taky založila blog, právě díky Nikky která mne inspiroval, tudíž doufám, že se mi moje cesta za hezčí postavou také povede :-)

    http://healthy-way-airen.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  9. Já ty proteiny radši ve stravě, ale párkrát už jsem si proteiňák taky dala. Jinak piju taky syrovátku - mňam!:)
    Nechtěla bys spřátelit?

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)