Den 71

Ahoj všichni, dnes jsem si pro vás přichystala článek ze stránky Time Ideas, který sestavil Bob Harper, který s Jillian spolupracoval v soutěži The Biggest Loser. Článek je to velmi zajímavý, já vám ho volně přeložila, myslím, že by hlavně chlapi měli vědět, jak těžké pro nás ženské je zhubnout, nabrat nějaké to svalstvo a zbavit se tuku. Protože zatímco se muži nemusí trápit ani jedním ze zmiňovaných problémů, my ženy máme práci za vysněnou postavou daleko obtížnější. A pokud se nám pár kil podaří "sundat", určitě to není zadarmo :)

V soutěži The Biggest Loser více než 60% vítězů byli muži. V zákulisí soutěže jsem si několikrát vyslechl, jak si ženy ztěžovaly na to, že spousta mužů se ani nemusela "doopravdy" snažit, že pro ně bylo daleko snadnější ztratit váhu. Proč tomu tak je?
Odpověď spočívá ve složení těla. Dokonce i když je muž obézní, má daleko více svalové hmoty než žena. Ženy mají přibližně o 10% více ze své tělesné váhy uloženou v tucích. Navíc, některé studie poukázaly na to, že mužský metabolismus  je o 3-10% rychlejší než u žen, při stejné výšce, při stejné váze. To nás přivádí k fyziologické pravdě: čím více svalové hmoty máte, tím rychlejší bude váš metabolismus a tím více spálíte kalorií, i když zrovna odpočíváte.
Velmi záleží také na typu tuku, který na sobě máme navíc. Muži mají více viscerálního tuku, to je tuk, který se ukládá hluboko v těle, většinou kolem orgánů. Takový typ tuku se nijak "nepohupuje", ale na těle muže jde vidět jako větší břicho. Ženy naopak mají jiný typ tuku, a to tuk podkožní. Ukládá se tedy přímo pod kůží (nejčastěji na bocích a ve stehnech). Tenhle typ tuku má bohužel tendenci se "pohupovat" a dokonce ho ke vší smůle můžete i "chytit".
Zatímco je viscerální tuk nebezpečnější z těchto dvou zmiňovaných, studie na Cairo University v roce 2009 ukázaly, že se spaluje daleko rychleji než tuk podkožní. To znamená, že je daleko obtížnější zbavit se podkožního tuku, což je další překážka pro ženy, které chtějí ztratit pár kil. 
A pak je zde ještě emocionální stravování, ke kterému mají ženy také daleko větší sklony. To mohu potvrdit podle toho, co jsem viděl během soutěže v The Biggest Loser. Mnoho soutěžících mužů přibralo hlavně kvůli tomu, že si k jídlu dávali neúměrné porce (a neskutečně nevhodné kombinace jídel na ty obrovské talíře), zatímco ženy se dostávaly do problémů díky tomu, že díky stresu, smutku či vyčerpání neustavičně sahaly po něčem k zakousnutí. Mohlo by to znamenat, že ženy mají menší sebeovládání než muži a že je pro ně obtížnější držet se zpátky v tom, po čem velmi touží? Je to možné, alespoň co se týče jídla. Dokonce i jedna studie z roku 2008 uveřejněna institutem Proceedings of the National Academy of Sciences, muži si dokážou lépe poradit se sebekontrolou skrz jídlo než ženy. 
Všechny tyto faktory jdou proti nim, ženy jsou v daleko větší nevýhodě, co se týče hubnutí. Ale objem těla nemusí být pro ženu definitivní. Potřebuje jen pochopit, jak její tělo funguje, vzít v potaz spojení mezi svalovou hmotou a metabolismem, nebo si uvědomit ony spouštěče emočního stravování. Všechny tyto změny - i když nejsou vůbec snadné - mohou mít velký dopad na ztrátu váhy a pomohou k tomu, aby rozdíl mezi mužem a ženou zcela vymizel

Na stránce tumblr.com jsem našla jedno prima cvičení na naše zadečky, takže se teď na něj pojďme podívat. Třeba se vám bude hodit a zalíbí se vám jako doplněk k Jillian, nebo k čemukoliv jinému, co právě cvičíte. Jdeme na to!!!


  
20 Squats - 20 Plie Squats - 20 Donkey kicks (na každou stranu)

 
20 Fire Hydrants (na každou stranu) - 20 Circling Donky Kicks (na každou stranu)

 
30 Alternating Split Jumps - 30 Alternating Sliders

 
30 Hips Lifts - 20 Lunges Kicks (na každou stranu)


CELOU SÉRII 3X ZOPAKOVAT!

Tak se pro dnešek mějte, já si jdu zacvičit Workout 4 v rámci Body Revolution, odpoledne si dám Cardio 1 a jelikož toho mám poslední dobou nějak málo, možná si dám ještě něco ... zatím si promyslím co :))) Přeji prima den, až docvičím, připíšu poznatky ze cvičení a hodnoty z pulsmetru :))) Přeji krásný den, Nikki

Hodnoty z pulsmetru - WORKOUT 4:
Celkový odcvičený čas: 28:33 (+5minut, kdy mi vypadával signál a pulsmetr neměřil)
Spálené kalorie: 105
Nejvyšší tepová frekvence: 146
Průměrná tepová frekvence: 114
V zóně nejefektivnějšího spalování: 13% (cca 4min)

Jak vidno, ani čtvrtý workout mi nedal nijak zabrat. Bohužel. Doufám, že až v pondělí začnu pětku, bude to už k něčemu, protože tohle je pro mne stále naprosto málo. Cvičila jsem téměř půl hodiny a nesetřela ze sebe ani kapku potu. Všechno jsem jela se zátěží a ačkoli se mi cviky fakt hodně líbily, budu se muset s W4 rozloučit. každopádně pro začínající to bude rozhodně náročnější než první dva workouty, tak se do toho pusťte a ať se vám daří :))) Já se jdu rovnou vrhnout na Cardio 1, ať si trochu spravím náladu :)

Hodnoty z pulsmetru - CARDIO 1:
Celkový odcvičený čas: 21:31(+5minut, kdy mi vypadával signál a pulsmetr neměřil, co to zas dneska je?)
Spálené kalorie: 145
Nejvyšší tepová frekvence: 171
Průměrná tepová frekvence: 138
V zóně nejefektivnějšího spalování: 39% (cca 9min)

No, to je už lepší. Konečně jsem potřebovala taky ručník, abych se utřela :D Hrozně mě rozčiluje to vypadávání signálu. Někdy to jde absolutně bez problému, jindy to je furt na nule. Fakt mě to rozčiluje! Ale pravděpodobně to já nijak neovlivním. Jen mě rozčiluje, že to musím furt hlídat, kdyby se aspoň zastavil čas, když to nezaznamenává tep, takhle je to naprosto nepřesné, a z 50 minut cvičení jsem vlastně 10 minut cvičila bez zaznamenaných hodnot, což je 20% veškerýho času a to je vcelku už dost! Teď si jdu udělat oběd a na odpoledne si asi vezmu Extreme Shed and Shred nebo zkusím Banish Fat, ten jsem ještě necvičila a některé cviky už z tama znám z kickboxu a jiných programů... no, ještě uvidím :)

Hodnoty z pulsmetru - Banish Fat Boost Metabolism
Celkový odcvičený čas: 55 min
Spálené kalorie: netuším
Nejvyšší tepová frekvence: netuším
Průměrná tepová frekvence: netuším
V zóně nejefektivnějšího spalování: netuším

Proč netuším? Protože mi chybělo deset minut do konce a posledních deset minut, a předtím taky pár minut, se vůbec nechytal signál a já už toho měla dneska fakt plný zuby s tím kreténským pulsmetrem, protože jsem fakt potřebovala vědět, kolik spálím kalorií při tomhle cvičení, jak jsem na tom s tepem, tohle cvičení trvá 50 minut!! o to víc jsem byla fakt nas*aná, že jsem vzteky ty hodinky vzala, strhla je z ruky včetně pásu a mrskla s nima až se vypnuly. Já za to nemůžu, jsem od přírody netrpělivá a nervák po tátovi, takže se po dopadu restartovaly a člověk by tomu nevěřil, od té doby se signál ani jednou nezadrhl. Šlape!!! Fakt se asi musely všechna data vymazat, nebo já nevím, co s tím je. Ještě jednou mě to nasere a dám to na reklamaci! 
No, jinak, abych tady jen nenadávala :D Jsem už v pohodě :D Celkem :D Jen bych asi měla říct, že Banish Fat je fakt skvělej, ba přímo fantastickej!!! Je hodně kardio, na stehna, lýtka, břišáky, vůbec se zde necvičí s činkama, ale záběr má tenhle trénink luxusní!!! Moc doporučuji všem, co chtěj ze sebe dostat maximum :))) Mně tohle sedlo maximálně!!!
A teď už ahoj :)
...................................................................................................................................................................

Důvod #71: Proč být fit?
Abych si vážil vlastního těla!!!